Marek J.

Marek J. historyk, archiwista

Temat: Nazwa

Może śmieszny, ale ważny temat. Nazwa firmy to jej wizytówka. Swego czasu modne były wszelkie "-exy" Relatex, Budimex, Firmex, Multirex etc. Miały swoją chwilę wszelkie odimienniniki właścicieli.

Co uważacie teraz za podstawę do stworzenia nazwy dla firmy. Może za wiele wymagam, bo nie jestem nastawiony na konkretną branżę, ale ogólnie na trendy w nazywaniu firm.
Paweł Goźliński

Paweł Goźliński Analityk finansowy,
Capgemini Polska Sp.
z o.o

Temat: Nazwa

Sądzę, że nazwa wraz z symbolem firmowym jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji firmy.

Ogólnie rzecz biorąc nazwa powinna być łatwa do literowania i odczytywania w różnych językach, oryginalna i możliwa do wykorzystania w różnych formach promocji i w różnych mediach.
Powinna akcentować zalety firmy (tu przydałoby się dokładne określenie branży w której zamierzasz działać):
- funkcjonalne - nawiązanie do jakości, nowoczesności, lokalizacji czy realizacji zamierzeń - np 4fun itp
- społeczne czy ekonomiczne - tani zakup, bezpieczeństwo itp.
- psychologiczne - zapewniająca uznanie, manifestowanie łączności z regionem, czy miastem.

Skrótowce typu -exy, -pole pasują raczej do firm produkcyjnych. Moim zdaniem najwiąkszą oryginalności charakteryzują się nazwy pubów czy klubów muzycznych, przykładów jest masa, chociażby: Błędne Koło, Pod Pretekstem, Czasem trzeba, Albo Tak, Łubu Dubu czy Strych. Zdecydowanie odradzałbym używanie nazw typu Foodology itp.

konto usunięte

Temat: Nazwa

Marek J.:Może za wiele wymagam, bo nie jestem nastawiony na konkretną branżę, ale ogólnie na trendy w nazywaniu firm.


Moim skromnym zdaniem, nie da się stworzyć nazwy dla Firmy (Produktu) - bez znajomości choćby zarysu zakresu działań Firmy czy funkcjonowania Marki-Produktu.

Końcówka -ex, ani -pol - tu nie pomoże :)

Oczywiście wyjściem może być np. stworzenie nazwy na tyle neutralnej, by nie sugerować przynaleźności do jakiejś konkretnej branży czy grupy produktów, ale pod warunkiem, że profesjonalnie podejdziemy do pozostałych działań i/lub prduktów.

Korzystają z tego choćby koncerny globalne: Henkel, Unilever, 3M,
czy firmy mniejsze i polskie: LPP, Artman, etc.

Taki wybór stylu nazwy dla Firmy także zobowiązuje, a najczęściej ukierunkowany jest na późniejszą intensywną promocję portfela Marek własnych.

Dzieki skutecznym kampaniom marketigowym, sama - nawet nieudana czy "ogólna" nazwa, schodzi na plan dalszy.

Można sobie na to pozwolić właśnie dzięki dobrze dobranym nazwom kolejnych i konkretnych już produktów.
Wiele osób pamięta ostatecznie Produkt-Markę, typu: Reserved, Clin, etc. jako już dobrze dobrane nazwy do produktu.

Nawet nazwy typu Maspex, nie są już kojarzone (a często nawt znane) - przez Klienta ostetecznego, a w ich cennej pamięci zostają dobrze nazwane i promowane Produkty, typu Kubuś, Cropptown, etc.

Nasza Firma tworzy nazwy dla wielu róznych Firm, o różnym profilu. Nazw "ogólnych" nie preferujemy, chyba, że w ww. przypadkach.
Trudno byłoby np. dla 3M dopasować nazwę, mówiącą o 300.000 produktach z oferty Firmy - od betonu, po elektronikę :)

Moim zdaniem nazwa powinna mieć "to coś", a w natłoku ofert i produktów - nazwa z charakterkiem jest dobrym początkiem...
:)

Update:
P.S. jeśli ktoś nie chce powierzyć zadania stworzenia nazwy specjalistom, to jest dużo materiałów na półkach i w sieci;
w GL można wejść np. w tematyczne grupy, typu "marketing, reklama...", etc.


Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 20.09.06 o godzinie 21:33

konto usunięte

Temat: Nazwa

Moim zdaniem wymyślanie nazwy najlepiej zostawić specom od identyfikacji wizualnej. Jeśli chcesz mieć wizytówki, papier firmowy, strone internetową to ktoś będzie musiał nad tym popracować. Jak sie zdecydujesz już na nazwe - będzie miał utrudnioną prace.
Kubuś - dobry przykład na to. Bez elementów logotypu i wizerunku emocjonalnego byłby chybioną nazwą marki.
Marek J.

Marek J. historyk, archiwista

Temat: Nazwa

Anna S.:
Moim skromnym zdaniem, nie da się stworzyć nazwy dla Firmy (Produktu) - bez znajomości choćby zarysu zakresu działań Firmy czy funkcjonowania Marki-Produktu.


No właśnie... Widziałem, że na GL szybko znajdę odpowiedzi ;) Po całym dniu przemyśleń też w międzyczasie doszedłem do podobnych wniosków, że muszę dostosować nazwę do profilu działalności. Tym bardziej, że będzie to na początek i tak co innego niż działalność docelowa. Najwyżej zmienię nazwę ;)

Co do speców... Każdy spec kosztuje. Wiem, że to nazywa się inwestycja. Czasem jednak trzeba zacząć od manufaktury, żeby w pewnym momencie powierzyć część działań specjalistom. Mam nadzieję, że dojdę do tego w miarę szybko.

A jakąś literaturkę lub dobry portal/link o brandingu ktoś poleci?

konto usunięte

Temat: Nazwa

Wojtek B.:Jak sie zdecydujesz już na nazwe - będzie miał utrudnioną prace.

Niekoniecznie, zdarza się, że Klient a opracowaną całkiem fajną nazwę. Czasem to kwestia urytych talentów, przemyśleń, a czsem szczęscia.
Zadanie specjalisty to nie tylko wypełnianie misji jaką ma realizować MArka-Firma-Produkt, czy też spełnianie wizji własnych co do ich funkcjonowania.
To także umiejętność pogodzenia wizji Właściciela - czy wizerunku już fukncjonującego, ze sztuką dobrego tworzenia nazw czy znaków.
Obecnie prowadzimy kilka takich projektów - np. dla nowej marki biżuterii eklskuzywnej.
Nazwa była już opracowana: DuoPiuUno (z włoskiego: 2+1)
a naszym zadaniem było stworzenie do juz istniejącej nazwy - logo i wszystkich materiałów towarzyszących (od wizytówek, po pudełka, papier okakowaniuwy, bileciki, torebki papierowe, materiały do ekspozycji, etc.).
Nazwa być może mogłaby być lepsza.
Materiały stworzyliśmy ostatecznie i zupełnie niechcący - w stylu biżuteryjnego LV (Louis Vuitton) - byc moze też mogłyby być lepsze - jak zawsze i jak wszystko. Wada perfekcjonistów ;)
Zawsze jest coś do zrobiania - i to czyni sztukę wizualną tak atrakcyjną i dynamiczną.

Reasumując, uważam że nawet znając nazwę - można stworzyć dobrą identyfikację pod ooczywistym warunkiem, ze nazwa nie jest zła. W Valkyrie Studio jeśli Klient się upiera przy nazwie, którą uważa za dobrą, a ewidentnie taką nie jest - bądź upiera się przy tworzeniu porządnych materiałów w oparciu o loga, z których nie można byc dumnym ;) - podejmujemy próby przekonania Klienta do wizji skutecznych i efektownych, a przy tym z potencjałem na efektywność...
JEśli Firma nie jest zainteresowana, z takich Zleceń rezygnujemy... Na szczęście zdarzyło się to 2 razy w ciagu 7 lat :)

