Aneta Ć.

Aneta Ć. B2B, B2C

Temat: Euro RTV AGD

może nie tyle nie polecam co zalecam ostrożność przy zakupach.

moja własna rodzicielka wybrała się tam sama na zakupy, nabyła odkurzacz i została namówiona na... PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ na ten sprzęt. jako że odkurzacz miał gwar. na 2 lata, ta dodatkowa gwar. miała byc zabezpiecznieniem na dodatkowy rok.

czym ze jest ten dokument? jest to poprostu ubezpieczenie sprzetu rtv agd i wynosło aż 1/4 ceny odkurzacza.

trafił sprzedawca na podatny grunt w postaci starszej pani i wcisnął kit. na szczescie dało sie ten kit odkręcić i zwrócić i sprzet i ubezpieczenie.

straciłam do tej firmy zaufanie totalnie, bo nie dośc ze sprzet mają piekielnie drogi (ten sam odkurzacz w skl. intern jest tanszy o 160 zeta), to jeszcze takie wciskanie dodatkowych usług, które i tak nie obejmują amortyzacji sprzętu.
firma wybroniła się tym, że przyjela zakup z powrotem bez słowa.

podsumowując - nie odradzam, ale uczulam.
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

ja tu widzę niefrasobliwość nabywcy a nie winę sklepu...
Wszak mogłaś rodzicielce PRZED zakupem sprawdzić gdzie można taniej, mogłaś iść z nią do sklepu, mogłabyś wtedy odmówić sprzedawcy, etc.
Aneta Ć.

Aneta Ć. B2B, B2C

Temat: Euro RTV AGD

Krzysztof B.:
ja tu widzę niefrasobliwość nabywcy a nie winę sklepu...
Wszak mogłaś rodzicielce PRZED zakupem sprawdzić gdzie można taniej, mogłaś iść z nią do sklepu, mogłabyś wtedy odmówić sprzedawcy, etc.

wiesz, ja to jednak widzę tak, że naciągneli starszą panią. bo jak można powiedziec na ubezpiecznie że jest to przedłużona gwarancja?! tak sie po prostu nie robi, bo to nieuczciwe. a łatwowiernośc (żeby nie naiwność) mamy jest porazająca - ona po prostu wierzy ludziom nie czując szwindla:( tak jak sie idzie do lekarza czy innego eksperta w danej dziedzinie - idziesz i ufasz w jego znajomość tematu.

a poza tym - pierwszy raz się nas nie poradziła! po prostu poszła i kupiła:) zawsze robiła tak: dzieci macie "zlecenie" - potrzebuję tego i tego w takiej cenie i było po kłopocie. sama po tej sprawie zobaczyła jak słabo orientuje się w wirtualnym i rzeczywistym swiecie zakupów.

i jak pisałam - uczulam na takie zachowania ze strony sprzedawców, a nie odradzam usługi tej instytucji. po prostu zarabiają sprzedając (wciskając?) dodatkowe usługi.
Przemysław Pilaszek

Przemysław Pilaszek live your life !

Temat: Euro RTV AGD

Aneta �.:
po prostu wierzy ludziom nie czując szwindla:( tak jak sie idzie do lekarza czy innego eksperta w danej dziedzinie - idziesz i ufasz w jego znajomość tematu.

I tu jest sedno - ani ona ani tym bardziej Ty Aneto nie powinnas myslec, ze tam pracuja profesjonalisci :) Profesjonalistow mozna na przyklad znalezc w profesjonalnym sklepie dla audiofili a nie na pensji 1000 brutto w RTV euro AGD czy innym super-sklepie-od-wszystkiego.
Aneta Ć.

Aneta Ć. B2B, B2C

Temat: Euro RTV AGD

Przemysław Pilaszek:
Aneta �.:
po prostu wierzy ludziom nie czując szwindla:( tak jak sie idzie do lekarza czy innego eksperta w danej dziedzinie - idziesz i ufasz w jego znajomość tematu.

