Iwona
Z.
Public Relations
P.P. \"Porty
Lotnicze\"
Piotr J
О.
doświadczony
analityk i kierownik
projektów
Temat: Bank
Iwona Z.:
Pomyliłam się w wysokości spłaty wysokości kwoty z karty kredytowej. Bład wynosił 3 groszę, a bank naliczył mi odsetki w wysokości 53 zł i paru groszy. Czekam na rozpatrzenie odwołania
Trzeba było po prostu złożyć rezygnację z karty. Jeśli bank porządny, to przeprosi, odda kasę, podniesie limit i da kartę za darmo na następny rok.
A wina Pani jest ewidentna. Na szczęście są banki, które do podobnych przypadków podchodzą indywidualnie, żeby klient im nie uciekł do konkurencji.
Przemysław Pilaszek live your life !
Temat: Bank
dla mnie szczytem bylo Pekao SA - namacalnie doswiadczylem - do dzis za ich ignorancje dostaje kolejne ostateczne wezwania do zaplaty od jakiegos windykatora :)szczytem jednak jest EFL... ale to nie bank
Iwona
Z.
Public Relations
P.P. \"Porty
Lotnicze\"
Temat: Bank
Niestety wiem, że to moja wina. Biję się w pierś. Jednakże bank, w trosce o klienta, powinien podjac działania, by go nie stracić. Argumentację o olbrzymiej konkurencji na rynku bankowym zawarłam w odwołaniu. Mam nadzieję, że to ruszy bank. Zobaczymy, czy dla tego banku ważny jest klient czy też niewielki zyski wynikające z jedo błędu.Olga G. nowe wyzwania
Temat: Bank
jako pracownik Banku (i te 50 zł za opóźnienie wskazuje, że mojego hihi) mogę powiedzieć, że mogą rozpatrzeć Twoją reklamację pozytywnie, ale kolejne, jeżeli sytuacja się powtórzy już nie. tak na prawdę to chyba w każdym banku zależy kto będzie daną reklamację rozpatrywał a na to już niestety nie mamy wpływu. miejmy nadzieję, że ktoś rozsądny, bo faktycznie nie warto tracić klienta dla takiej drobnostki. niestety wszystko przechodzi teraz przez automat a karty kredytowe są dosyć niebezpiecznym produktem (wystarczy dzień opóźnienia a pobierane są automatem opłaty karne). spróbuj porozmawiać z dyrektorem placówki i solennie obiecać ustanowienie automatycznych spłat kwoty minimalnej z rachunku, tak aby w przyszłości wyeliminować podobne sytuacje.
Piotr J
О.
doświadczony
analityk i kierownik
projektów
Temat: Bank
Przemysław P.:
dla mnie szczytem bylo Pekao SA - namacalnie doswiadczylem - do dzis za ich ignorancje dostaje kolejne ostateczne wezwania do zaplaty od jakiegos windykatora :)
Też dostaję za rzekomy dług, który powstał z winy pewnego operatora telekomunikacyjnego, który miał problemy z księgowaniem przelewów. Operator w końcu wyjaśnił, przeprosił, ale w międzyczasie sprzedał "dług" firmie windykacyjnej, która regularnie spamuje moją skrzynkę listami z pogróżkami. Teraz już nie dostaję "ostatecznych" wezwań do zapłaty, tylko jestem straszony, że będą mnie nachodzić detektywi "w celu ujawnienia mojego majątku". Czekam z niecierpliwością na ich wizytę :-)))
Oczywiście "dług" (nawet gdyby istniał), jakieś 3,5 roku temu uległ przedawnieniu. Ale 90% ludzi w tym kraju nie wie co to przedawnienie i na tych właśnie naiwnych firmy owe żerują. Główna zasada postępowania: Nie kontaktować sie z nimi, nie dzwonić nigdzie i nie wysyłać żadnych maili :-) Niektóre firmy w celu weryfikacji adresu dłużnika uciekają się nawet do takich forteli, jak wysyłanie widokówek z pozdrowieniami, jakimś imieniem i numerem telefonu. Nieświadomy adresat zadzwoni, przedstawi się i... firma już wie wszystko.
Piotr J
О.
doświadczony
analityk i kierownik
projektów
Temat: Bank
Olga W.:
jako pracownik Banku (i te 50 zł za opóźnienie
Bank obciążył rachunek karty ODSETKAMI, gdyż nie spłacono całości zadłużenia w terminie.
