Justyna
Lubieniecka
Accounts
payable/office
assistant/receptioni
st
Temat: Pomysl na wlasna dzialalnosc w malym miescie
Hej, witam wszystkich,Jestem obecnie za granica od paru lat ale planuje wrocic do kraju i zrobic cos sama, tzn. otworzyc cos.
Mieszkam w miasteczku na Dolnym Slasku, mniej wiecej 35tys mieszkancow, 45 km od Wroclawia. Niestety nie mam lokalu, ale ostatnio na ogloszeniach pokazalo sie wiele miejsc do sprzedania lub wynajecia. Za bardzo nie mam pomyslu co robic w kraju kiedy juz zjade.
Nie skonczylam zadnych studiow, jestem po szkole sredniej profil jezykowy. Za granice wyjechalam zaraz po szkole i tak juz zostalam.
Pracowalam 4 lata w gastronomii, na tzw. deli czyli szybkie przekaski cieple/zimne oraz kanapki w klepie szybkiej obslugi. Mialam odpowiedzialna prace, zajmowalam sie wieloma rzeczami a takze bylam w pewnym sensie kierownikiem swojego dzialu. Potem znalazlam inna prace, bez doswiadczenia na recepcji w firmie z ubraniami. Tylko obsluga komputera i programow typu office, odbieranie telefonow i ogolne pozytywne podejscie do klientow odwiedzajacych. I tak juz jestem ponad 3 lata, doswiadczenie w administracji duze. Jezyk angielski plynny (posluguje sie nim na codzien w pracy 8 godzin).
*Do moich obowiazkow nalezy w tej chwili fakturowanie, czyli wszyscy nasi sprzedawcy z zagranicy oraz z kraju kiedy wysylaja nam faktury to moim zadaniem jest wrzucic ja do systemu i miec pewnosc ze nasze konto jest zawsze na plusie, z niczym nie zalegamy itp. Jesli sa jakies problemy, kwota sie nie zgadza czy innego typu rzeczy moim zadaniem jest skontaktowac sie z dostawca i rozwiazac problem.
*Odbieranie telefonow od klientow, dostawcow na porzadku dziennym - ogolnie zajmuje sie recepcja czyli w to takze wchodzi przyjmowanie gosci ktorzy nas odwiedzaja, starych jak i nowych klientow.
*Takze ja jako recepcjonistka mam do czynienia z moimi dostawcami, typu artykuly biurowe ipt.
*Prowadzimy takze 2 strony internetowe, sklepy on-line z ubraniami. Dzial sprzedazy robi faktury, dzial magazynu pakuje i wysyla a ja jako "ksiegowy" (w przenosni bo wyksztalcenia nie posiadam) zajmuje sie platnosciami ktore przychodza od klientow.
*Jest jeszcze kwestia naszych klientow. Zajmuje sie takze platnosciami naszych klientow ktorzy stale od nas kupuja, maja pozakladane konta w naszym systemie. Tzw. sciaganie platwnosci od sluznikow. Kiedy faktura jest po dacie konieczny jest kontakt z klientem z prosba o zaplate ipt.
Prawdopodobnie te wszystkie rzeczy ktore opisalam maja swoja nazwe w rzeczywistosci kompletnie inna, lecz ja nie posiadam takiej wiedzy, tzn. jak to prawidlowo nazwac.
Moglabym tak pisac w nieskonczonosc o moich obowiazkach, ale nie o to mi chodzi. Szukam porad od ludzi, co moglabym robic z takim a nie innym doswiadczeniem w naszym kraju. Czy sa firmy ktore zatrudniaja osoby bez wyksztalcenia wyzszego? Czy jest szansa ze na dluzej?
Myslalam raczej o otwarciu czegos na wlasna reke, bo nie zabardzo jest czego sie "czepic" w takim miasteczku jak moje lub jego okolicach.
Bede wdzieczna za kazda rade. Przepraszam z gory za brak polskich znakow.