Wojtek B.:
Kubuś - dobry przykład na to. Bez elementów logotypu i wizerunku emocjonalnego byłby chybioną nazwą marki.
Co do kubusia - nie uważam żeby nazwa była zła - czy chybiona.
Jest łatwo zapamietalna i "wypowiadalna" dla dzieci. Jest też pewne - nieukrywane zresztą, nawiazanie do ulubieńca dzieci - Puchatka... Nie bez powodu Kubuś nie jest smokiem, czy kangurem :) Może właśnie bardziej graficznie pozostawia troche do życzenia, ale ostatnie małe metamorfozy dużo mu pomogły :)
Nawet jeśli nie byłoby to nawiązanie do innych postaci - to nazwa jest polska, łatwo ją zapamiętać, jest zdrobnieniem - co dzieci i rodzice lubią, więc nie jest tak źle :)
Dowodem, że nazwa sie sprzedaje i nie jest zła - są zarówno wyniki finansowe, rozpoznawalność - oraz kolejni "naśladownicy" produktu i podobnego stylu nazewnictwa, typu: Pysio, Smakuś, Leon, etc. :)

Marek J.:
Anna S.:
Moim skromnym zdaniem, nie da się stworzyć nazwy dla Firmy (Produktu) - bez znajomości choćby zarysu zakresu działań Firmy czy funkcjonowania Marki-Produktu.


No właśnie... Widziałem, że na GL szybko znajdę odpowiedzi ;) Po całym dniu przemyśleń też w międzyczasie doszedłem do podobnych wniosków, że muszę dostosować nazwę do profilu działalności. Tym bardziej, że będzie to na początek i tak co innego niż działalność docelowa. Najwyżej zmienię nazwę ;)

Co do speców... Każdy spec kosztuje. Wiem, że to nazywa się inwestycja. Czasem jednak trzeba zacząć od manufaktury, żeby w pewnym momencie powierzyć część działań specjalistom. Mam nadzieję, że dojdę do tego w miarę szybko.
A jakąś literaturkę lub dobry portal/link o brandingu ktoś poleci?

Osobiście nie śledzę literatury więc nie mam co polecać.
Może warto spróbować zadać konkretne pytanie, bo ogólne rady jakie można znaleźć w newsletterach, ksiazkach, poradach, etc. - mogą raczej przygotować do tematu, ale niekoniecznie pomogą stworzyć i dobrać właściwą nazwę.
Może warto też zdradzić część tajemnicy handlowej :) - np. zakres działalności, jaki to segment rynku, grupa docelowa, etc.?
Wtedy szybciej i łatwiej będzie komuś odpowiedzieć juz na konkretne pytanie-problem, a dla Pana będzie to odpowiedź cenniejsza niż materiały o wszystkim - i dla każdego...

Update:
Paweł G.:Ogólnie rzecz biorąc nazwa powinna być łatwa do literowania i odczytywania w różnych językach, oryginalna i możliwa do wykorzystania w różnych formach promocji i w różnych mediach.

Nie do końca mogę się zgodzić (łatwe do literowani ai odczytywania w różnych jezykach - nazwy).
To zależy od branży i startegii Marki-Firmy.
Np. Łąki Warmii - "ą" jest nie do odczytania w różnych innych językach, Warmia tez raczej typowo polska :)
- a sam serek jak dobrze pamiętam koncernu Danone.
To samo dzieje sie z produktami w drugą stronę. Polska Firma LPP - swoimi nazwami i strategią wprowadziła wrażenie (oczywiście świadome), że Marki Cropptown, Reserved, czy Henderson - przez sporą rzeszę Klientów są postrzegane jako Marki i Produkty Firm zagranicznych.
W ten sposób doskonale zmieniła też swój wizerunek - znanej do tej pory Firmy-husrtownika taniej odziezy made in China :)
(gdzieś już ten wątek poruszaliśmy - chyba Marka korporacyjna - w reklama, marketig...)
O ile w branży odzieżowej cenimy dobry styl i wizerunek, a z tego raczej słyną marki zagraniczne (i taki cel przyświeca głównym działaniom i strategii Marek), o tyle w segmencie produktów spozywczych, czy kosmetycznych - cenimy jakość produktów własnych. Mało tego - grupa ta stale rośnie (zwłaszcza w branzy spozywczej).
Potwierdzają to kolejne produkty o swojsko brzmiących nazwach - specjalnie bez możliwości jej przełożenia na jezyki obce,
bądź nieładna praktyka - zaznaczanie przez koncerny zagraniczne białlo-czerwonych symbloli z opisem "wyprodukowano w Polsce"...



Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 21.09.06 o godzinie 15:38
Grzegorz Pawlak

Grzegorz Pawlak menedżer operacyjny,
MIPAZ Sp. z o.o.

