Piotr
Jarząbek
Właściciel, Net
Inside
Temat: A gdyby produktami w mlm były produkty NAPRAWDĘ...
Czysta teoria ale... no właśnie: dobry produkt w mlm to towar odnawialny i używany na codzień. Wiadomo, łatwiej jeśli klient, prosument, odbiorca czy jak go nazwać sam wraca po więcej.Stąd firmy networkowe oferują nam najczęściej kosmetyki czy suplementy (wiem, także dlatego iż najwięcej ludzi dba o zdrowie oraz wygląd). W każdym razie odpowiedniki są obecne na sklepowych półkach i trzeba przekonać odbiorców jedynie do innej marki niż do zupełnie nowego produktu, którego nikt nie zna.
A co gdyby pójść krok dalej i dystrybuować w sieciach mlm produkty używane jeszcze częsciej - np żywność. Wiadomo, potrzeba zdrowia i atrakcyjności jest wysoko w heirarchii potrzeb ale nie dotyczy 100% społeczeństwa tak jak potrzeba jedzenia... Oczywiście można wybrać odpowiednik na sklepowej półce ale wtedy z zarobku na konsumpcji nici.
Różnica między ceną producenta a sklepu detalicznego w tradycyjnym łańcuchu dystrybucyjnym nie różni się zbyt wiele od różnicy rozdysponowanej w networkowym planie marketingowym więc to chyba nie przyczyna.
Czy jedynym ograniczeniem jest tutaj logistyka ?
Jaki Waszym zdaniem produkt NAPRAWDĘ codziennego użytku mogłby zaistnieć w nowej odsłonie ?
Zapraszam do dyskusji