Temat: gastronauci.pl
A to moje doświadczenia z Gastronautami, niestety FATALNE. Uważam ten portal za absolutnie nie rzetelny ! Jedną z kilku negatywnych opinii (dotyczyła bardzo znanej knajpy w stolicy) odrzucili, tłumacząc że pewne stwierdzenia są zbyt dosadne (nie wulgarne , czy obraźliwe) i poprosili o przeredagowanie. Poprosiłam o kopię recenzji, niestety nie doczekałam się - brak maila zwrotnego, pełna ignorancja. Olałam temat. A obecnie prowadzę korespondencję z Redaktorem Naczelnym poniżej, wraz z treścią recenzji:
RECENZJA SUSHI WOLA - "Sushi w tym lokalu zamawialiśmy regularnie, bo bardzo smakowało i póki mieszkaliśmy na Radnej, w centrum miasta było super, bo dla restauracji wygodnie. Jak się zrobiło dalej (zmuszeni byliśmy zamieszkać chwilowo w Wawrze), to dla restauracji zrobiło się mniej wygodnie! Dzwonię, żeby zapytać czy dowożą "tak daleko", miła pani poinformowała mnie, że tak - za dodatkową opłatą. Ok, nie ma problemu - powiedziałam, że zastanowimy się nad zamówieniem i oddzwonimy. Dzwonię po raz drugi, a pani oznajmia mi, że właśnie czekała na mój telefon, że szefowa uznała, że do Wawra jednak nie dowożą! Jesteśmy stałymi klientami, zrobiło nam się przykro..trudno, zamówiliśmy w OTO SUSHI - bez problemu dowieźli. Ale szczytem chamstwa i brakiem profesjonalizmu restauracja zareklamowała się na Facebooku - zwyczajnie wykasowała mój (kulturalny, aczkolwiek dosadny komentarz), a dalej...zbanowała mnie. Oj w Warszawie - Królestwie Sushi tak się nie robi! Dzisiaj na FB (weszłam z ciekawości) klientka pyta, czy wożą na Żoliborz. Odpowiedz moderatora :"Oczywiscie! Jeżeli zamówienie na Bemowo, Wole i Srodmiescie od 50 zl to dostawa 0 zl pozostale dzielnice od 100 zł, jeśli zas mniej to sama dostawa kosztuje 15 zl." No cóż, Wawer najwidoczniej nie jest dzielnicą Warszawy, a ja pomyliłam numer telefonu...Obecnie Sushi jadamy u konkurencji, której się chce..."
GASTRONAUCI (red.prowadzący)- Droga Gastronautko!
Przeczytaliśmy Twoją recenzję i istotnie zawiera ona ważne informacje, ważne dla innych Gastronautów - warto, by one do nich dotarły. Problem w tym, że w swojej obecnej postaci recenzja nie zawiera jednej oceny, która jest dla nas w portalu warunkiem "być albo nie być" dla publikacji recenzji - oceny jakości jedzenia. Mamy taką zasadę i jej nie łamiemy. Z Twojej recenzji wynika jednak, że jadałaś już w tej restauracji, nawet wzmiankujesz, że Ci smakowało. Dlatego mamy prośbę - uzupełnij proszę swoją opinię o ocenę jakości potraw, napisz trochę więcej o ich smaku. Prosimy, bądź przy tym sprawiedliwa - rozumiemy, że jesteś wysoce niezadowolona z formy zachowania restauracji, ale nie przeciągaj niezadowolenia z obsługi na efekt pracy kucharza. Oceń całość w przypadku tej restauracji, rzeczowo i na chłodno.
Czekamy na tę rozszerzoną recenzję.
JA - to trochę niepoważne - restauracja mnie banuje, a ja mam im pisać pochlebne opinie na gastronautach, no bo na FB nie mogę, z oczywistych względów...
GASTRONAUCI - Witam. Po prostu kompletne i prawdziwe. Czasem trzeba oddać komuś sprawiedliwość , choć emocjonalnie się temu sprzeciwiamy...
Oto treść recenzji: (proszę też o podanie ilości gwiazdek w ocenie "gwiazdkowej")
JA - Szanowny Panie Danielu,rozumiem Państwa podejście, niemniej jednak przeanalizowałam inne recenzje i okazuje się, że jednak "puszczacie" takie, w których jedzenie nie jest oceniane, oto przykład (jest tego więcej):
http://www.gastronauci.pl/pl/recenzenci/KarolC
To jak to jest w rzeczywistości ?? Każdego gastronaute powinno się traktować wg tych samych wytycznych,
czyż nie tak ?! Czy lepiej żebym oceniła smak potraw nieobiektywnie, niz wstrzymała swój głos w tej materii ??
Będę się upierała przy oryginale ;)
GASTRONAUCI - Dzień dobry
Z recenzji, na którą się Pani powołuje wynika, że użytkownik nie skorzystał z oferty restauracji, choć przyznaję, że jest ona nieco zbyt lakoniczna i powinniśmy dopytać o szczegóły. Jest jednak istotne dla nas , że ktoś spotkał się ze złym potraktowaniem. Ta informacja jest ważna, choć najważniejsza jest ocena jakości jedzenia (w tym wypadku niemożliwa). Natomiast Pani kilkukrotnie jadała w restauracji sushi , cytuję:
Sushi w tym lokalu zamawialiśmy regularnie, bo bardzo smakowało i póki mieszkaliśmy na Radnej,
czyli może Pani ocenić smak potraw - i to obiektywnie, w co nie wątpię. Z Pani wypowiedzi , no i z samej recenzji - wynika, jak wyczuwam :), że te potrawy nie są tak złe jak obsługa?
Traktujemy Panią tak samo jak innych - chcemy zamieścić recenzję, ale skoro Pani jadła w tej restauracji , prosimy o ocenę - oprócz opisu niewłaściwego potraktowania klienta.
JA - Witam ponownie,
a z wypowiedzi poniżej, co wynika ???
http://www.gastronauci.pl/pl/recenzenci/Piotr1107
Albo wszystkie recenzje poddajemy tym samym kryteriom, albo Wasz portal nie jest obiektywny i wiarygodny.
Takich recenzji, gdzie klient nie ocenia jedzenia z jakichś względów, oczywiście jest więcej...
GASTRONAUCI - Tak, jest więcej i jeśli z recenzji wynika jednoznacznie, że ktoś jadł posiłek to taka ocena powinna zostać odzwierciedlona w ocenie "gwiazdkowej". Jest to błąd z naszej strony, popełniamy je i pewnie będziemy popełniać, chociaż cały czas pracujemy aby serwis był coraz doskonalszy - wraz z rosnącą ilością recenzji.
Skoro tak, Gastronautko, oceniasz nasz portal , to przykro nam. Jednak nie będziemy z tego powodu, że gdzieś popełniliśmy błąd i go nie skorygowaliśmy - popełniać go teraz świadomie.
JA - Szanowny Redaktorze Prowadzący,
to że popełniacie błędy, to jest absolutnie Wasz problem. Jesli ja popełniam błędy wobec moich Klientów, to ponoszę tego konsekwencje i jestem na to przygotowana.
Pańska filozofia jest natomiast taka, że "my popełniliśmy błąd" a ktos inny poniesie konsekwencje, w tym wypadku ja. Ton Pańskiej wypowiedzi, jest rówież nie do przyjęcia,a to ludzie tacy jak MY, budują tego typu portale, bez nas nie byłoby Was! Żenujący poziom, zresztą nie pierwszy raz!
Tyle w temacie Gastronautów...