Piotr Fosterg

Piotr Fosterg stażysta, S.I.F.

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

mam atrakcyjną domenę związaną z wypoczynkiem,a jest na tyle uniwersalna,że może być wykorzystana nie tylko jako baza noclegów,ale zawierać sporo innych,pożytecznych informacji.zdaję sobie sprawę,że konkurencja jest i starsza i mocniejsza i ma już swoich klientów.ciężko chyba będzie się przebić bez dobrego pomysłu i postawienia na pozycjonowanie.wstępnie pytałem kilka firm o koszt pozycjonowania,no i nie jest to tanie.a inaczej się raczej nie da wbić wysoko w wyszukiwarki.z oskryptowaniem nie ma problemu,czas także mam żeby się tym zająć.tylko,czy warto wogóle się za to zabierać?

konto usunięte

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

A czemu nie? Popatrz na inne strony. Czy jest tylko jeden serwis z ogłoszeniami? Czy jest tylko jeden serwis plotkarski? To, że istnieją już takie serwisy, nie oznacza, że ty nie osiągniesz sukcesu. Może zamiast firm zajmujących się pozycjonowaniem, warto zapytać freelancera ile by wziął? Dla mnie jako osobę korzystającą z stronki, bardzo ważną rolę odgrywa wygląd strony.
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Z tego co wiem, niezłe pozycjonowanie można załatwić już od 400-500 zł miesięcznie. Słyszałem też o tańszych ofertach, ale efekt jest wtedy zagadkowy.

A co do wybicia się w wyszukiwarkach, to można wykupić reklamy googla na hasła, które są dobrze opracowane na stronie. To działa tak samo jak pozycjonowanie, a płaci się tylko wtedy jak "klient" kliknie. Taka "kampania reklamowa" może się zamykać w kwocie kilkuset złotych miesięcznie i przynosić od tysiąca do kilku tysięcy nowych użytkowników miesięcznie. Jak serwis będzie dobry, a domena zapamiętywalna, to ci użytkownicy wrócą i biznes zacznie się kręcić.

A co do pozycjonowania to znam przypadki właścicieli serwisów, którzy sami je pozycjonują dodając codziennie po kilka linków do dostępnych w necie katalogów. Po kilku miesiącach takiego dodawania, przynosi to efekty w postaci lepszej pozycji w wyszukiwarkach.

konto usunięte

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

A właśnie. Czy pozycjonowanie to tylko dodawanie do katalogów jakich popadnie?
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Bartłomiej Sadkowski:
A właśnie. Czy pozycjonowanie to tylko dodawanie do katalogów jakich popadnie?

Nie. Ale z tego co wiem, można poprawić pozycję strony, tylko dodając linki do katalogów i do wielu innych stron (np. na zasadzie wymiany linków). I nie do jakich popadnie, ale właśnie do im lepszych tym lepiej.

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Po kolei:

Zaufanie do reklamy kontekstowej jest mierne, raczej niewiele ludzi w to klika i efekt rewelacyjny nie jest. Wiem, bo korzystałem.

Gdyby wiedza o pozycjonowaniu polegała na dodaniu serwisu do paru katalogów firmy zajmujące się pozycjonowaniem prowadziły by małpy. Jeżeli masz pojęcie o HTML-u i sieci to po lekturze kilku serwisów internetowych i poradników dasz sobie radę z niezłym wypozycjonowaniem swojej strony. Jeżeli jesteś atechniczny lepiej tego nie rób sam, bo dostaniesz bana na wyszukiwarkach i pogrążysz swój projekt na długie miesiące.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Jak masz czas, to możesz dodawać. Umiejętne dodawanie do katalogów daje dobre efekty nawet na całkiem mocne słowa kluczowe. Może być dobrą baza do dalszego pozycjonowania. Sedno sprawy tkwi w słowach "umiejętne dodawanie".

A o tym zapomnij:

"Z tego co wiem, niezłe pozycjonowanie można załatwić już od 400-500 zł miesięcznie. Słyszałem też o tańszych ofertach, ale efekt jest wtedy zagadkowy.

A co do wybicia się w wyszukiwarkach, to można wykupić reklamy googla na hasła, które są dobrze opracowane na stronie. To działa tak samo jak pozycjonowanie, a płaci się tylko wtedy jak "klient" kliknie. Taka "kampania reklamowa" może się zamykać w kwocie kilkuset złotych miesięcznie i przynosić od tysiąca do kilku tysięcy nowych użytkowników miesięcznie. Jak serwis będzie dobry, a domena zapamiętywalna, to ci użytkownicy wrócą i biznes zacznie się kręcić."

