Rafał M.

Rafał M. Pełnomocnik Dyrekcji
ds. Zintegrowanych
Systemów Zarządzania

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Chciałem się podzielić z Wami moimi doświadczeniami z reklamowaniem towaru.
Przypadek 1. Reklamowałem sprzęt rehabilitacyjny po 23 miesiącach od daty zakupu z uwagi na okresowe użytkowanie tego sprzętu towar wymieniony został na nowy ( innego typu – rzekomo nowszy i lepszy model). Po dosłownie 2 tygodniach użytkowania nowy model się rozsypał a sprzedawca był wielce zdziwiony i sugerował nieprawidłowe użytkowanie. Korespondencja ze sprzedawcą trwała około 3 miesięcy ( a to urlop kierownika, a to dyrektor nie podpisał reklamacji itp.). Pokłady mojej dobrej woli się skończyły ( oczywiście przywoływałem w korespondencji ze sprzedawcą odpowiednie ustawy) postanowiłem udać się po pomoc do Rzecznika Praw Konsumenta ( email na stronie internetowej jest czytany bardzo rzadko więc zdecydowałem się na wysłanie całej dokumentacji pocztą). Efekt po włączeniu się w moją sprawę Rzecznika Praw Konsumenta sprzedawca oddał mi pieniądze z zastrzeżeniem aby u niego już więcej nie nabywać tego sprzętu (szkoda bo poprzedni model służył prawie 2 lata ). Dlaczego piszę o skierowaniu sprawy do Rzecznika bo niektórych krajach UE za usługi są już płatne więc korzystajmy z tego póki można jeszcze coś ugrać z dużymi koncernami.
Przypadek 2. Firma gdzie zamówiłem komplet okien do mieszkania przysłała człowieka do pomiarów otworów okiennych (przecież klient nie musi znać się na wszystkim) następnie otrzymałem termin przyjazdu podwykonawców tej firmy (rekomendowanych przez firmę gdzie kupiłem okna) na montaż okien. Montaż okiem odbył się pod moją nieobecność. Po całej imprezie okazało się, że drzwi balkonowe były za krótkie o 10 cm ( niby nie dużo ale … ) i należy zbudować wysoki próg. Nie robił bym afery gdyby w salonie firmy gdzie kupiłem okna nie wmawiano mi, że taki towar zamówiłem i takie pomiary zaakceptowałem (ale pomiarów z moim podpisem nie chcieli pokazać – pokazywali tylko zamówienie w systemie komputerowym). Na moją prośbę o wymianę na prawidłowe drzwi stwierdzili, że nie mają takich w magazynie i mogą mi zdemontować te, które zamontowano i poczekam kilka dni na inne ( a to akurat był listopad i stwierdziłem, że drzwi balkonowe przydadzą się przy dosyć zimnej aurze ). Panowie z głupimi uśmieszkami już myśleli, że mają klienta z głowy gdy na ich szczęści a raczej nie szczęście zauważyłem na ścianie certyfikat ISO 9001. I tu my konsumenci mamy dodatkowe narzędzie do wyrażania swojego zadowolenia lub nie, możemy zgłosić niekompetencje do jednostki certyfikującej i polecam korzystać z tego narzędzia ( bo sam zajmuje się jakością ). Naświetliłem mój punkt widzenia kierownikowi salonu, że jeżeli tak to zostanie to ja interweniuje w jednostce certyfikującej. Efekt – rabat na okna i montaż gratis.

konto usunięte

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Panie Rafale, gratuluję! Wiele osób poddałoby się od razu, po tym jak sprzedawca zrobił kwaśną minę. I na tym nieuczciwi sprzedawcy żerują. Dlatego postanowiłam, mimo, że kosztuje mnie to często wiele nerwów, dochodzić swoich praw do upadłego. Pana przykład pokazuje, że warto.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Czołem, w majowym numerze Digital Foto Video sprawy, które tu omawiamy, są tematem numeru.
Przeczytałem i uważam, że konspekt jest bardzo sprawnie i jasno napisany, może stanowić podstawową ściągawkę, więc proponuję Wam przeczytanie artykułu Masz Prawo... ale Jakie? Piotra Dębka.

BTW. może Was też zainteresować ten temat, bo się wiąże:
http://www.goldenline.pl/forum/depeche-mode/947844
PZDR
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

teraz ja się z Wami podzielę :)
Głupio tak, ale widać wiedza i świadomość kliencka w naszym kraju nie wystarczy.
Oto sprawa ja kontra Live Nation i odmowa przyjęcia biletów w miejscu zakupu:
http://www.goldenline.pl/forum/depeche-mode/985604/s/3...
Wojtek K.

