Temat: sposoby pozyskiwania klientów
Sławku
Dziwię się że nie pojawiła się jeszcze jedna kwestia, magiczne niemalże ulubione (po darmowy) słowo marketerów: nisza.
Sam napisałeś że konkurencja jest ogromna.
Być wyjątkowym to mało, trzeba być unikalnym. Nisza pomaga spełnić ten warunek, a oferta "dalej" może być oczywiście szersza, to wyjdzie w praniu. Nisza jest sposobem na "wejście" do firmy, kontakty.
Teraz w praktyce. Skoro serwis, to klienci, którzy 1 nie potrafią sami sobie naprawić/2 nie mają na to czasu (szukanie po forach) lub zawożenie do serwisu. To nasuwa korzyści na które możesz ukierunkować ofertę.
1 szkolenia - większość tych co nie potrafią zepsuło kompa z własnej winy i problem powraca i 75% czasu spędzonego u klienta to porady/nauka (wiem z autopsji). Podkreślaj że to szkolenie indywidualne, pomoc z problemami (tez lepiej będziesz się kojarzył, "jawił" potencjalnemu klientowi) i przy okazji naprawa wg cennika. Masa ludzi robi też ecdl`a i możesz zaproponować korepetycje pod to.
ad 2 podkreślanie szybkości, "nie musisz odłączać i zawozić do serwisu" itp
Srodkiem oczywiście ulotki, wizytówki i ogłoszenia w prasie.
Jestem obecnie handlowcem b2b i firmy trzeba ugryźć troche inaczej.
Akurat ja korzystam z mailingu (nie masowy, nie spam - najpierw dzwonię i rozmawiam, dopiero po rozmowie wysyłam ofertę/informacje o firmie) i działa, choć z czasem, oferty spływają, przypominam się itd.
Ciekawa może być np propozycja darmowego sprawdzenia antywirusowego czy np odkurzenia sprzętu, aby najpierw pokazać się czy coś. Spotkanie zawsze przynosi kolejne tematy.
odnośnie szkoleń, możesz zaproponować darmowe oprogramowanie i kursy użyteczności (skróty, płynna obsługa itp)
/uff... pamiętaj by napisać jak Ci poszło...