1. Za 500 zł to sie możesz załapać na kilka średnich fraz, a o pozycjonowaniu calego serwisu w tej cenie zapomnij.

2. Co to jest "kilka tysięcy nowych użytkowników miesięcznie" za kilkaset złotych? To pieniądze wyrzucone w błoto.
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Ryszard S.:

1. Za 500 zł to sie możesz załapać na kilka średnich fraz, a o pozycjonowaniu calego serwisu w tej cenie zapomnij.

Znam ludzi od pozycjonowania, którzy jeszcze w zeszłym roku za takie pieniądze pozycjonowali bardzo dobre słowa kluczowe. Zdarzało się, że pozycjonowali prawie puste strony, nie zawierające za wiele treści, i byli w pierwszej dziesiątce wyszukiwań na takie hasła jak: medycyna, zdrowie, imprezy integracyjne, mapa warszawy itd.

Jak ktoś chce pozycjonowanie na 10-20 haseł, to na pewno 500 złotych miesięcznie nie starczy. Ale na 3-4 raczej spokojnie, chyba, że od zeszłego roku ceny bardzo poszły w górę. Ale nic mi o tym nie wiadomo. Kwestia znalezienia dobrego człowieka, najlepiej z polecenia.
2. Co to jest "kilka tysięcy nowych użytkowników miesięcznie" za kilkaset złotych? To pieniądze wyrzucone w błoto.

Nie rzecz w tym aby weszło kilka tysięcy użytkowników, ale rzecz w tym, żeby po tym "sponsorowanym" wejściu zapamiętali chociażby nazwę strony i wracali do niej w razie potrzeby. Nie jest to żadne wyrzucenie pieniędzy w błoto tylko jedno z szeregu działań, które można podjąć by zwiększać stopniowo liczbę użytkowników strony. Takich działań, jeśli ktoś poważnie myśli o tworzeniu serwisu, jest wiele. Reklamy kontekstowe są jednym z nich.

Jak ktoś to robi bezmyślnie, to faktycznie wyrzuci pieniądze w błoto.
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Krzysztof Michał Piątek:
Po kolei:

Właśnie. Po kolei.
Zaufanie do reklamy kontekstowej jest mierne, raczej niewiele ludzi w to klika i efekt rewelacyjny nie jest. Wiem, bo korzystałem.

Nie wiem czy zauważyłeś, ale google reklamami kontekstowymi zapełnił cały internet. Serwisy zamieszczają reklamy googla w wyszukiwarkach by promować siebie, i na swoich stronach, by zarabiać. I to idzie w miliony. Jeżeli jest to tak nieskuteczne, to czemu jest tak powszechne? To jedno.

A drugie. To, że Tobie reklama kontekstowa się nie sprawdziła, to o niczym nie świadczy. O tym jak z niej skutecznie korzystać można poczytać w specjalistycznych publikacjach na ten temat. Wyłącznie Twoje doświadczenie nie jest tu żadnym argumentem przeciw. Powiedźmy sobie szczerze. Handlujesz Krzychu deską podłogową i zrobienie z Twojej strony atrakcyjnego i popularnego serwisu - nigdy się nie uda, bo to nie jest żaden serwis, ale wystawa sklepowa zamieszczona w sieci. A tutaj rozmawiamy na temat promocji serwisu internetowego, który uderza w popularny temat
Gdyby wiedza o pozycjonowaniu polegała na dodaniu serwisu do paru
katalogów firmy zajmujące się pozycjonowaniem prowadziły by małpy. Jeżeli masz pojęcie o HTML-u i sieci to po lekturze kilku serwisów internetowych i poradników dasz sobie radę z niezłym wypozycjonowaniem swojej strony. Jeżeli jesteś atechniczny lepiej tego nie rób sam, bo dostaniesz bana na wyszukiwarkach i pogrążysz swój projekt na długie miesiące.

Jak ktoś jest atechniczny to nie będzie pewnie potrafił zrobić tego, za co grozi ban. Więc też bym tu nie straszył ludzi.