Wojtek K. Informatyk

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

marek mareksy szewczyk:
BTW. może Was też zainteresować ten temat, bo się wiąże:
http://www.goldenline.pl/forum/depeche-mode/947844

"Niestety nie masz uprawnień do oglądania tej strony."

Możesz opisać tutaj?

Przy okazji się podepnę ze swoim pytaniem. Będę po raz kolejny reklamować buty. W pierwszej parze pękła podeszwa. Zareklamowałem. Wymieniłem na nową identyczną parę. Po kilku miesiącach w tych nowych butach pękła podeszwa. Zareklamowałem. Tym razem kupiłem inne buty w podobnej cenie. Kilka dni temu... pękła w nich podeszwa :-)

Zastanawiam się, czy mogę zażądać zwrotu gotówki, bo straciłem chęć na kupowanie kolejnych butów w tym sklepie.
Mira K.

Mira K. PRACA PILNIE
POSZUKIWANA

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

trzecia reklamacja - zwrot gotówki

konto usunięte

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Ale to nie jest trzecia rekamacja tego samego produktu.
Produkt za każdym razem był wymieniany na nowy.
To chyba nie można odnieść tego przepisu?
Mira K.

Mira K. PRACA PILNIE
POSZUKIWANA

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

moim zdaniem można - masz przetestowac całą wadliwą partię? bo kupili podeszwy źle wytworzone?
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Wojtek Kijowski:
marek mareksy szewczyk:
BTW. może Was też zainteresować ten temat, bo się wiąże:
http://www.goldenline.pl/forum/depeche-mode/947844

"Niestety nie masz uprawnień do oglądania tej strony."

Możesz opisać tutaj?
Generalnie toczyła się batalia z Live Nation o zwrot biletów za odwołany koncert depeche Mode, możliwe, że nawet toczy się do dzisiaj.
Wiele wątków, brak jasnego stanowiska LN w sprawie, sprzeczne komunikaty, żądanie udowadniania, że się kupiło bilet, pomimo posiadania oryginalnych biletów, niechęć do pomocy (np. w biurze LN odmówiono mi przyjęcia biletów, bo brakowało mi mojego własnego nr. konta, który można było z łatwością wydostać z kompa na biurku), sprzeczne procedury oddawania pieniędzy... generalnie straciłem ochotę na zajmowanie się tą sprawą z 2 powodów:
1. w naszym kraju najgłośniej krzyczący egzekwują swoje prawa od nierzetelnych sprzedawców dla ich świętego spokoju, ja odzyskałem pieniądze w 3 dni ;)
2. szybko się uczę - już nie kupię nigdy więcej nic od LN - koncert dMode w Łodzi w przyszłym roku olałem. Obydwa nawiasem mówiąc.

Co nie zmienia faktu, że obserwowanie zakładania wątku w sprawie walki z LN o pieniądze we wrześniu - w miesiąc po ostatecznym wyznaczonym przez LN terminie wypłacania pieniędzy przez siebie i 4 miesiące po koncercie; sprawiło mi pewną osobistą perwersyjną satysfakcję... wątek zakładają m.in. te osoby, które najgłośniej broniły czci i wiary LN w okresie mojego dochodzenia swoich praw, co upewnia mnie w opinii, że polski klient to osioł i skoro ktoś jeszcze nie wpadł na to, by go złupić jest jeszcze większym durniem. Sorry, ale nic innego nie da się powiedzieć na podstawie tej sprawy.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Wojtek Kijowski:
z samej chęci niekupowania już w tym sklepie, to raczej nie możesz, jeśli kupiłeś inne buty i domyślam się, że równolegle do tamtej sprawy, a nie w procedurze reklamacyjnej. to po prostu nowa sprawa.

Co innego, jeśli 3. raz wymieniasz ten sam produkt - nie tyle Tobie nerwy powinny strzelić, co sprzedawca powinien się zorientować, że lepiej dla niego będzie, gdy opuścisz szeregi klientów, ale zadowolony.
Co zrobić, jak te polskie geszefty nie są oparte na niczym, co znane w świecie i nie wiedzą, co to analiza rynku, segmentacja klientów itd.
Dałby Ci kasę, drugą parę na przeprosiny pod pachę, uśmiechając się szeroko odprowadził do drzwi przepraszając... efekt byłby taki, że dzisiaj pisałbyś wszędzie, jaki to sklep znalazłeś.
Piotr Włodarczyk

Piotr Włodarczyk Business Development
Manager

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Wojtek Kijowski:
marek mareksy szewczyk:
BTW. może Was też zainteresować ten temat, bo się wiąże:
http://www.goldenline.pl/forum/depeche-mode/947844

"Niestety nie masz uprawnień do oglądania tej strony."