I tu jest sedno - ani ona ani tym bardziej Ty Aneto nie powinnas myslec, ze tam pracuja profesjonalisci :) Profesjonalistow mozna na przyklad znalezc w profesjonalnym sklepie dla audiofili a nie na pensji 1000 brutto w RTV euro AGD czy innym super-sklepie-od-wszystkiego.


odkurzacz w sklepie dla audiofili, hihi:)
a poważnie - widzisz ja wychodze z założenia że jezeli cos sie robi, to jest sie zobligowanym do posiadania wiedzy i kompetencji w danym zakresie, ale to juz insza inszość.
najbardziej mnie zabolało w tej sprawie robienie w balona człowieka, który pojawia się w sklepie w uczciwych intencjach...
Przemysław Pilaszek

Przemysław Pilaszek live your life !

Temat: Euro RTV AGD

Aneta �.:

a poważnie - widzisz ja wychodze z założenia że jezeli cos sie robi, to jest sie zobligowanym do posiadania wiedzy i kompetencji w danym zakresie, ale to juz insza inszość.

dobrze, zeby robiła tak większość a nie jak w tej chwili, margines
najbardziej mnie zabolało w tej sprawie robienie w balona człowieka, który pojawia się w sklepie w uczciwych intencjach...

naprawde mysle, ze z niego sprzedawca ubezpieczen jeszcze gorszy niz spec od RTV-AGD. Po prostu jego oferta zlozona mechanicznie trafila na podatny grunt. On powtorzyl wyklepana formulke , ona wpedzila sie w pewien kanal myslowy. Na koniec transakcji obie strony byly szczesliwe choc zupelnie nieswiadome tego co zrobily. Dopiero konsekwencje rzucaja swiatlo na te sprawe. Jesli mialbym cos doradzic to wziac i opier... kierownika (nawet nie sprzedawce) ale babci ani mru mru. Po co ma tracic dobre samopoczucie ?

pozdrawiam !

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Aneta �.:
wiesz, ja to jednak widzę tak, że naciągneli starszą panią.
Ale ta starsza pani samodzielnie myśli, prawda? Skąd więc przekonanie, ze naciągnęli?
Równie dobrze mogłabyś napisać, że podstępem namówili do wizyty w sklepie w którym odkurzacz był droższy o 160 złotych niż w innym.
bo jak można powiedziec na ubezpiecznie że jest to przedłużona gwarancja?
Usłyszałaś to z ust sprzedawcy czy mamy?
i jak pisałam - uczulam na takie zachowania ze strony sprzedawców,
napisałaś:
"trafił sprzedawca na podatny grunt w postaci starszej pani i wcisnął kit."
Gdybym był tym sprzedawcą poczułbym się pomówiony.

Abstrahując od tej konkretnej sytuacji, nie możesz winić sprzedawcy za to, że dorosła osoba dokonała takiego czy innego zakupu. I nie sądzę by wiek nabywcy miał tu cokolwiek do rzeczy.
Aneta Ć.

Aneta Ć. B2B, B2C

Temat: Euro RTV AGD

Przemysław Pilaszek:
Aneta �.:

a poważnie - widzisz ja wychodze z założenia że jezeli cos sie robi, to jest sie zobligowanym do posiadania wiedzy i kompetencji w danym zakresie, ale to juz insza inszość.

dobrze, zeby robiła tak większość a nie jak w tej chwili, margines
najbardziej mnie zabolało w tej sprawie robienie w balona człowieka, który pojawia się w sklepie w uczciwych intencjach...

naprawde mysle, ze z niego sprzedawca ubezpieczen jeszcze gorszy niz spec od RTV-AGD. Po prostu jego oferta zlozona mechanicznie trafila na podatny grunt. On powtorzyl wyklepana formulke , ona wpedzila sie w pewien kanal myslowy. Na koniec transakcji obie strony byly szczesliwe choc zupelnie nieswiadome tego co zrobily. Dopiero konsekwencje rzucaja swiatlo na te sprawe. Jesli mialbym cos doradzic to wziac i opier... kierownika (nawet nie sprzedawce) ale babci ani mru mru. Po co ma tracic dobre samopoczucie ?

pozdrawiam !

a tam, nie bede nikogo ochrzaniać. przyjeli sprzet + "przedłużoną gwarancję" - więcej nie chcę mieć z nimi nic wspólnego:)
Aneta Ć.