Prymitywne pozycjonowanie poprzez dodawanie linków do różnych stron, może dać jakiś efekt. Jak ktoś wesprze to intensywnymi działaniami PR jest szansa na sukces - oczywiście jeśli serwis ma jakiś sensowny temat, nie np. strona o deskach podłogowych ;)[edited]Rafał
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Rafał �.:
Nie rzecz w tym aby weszło kilka tysięcy użytkowników, ale rzecz w tym, żeby po tym "sponsorowanym" wejściu zapamiętali chociażby nazwę strony i wracali do niej w razie potrzeby. Nie jest to żadne wyrzucenie pieniędzy w błoto tylko jedno z szeregu działań, które można podjąć by zwiększać stopniowo liczbę użytkowników strony. Takich działań, jeśli ktoś poważnie myśli o tworzeniu serwisu, jest wiele. Reklamy kontekstowe są jednym z nich.

To można zrobić, ale nie z budżetem kilkuset złotych, bo to niewiele da. Odsetek pamiętających i powracających jest naprawdę niewielki.

A co do pozycjonowania tego typu serwisu to 3-4 frazy niewiele dadzą. Serwis trzeba pozycjonować kompleksowo, a to kosztuje.
Rafał �.:
Prymitywne pozycjonowanie poprzez dodawanie linków do różnych stron, może dać jakiś efekt.

A jak wygląda nieprymitywne pozycjonowanie? Chętnie się dowiem.

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Przy najbliższej okazji na uczelni nasikam Ci do plecaka Rafale brzydki!

Reklama kontekstowa ma niewielką klikalność w stosunku do liczby wyświetleń. Dlatego argument, że zapełniła cały internet jest kiepski. Duże firmy mają duże budżety (np. eBay wydaje na reklamę kontekstową ok. 300 tys. $ dziennie!!!) dlatego jadą jak walec z tą reklamą. Za 300 zł miesięcznie kampanii się nie zrobi.
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Krzysztof Michał Piątek:
Reklama kontekstowa ma niewielką klikalność w stosunku do liczby wyświetleń. Dlatego argument, że zapełniła cały internet jest kiepski. Duże firmy mają duże budżety (np. eBay wydaje na reklamę kontekstową ok. 300 tys. $ dziennie!!!) dlatego jadą jak walec z tą reklamą. Za 300 zł miesięcznie kampanii się nie zrobi.

Chyba się rozbijamy o inny temat. Ja tu piszę o ruszeniu z miejsca serwisu, który ma ZERO odwiedzin, a Wy dwaj chyba myślicie o czymś całkiem innym, o innej skali.

Mając dobrze przygotowany serwis, ZERO odwiedzin na początku i brak kasy na promocję z prawdziwego zdarzenia - trzeba się chwytać różnych sposobów, by wystartować projekt. Nikt tu nie piszę, że inwestując kilkaset złotych w reklamę googla zrobi się furorę w necie, ale można tym coś zdziałać wykorzystując nawet drobne środki, za to mądrze.

To jest jak z gotowaniem. Jeden zje smacznie i zdrowo mając kilo ziemniaków i szczyptę soli, a inny za te same ziemniaki zapłaci w restauracji swoją dniówkę - bo nie potrafi korzystać z posiadanych zasobów.

Właśnie otwieram dość duży serwis. Mamy zamiar wykorzystywać reklamę kontekstową do promocji konkretnych tematów - tekstów, które opracujemy w danym momencie dopasowując się do zapotrzebowania. Między innymi w ten sposób chcemy ściągać pewne grupki internautów na naszą stronę.

Co daje nam szansę? A no zrealizowanie ich potrzeby przez dostarczenie fachowej treści, której szukali. Mamy opracowaną listę haseł/tematów, które są bardzo konkretne, poszukiwane i kiepsko opracowane przez konkurencję. I naszym zdaniem przyniesie nam to od tysiąca do kilku tysięcy odsłon miesięcznie i okazję na zapamiętanie nazwy serwisu przez część z tych użytkowników. Dla nas będzie to sukces.

Czy to się uda? Pewności nie mam, ale tego typu działanie nie zostało wymyślone przeze mnie. Robi to wiele osób z powodzeniem, budując systematycznie swoje serwisy, nie wydając setek tysięcy na promocję w sieci ale właśnie realizując mini kampanię reklamowe, aktywnie działając w zakresie PR, pozycjonując stronę i stawiając na realizację potrzeb swoich odbiorców. Zbiorczo, daje to wymierne efekty bez angażowania dziesiątek tysięcy złotych na promocję.

