Rafał Markowski

Rafał Markowski Szukam miejsc, w
których otwarcie
rozmawia się o
problema...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Dla właściciela są to niezbędne elementy. Poza tym w lokalu przeprowadza rekrutacje, więc nie chciałby odstraszać potencjalnych kandydatów do pracy. Dlatego też trochę "podrasował" lokal. Czy pomimo tego, że użycza od bliskiej osoby lokal bezpłatnie, może w koszty wrzucić remont pomieszczenia, bo np. chciał zmienić kolor ścian?
Joanna Rębacz:
A czy tej osobie jest to niezbędne do prowadzenia działalności ?? Kosztem firmy jest tak naprawdę wszystko co dotyczy tej firmy, czyli meble, wyposażenie, materiały biurowe, remont lokalu itp.

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Rafał Markowski:
No to chciałbym pociągnąć temat. Czy Waszym zdaniem osoba, która użycza od osoby spokrewnionej (rodziców/brata, itp.) część lokalu (np. dwa pokoje)do prowadzenia działalności gospodarczej może wrzucić w koszty wydatki poświęcone na adaptację pomieszczeń np. zakup biurka, szafki na segregatory

Odróżnij przedmioty, które firma kupuje na własność (biurka, szafki, segregatory) od inwestycji w obcą nieruchomość których nie przeniesiesz w inną lokalizacje (farba wylana na ściany, gips, robocizna). Wyposażenie jest niezależne od lokalu...
Joanna Rębacz

Joanna Rębacz Biuro Rachunkowe
ADRIA s.c.

Temat: Koszty biura na działalność w domu

A w umowie użyczenia co jest napisane ? Jeśli w umowie jest napisane, że koszty związane z codziennym użytkowaniem lokalu i drobne naprawy wykonuje podnajemca, to nie ma problemu, żeby wrzucić sobie w koszty naprawy, remonty itp.
Rafał Markowski

Rafał Markowski Szukam miejsc, w
których otwarcie
rozmawia się o
problema...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Joanna Rębacz:
A w umowie użyczenia co jest napisane ? Jeśli w umowie jest napisane, że koszty związane z codziennym użytkowaniem lokalu i drobne naprawy wykonuje podnajemca, to nie ma problemu, żeby wrzucić sobie w koszty naprawy, remonty itp.

Nie wiem, niestety nie mam wglądu w umowę. Nie mniej jednak jeżeli takie rozwiązanie jest dopuszczalne, to zapewne taki zapis widnieje w umowie. Swoją drogą to takie rozwiązanie wydaje mi się trochę dziwne przy umowie użyczenia.
Jurek Porębski

Jurek Porębski sp. ds. finansow

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Mariusz Wyrozębski:
Chciałbym założyć działalność gospodarczą, ale potrzebuję miejsca na jej zarejestrowanie. Nie stać mnie obecnie na biuro, bo i nie jest mi potrzebne na początku, skoro pisać aplikację webowe mogę w domu. Wynajętego mieszkania nie mogę użyć jako miejsca, bo właściciel chce mi podnieść czynsz za to :D
Znalazłem w rodzinie kogoś, kto może się zgodzić na zarejestrowanie działalności u niego w domu. Powiedzcie proszę z jakimi formalnościami z mojej i osoby mi pomagającej muszę się liczyć i jakie koszty może to wygenerować? Na przykład, czy ta osoba będzie jakiś dodatkowy podatek płacić, albo czy ja mam coś do zapłacenia.
Generalnie chodzi tu tylko o użyczenie adresu do rejestracji.

Jeżeli jest to działalność wysyłkowa jak np sklep internetowy, to możesz jako miejsce działalności firmy podać CAŁA POLSKA i wtedy ten problem masz rozwiązany. Nie ma żadnych kosztów.

Jeśli jest to inna działalność i musisz ją u kogoś zarejestrować, to proponuję Ci, żebyś jasno określiła w umowie o użyczenie jak najmniejszą ilość metrów kwadratowych, które Ci będą potrzebne do prowadzenia firmy, bo za każdy metr kw. będziesz musiała płacić podatek od wynajętej powierzchni na działalność. Bo właścicielowi na pewno przyjdzie takie pismo do domu. Tak więc jeśli faktycznie botrzebujesz np. 4 m kwadratowe to nawet jeśli pokój ma 20 m kwadratowych ty wpisz 4 m kw. Unikniesz sporych kosztów, bo gminy, czy starostwa każą sobie płacić ok 17zł za 1 m kw. Wystarczy przeliczyć. Umowę o użyczenie musisz przedstawić US przy rejestracji NIP1. Oni powiadamiają o wynajęciu gminę i dlatego prawdopodobnie nie da się uniknąć tego podatku. Pozdrawiam
Monika Wójtowicz

Monika Wójtowicz Właściciel, Biuro
Rachunkowe Baleno

Temat: Koszty biura na działalność w domu

jurek porębski:
Mariusz Wyrozębski:
gminy, czy starostwa każą sobie płacić ok 17zł za 1 m kw.