Temat: Nazwa

To ja z innej beczki, niejako na przekor tradycyjnemy mysleniu.
Podobno... i potwierdzaja to takze badania, nazwa liczy sie o tyle... o ile jest zgodna numerologicznie z firma i jej wlascicielami :) Niektorzy projektuja nawet wizytowki zgodnie z feng shui. Zdaje sobie sprawe z "dziwnosci" poruszanego tematu, ale gdyby przeanalizowac zachodzace prawidlowosci to mozna stwierdzic, iz "cos w tym jest". W koncu juz pitagoras powiedzial, ze caly wszechswiat jest zbudowany na liczbach. Kiedys ogladalem film o pewnej korpo, ktora zatrudnila speca od feng shui - chinczyka, nie domoroslego speca europejczyka, rzecz sie dziala w stanach, przebudowal biuro dyrektora i pamietam stwierdzenie na koniec "W 6 godzin po dokonaniu zmiany splynelo najwieksze zamowienie w historii firmy" :) Przemyslenia pozostawiam zainteresowanym.
Karina Ciosk - Komorowska

Karina Ciosk -
Komorowska
właściciel agencji
SPINKI, trener w
Akademii Pani Spinki

Temat: Nazwa

Wiesz to zalezy wlasnie od branzy w jakiej chce sie dzialac, od klientow na ktorych chcesz sie nastwaic...Nazwa musi mowic cos o firmie, musi mowic o klientach...Mysle ze bardzo wazny jest sam wlasciciel, ta nazwa mowi o nim samym.

konto usunięte

Temat: Nazwa

Zgadzam się z Kariną.

Nazwa niektórych działalności powinna nieść za sobą bagaż emocji (np Kariny Perfect Moments - której akurat stronę robił mój kolega).

Są też firmy taka jak moja (iveno), które mają nazwy typowo słownikowe (w moim przypadku trochę łaciny, innych dokładek). To jest dobre rozwiązanie dla firm z rozwojowym podejściem do PKD w GUS :)

Najważniejszym krokiem jest analiza czy nazwa będzie dobra (czy będzie się dobrze kojarzyć, czy będzie ŁATWO WYMAWIALNA i czy nie będzie/lub będzie kojarzona z inną - w moim przypadku ludzie zapamiętują ją po tym, że jest podobna do producenta m.in. ciężarówek).

Sprawdź również popularność tej nazwy (np w google - czy ktoś nie ma takiej działalności bądź trademarku) bo do tej pory bije mi w głowie sprawa właścicielki sklepu ORANGE w Krakowie, która dostała nakaz zmiany nazwy i przemianowała sie na Vanilla.

Powodzenia.

konto usunięte

Temat: Nazwa

Witam serdecznie!

Moim zdaniem nazwa firmy tylko z pozoru jest "mało wazna"

tak naprawdę to jest pierwsza wizytówka. Powinna byc przemyslana gdyz jej ewentualna zmiana pociagnie za sobą całą stertę posunięć.
Począwszy od zmiany pieczątki, wszelkiego rodzaju wpisy w urzedach, zmiany do umów pracownikom....... praktycznie wszystko.

do tego powinna być łatwa w wymowie i jesli miło wpada w ucho to gdzies pozostaje zapamiętana.
Mariusz Szatkowski

Mariusz Szatkowski WordPress front-end
web developer |
Internet marketing
sp...

Temat: Nazwa

Marek J.:Może śmieszny, ale ważny temat. Nazwa firmy to jej wizytówka. Swego czasu modne były wszelkie "-exy" Relatex, Budimex, Firmex, Multirex etc. Miały swoją chwilę wszelkie odimienniniki właścicieli.