Wszystko zależy jednak od skali. Jeśli Wy myślicie o tworzeniu projektów wielkości naszej-klasy, grona, goldenline itp, to faktycznie się nie dogadujemy. Ja tu piszę o prowadzeniu własnego serwisu, w pojedynkę lub z kumplami - bez większej kasy, który ma ruszyć bez angażowania większej gotówki i stopniowo zdobywać sobie pozycję. Zazwyczaj od tego się zaczyna. W końcu jesteśmy na grupie młodzi przedsiębiorcy, a nie na grupie - wielomilionowe koncerny.[edited]Rafał
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Ryszard S.:
A jak wygląda nieprymitywne pozycjonowanie? Chętnie się dowiem.

Na pewno nie na ręcznym dodawaniu linków, o którym pisałem. A jak się chcesz więcej dowiedzieć to sobie poklikaj w googlu.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Sądziłem, że dowiem sie tego od Ciebie, ale chyba nie znasz tematu.
Katarzyna S.

Katarzyna S. grafik
projektant

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Ja mogę zrobić zdjęcia jakbyście potrzebowali, produktów czy każde inne na stronę.
Znajdziecie moje prace na http://katarzynasasin.com
Pozdawiam,
Kasia
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Ryszard S.:
Rafał �.:
Nie rzecz w tym aby weszło kilka tysięcy użytkowników, ale rzecz w tym, żeby po tym "sponsorowanym" wejściu zapamiętali chociażby nazwę strony i wracali do niej w razie potrzeby. Nie jest to żadne wyrzucenie pieniędzy w błoto tylko jedno z szeregu działań, które można podjąć by zwiększać stopniowo liczbę użytkowników strony. Takich działań, jeśli ktoś poważnie myśli o tworzeniu serwisu, jest wiele. Reklamy kontekstowe są jednym z nich.

To można zrobić, ale nie z budżetem kilkuset złotych, bo to niewiele da. Odsetek pamiętających i powracających jest naprawdę niewielki.

A co do pozycjonowania tego typu serwisu to 3-4 frazy niewiele dadzą. Serwis trzeba pozycjonować kompleksowo, a to kosztuje.

Ta wypowiedź świadczyłaby o tym, że masz własne informację na temat pozycjonowanie. Więc po co Ci moje?

Wcześniej użyłem słowa "prymitywne" bo kontynuowałem wątek o samodzielnym "pozycjonowaniu" poprzez ręczne dodawanie linków do różnych katalogów, przez właściciela serwisu. Chyba nie wyłapałeś tej zawiłości narracyjnej.

Z tego co wiem, nie tak wygląda profesjonalne pozycjonowanie. Nikt nie siedzi i nie wprowadza ręcznie linków. To leci z automatu. Do tego dochodzi zabawa ze słowami kluczowymi i kilka innych działań. W techniczne szczegóły nie wchodzę, bo nie jest mi to potrzebne, natomiast bardzo dobrze znam efekty i konkretne przypadki, z opowieści zawodowców. To mi wystarczy by mieć na ten temat opinię.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Ręczne dodawanie do katalogów może wydawać się prymitywne i wielu mieniących sie pozycjonerami lekceważy je mając do dyspozycji automaty. A moje doświadczenie poparte praktyką pozwala mi ręcznym dodawaniem do katalogów pozycjonować serwisy z powodzeniem na wiele średnich fraz. Dla trudnych fraz to jest również dobra podstawa do dalszego pozycjonowania. Tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić. A automaty? Sam je stosuję w odpowiednim momencie, z tym, że to właśnie takie zautomatyzowane dodawanie do katalogów ja uważam za prymitywne.

Jeszcze jedno - trzeba pamiętać, że pozycjonowanie nie może stanowić panaceum na wszystko, bo to zaledwie wycinek działań promocyjnych serwisu. To trochę trwa, więc dla serwisu wypoczynkowego lato mamy z głowy. Ale jesień zima, czemu nie można powalczyć. Radziłbym obrać jakąś specjalizację, ostatecznie przecież na jednym skrypcie można postawić kilka serwisów na osobnych adresach. Jeżeli starczy cierpliwości, a skrypt będzie ciekawy, to moim zdaniem warto.

Była jakiś czas temu na którymś forum GL dyskusja na temat serwisu wypoczynkowego, który ktoś prezentował w kontekście marnych wyników pozycjonowania. Warto przeczytać.
Piotr Fosterg

Piotr Fosterg stażysta, S.I.F.