19,81 zł za metr

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Prowadzę działalność u siebie w domu (znaczy się u rodziców) już ponad 1,5 roku. Spisałem z ojcem umowę użyczenia 2 mkw swojego pokoju ( tyle zajmuje mi biurko i krzesło ;) ) jednak podczas rejestracji nikt ode mnie tej umowy nie wymagał. Ani w gminie, ani w US.
Jeżeli chodzi o podatek od nieruchomości żadnego wezwania nie dostałem. Być może, dlatego że to wiejska gmina, gdzie obowiązuje zwolnienie od podatku...

Zgadzam się ze wcześniejszymi wypowiedziami. Zarejestruj działalność u siebie w domu/u rodziców. Jeśli US czy gmina będą wymagali umowy użyczenia miej ją już wcześniej przygotowaną, żeby nie jeździć dwa razy.

Pozdrawiam.
Mariusz Wyrozębski

Mariusz Wyrozębski Seasoned software
developer
specialized in Java
and Ruby ...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Jak można znaleźć treść takiej umowy, zwłaszcza to co powinna zawierać? Już się dogadałem w rodzinie o użyczenie takich symbolicznych dwóch metrów. Chciałbym ująć to w formie umowy, ale tu proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Mariusz Wyrozębski

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Mariusz Wyrozębski:
Jak można znaleźć treść takiej umowy, zwłaszcza to co powinna zawierać?

Tutaj możesz znaleźć wzór, z którego ja korzystałem. Dopisałem tam paragraf, w którym mowa o zachowaniu cech mieszkalnych ("Lokal nie traci cech mieszkalnych i będzie wykorzystywany przez Użyczającego oraz jego rodzinę w celach mieszkaniowych.") oraz wyszczególniłem, że chodzi o jeden pokój (ale nie podawałem który...). Tytuł zmieniłem na "UMOWA UŻYCZENIA". Będziesz pewnie musiał sobie tekst dostosować do swoich potrzeb. Nie wydaje mi się, żeby ktoś do tego przykładał szczególną wagę, dlatego że jest to umowa nieodpłatnego użyczenia lokalu w rodzinie, gdzie nie ma mowy o żadnym podatku, a więc umowa nie jest zbyt interesująca z punktu widzenia fiskusa. ;)

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Piotr Źrubek:
Prowadzę działalność u siebie w domu (znaczy się u rodziców) już ponad 1,5 roku. Spisałem z ojcem umowę użyczenia 2 mkw swojego pokoju ( tyle zajmuje mi biurko i krzesło ;) ) jednak podczas rejestracji nikt ode mnie tej umowy nie wymagał. Ani w gminie, ani w US.
Jeżeli chodzi o podatek od nieruchomości żadnego wezwania nie dostałem. Być może, dlatego że to wiejska gmina, gdzie obowiązuje zwolnienie od podatku...

Zgadzam się ze wcześniejszymi wypowiedziami. Zarejestruj działalność u siebie w domu/u rodziców. Jeśli US czy gmina będą wymagali umowy użyczenia miej ją już wcześniej przygotowaną, żeby nie jeździć dwa razy.

Pozdrawiam.

Witam skarbowy ma czas 5 lat proszę nie mówić hop :-) mój znajomy miał problem przez 3lata nkt od niego nic w US takiego nie wymagał a któregoś pięknego dnia....Kontrola z US...........Klnie jak cholera bo urzędniczka mu nic na ten temat nie wspominała ale kontrolerów z US to nie obchodziło i nałożyli karę 2500zł plus odsetki a to tylko o to bo jakaś panienka z okienka nie powiedziała mu o tym.......heh te urzędy i ci urzędnicy. W głowie nie mają wcale a dostawali się do roboty z klucza politycznego a te konkursy stanowiskowe w urzędach to jeden wielki pic
Anita Mansfeld

Anita Mansfeld Wszystko co robię,
robię z pasją.

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Coworking - własne biurko dla freelancerów Katowice centrum

Witam wszystkich poszukujących własnego miejsca do pracy w Katowicach, posiadam miejsce typu cowork ( biurko do wynajęcia) w ścisłym centrum, w pięknej kamienicy, zainteresowanych proszę o kontakt!!!

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Najmujac od kogoś pokoj na cele mieszkalne i jednoczesnie ten sam na działalność gospodarczą , czy wynajmujacy ten pokoj musi coś jescze do gminy zgłaszać? podatki do US odprowadza jak ze zwykłego z wynajmu. Czy tez ja jako najemca musze cos gdzies dodatkowo zgłosić?
Pozdrawiam i z góry dzieki za rady.
Ilza P.