Co uważacie teraz za podstawę do stworzenia nazwy dla firmy. Może za wiele wymagam, bo nie jestem nastawiony na konkretną branżę, ale ogólnie na trendy w nazywaniu firm.


mów co chcesz + ale jeśli chodyi o giedę to śrubex i kopex to przez ostatnie pół roku dały dobrze zarobic. :D


Mariusz Szatkowski edytował(a) ten post dnia 31.10.06 o godzinie 16:46
Przemek Rey

Przemek Rey Zarządzanie i
doradztwo
strategiczne

Temat: Nazwa

Tworzac nazwe wlasnej firmy (hanseaticus) patrzylem na kilka czynnikow:
1) kierunki dzialania - gdy zakladalem myslalem ze podstawowa dzialalnoscia bedzie sklep internetowy zwiazany z odtwarzaniem historii
2) skojarzania z tematem dzialalnosci - w tym momencie szukalem rzeczy zwiazanych zarowno z handlem jak i sredniowieczem - Hanza byla oczywistym skojarzeniem
3) latwosc dotarcia do klienta zagranicznego - nazwa musiala byc przystosowana do dzialan miedzynarodowych, a co za tym idzie zadnych okreslen regionalnych czy zawierajacych polskie ogonki lub zbitki np. prz, strz itp
wyjsciem okazala sie lacina ze slowem Hanseaticus czyli Hanzeatycki (w domysle sklad lub bardziej wspolczesnie sklep). Aktualnie mam uruchomiony 1 sklep skierowany na rynek polski dzialajacy pod marka hanzeatycki.pl, a w przyszlosci planuje otworzyc drugi, skierowany na rynek miedzynarodowy dzialajacy pod marka hanseaticus.com

A teraz o wadach rozwiazania. Nazwa firmy okazuje sie byc zbyt dluga, a lacina ktora na zachodzie jest zaleta, u nas generuje problemy w literacji. To co dla mnie bylo oczywisym (skojarzenie z Hanza) dla innych (nieznajacych historii) bylo juz rzecza calkowicie obca.
Drugim bledem byly roznice w pisowni slowa Hanza po polsku i w innych jezykach. W polskim slowo to zostalo "utwardzone" i pisze sie przez "Z" a po lacinie przez "S", co generuje dodatkowe problemy na fakturach.
Ostatnia rzecza jest to ze planowana dzialalnosc okazala sie wylacznie marginesowa, natomiast dzialalnosc stala sie dominujaca. W rezultacie utracony zostal zwiazek nazwy z ofertowanymi uslugami.
Reasumujac, tworzac nazwe firmy warto popatrzec na dzialalnosc podstawowa dzialalnosc i slowa z nia skojarzone. Nastepnie poprzez uzycie filtrow skomplikowania slowa, mozliwych pomylek, dlugosci i przyjaznosci dla rynkow miedzynarodowych mozna uzyskac calkiem ciekawe nazwy marek
pozdrawiam
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nazwa

Grzegorz P.:To ja z innej beczki, niejako na przekor tradycyjnemy mysleniu.
Podobno... i potwierdzaja to takze badania, nazwa liczy sie o tyle... o ile jest zgodna numerologicznie z firma i jej wlascicielami :) Niektorzy projektuja nawet wizytowki zgodnie z feng shui. Zdaje sobie sprawe z "dziwnosci" poruszanego tematu, ale gdyby przeanalizowac zachodzace prawidlowosci to mozna stwierdzic, iz "cos w tym jest". W koncu juz pitagoras powiedzial, ze caly wszechswiat jest zbudowany na liczbach. Kiedys ogladalem film o pewnej korpo, ktora zatrudnila speca od feng shui - chinczyka, nie domoroslego speca europejczyka, rzecz sie dziala w stanach, przebudowal biuro dyrektora i pamietam stwierdzenie na koniec "W 6 godzin po dokonaniu zmiany splynelo najwieksze zamowienie w historii firmy" :) Przemyslenia pozostawiam zainteresowanym.
Czy mógłbyś zacytować jakiś odnośnik do tych numerologicznych badań? bardzo mnie to zainteresowało z racji zawodowych.

A co do feng-shui - przywołany przyklad wyglada mi na typowo amerykańską kopię "jak zarobić jeden milion w jeden dzień", na takie efekty nawet chińczycy się nie powołują, a przynajmniej ja się nie spotkalem.
A na marginesie nie traktowal bym tak obcesowo speców od feng-shui z europy nazywając ich domorosłymi. Inna sprawa że amerykanów chińskiego pochodzenia i zarazem specjalistów feng-shui całe multum, więc nie rozumiem czemu mieliby zapraszać europejczyka.
Karol Warda

Karol Warda Szef działu
autopromocji TV Puls
i PULS2

Temat: Nazwa

Ja zakładając firmę kierowałem się głównie nazwą. Myślałem nad wieloma nazwami. Nawet rzuciły mi się na myśl nazwy z końcówką ex


