konto usunięte
Temat: Nie polecam lotów PLL LOT na trasie Bejrut-Warszawa -...
12.06.2012 wracałem z wakacji w Bejrucie na podstawie zawartej umowy przewozu lotniczego z PLL LOT.Bilet został zakupiony 23.04.2012. Zgodnie z rezerwacją i biletem elektronicznym limit bagażu rejestrowanego na dany lot wynosi 30 kg na pasażera.
Od 01.05.2012 PLL LOT wprowadziły zmiany dotyczące limitów bagaży rejestrowanych i podręcznych. Po kontakcie z Call Center PLL LOT, poinformowano mnie, że przysługuje mi limit 30 kg ze względu na zawarcie umowy przewozu lotniczego przed wprowadzeniem zmian.
06.06.2012 przy wylocie z Warszawy ze względu na overbooking otrzymałem bezpłatny upgrade do klasy Business, co było miłym zaskoczeniem.
12.06.2012 podczas odprawy bagażowej, przedstawiciel PLL LOT, odmówił rejestracji bagażu rejestrowanego ze względu na jego wagę - 27 kg. Mimo przedstawienia biletów potwierdzających limit bagażu, przedstawiciel PLL LOT wyprosił mnie z kolejki do odprawy celem zmniejszenia bagażu rejestrowanego. Dopiero po zmniejszeniu wagi walizki do 22,7 kg otrzymałem kartę pokładową. 4,3 kg przewodników i pamiątek z Libanu zostawiłem na lotnisku w Bejrucie. Nie zgodziłem się na pokrycie kosztów rzekomego "nadbagażu".
12.06.2012 po przylocie do Warszawy, po ponownym kontakcie z Call Center, który poinformował mnie, że przedstawiciel PLL LOT w Bejrucie nie miał racji, złożyłem pisemną reklamację dotyczącą nieprawidłowości podczas odprawy bagażowej i aroganckiego zachowania przedstawiciela PLL LOT.
25.06.2012 otrzymałem odpowiedź z PLL LOT, "że zgodnie z otrzymanymi od naszego agenta wyjaśnieniami, powyższe problemy były związane z przekroczonym limitem wagowym bagażu podręcznego" i koniec - żadnego odniesienia do postawionych zarzutów.
Podsumowując, PLL LOT naruszyły w osobie przedstawiciela PLL LOT na lotnisku w Bejrucie „Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu stosowane w Polskich Liniach Lotniczych LOT S.A.” wydane na podstawie art. 205 ust. 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo Lotnicze (Dz. U. 02.130.1112) w punktach:
9.4.1.
Po dostarczeniu bagażu przewoźnikowi w celu zarejestrowania, przewoźnik przejmuje bagaż pod swoją opiekę i wystawia przywieszkę bagażową dla każdej sztuki rejestrowanego bagażu oraz wydaje pasażerowi odcinek kontrolny tej przywieszki.
9.5. BAGAŻ WOLNY OD OPŁATY
Pasażer może przewozić bezpłatnie jedynie bagaż zgodny z warunkami i ograniczeniami ustalonymi w przepisach przewoźnika. Stosowne informacje pasażer może uzyskać u przewoźnika.
oraz zaistniało podejrzenie popełnienia przestępstwa przez przedstawiciela PLL LOT na lotnisku w Bejrucie - poświadczenie nieprawdy, które jest przestępstwem na podstawie art. 271 Kodeksu Karnego.
28.06.12 ponownie złożyłem reklamacje do PLL LOT z żądaniem przeprowadzenia szczegółowego dochodzenia w kwestii postępowania przedstawiciela PLL LOT na lotnisku w Bejrucie podczas odprawy bagażowej w dniu 12.06.2012 na rejs LO 146 Bejrut – Warszawa.
Mogę zrozumieć wszystko, ale nie kłamstwa, nie chamstwa, nie arogancji.
W drodze powrotnej samolot był praktycznie pusty, więc nie chodziło o obciążenie samolotu, ale o co ?Adam Cend edytował(a) ten post dnia 30.06.12 o godzinie 14:04