Rafał Paluch Konsultant IT
Temat: Inteligencja emocjonalna a negocjacje
Inteligencja emocjonalna (EQ), głównie za sprawą publikacji Golemana, jest od jakiegoś czasu modnym tematem poruszanym w kontekście skuteczności w biznesie.Zastanawia mnie czy EQ pomaga czy też może przeszkadza w negocjacjach. EQ to zestaw kompetencji psychologicznych i społecznych, które dotyczą m.in. spostrzegania / rozpoznawania emocji - własnych i osób, z którymi wchodzimy we wszelkiego rodzaju relacje, zarządzania własnymi emocjami, empatii. Może więc się wydawać, że wysokie EQ przydaje się dobremu negocjatorowi. Ale czy rzeczywiście?
Prowadzę badanie dotyczące roli EQ w procesie negocjowania. Mam nadzieję uzyskać rzetelne wyniki, które pozwolą stwierdzić, czy rzeczywiście wpływ jakiś jest, czy też to tylko marketingowy slogan.
Przygotowałem narzędzie internetowe (http://www.enegocjator.net). Składa się ono z testu inteligencji emocjonalnej oraz z gry negocjacyjnej prowadzonej między losowo dobranymi dwoma negocjatorami. Chciałbym zaprosić do udziału w tym projekcie osoby zainteresowane tematyką negocjacji. Po zakończeniu badania chętnię podzielę się wnioskami z badania ubranymi w formę artykułu. A i samo narzędzie pozwala prześledzić swoje negocjacje po ich zakończeniu.
Zapraszam więc do sprawdzenia tego adresu: http://www.enegocjator.net/ (kod referencyjny JHSNXO). Zachęcam też do dyskusji, ciekawy jestem opinii, czy wysokie EQ czyni dobrego negocjatora?