konto usunięte
Temat: Nie polecam MLM
Tadeusz Fojt:
Dariusz Rorat:
Myślę że te przykłady powinny dać wiele do myślenia, przynajmniej jeśli chodzi o ceny produktów w MLM, porównując to do cen w sklepach. Jeśli są faktycznie nadmuchane to ja sie nie dziwię, że klienci pójdą do sklepu.
Jeżeli są faktycznie nadmuchane :-)
Ale czy muszą?
Tadeusz, nie muszą. Ale sprawa zasadnicza. Produkt jest tyle wart ile klient jest w stanie za niego zapłacić. I jest to podstawowa zasada, bowiem i MLM musi podlegać tym prawom rynkowym, więc musi obowiązywać prawo popytu i podaży. Ktoś kto tego nie rozumie może się napalić na biznes, ponieważ myśli że da się sprzedać niemal każdy produkt. Niestety to nie takie proste. Potem jest coś takiego, że próbuje odsprzedać komuś produkt w cenie katalogowej, przy czym okazuje się, że klient nie chce tego kupić bo ma podobny produkt w mniejszej cenie.
Jeśli chodzi o nadmuchanie cen, no cóż chyba można to rozpoznać. Ale przede wszystkim należałoby wziąść pod uwagę jakość produktu. Weźmy np. takie proszki do prania, zestawienie SA8 za Arielem czy jakimś innym ze sklepu. Jeśli SA8 sumarycznie w przeliczeniu na ilość prań oraz ilość użytego proszku na jedno pranie dorównuje takiemu Arielowi to nawet nie ma podstaw by uznać że cena jest nadmuchana. Ba, nawet jeśli SA8 wystarcza na więcej prań niż Ariel to jest jeszcze lepszy.
Niestety jest tu pewien problem. Nawet jeśli drogi ale skoncentrowany produkt pod względem opłacalności jego stosowania jest lepszy, to i tak nie jest to jeszcze gwarantem, że klient to kupi.