Łukasz Kwiatkowski

Łukasz Kwiatkowski konsultant ds.
marketingu,
brandingu oraz
copywriter - Ha...

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Odwieczny problem człowieka. Co sądzicie, jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Powiem tak - jeździłam i dieslami i benzyniakami. Jedne i drugie sobie chwaliłam. Benzynowe za dynamikę, a diesle za ekonomiczność. Teraz mam 2.0 td i pewno gdyby to było pół literka więcej, byłby to złoty środek.
Tomasz Matz

Tomasz Matz Kierownik ds.
administracji
nieruchomościami

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Wszystko zależy czy starszy czy nowszy. Jak starszy to benzyna jak nowszy to diesel.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Stawiam jednak na samochody z silnikami Diesla. Ekonomiczniejsze w eksploatacji, a i różnica w pracy motoru coraz mniejsza.
Łukasz Kwiatkowski

Łukasz Kwiatkowski konsultant ds.
marketingu,
brandingu oraz
copywriter - Ha...

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Zawsze stawiałem na diesle, może i nie mają tyle mocy co benzyniaki ale nadrabiają ekonomicznością. Moim faworytem jest Yaris 1.4 D-4D - 4L/100Km:D Czyż to nie wspaniałe? Z centralnej polski można dojechać nim w każdy kraniec naszej ojczyzny za średnio 75zł! A jak pracuje silnik, wogóle nie słychac ze to ropniak. Toyota potrafi...

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

I ja wtrące swoje 3 grosze.

Diesel zabija momentem obrotowym i jego przebiegiem (elastyczność), ale co do ekonomii to trzeba jeździć naprawdę sporo (min 35-40 tys), by rachunek wyszedł na plus. Niby mniejsze spalanie, ale cena ropy prawie taka sama jak Pb95, a większe koszty przeglądów, części, nie mówąc już o samym zakupie. Duży plus na tanie dodatkowe konie mech. (chiptuning), minus za hałas, wibracje i ... brak tych obrotów ;))


Zasada prosta, dużo jeździsz bierzesz diesla, średnia krajowa benzyna będzie tańsza :)
Łukasz Kwiatkowski

Łukasz Kwiatkowski konsultant ds.
marketingu,
brandingu oraz
copywriter - Ha...

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Magda G.:Powiem tak - jeździłam i dieslami i benzyniakami. Jedne i drugie sobie chwaliłam. Benzynowe za dynamikę, a diesle za ekonomiczność. Teraz mam 2.0 td i pewno gdyby to było pół literka więcej, byłby to złoty środek.


Zmieniasz samochody jak rękawiczki;) Ja też jeździłem wieloma samochodami, co prawda nie były moje;) ale ptrzekonałem się iż niektóre diesle mają tyle mocy, że bezyniaki chowają się pod obrus. Weźmy na tapete Vesatisa, co prawda miał on silnik 3.0 i automatyczna skrzynie biegów ale nowe BMW 525 zostawiał w tyle, nie było porównania.


Łukasz Kwiatkowski edytował(a) ten post dnia 08.10.06 o godzinie 22:17

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jeżeli jeżdzisz po mieście - pozostań przy benzynowym , ale jeżeli robisz długie trasy - to diesel.
Silnik diesla lubi obciążenie ale nie znosi pracy w warunkach niedogrzania... czyli : lubi ciężką pracę i temperaturę.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Aniu,
Jestem pod coraz większym wrażeniem Twojej wiedzy :)
Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Michał K.:I ja wtrące swoje 3 grosze.

Diesel zabija momentem obrotowym i jego przebiegiem (elastyczność), ale co do ekonomii to trzeba jeździć naprawdę sporo (min 35-40 tys), by rachunek wyszedł na plus. Niby mniejsze spalanie, ale cena ropy prawie taka sama jak Pb95, a większe koszty przeglądów, części, nie mówąc już o samym zakupie. Duży plus na tanie dodatkowe konie mech. (chiptuning), minus za hałas, wibracje i ... brak tych obrotów ;))


Zasada prosta, dużo jeździsz bierzesz diesla, średnia krajowa benzyna będzie tańsza :)


Zgadza się. Średnio robię teraz ok. 5 tys. miesięcznie i mój portfel mówi dieslowi "yes, yes, yes!".

