Lukasz Kucharz

Lukasz Kucharz Specjalista,
Freelancer (wolny
strzelec)

Temat: zwroty towaru

Dzień dobry,

Otworzyłem niedawno własną działalność gospodarczą (catering/produkcja spożywcza). Firma zajmuje się produkcją świeżych wyrobów garmażeryjnych. Na dniach planuję rozpocząć poszukiwanie pierwszych klientów wśród sklepów.
Wyprodukowane przeze mnie wyroby mają 3-dniowy termin przydatności do spożycia. A jak wiadomo, na pewno część towaru nie zostanie sprzedana. Trzeba rozliczyć się za ten towar.
Z założenia wychodzę, że podział za zwroty ma wynosić 50-50%. Zapewne będzie on podlegał próbom negocjacji ze strony sklepu. Nie jestem w stanie wziąć na siebie 100% zwrotów jak to jest w przypadku np. piekarni. Odbierają one wciąż zdatny do spożycia towar i przerabiają go na różne sposoby.

Zwracam się do Was z prośbą o poradę dotyczącą zwrotów za niesprzedany, przeterminowany towar. Jaka jest najbardziej optymalna forma rozliczenia się za towar w przypadku gdzie strony ustalają podział za zwrot na poziomie innym niż 100% po stronie producenta.
Chcę maksymalnie uprościć tę procedurę i jeśli jest taka możliwość to uniknąć wystawiania niezliczonych ilości faktur korygujących. Nie wiem też w jaki sposób na takiej fakturze miałbym wyliczyć kwotę podlegającą korekcie na podstawie ustalonych % zwrotów.

W razie potrzeby doprecyzuję jeszcze bardziej swoje pytanie.
Z góry również dziękuję za pomoc oraz wszelkie cenne komentarze.