A opłaty pobierane za opóźnienie w spłacie oprócz odsetek są NIELEGALNE, co niedawno zostało stwierdzone SĄDOWNIE. Stosownego gotowca gdzieś tu podrzucałem. Wystawiłem go również na zaprzyjaźnionym serwisie: http://www.kuradomowa.com/finanse/karta_kredytowa_jak_...
Olga G. nowe wyzwania
Temat: Bank
tak z osobistego doświadczenia od dwóch lat próbowałam przestać być klientem pekao s.a. no i normalnie nie mogłam... bo zamknąć konto mogłam tylko w oddziale w którym zakładałam i to osobiście. a moje sugestie co do tego iż jestem teraz 300 kilometrów od tego miasta i nie mam możliwości dojazdu tylko i wyłącznie po to aby złożyć im dyspozycję, nieskutkowały. a rzecz jasna opłaty za prowadzenie rachunku powiększały debet. mega długie reklamacje do dyrektorów także nie odnosiły skutku. nie lubię tego robić, ale w końcu zrezygnowana powołałam się na obecnego pracodawcę. po zdaniu iż "niewyobrażam sobie taki poziom usług w banku gdzie pracuję" na następny dzień miałam zwrócone opłaty i zamknięte konto... :( jest mi normalnie przykro za taki poziom co poniekórych "bankowców".Olga G. nowe wyzwania
Temat: Bank
no możliwe. nie zajmuję się dokładnie obsługą Klientów, po prostu pamiętam z tymi opłatami jak było kiedyś. natomiast ostatnio zwracaliśmy odsetki za nieterminową spłatę klientowi, i to w tym tygodniu. muszę sprawdzić czy była ta opłata czy nie. niestety wielu klientów nie wie o tym, i nie ukrywam, że pewnie na tym banki bazują.aha... zapomniałam jeszcze dodać, że reklamacja może zostać rozpatrzona pozytywnie jeżeli spłata nie nastąpiła później niż przed upływem 14 dni.
[author]Piotr J.
Sebastian
B.
Ludzie mówią:
"chwast", ja mówię:
"roślina, która
rośnie ...
Temat: Bank
Iwona Z.:
Pomyliłam się w wysokości spłaty wysokości kwoty z karty kredytowej. Bład wynosił 3 groszę, a bank naliczył mi odsetki w wysokości 53 zł i paru groszy. Czekam na rozpatrzenie odwołania, a w przypadku jej odrzucenia z satysfakcja ujawnię nazwę banku. Według WAS które z banków "olewają" klienta i mają Was gdzieś????? :-)
Przy nieterminowej spłacie obciążenia karty, odsetki naliczane są od pełnej kwoty, a nie tylko od tego, czego nie dopłaciłaś... Czytać regulaminy... ;)Sebastian Jarosław B. edytował(a) ten post dnia 19.09.07 o godzinie 23:20
Iwona
Z.
Public Relations
P.P. \"Porty
Lotnicze\"
Temat: Bank
Olgo Masz rację to Twój bank. Kiedyś opóźniłam się ze spłatą o kilka godzin karty i została mi naliczona kwota 50 zł za nieterminowa spłatę. Zapłaciłam i się nie awanturowałam. Teraz jednak kara mnie poraziła i napisałam do banku, iż " Mając na uwadzę, że jednym z podstawowych celów działających na rynku firm jest utrzymywanie pozytywnych relacji z klientem, w mojej opinii, ktoś z Państwa banku powinien skontaktować się ze mnąi uzyskać informacje, czy niedopłata jest wynikiem pomyłki czy wynika z braku środków na koncie (nie uważam, że powinna byc to praktyka obowiązująca, ale w przypadku tak niskiej kwoty, w przypadku kontaktu telefonicznego czy e-mailowego, Państwa bank zyskałby bardzo takim działaniem na wizerunku). Mam nadzieję, że "uda ci się rozpatrzeć moja reklamację pozytywnie, ale kolejne, jeżeli sytuacja się powtórzy już nie". Obiecuję, że więcej sytuacja się nie powtórzy. Chyba że.... ale wówczas zapłacę karnie odsetki.