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Aniu,
Jestem pod coraz większym wrażeniem Twojej wiedzy :)

Dziekuję Michał za miłe słowa :) troszke sie zarumieniłam :) to zasługa moich 2 starszych braci,którzy zmuszali mnie od najmłodszych lat do zaznajamiania sie z motoryzacją (najpierw resorki,potem konstruowanie tirów :) następnie zdalnie sterowane samochody....oj biedna byłam w tym męskim gronie :)))
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Jak zwykle wszystko zależy od punktu widzenia.
Przy obecnej tendencji na rynku paliw za miesiąc, dwa ropa bedzie droższa niż benzyna więc wszelkie oszczedności wezmą w łeb.
Biorąc pod uwagę, że nowy diesel jest sporo droższy mniejsze spalanie się nie kalkuluje. Tylko przy naprawde dużych przebiegach, np. w firmach ma to sens.
Diesle używane sa zazwyczaj też droższe od benzyny wiec tak czy tak pozostaje ciężki orzech do zgryzienia.
Łukasz Kwiatkowski

Łukasz Kwiatkowski konsultant ds.
marketingu,
brandingu oraz
copywriter - Ha...

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Słyszałem, że cena gazu może iść o 110% w góre. Biedacy, którzy założyli instalacje gazową by zaoszczędzić.

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Nic tylko kupić kawał pola i zasiać rzepak, czy inny słonecznik ;))))
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Albo lać Kujawski prosto ze sklepowej półki.
Ostatnio w prasie pisali o miasteczku w którym mieszkańcy jeżdzą na oleju jadalnym Bartek, Kujawski zamiast E95, E98.
To dopiero numer.
Podobno jest firma, ktora przerabia normalne auta na taki olej i silnik ciągnie podobnie jak na gazie.
Koszty instalacji to ok. 1500 zł za nowsze modele.
Przy cenie Kujawskiego zwraca się po 3-4 miesiacach.

konto usunięte

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Tomasz B.:Albo lać Kujawski prosto ze sklepowej półki.
Ostatnio w prasie pisali o miasteczku w którym mieszkańcy jeżdzą na oleju jadalnym Bartek, Kujawski zamiast E95, E98.
To dopiero numer.
Podobno jest firma, ktora przerabia normalne auta na taki olej i silnik ciągnie podobnie jak na gazie.
Koszty instalacji to ok. 1500 zł za nowsze modele.
Przy cenie Kujawskiego zwraca się po 3-4 miesiacach.


hmmmm tylko ze cena za litr kujawskiego to 4,69 :) a paliwko dzis u nas na bp stoi 3,75 :) rozumiem ze trzeba mocno rozrobic ten olejek kujawski :) zeby wyjsc na swoje :)

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Dla mnie to chore jest. Ropa z dnia na dzień drożeje, jest jej coraz mnie i niedługo sie skończy. Od dawna wiadomo, że diesle moge jeździć na "rzepaku". Czy to aż takie trudne przystosować fabrycznie samochody do takiego paliwa??? Wiem, że lobby naftowe jest b silne, ale bez przesady... ech i jeszcze ta nieszczęsna akcyza... Aż się nóż w kieszeni otwiera...
Magda G.

Magda G. KrytykaKulinarna.com

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Tomasz B.:Albo lać Kujawski prosto ze sklepowej półki.
Ostatnio w prasie pisali o miasteczku w którym mieszkańcy jeżdzą na oleju jadalnym Bartek, Kujawski zamiast E95, E98.
To dopiero numer.
Podobno jest firma, ktora przerabia normalne auta na taki olej i silnik ciągnie podobnie jak na gazie.
Koszty instalacji to ok. 1500 zł za nowsze modele.
Przy cenie Kujawskiego zwraca się po 3-4 miesiacach.


