Mateusz Lewonowski

Mateusz Lewonowski Export Specialist

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Pomocy!

Głowię się ostatnio w pracy nad pewnym problemem. Dostałem zadanie: napisać list do klientów firmy z informacją o wprowadzeniu opłaty za używanie systemu on-line, służącego do utrzymywania komunikacji z tymi właśnie klientami. Nie wchodząc w szczegóły, jest to użyteczne narzędzie zapewniające bieżące raporty z naszej pracy.

Szczerze mówiąc, na miejscu klienta bym się wściekł, jak by mi firma świadcząca usługę powiedziała, że muszę płacić za coś, co miałem za darmo, a jak nie zapłacę, to zostanie mi to odebrane i współpraca straci na komforcie komunikacji.

Czy macie jakieś pomysły, jak uargumentować klientom tę sytuację w ten sposób, żeby poczuli się zadowoleni, albo chociaż żeby nie zerwali umowy?

Liczę na szybką pomoc, zadanie dość pilne...
Marcin Kroh

Marcin Kroh Poznański Pośrednik
Finansowy,
Przedsiębiorca,
Ekonomista...

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Jeśli w zamian za opłatę dajecie coś in plus to o tym napisz. Jeśli nic się nie zmienia prócz wprowadzenia opłaty będziesz musiał się ładnie napracować.

Pamiętaj ,że ludzie lepiej zapamiętują to co jest na początku i na końcu wypowiedzi więc to co złe najlepiej zamieść w środku:P

Zrób im karuzele emocjonalną ,czyli najpierw zła wiadomość o cenie plus ściągniecie emocji ,że rozumiecie ,że czują sie wydyma...ni i na ich miejscu tez tak byście się czuli, a na końcu napisz o samych dobrych rzeczach jakie dostaną w zamian. Po takiej jeździe bez trzymanki nawet nie ogarną kiedy zrobili przelewy.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Mateusz Lewonowski:
Pomocy!

Głowię się ostatnio w pracy nad pewnym problemem. Dostałem zadanie: napisać list do klientów firmy z informacją o wprowadzeniu opłaty za używanie systemu on-line, służącego do utrzymywania komunikacji z tymi właśnie klientami. Nie wchodząc w szczegóły, jest to użyteczne narzędzie zapewniające bieżące raporty z naszej pracy.

Szczerze mówiąc, na miejscu klienta bym się wściekł, jak by mi firma świadcząca usługę powiedziała, że muszę płacić za coś, co miałem za darmo, a jak nie zapłacę, to zostanie mi to odebrane i współpraca straci na komforcie komunikacji.

Czy macie jakieś pomysły, jak uargumentować klientom tę sytuację w ten sposób, żeby poczuli się zadowoleni, albo chociaż żeby nie zerwali umowy?

Liczę na szybką pomoc, zadanie dość pilne...

Jestem przekonany, iż takie precjoza przedstawiane nie powinny być z zaskoczenia, a zawarte w umowie.
Mikolaj D.

Mikolaj D. Manager SCM, Jabil
Circuit Poland

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

POWOD - musisz podac powod wprowadzenia takiej oplaty, np. ze tego typu narzedzie kosztuje i przynosi straty, wobec czego firma postanawia je albo zlikwidowac albo podzielic sie kosztami jego utrzymania z czego sama pokrywa 50% a klient musi pokryc kolejne 50% (dajesz znac w ten sposob ze Twoja firma tez ponosi jakies koszta z tym zwiazane)przy czym nalezy krotko wyliczyc zalety narzedzia. Jesli masz inny pomysl to pamietaj ze musisz zdjac swoja firme z "linii strzalu" czyli powod oplaty musi pochodzic z zewnatrz.
Jacek Jarmuszczak

Jacek Jarmuszczak Global Category
Expert, Prof
Services & IT

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Jeśli napiszesz tak jak sugeruje kolega Marcin Kroh to:
a) mało prawdopodobne - klient to kupi, bo bez względu na to co napiszesz masz najlepszy produkt
b) bardziej prawodopodobne - dostaniesz lanie bo zaczynasz się dziwnie tłumaczyć

Dlatego lepiej nie zaczynaj od tłumaczenia się.