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

dziękuję za wszystkie wypowiedzi.temat pozycjonowania nie jest mi obcy,nawet miałem już pewne małe sukcesy.na pewno w początkowej fazie działania serwisu będę musiał zająć się tym osobiście.powód-koszty.2 czy 3 firmy wyceniły mi kilka fraz na min 1200 zł netto/mies.a nie dysponuję taką kwotą.tym bardziej,że nie przewiduję zysków na początku działalności.i tu mam dylemat-jak podejść do ew przyszłych klientów.czy od razu pobierać jakąś małą kwotę za dodanie wpisu czy lepiej odpuścić.wymyśliłem sobie,że postawię jeszcze np 2 strony,tym razem już z typową bazą noclegową.i ktoś dodający wpis do mojego głównego serwisu jednocześnie ma darmowe wpisy do tych np 2 pozostałych stron.tylko,czy to zadziała?chciałbym spróbować z własną działalnośćią,póki jest jeszcze ulgowy Zus.szkoda,że nie ma możliwośći spróbowania swych sił w biznesie-3 mies bez zobowiązań,testowo.jak np w Anglii.
Rafał Ł.

Rafał Ł. Spec. ds. marketingu
internetowego /
Manager

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Spróbuj w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości. Tam możesz zacząć za 200 zł miesięcznie. Dostajesz za to księgowość, możliwość wystawiania faktur, nie rejestrujesz firmy więc nie tracisz ZUS-u ulgowego w wypadku gdyby Ci się nie powiodło itd.

Generalnie i tak wszystko zależy od Ciebie, ale jeśli chcesz tylko sprawdzić pomysł, to AIP będzie dobrym rozwiązaniem.

A co do kwot, to nikt raczej Ci nie zapłaci na serwisie, który dopiero rusza. Trzeba rozruszać stronkę oferując darmowe usługi, jednocześnie ostro ją promując.
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: pomysł na nowy serwis internetowy

Rafał �.:
Z tego co wiem, niezłe pozycjonowanie można załatwić już od 400-500 zł miesięcznie. Słyszałem też o tańszych ofertach, ale efekt jest wtedy zagadkowy.

Niezłe pozycjonowanie na trudne hasła, ogólnopolskie (typu hotele, noclegi, etc.) raczej odpada w takiej kwocie - pomijam układy nieformalne, towarzyskie etc.... a nawet w takich ciężko, bo pozycjoner musi poświęcić część swojego zaplecza..

A co do wybicia się w wyszukiwarkach, to można wykupić reklamy googla na hasła, które są dobrze opracowane na stronie.

CPC na poziomie 1-3zł, zależności od hasła. Co więcej przy bounce rate z adwords na poziomie 70-80% (vs 30-40 ruch organiczny) wychodzi na to, że za jednego zainteresowanego użytkownika płaci się 20zł.

Transakcja (za którą najczęściej się zarabia więcej niż na przeglądaniu) przy konwersji na poziomie 2-3% kosztuje nas np. CPC 2zł/Konwersja 3% - 66zł.

To działa tak samo jak pozycjonowanie, a płaci się tylko wtedy jak "klient" kliknie. Taka "kampania reklamowa" może się zamykać w kwocie kilkuset złotych miesięcznie i przynosić od tysiąca do kilku tysięcy nowych użytkowników miesięcznie. Jak serwis będzie dobry, a domena zapamiętywalna, to ci użytkownicy wrócą i biznes zacznie się kręcić.

Jestem pesymistyczny do takich wyliczeń. Niestety wartościowe hasła sporo kosztują. Jeśli znajdziesz nisze, to rzeczywisćie można zejść z kosztem kampanii... tylko najpierw zbadaj czy taka nisza istnieje.
A co do pozycjonowania to znam przypadki właścicieli serwisów, którzy sami je pozycjonują dodając codziennie po kilka linków do dostępnych w necie katalogów. Po kilku miesiącach takiego dodawania, przynosi to efekty w postaci lepszej pozycji w wyszukiwarkach.

Tak, ale na pierwszą trójke nie licz (cały czas rozmawiamy o branży noclegowo-turystycznej)- realistycznie, po paru miesiącach będziesz w top 10. Jeśli Twoja strona spełni pozostałe warunki (przyjazne linki, title, heady, treść serwisu).



Wyślij zaproszenie do