Nie zamiast E tylko zamiast ON, ten olej leją. I nie Kujawski, tylko najtańszy z tesco. No i rzeczywiście istnieje firma, która samochody przerabia.
Howgh!
Tomasz Kowalski

Tomasz Kowalski Techrepublic.pl,
SDO, Emometr

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Najlepszym źródłem alternatywnym paliwa (no i odnawialnym, jak się zdołałem przekonać) są kierowcy tirów. W tym wypadku litr ON-u kosztuje co najwyżej 3,00 zł. Polecam. O ile na stacji, zwłaszcza Orlenu, wlać można czasem do baku gnojówkę, nie ropę, tak na chłopakach, spuszczających wprost z baku, nie zawiodłem się ani razu. : )
Tomasz Matz

Tomasz Matz Kierownik ds.
administracji
nieruchomościami

Temat: Diesel czy benzyna? Oto jest pytanie...

Coraz trudniej ich znaleźć - GPSy i te sprawy powoli nie chcą sprzedawać o zgrozo;) Jazda na "Kujawskim" wszystko zalezy od pompy paliwa. HDI, dci itp. niezbyt dobrze znoszą takie eksperymenty. Prawda jest taka im starszy diesel tym lepiej znosi jazde na "kujawskim". Pompy Lucasa sie szybko zacieraja Bosh się nawet trzyma. Temat przerabiałem i eksperymentowałem. Ogólnie rzecz biorac odpowiedni silnik i się jeździ. Albo odpowiednie proporcje dla Lucasa to jakies 30% oleju 70% ON. Temat rzeka;)

Co do HDI itp. to macie tu krótką rozpiske co i jak. Jak ktoś ma jak softa przerobić to droga wolna;)

"1. TDI/SDI na pompie rozdzielczej i niskim cisnieniu paliwa, ok. 200atm. Najmniej nadaja sie do OR, bo brak mozliwosci regulacji (tylko poprzez soft) i male cisnienie paliwa. Poprostu OR sie nie umi caly spalic, wcieka poprzez pierscienie do miski olejowej, zachodzi polimeryzacja, brak smarowania, koniec. TDI jeszcze jakos na 2 baki to znosza, SDI juz mniej bo brak Turbo pogarsza spalanie. Znam goscia co w Polo SDI mial po 300km na OR 1,5Ltr wiecej oleju w misce!!!!

2. TDI jak wyzej ale troche nowszy, o wysokim cisnieniu wtrysku, ok. 800-1200atm. N.p. BMW 320d/520d pierwszej serii, VW/Audi V6 TDI. Jest juz lepiej bo cisnienie robi swoje ale za to stosowane tam pompy sa delikatne - na 2 baki da sie jezdzic.

3. TDI z CommonRailem (HDI,CDI,TDCI,iCTDI,dCi,JTD, itd...). Extra sprawa, 1350-1800atm, mechanika stosunkowo odporna. Jedynie seryjna pompa wstepna w baku niekiedy jest kloptliwa bo ciezka ja zdezaktywowac i zamienic na mocniejsza, albo Chip to zauwaza albo mechanicznie jest to trudne.
Tutaj wlasciwie tylko Softu brakuje do pelni szczescia...

4. TDI na Pompowtryskach (tylko koncern VW + LandRover ostatnich lat ). Podobnie jak CR ale jeszcze lepiej bo mamy juz 2000-2500atm. Rowniez dobrze miec inny Soft.

Jezeli mowimy o silnikach z komora wstepna/wirowa, to calkiem inaczej to wyglada, bo ta komora bardzo ulatwia kompletne spalanie OR."


Tomasz Matz edytował(a) ten post dnia 14.10.06 o godzinie 22:41

Następna dyskusja:

Fiat Stilo czy Ford Focus ?...




Wyślij zaproszenie do