Teraz już mam nazwę: "Konstruktorzy Kompetencji" ;-)

konto usunięte

Temat: Nazwa

I jest to nazwa całkiem ciekawa... Podobnie jak podoba mi się bunt kolegi z GoldenLine, który chyba z nienawiści do Agencji Interaktywnych wymyślił Agencję Radioaktywną Radioaktywni :P
Marek Waszczuk

Marek Waszczuk Sztorm Grupa -
Właściciel

Temat: Nazwa

Marcin B.:I jest to nazwa całkiem ciekawa... Podobnie jak podoba mi się bunt kolegi z GoldenLine, który chyba z nienawiści do Agencji Interaktywnych wymyślił Agencję Radioaktywną Radioaktywni :P


Haha, witam wszystkich :) Taaak, nad nazwą myślałem bardzo długo, przerobiliśmy wiele pomysłów i projektów, w różnych kierunkach. Bardzo mocno wierzę w potęgę strony wizualnej firmy. Dlatego też tak bardzo zależało mi na trafionej nazwie.
I teraz: wszelkie -exy i -pole to, moim zdaniem, kolejne szare, nijakie, ginące w tłumie nazwy, na które nikt nie poświęcił nawet kilku minut. A są ich tysiące. Wystrzegałem się więc takowych.

Wspomniane tutaj nazwy typu "4fun" są całkiem fajne, ale uważam, że trafiają w przypadkach dużych firm, które są w stanie je wypromować. Produkty, które są reklamowane wszędzie i mocno, rzeczywiście powinny mieć krótką nazwę, łatwo wpadającą w ucho. I przez wielokrotne powtarzanie możemy wbić klientom do głowy, że Actimel jest super.

Ale jeśli tworzymy firmę, która przebędzie długą drogę, zanim stanie się znana szerszej grupie ludzi, powinniśmy nadać jej nazwę intrygującą, wyróżniającą się, która w jakiś sposób zwróci uwagę ludzi. Tak, by zapamiętali z kim mieli do czynienia. Ja tworzyłem agencję eventową. W tej branży jest cała masa firm, których nazwy brzmią: 4event, event4, eventPR, eventgroup, eventpro, eventdance, mmevent, megaevent, eventart. I teraz, czy klient jest w stanie odróżnić z kim robił ostatni event? czy to było eventgroup czy eventpro, a moze eventart?

Dlatego wymyśliłem nazwę, która miała zaintrygować, była na przekór, a przynajmniej taką chciałem ją widzieć. Do tego stworzyliśmy logo adoptując znany znak radioaktywności oraz całą ideologię o energii, promieniowaniu, sile itd. Mam nadzieję, że częściowo przynajmniej to działa.

Podsumowując - jestem za tym, by nie oszczędzać czasu czy nakładów na sprawy związane z nazwą, nawet jeśli trzeba to oddać w ręce specjalistów. Bo warto.

Pozdrawiam,

Marek

konto usunięte

Temat: Nazwa

Idąc za ciosem Marka :P (wybacz)...

Ja siem nazywamy (bo jestem wielofunkcyjny) IVENO... fajnie?

Jeśli myślisz, że tak: Tobie też coś fajnego wymyślimy :D w profilu więcej informacji i link.

konto usunięte

Temat: Nazwa

Witam.

Przyszedł mi do głowy szalony pomysł na nazwę " Firma Krzak" - ryzykowna nazwa, ale w branży ogrodniczej mogła by się sprawdzić.

Czasami w szaleństwie jest metoda, łatwo zaprojektować logo do takiej nazwy.Piotr Cyfra edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 01:08

konto usunięte

Temat: Nazwa

Piotr Cyfra:
Witam.

Przyszedł mi do głowy szalony pomysł na nazwę " Firma Krzak" - ryzykowna nazwa, ale w branży ogrodniczej mogła by się sprawdzić.

Czasami w szaleństwie jest metoda, łatwo zaprojektować logo do takiej nazwy.Piotr Cyfra edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 01:08

Albo "Krzaczek".

konto usunięte

Temat: Nazwa

a jak Krzaczek urośnie do większych rozmiarów to zmiana na Krzaczory S.A.



Wyślij zaproszenie do