Olga G. nowe wyzwania
Temat: Bank
jeżeli teraz także w tym zawarte jest to nieszczęsne 50 zł to możesz dołączyć uzasadnienie Pana Piotra o nielegalności tej opłaty, jest jak najbardziej na miejscu i świetnie napisane. :)ze swojej strony mam tylko nadzieję, że reklamacja trafi do rąk kompetentnej i myślącej osoby. niestety praktyka dzwonienia do Klienta w przypadkach niedopłat na razie stosowana jest przy firmach. mam nadzieję, że niedługo zostanie ona rozszerzona także na indywiduale osoby, chociażby poprzez jakieś centra telefoniczne. do tej pory robili to doradcy, a przy ilości Klientów niekiedy po prostu nie są oni w stanie zadzownić do wszystkich.
Piotr J
О.
doświadczony
analityk i kierownik
projektów
Temat: Bank
Olga W.:
tak z osobistego doświadczenia od dwóch lat próbowałam przestać być klientem pekao s.a. no i normalnie nie mogłam... bo zamknąć konto mogłam tylko w oddziale w którym zakładałam i to osobiście.
Dlaczego im Pani po prostu nie wysłała listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (albo jeszcze lepiej - na kartce pocztowej poleconej, aby nie mogli sie wyprzeć treści) jednego zdania: Na mocy Art. 730 Kodeksu Cywilnego niniejszym WYPOWIADAM umowę rachunku bankowego numer ....,kropka. Miejscowość, data, podpis? Ja tak zawsze robię i nie przejmuję się głupimi pisemkami z banku, że "tak nie można". Jak mi przyjdzie żółta "zwrotka" podpisana przez bank, odczekuję regulaminowy okres wypowiedzenia i drugim poleconym zawiadamiam bank iż na mocy regulaminu w dniu takim to a takim zakończył się okres wypowiedzenia i umowa sobie wygasła.
Piotr J
О.
doświadczony
analityk i kierownik
projektów
Temat: Bank
Sebastian Jarosław B.:
Przy nieterminowej spłacie obciążenia karty, odsetki naliczane są od pełnej kwoty, a nie tylko od tego, czego nie dopłaciłaś...
Zasada jest nieco inna: Odsetki są naliczane ZAWSZE, a jedynie w przypadku spłacenia całości zadłużenia w terminie, bank odstępuje od obciążenia ich kwotą rachunku karty.
Czytać regulaminy...
Popieram. Tym bardziej, ze różne banki mają różne algorytmy wyliczania tychże odsetek.
Piotr J
О.
doświadczony
analityk i kierownik
projektów
Temat: Bank
Iwona Z.:
Olgo Masz rację to Twój bank. Kiedyś opóźniłam się ze spłatą o kilka godzin karty i została mi naliczona kwota 50 zł za nieterminowa spłatę. Zapłaciłam i się nie awanturowałam.
Jeśli nie minęło 10 lat, to pobrać mojego gotowca, wysłać do banku i czekać na zwrot 50 zł na konto i przeprosiny! Marsz!
;-)
Olga G. nowe wyzwania
Temat: Bank
[author]Piotr J.
Olga G. nowe wyzwania
Temat: Bank
[author]Piotr J.
Aneta S. Kontroler finansowy
Temat: Bank
Mnie za to bank PKO bp regularnie przysyła za późno zmiany planu spłaty kredytu studenckiego. Wystawiane są 28 danego miesiąca (pech chce, że rada polityki pieniężnej spotyka się pod koniec miesiąca), wysyłane też nie są od razu i dochodzą zwykle grubo po pierwszym dniu następnego miesiąca, dotycząc raty, która była do spłaty do pierwszego.Dzwoniłam do banku z pytaniem, jak mam się niby cofnąć w czasie? Pani od kredytów powiedziała, że mogę zapłacić różnicę z następną ratą i nic się nie stanie. Jak poprosiłam o tę decyzję na piśmie, to mi odmówiła. Więc płacę im te parę groszy zawsze dodatkowym przelewem z opisem, że plan spłaty otrzymałam po terminie wpłaty raty ;) A niech mają więcej księgowania. Skoro można doliczyć do następnej raty, to powinni od razu uwzględnić to w planie spłaty.
W ogóle ten bank to jedna wielka pomyłka... Męczyłam się z nimi tylko tak długo, jak wpływał mi na konto kredyt studencki. I zawsze były jakieś numery... Raz wezwano mnie, żebym przedstawiła swoją legitymację studencką (chociaż jako biorca kredytu studenckiego byłam zobowiązana przedstawiać co pół roku zaświadczenia z uczelni), żeby mogli sprawdzić, czy na pewno należy mi się konto studenckie. Poszłam z legitymacją, żeby się odczepili. Myślałam, że to zajmie 5 minut, a obsługa kazała mi stanąć w kolejce. 2 godziny czekania!