Aneta Ć. B2B, B2C

Temat: Euro RTV AGD

Krzysztofie
racja - mama samodzielnie myśli ale zakłąda, ze jesli ktoś jest gajowym to pilnuje gaju, lekarzem - leczy, a sprzedawcą sprzedaje.

gdyby owy sprzedawca był agentem ubezpieczeniowym - mógłby zaproponowac ubezpieczenie, a nie odkurzacz. ten pan jest sprzedawcą i jedynie co mógł zaproponowac "przedłuzoą gwarancję", o której mówił własnie w ten sposób i takie własnie słowa usłyszała matka moja własna:) co jak co, ale: a/ nie miała podstaw zeby mnie oszukac, ze tak jej ktos powiedział, b/ sama by tego nie wymysliła.

o cenie sprzetu nikt nie dyskutuje - nie o tym jest moj post (cena była jedynie wzmianką)
"trafił sprzedawca na podatny grunt w postaci starszej pani i wcisnął kit."
Gdybym był tym sprzedawcą poczułbym się pomówiony.
- no cóż, gdybyś był sprzedawcą powinieneis sprzedawać sprzęt a nie ubezpieczenia, bo wtedy nie jest się juz sprzedawcą - wyjaśnienie jw. i ja się z tych słów nie wycofuję i jest mi przykro, że takie praktyki mają miejsce.
a co do pomówienia - daleka jestem od tego. raczej myslałam o tym, aby zobrazować dziwne praktyki sprzedaży ubezpieczeń.
Abstrahując od tej konkretnej sytuacji, nie możesz winić sprzedawcy za to, że dorosła osoba dokonała takiego czy innego zakupu. I nie sądzę by wiek nabywcy miał tu cokolwiek do rzeczy.
- winię moją mamę, że dała się nabrać i winię sklep za takie działania, bo albo sie sprzedaje odkurzacz, albo jest się TU.

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Aneta �.:
- winię moją mamę, że dała się nabrać i winię sklep za takie działania, bo albo sie sprzedaje odkurzacz, albo jest się TU.

Być może sprzedawca użył niewłaściwych słów, a być może Twoja mama opacznie to zrozumiała.
W tej chwili opcja dokupienia dłuższej gwarancji jest niemal standardem. Piszę niemal bo są zapewne produkty do których się tego nie oferuje. Gros urządzeń biurowych ma takie opcje.
I w różnych firmach może się to różnie nazywać.
(np ServicePack IBM).

Nie jest to więc sprzedaż ubezpieczenia jak Ty to nazwałaś.
Co więcej, sprzedawca ma obowiązek poinformować o takiej możliwości. Zapewne są tacy klienci, którzy odbiorą to jako nachalne wciskanie czegoś czego nie potrzebują. Inni jednak, gdy nie podasz im opcji obrażą się i pójdą poskarżyć kierownikowi.
Artur K.

Artur K. przedstawiciel
medyczny

Temat: Euro RTV AGD

Ale sprzedawcy Euro AGD RTV używają stwierdzenia " dodatkowe ubezpieczenie" sam się z tym spotkałem jak ostatnio kupowałem telewizor. dodatkowy rok jeśli dobrze pamiętam miał kosztować około 1/4 ceny zakupu, no ale podobno się opłaca, bo jak sie panu spali kineskop......;)

A pozatym skorzystałem z opcji raty bez odsetek i faktycznie ceny rozłożona na raty była taka sama jak wyjściowa z tym, że po tym jak promocja raty 0 % się skończyła to telewizor automatycznie potaniał o jakis 1.000 zl...:(

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/ho/WF08a/1090051-...

