Temat: Nazwa
Związek nazwy z działalnością, usługami czy branżą - owszem, zdarza się, że jest to mile widziane (czyt. przynosi dużo korzyści), ale nie jest to fundament namingu.
Najważniejsze jest to, aby wymyślony brand był skierowany i odczytywany zgodnie z intencją w grupie docelowej. Dlatego w przypadku tworzenia marki najważniejszy jest... cały proces. Najpierw dokładna (i od wielu różnych stron: marki, marketingu, promocji, wizerunku itd.) analiza rynku. Następnie synteza uzyskanych informacji w postaci szkieletowego briefu własnego brandu. Na końcu dopiero proces twórczy.
NIGDY nie należy pomijać żadnego z tych etapów. Lekarz nie pomija badań, żeby określić, co i w jaki sposób leczyć. Jeśli chcemy dobrej recepty na sukces, to musimy "dobrze" przejść całą wędrówkę.
ZAWSZE u nas, niestety, jest tak, że każdemu się wydaje, iż zna się na wszystkim. A niewiele osób ma naprawdę fachową, specjalistyczną wiedzę (jak na przykład copywriterzy), żeby profesjonalnie przeprowadzić cały wyżej naszkicowany proces wydawałoby się "jedynie" wymyślenia nazwy.
Marcel Mila:
Witam
Poszukuję nazwy dla firmy która będzie zajmowała się sprzedażą dla kilku firm o różnorodnych profilach. Więc szukam czegoś co będzie odzwierciedlać jakość , korzyść, zysk. Myślę o uwzględnieniu inicjałów w nazwie np. mmprofit
Jakieś sugestie ?:)
Tak, pozwól, że zacytuję siebie:
Poczytaj sobie np. ten wątek: http://www.goldenline.pl/forum/1417158/copy-konkursy, a następnie wybierz osobę, które według Ciebie zna się na swoim fachu. Odezwij się do niej. Ustalcie jakąś kwotę za pomoc.
Myślę, że to jest zdecydowanie lepszy pomysł, niż gdybyś miał samodzielnie stworzyć nazwę, skoro się na tym nie znasz. Ja też sam nie szyję sobie butów i nie leczę swoich zębów.