Lepiej przedstaw klientowi kilka opcji do wyboru - ze dwie nawet zupełnie droższe i jeszcze bardziej zaawansowane - tylko realne. Wiadomość bez zbędnego tłumaczenia dlaczego.

Rozmowa pewnie nieunikniona i wtedy tzreba będzie wyjaśnić zmianę. Proponuje przyjąć zasadę "mowa jest srebrem" - może klient sam sobie uzasadni podwyżkę :)Jacek Jarmuszczak edytował(a) ten post dnia 06.08.10 o godzinie 11:09

konto usunięte

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Opłaty nie są niczym przyjemnym, jednak jak w każdych negocjacjach ważne jest, aby obie strony czuły się wygrane. W związku z tym proponuję Ci poszukać korzyści dla klienta z wprowadzenia opłat. Możesz zasugerować podniesienie jakości usługi, skrócenie czasu odpowiedzi, jak również zasugerować danemu klientowi, że jest jednym z niewielu korzystających z tego systemu komunikacji, a pomimo to chcesz dać mu możliwość dalszego używania tego rozwiązania, wprowadzając drobne opłaty, które stanowią jedynie rekompensatę części kosztów ponoszonych przez Twoją firmę. Powodzenia :)Paweł Dziewięcki edytował(a) ten post dnia 06.08.10 o godzinie 11:20
Marcin Kalęba

Marcin Kalęba MBA. Specjalista z
zakresu zdrowia
publicznego. Szukam
no...

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Wszystko zależy od wysokości opłaty, jeśli jest niska można argumentować to koniecznością inwestycji w poprawę narzędzia, że niewielkie opłaty będą dla klientów nieodczuwalne a mocno podniesie jakość usług itd.
Jeśli wysoka - oj, zaczynają się schody - firma po prostu zaczyna odcinać kupony.
A jak konkurencja? Czy konkurencja ma podobne narzędzie, rozdaje je za darmo czy też odpłatnie?

konto usunięte

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Proszę Pani/Pana
miło nam poinformować, że udało się wdrożyć system usługi X (niniejsza usługa w okresie rozruchu była bezpłatna).

Jako że Państwo skorzystali z usługi jako jedni z pierwszych, udało się ustalić dla Państwa opłatę minimalną -
.... zł.

Dziękujemy za zaufanie.


jzJanusz Z. edytował(a) ten post dnia 27.08.10 o godzinie 15:46

konto usunięte

Temat: Jak umotywować klientom wprowadzenie opłaty za coś, co...

Witam,
użyłeś złotej myśli a mianowicie:

"Nie wchodząc w szczegóły, jest to użyteczne narzędzie zapewniające bieżące raporty z naszej pracy. "

Klient płaci wam za usługę. Nie mam tu na myśli opłaty za to, co masz przeforsować a za produkt główny Firmy.

Jeśli już płacą to chcą mieć wyniki waszej pracy. Sami nie mają czasu z pewnością tego monitorować. Ty swoim narzędziem robisz to za nich.
To im się zwyczajnie opłaca. Stary jak świat "język korzyści"
Masz problem z faktem, że mieli to za darmo?
Jeśli nie mieli tego na umowie to mieli promocję a ona mogła się skończyć.
Nie możesz być zły na supermarket, że jednego dnia mleko było w promocji a następnego już nie. i tak je kupisz bo go potrzebujesz.
Klienci potrzebują Twojego narzędzia bo im się opłaca, przecież chcą mieć pewność, że nie wyrzucają swoich pieniędzy w błoto płacąc Wam za usługę. Opisz korzyści wynikające z korzystania z tego systemu. Broń Boże nie kłam i przede wszystkim więcej wiary w swój produkt!

Następna dyskusja:

Jak zostać negocjatorem?




Wyślij zaproszenie do