Drukarka HP LJ1600 - cena 799 PLN,
pakiet HP Care Pack kosztuje od 207 do 366 PLN w zależności od zawartości. Czyli od 25 do 45% wartości sprzętu.
Nie ma to związku ze sprzedawcą tylko ze sprzętem. A sprzedawca musi o takich opcjach informować, może namawiać do zakupu, ale decyzję podejmuje kupujący.

Cen też sprzedawca nie ustala tylko właściciel sklepu...
Przemysław Pilaszek

Przemysław Pilaszek live your life !

Temat: Euro RTV AGD

Krzysztof B.:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/ho/WF08a/1090051-...

Drukarka HP LJ1600 - cena 799 PLN,
pakiet HP Care Pack kosztuje od 207 do 366 PLN w zależności od zawartości. Czyli od 25 do 45% wartości sprzętu.
Nie ma to związku ze sprzedawcą tylko ze sprzętem. A sprzedawca musi o takich opcjach informować, może namawiać do zakupu, ale decyzję podejmuje kupujący.

Cen też sprzedawca nie ustala tylko właściciel sklepu...

ale ale - porownaj funkcjonalnosc tej polisy a pakietu HP. Poza tym wykupujac servis packi to co chcesz sobie zapewnic to nieprzerwana prace firmy i inaczej traktuje sie zarowno to co chcesz otrzymac jak i koszt takiego zabezpieczenia. Zadna polisa nie da Ci w teorii tego co taki pakiet.

Bo te pakiety to mozna sobie w buty wlozyc. Sa obwarowane taka iloscia wylaczen, ze w zasadzie ich posiadanie stawia Cie na rowni z innymi posiadaczami sprzetu. Serwisy po cichu odradzaja wyrzucanie pieniedzy w bloto.

Zreszta wez jakakolwiek drukarke kolorowa HP. Policz koszt wszystkich materialow eksploatacyjnych jakie musisz co jakis czas wymienic. Wyjdzie , ze po ich zuzyciu oplaca sie po prostu drukarke wywalic kupujac nowa. I po co jakies przedluzone gwarancje, servic packi ? :)

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Przemysław Pilaszek:
ale ale -(...)
Nie było moją intencją analizować jakości i zawartości świadczeń opcjonalnych przy zakupie sprzętu rtv czy agd, chciałem jedynie wskazać, że takowe są obecnie czymś niemal naturalnym.
Co więcej, gdyby się okazało, że nabywca o opcji nie został poinformowany i stracił na tym, to wątek byłby taki sam tyle, że "w drugą stronę".
Taki urok bycia sprzedawcą, musisz klienta poinformować o wszystkim co się wiąże z produktem bez względu na osobisty interes.
Piotr B.

Piotr B. Zastępca dyrektora
regionu- BZWBK
Leasing

Temat: Euro RTV AGD

Czytam te wszytkie wypowiedzi i nasuwa mi sie pare reply'ow...

po pierwsze- sprzedawca zrobil to co mial za zadanie zrobic- sprzedal.
w interesie kazdego sprzedawcy jest, aby sprzedac jak najlepiej (drozej), a w interesie klienta, aby kupic jak najwiecej za jak najmniej
oba te sprzeczne interesy gdzies sie wyposrodkowuja i dochodzi wtedy do transakcji kupna- sprzedazy
sprzedawca "skorzystal" i nie mozna go za to winic- taka jest jego praca
a czy naciagnal? to juz inna para kaloszy