Inny przykład: zapłacono mi o jedną ratę kredytu za dużo, mimo iż już mi się nie należał i bank miał na to papiery. Poszłam do banku z pytaniem, jak mam im tę ratę zwrócić. Dostałam informację, że mogę sobie zatrzymać i spłacę razem z normalnymi ratami. Po czym po roku, jak upomniałam się o umorzenie części kredytu, przypomniano sobie o tej racie. Coś im się nie kalkulowało i kazali mi ją zwrócić!
Poza tym jak przypominam sobie początki "bankowości elektronicznej" w PKO bp, to mnie śmiech ogarnia. BZ WBK już dawno miał nieźle działający BZWBK24 (tzn. wtedy to jeszcze był WBK a nie BZ WBK, więc to się jakoś inaczej nazywało), a PKO bp wysyłało stan konta mailem (za dodatkową opłatą)! Później zaproponowano mi założenie konta internetowego, ale w tym celu musiałabym je założyć w oddziale w Bydgoszczy (nie wiem czemu akurat tam) i nie dało się go połączyć z moim dotychczasowym kontem. Nie dopuszczali przekształcenia konta normalnego w elektroniczne. Oczywiście za oba chcieli kasować opłaty.
A i jeszcze jedno - wszystkie zmiany, wypłaty gotówki można było dokonywać tylko w oddziale macierzystym.
Jak najdalej od tego banku.Aneta Stadnicka edytował(a) ten post dnia 20.09.07 o godzinie 23:33
Jerzy
Górski
BMT Eridia Sp. z
o.o.
Temat: Bank
Kilka lat temu zrezygnowałem z wszelkich usług tego banku, a w ostatnim geście rozpaczy chciałem nawet ufundować temu bankowi dyplom z honorowym tytułem Zakład Pracy Socjalistycznej.Nie chcę opisywać swoich przygód, tzn arogancji i zwyczajnej głupoty z jaką stykałem sie tylko w tym akurat banku.
Od kilku lat starannie omijam szerokim łukiem wszelkie placówki tej firmy, a Twój post tylko utwierdził mnie co do słuszności podjętej wówczas decyzji.
Pozdrawiam
Przemysław
Lisek
Trener i konsultant
zarządzania
projektami
Temat: Bank
Olga W.:Mam lepszą radę - spłacaj zawsze całość zadłużenia. Konsumpcja na kredyt i to tak oprocentowany, jak na karcie to powolne zaciskanie sobie pętli na szyji.
jako pracownik Banku (i te 50 zł za opóźnienie wskazuje, że mojego hihi) mogę powiedzieć, że mogą rozpatrzeć Twoją reklamację pozytywnie, ale kolejne, jeżeli sytuacja się powtórzy już nie. tak na prawdę to chyba w każdym banku zależy kto będzie daną reklamację rozpatrywał a na to już niestety nie mamy wpływu. miejmy nadzieję, że ktoś rozsądny, bo faktycznie nie warto tracić klienta dla takiej drobnostki. niestety wszystko przechodzi teraz przez automat a karty kredytowe są dosyć niebezpiecznym produktem (wystarczy dzień opóźnienia a pobierane są automatem opłaty karne). spróbuj porozmawiać z dyrektorem placówki i solennie obiecać ustanowienie automatycznych spłat kwoty minimalnej z rachunku, tak aby w przyszłości wyeliminować podobne sytuacje.
Podobne tematy
-
Nie polecam ! » sygma bank, opertor finansowy dla geant -
-
Nie polecam ! » BRE BANK mBank nie polecam -
-
Nie polecam ! » Toyota Bank Polska S.A. -
-
Nie polecam ! » nie polecam banku Deutsche Bank -
-
Nie polecam ! » Kredyt Bank Vel BZWBK and EOS KSI (WTF?) -
-
Nie polecam ! » Meritum Bank -
-
Nie polecam ! » Santander Consumer Bank -
-
Nie polecam ! » BRE Bank - złodziejskie opłaty -
-
Nie polecam ! » Bank Millennium tylko dla "prawdziwych Polaków" -
-
Nie polecam ! » Lukas Bank i wypłata z bankomatu. -
Następna dyskusja: