Henryk
M.
Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering
Temat: Pieniądze vs. czas w negocjacjach
Rozumiem, że ta anegdotka ma zainicjować jakąś dyskusję na temat negocjacji. Ale jaką?Może: czy pieniądze są najważniejszym elementem w negocjacjach dla biznesmena - zawężając - dla menedżera?
Na przykład dla mnie istotnym elementem jest czas ("czas to pieniądz", ale nie o to mi chodzi). Chociaż lubię to, co robię, chciałbym mieć więcej czasu dla siebie, dla bliskich.
Odnoszę wrażenie, że łątwiej jest negocjować wysokość wynagrodzenia niż czas. Tym bardziej, że im wyższy szczebel zarządzania, tym trudniej określić, ile czasu zajmuje praca. "Pełna dyspozycyjność" to najczęstsze oczekiwanie. Tak więc wysokość wynagrodzenia jest luźno związana z czasem pracy (nie ma np. tzw. "nadgodzin" - menedżer zwykle pracuje w nadgodzinach).
Czy ktoś próbował negocjować ograniczenia czasowe?
Pozdrawiam