Możesz opisać tutaj?

Przy okazji się podepnę ze swoim pytaniem. Będę po raz kolejny reklamować buty. W pierwszej parze pękła podeszwa. Zareklamowałem. Wymieniłem na nową identyczną parę. Po kilku miesiącach w tych nowych butach pękła podeszwa. Zareklamowałem. Tym razem kupiłem inne buty w podobnej cenie. Kilka dni temu... pękła w nich podeszwa :-)

Zastanawiam się, czy mogę zażądać zwrotu gotówki, bo straciłem chęć na kupowanie kolejnych butów w tym sklepie.


Hehehe - zawsze moga Cie jeszcze wyslac do ortopedy czy prawidlowo stawiasz stopy ;)
Wojtek K.

Wojtek K. Informatyk

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Podczas pierwszej reklamacji dowiedziałem się, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i że dostanę nowe buty.
Drugim razem dowiedziałem się, że mogę wziąć inne buty byleby się kwota zgadzała, ewentualnie mogę dopłacić. Chyba trochę dopłacałem, i wziąłem inny rodzaj butów.
Tak więc to nie będzie trzecia reklamacja tego samego towaru.

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Idę jutro reklamowac odtwarzacz mp3 ZEN (!)w RTv Euro Agd...zobaczymy co powiedzą.
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

.Michał K. edytował(a) ten post dnia 02.12.09 o godzinie 16:55

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Michał K.:
Magdalena P.:
Idę jutro reklamowac odtwarzacz mp3 ZEN (!)w RTv Euro Agd...zobaczymy co powiedzą.

Ja bym reklamował u gwaranta. Czyżby Euro RTV AGD było gwarantem ww sprzętu?

Kupiłam w RTV i tam go będę reklamowac.Zresztą dostałam na ten temat odpowiedz od serwisu.
Daniel B.

Daniel B. Specjalista

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Magdalena P.:

Kupiłam w RTV i tam go będę reklamowac.Zresztą dostałam na ten temat odpowiedz od serwisu.

z takim sprzetem to bym sie specjalnie nie przejmowal.

- jest markowy
- to powazna firma
- jelsi nie ma oznak fizycznych uszkodzenia - powinni ci to naprawic wmiare szybko .

podstawa to nie uszkodzic samemu , np. siadajac na takie urzadzenie i psujac jego elektronike od srodka ;).Daniel Łukasz B. edytował(a) ten post dnia 27.10.09 o godzinie 09:44

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Daniel Łukasz B.:
Magdalena P.:

Kupiłam w RTV i tam go będę reklamowac.Zresztą dostałam na ten temat odpowiedz od serwisu.

z takim sprzetem to bym sie specjalnie nie przejmowal.

- jest markowy
- to powazna firma
- jelsi nie ma oznak fizycznych uszkodzenia - powinni ci to naprawic wmiare szybko .

podstawa to nie uszkodzic samemu , np. siadajac na takie urzadzenie i psujac jego elektronike od srodka ;).Daniel Łukasz B. edytował(a) ten post dnia 27.10.09 o godzinie 09:44


Nic w nim nie majstrowałam.Wyłączył się przy ładowaniu i umarł:(
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

.Michał K. edytował(a) ten post dnia 02.12.09 o godzinie 16:56

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

Michał K.:
Magdalena P.:
Nic w nim nie majstrowałam.Wyłączył się przy ładowaniu i umarł:(

Może wystarczy włączyć :):):)

Ha ha ha bardzo zabawne, wyobraź sobie, że...się nie da.

konto usunięte

Temat: BARDZO WAŻNE- przeczytaj zanim cokolwiek kupisz

A jak wygląda sprawa reklamowania baterii?
Jestem posiadaczem odtwarzacza MP3 firmy Apple i zauważyłem że bateria w odtwarzaczu jest conajmniej dwa razy słabsza niż na początku. Kupiłem go prawie dwa lata temu (połowa grudnia). Czy coś takiego podlega reklamacji? Miał ktoś podobny przypadek?

Następna dyskusja:

Nine West - jak kupisz tam ...




Wyślij zaproszenie do