co do Euro- jest to sklep, ktory z zalozenia nie jest tani, podobnie jak Media, czy jego bratnia siec na S.
sa to sklepy, ktore oferuja przede wszystkim wygode i dostepnosc zakupow
do tych sklepow mozna wejsc po zakupy i wyjsc po "paru minutach", kupujac to, co jest potrzebne
i mozna to zrobic w kazdy dzien tygodnia i (prawie) o kazdej porze
ale ta wygoda i dostepnosc kosztuje
jesli ktos ma czas i energie na szukanie, bardzo czesto bez problemu znajdzie podobny towar gdzies indziej w nizszej cenie (np, jak w powyzszym przypadku, w internecie)

co do wypomnianej przedluzonej gwarancji- jest to pewien produkt ubezpieczeniowy, ktory stosunkowo niedawno pojawil sie na rynku
rzeczywiscie obsluguje to firma ubezpieczeniowa i ma to forme ubezpieczenia
jednak z punktu widzenia klienta ma to znamiona przedluzenia gwarancji na towar o kolejny rok lub dwa lata po zakonczeniu gwarancji producenta
co do amortyzacji- towar jest ubezpieczony na kwote rowna jego wartosci w dniu zakupu
wypominanie amortyzacji jest wiec tu nie na miejscu- proponowalbym wczesniej zaglebic sie w warunki tej uslugi

ale przyznaje, ze przedluzenie gwarancji za 1/4 ceny towaru jest lekkim przegieciem
chociaz... ubezpieczenie ma to do siebie, ze nie jest potrzebne dopoki nie stanie sie potrzebne...
Maciej Łukasz Piszczek

Maciej Łukasz Piszczek Best Sale, Fast Sale

Temat: Euro RTV AGD

Aneta Ć.:
może nie tyle nie polecam co zalecam ostrożność przy zakupach.

moja własna rodzicielka wybrała się tam sama na zakupy, nabyła odkurzacz i została namówiona na... PRZEDŁUŻONĄ GWARANCJĘ na ten sprzęt. jako że odkurzacz miał gwar. na 2 lata, ta dodatkowa gwar. miała byc zabezpiecznieniem na dodatkowy rok.

czym ze jest ten dokument? jest to poprostu ubezpieczenie sprzetu rtv agd i wynosło aż 1/4 ceny odkurzacza.

trafił sprzedawca na podatny grunt w postaci starszej pani i wcisnął kit. na szczescie dało sie ten kit odkręcić i zwrócić i sprzet i ubezpieczenie.

straciłam do tej firmy zaufanie totalnie, bo nie dośc ze sprzet mają piekielnie drogi (ten sam odkurzacz w skl. intern jest tanszy o 160 zeta), to jeszcze takie wciskanie dodatkowych usług, które i tak nie obejmują amortyzacji sprzętu.
firma wybroniła się tym, że przyjela zakup z powrotem bez słowa.

podsumowując - nie odradzam, ale uczulam.
pozdrawiam

Aneto piszesz o Sobie że masz żyłę do handlu. Widocznie te sprzedawca w tym sklepie miał większą. Klient który kupuje jakiś sprzęt to dobry handlowiec sprzeda mu zawsze jeszcze coś do tego.
Jak ja tam pracowałem i Twoja jak ładnie opisałeś rodzicielka trafiła by na mnie to mało tego że dokupiła by gwarancje to do tego był by zapas worków na cały okres gwarancji, zapach, dodatkowe końcówki zestaw filtrów. Zrobiła się za wysoka cena rozłożymy Pani to jak najbardziej na raty bo poco tyle na raz wydawać. Zrobiło się tego za dużo to dowieziemy wniesiemy. Jeżeli uważasz że tylko dureń lub starsza osoba może się na to nabrać to niestety ale jesteś w błędzie. Dodatkowe produkty usługi są ci przedstawiane w ten sposób że ty naprawdę ich zaczynasz potrzebować. A wychodząc ze sklepu nie jesteś zdenerwowana że tyle wydałaś tylko cieszysz się że trafiłaś na tak kompetentną osobę która wszystko poleciła i masz już cały komplet i nie musisz się martwić gdzie potem dostać filtry worki czy coś a twój nowy odkurzacz będzie ci służył przez 3 lata bez onoszenia dodatkowych kosztów za naprawę.
W opisanym przez ciebie przypadku możemy zaobserwować sytuacje z którą nie raz się spotkałem w sprzedaży. Znegowałaś czyjąś decyzje zakupową a ten ktoś był z niej zadowolony. Potencjalni klienci przychodzą ze znajomymi po jakiś zakup do sklepu. Znajomi przyszli do towarzystwa ale zawsze maja najwięcej do powiedzenia pomimo tego ze nic nie kupują. Pomyśl ze twoja rodzicielka podjęła pewną decyzję zakupową z której była zadowolona i nie czuła się dobrze słuchając twojego głosu krytyki. Ludzie cieszą się ze swoich wyborów i nie lubią jak ktoś je podważa.
A co do Euro nie polecam ani do pracy ani na zakupy.
Maciej Łukasz Piszczek

