Aleksander Krupski

Aleksander Krupski Centrum Sterowania
Wszechświatem

Temat: Tania reklama = Reklama barterowa ?

Witam młodych przedsiębiorców. Mam kilka pytań i zastanawia mnie jak zapatrujecie się na następującą formę reklamy.

Jak wiadomo młode firmy z reguły potrzebują wielu nowych kontaktów, referencji reklamy, ale z reguły nie dysponują wielkimi środkami. O ile sprawa w przypadku firm-serwisów internetowych może być dość oczywista, o tyle zastanawia mnie jak wygląda (o ile istnieje) podobne zjawisko dla firm działających głównie poza internetem.

Mianowicie chodzi mi o polecanie usług firm, których oferta uzupełnia naszą - w zamian za podobną promocję.

Dla przykładu:

Pralnia chemiczna i magiel. Sklep obuwniczy i sklep z ubraniami.
Firma sprzedająca materiały budowlane i firma wynajmująca maszyny budowlane. Fryzjer i kosmetyczka. Itd,.

Czy takie zjawisko ma prawo bytu? Czy się opłaca? Jak to skutecznie przeprowadzić? Jakie problemy mogą wyniknąć? Czy macie takie doświadczenia?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.