Michał Szklarzewski

Michał Szklarzewski IT Project Manager |
Przedsiębiorca

Temat: Możliwości współpracy z większym klientem

W jaki sposób zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą? Mam produkt informatyczny dedykowany dla średnich i dużych firm. Jaki, Waszym zdaniem, jest optymalny sposób zainteresowania tego typu klienta produktem stworzonym przez jednoosobową działalność gospodarczą? W głowie pojawił się pewien pomysł:

• Rozpoczęcie współpracy z firmą-pośrednikiem (XYZ), mającą już kontakt z większymi firmami.
○ W tym przypadku zapewne stajemy się podwykonawcą firmy XYZ.
○ W jaki sposób powinien wyglądać biznesowy model współpracy z firmą XYZ (% od zysków).
○ Nie chciałbym godzić się na wyłączność, tzn. mieć możliwość bezpośredniego kontaktu z innymi, potencjalnymi klientami - czy to może być bariera nie do przejścia?

To, na czym zależy mi w obecnym momencie to niemalże bezkosztowa realizacja 1-2 zamówień u klienta w zamian za referencje i biznesowy feedback.

Jakie są Wasze doświadczenia w temacie? Być może ktoś przeszedł już podobną ścieżkę i może podzielić się doświadczeniem i wskazówkami.

konto usunięte

Temat: Możliwości współpracy z większym klientem

Skorzystanie z pośrednika mającego kontakt z większym klientem może być dobrym rozwiązaniem. Pozwala zdobyć referencje i doświadczenie na bazie którego można się potem usamodzielnić.

Przy dużych projektach dla dużych klientów trzeba wziąć pod uwagę (oprócz samego pozyskania klienta) aspekty finansowe, wśród których są np. odroczone terminy płatności.
Nawet, jeśli projekt wykonują wspólnicy (i swoje wynagrodzenie otrzymają gdy środki spłyną na rachunek bankowy) to w międzyczasie trzeba zapłacić rachunki i podatki. Im dłuższy projekt, tym większe koszty trzeba ponieść po drodze.
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Możliwości współpracy z większym klientem

Michał Szklarzewski:

Najlepiej, aby Twoje rozwiązanie było uzupełnieniem zakresu działań XYZ. Czymś, co stosunkowo łatwo może dorzucić do oferowanych usług swoim klientom. Ale niekoniecznie będzie mógł to wykonywać swoim zespołem :)

Duży podmiot może być zainteresowany inwestycją poprzez udział, np. w spółce z o.o., którą powołacie do tego celu: sprzedaż produktu, o którym wspominasz.

A jeżeli produkt jest interesujący, to może znaleźć inwestora, VC? Tu mogę pomóc.

konto usunięte

Temat: Możliwości współpracy z większym klientem

1. Mnie zastanawia inna kwestia. Napisałeś że "masz produkt" ale z pytań wynika, że nie zrobiłeś dotychczas badania rynku, nie wymyśliłeś ścieżek dojścia do klientów ani nie zabezpieczyłeś podmiotów do wdrożeń testowy.
Więc na podstawie jakich przesłanek biznesowych stworzyłeś lub nabyłeś prawa do produktu informatycznego dla średnich i dużych firm, który chcesz wprowadzać na rynek?

2. Ponadto nie ma w biznesie pojęcia "niemalże bezkosztowa" co do realizacji.

3. Problemy, które zgłaszasz co do warunków umownych z pośrednikiem rozwiąże prawnik, którego powinieneś wynająć do napisania takiej umowy. Im droższy produkt tym prawnik powinien być lepszy. Kwestie które poruszasz są do ogarnięcia w umowie. Co do modelu biznesowego - bez dokładnych informacji o tym co sprzedajesz i jak to będzie działało potem nie da się niczego sensownego doradzić. Tu też proponuję skorzystać z fachowca od tworzenia strategii sprzedaży i strategii cenowych.
Michał Szklarzewski

Michał Szklarzewski IT Project Manager |
Przedsiębiorca

Temat: Możliwości współpracy z większym klientem

Dziękuję Panowie za liczne odpowiedzi.

Oczywiście najchętniej widzianym scenariuszem byłaby bezpośrednia współpraca z klientem, z czego jednocześnie nie zamierzam rezygnować. Nie mniej jednak zdaję sobie sprawę, iż nierzadko duże przedsiębiorstwa posiadają procedury, które dla młodych, niedużych przedsiębiorstw są nie do przejścia (ilość referencji, ubezpieczenie, wielkość firmy + ilość zrealizowanych projektów, ...).

O udziale VC czy BA póki co nie myślałem, jednakże dziękuję Dariuszu z hint - poczytam nieco o tej tematyce.

Macieju, przesłanką biznesową jest dotychczasowa działalność zawodowa. Po krótce:
1. Kilka lat temu, wraz z przyjacielem, jako pracownicy firmy XYZ stworzyliśmy system, wykorzystywany do dziś w ww przedsiębiorstwie. Rzecz jasna, ewaluował od prototypu.
2. Z początku system był odpowiedzialny za marginalne operacje biznesowe.
3. W międzyczasie zrodził się w naszych głowach pomysł na stworzenie produktu jeszcze lepszego. Jako że kodu wykorzystać w żaden sposób nie mogliśmy, idea i wykonanie zostało zrealizowane from scratch.
4. Po n latach funkcjonowanie firmy XYZ bez ww systemu jest niemożliwe (sic!). My zaś jesteśmy dojrzalsi o aspekty, jakie możemy rozwijać w nawiązaniu do ewolucji pomysłu.
5. Z ciekawości porozmawiałem z dwiema osobami z branży, pracującymi w oddzielnych instytucjach o pomyśle wykorzystania wspomnianego systemu. W obu przypadkach wstępna reakcja była przychylna (w jednej z firm pomysł na zostać przedyskutowany na forum osób decyzyjnych). Głównymi atutami jest funkcjonalność, lekkość systemu i przede wszystkim szacowana cena.Michał Szklarzewski edytował(a) ten post dnia 16.03.12 o godzinie 22:16
Michał Szklarzewski

Michał Szklarzewski IT Project Manager |
Przedsiębiorca

Temat: Możliwości współpracy z większym klientem

Jak wyglądały Wasze pierwsze kontakty z potencjalnym klientem? Z jakich kanałów komunikacji korzystaliście?



Wyślij zaproszenie do