Maciej Łukasz Piszczek Best Sale, Fast Sale

Temat: Euro RTV AGD

Aneta Ć.:
Krzysztof B.:
ja tu widzę niefrasobliwość nabywcy a nie winę sklepu...
Wszak mogłaś rodzicielce PRZED zakupem sprawdzić gdzie można taniej, mogłaś iść z nią do sklepu, mogłabyś wtedy odmówić sprzedawcy, etc.

wiesz, ja to jednak widzę tak, że naciągneli starszą panią. bo jak można powiedziec na ubezpiecznie że jest to przedłużona gwarancja?! tak sie po prostu nie robi, bo to nieuczciwe. a łatwowiernośc (żeby nie naiwność) mamy jest porazająca - ona po prostu wierzy ludziom nie czując szwindla:( tak jak sie idzie do lekarza czy innego eksperta w danej dziedzinie - idziesz i ufasz w jego znajomość tematu.

a poza tym - pierwszy raz się nas nie poradziła! po prostu poszła i kupiła:) zawsze robiła tak: dzieci macie "zlecenie" - potrzebuję tego i tego w takiej cenie i było po kłopocie. sama po tej sprawie zobaczyła jak słabo orientuje się w wirtualnym i rzeczywistym swiecie zakupów.

i jak pisałam - uczulam na takie zachowania ze strony sprzedawców, a nie odradzam usługi tej instytucji. po prostu zarabiają sprzedając (wciskając?) dodatkowe usługi.


Ubezpieczenie produktu gwarantuje przedłużenie okresu gwarancji od gwarancji producenta o okres uwzględniony w umowie dlatego można śmiało nazywa to Przedłużoną gwarancją.
To już nie te czasy gdzie sprzedawca zapewnia że produkt jest niezawodny a raczej konkretnie i szczerza opowiada o tym co może się popsuć przeważanie dodając zwrot typu "mojemu znajomemu......"
Zresztą każdy słyszał o awarii produktu dzień po gwarancji.

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

Witam,
czy ktoś z Państwa może podać mi na priv mail dane kontaktowe do osób kompetentnych, z którymi w sprawie reklamacji zakupu internetowego, można się skontaktować - poza adresem e-mail podanym na stornie sieci?

pozdrawiam
HS
Maciej Szeffer

Maciej Szeffer Digital Marketing
Lead @ Socjomania

Temat: Euro RTV AGD

Honorata Gabriela Szkudlarek:
Witam,
czy ktoś z Państwa może podać mi na priv mail dane kontaktowe do osób kompetentnych, z którymi w sprawie reklamacji zakupu internetowego, można się skontaktować - poza adresem e-mail podanym na stornie sieci?

pozdrawiam
HS
Lokalna Inspekcja Handlowa. :P

konto usunięte

Temat: Euro RTV AGD

dziękuję :)
udało się z rzecznikiem )



Wyślij zaproszenie do