Ilza P. Project Manager

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Mam podobną sprawę. Chciałabym przerejestrować swoją firmę na adres swojego miejsca zameldowania (kończy mi się umowa bezpłatnego użyczenia lokalu na działalność, mimo przyjacielskich relacji z właścicielem lokalu, nie chcę nadużywać jego uprzejmości, dlatego pomyślałam o przerejestrowaniu). Wszystko byłoby dla mnie ok, gdyby nie to, że adres, na który miałabym przerejestrować swoją firmę, to adres wiejski i jakoś tak mi nie bardzo to pasuje:/ Biuro podróży (agencja turystyczna) z adresem siedziby na wsi? co klienci pomyślą? jakoś tak mało prestiżowo...:/ tym bardziej, że zmiana by była z adresu warszawskiego na wiejski... Czy to moja obsesja, czy rzeczywiście adres siedziby się tak naprawdę liczy? Proszę o Wasze opinie.
Myślę jeszcze o takim rozwiązaniu, żeby siedziba była na adres zameldowania, a dodatkowo dla kontrahentów i klientów uruchomić inny adres do korespondencji - np. wynająć skrytkę na poczcie w Warszawie, bo jakby nie było, mieszkam w Warszawie. Co sądzicie o takim rozwiązaniu??? a może podrzucicie mi jakiś inny pomysł?
Krzysztof Blimel

Krzysztof Blimel księgowość, podatki,
prawo - biegły
rewident

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Ilza P.:
Mam podobną sprawę. Chciałabym przerejestrować swoją firmę na adres swojego miejsca zameldowania (kończy mi się umowa bezpłatnego użyczenia lokalu na działalność, mimo przyjacielskich relacji z właścicielem lokalu, nie chcę nadużywać jego uprzejmości, dlatego pomyślałam o przerejestrowaniu). Wszystko byłoby dla mnie ok, gdyby nie to, że adres, na który miałabym przerejestrować swoją firmę, to adres wiejski i jakoś tak mi nie bardzo to pasuje:/ Biuro podróży (agencja turystyczna) z adresem siedziby na wsi? co klienci pomyślą? jakoś tak mało prestiżowo...:/ tym bardziej, że zmiana by była z adresu warszawskiego na wiejski... Czy to moja obsesja, czy rzeczywiście adres siedziby się tak naprawdę liczy? Proszę o Wasze opinie.
Myślę jeszcze o takim rozwiązaniu, żeby siedziba była na adres zameldowania, a dodatkowo dla kontrahentów i klientów uruchomić inny adres do korespondencji - np. wynająć skrytkę na poczcie w Warszawie, bo jakby nie było, mieszkam w Warszawie. Co sądzicie o takim rozwiązaniu??? a może podrzucicie mi jakiś inny pomysł?

Jeśli Klienci do Ciebie nie przyjeżdżają to wg mnie żadna różnica jaki będziesz miała adres na dokumentach.Uważam, że prestiż adresu ma znaczenie, jesli faktycznie prowadzisz pod nim biuro.
Ilza P.

Ilza P. Project Manager

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Krzysztof Blimel:
Ilza P.:
Mam podobną sprawę. Chciałabym przerejestrować swoją firmę na adres swojego miejsca zameldowania (kończy mi się umowa bezpłatnego użyczenia lokalu na działalność, mimo przyjacielskich relacji z właścicielem lokalu, nie chcę nadużywać jego uprzejmości, dlatego pomyślałam o przerejestrowaniu). Wszystko byłoby dla mnie ok, gdyby nie to, że adres, na który miałabym przerejestrować swoją firmę, to adres wiejski i jakoś tak mi nie bardzo to pasuje:/ Biuro podróży (agencja turystyczna) z adresem siedziby na wsi? co klienci pomyślą? jakoś tak mało prestiżowo...:/ tym bardziej, że zmiana by była z adresu warszawskiego na wiejski... Czy to moja obsesja, czy rzeczywiście adres siedziby się tak naprawdę liczy? Proszę o Wasze opinie.
Myślę jeszcze o takim rozwiązaniu, żeby siedziba była na adres zameldowania, a dodatkowo dla kontrahentów i klientów uruchomić inny adres do korespondencji - np. wynająć skrytkę na poczcie w Warszawie, bo jakby nie było, mieszkam w Warszawie. Co sądzicie o takim rozwiązaniu??? a może podrzucicie mi jakiś inny pomysł?

Jeśli Klienci do Ciebie nie przyjeżdżają to wg mnie żadna różnica jaki będziesz miała adres na dokumentach.Uważam, że prestiż adresu ma znaczenie, jesli faktycznie prowadzisz pod nim biuro.

Firmę prowadzę internetowo, więc klienci mnie nie odwiedzają.
Renata S.

Renata S. PRZEDSTAWICIEL
MEDYCZNY

Temat: Koszty biura na działalność w domu

.RENATA S. edytował(a) ten post dnia 14.01.10 o godzinie 21:21
Anna Kośmicka

Anna Kośmicka www.grandnova.pl
Wirtualne Biuro

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Rozwiązaniem jest wirtualne biuro, czyli wynajem adresu.
http://grandnova.pl
Bartek Stańkowski

Bartek Stańkowski front-end & mobile
web developer

Temat: Koszty biura na działalność w domu

jurek porębski:
Unikniesz sporych kosztów, bo gminy, czy starostwa każą sobie płacić ok 17zł za 1 m kw.


Ten podatek płaci się raz do roku, tak?Bartek Stańkowski edytował(a) ten post dnia 09.03.10 o godzinie 11:18
Katarzyna Karus-Wysocka

Katarzyna Karus-Wysocka ux designer, owner

Temat: Koszty biura na działalność w domu

..:

http://mbiuro.pl

200zł miesięcznie

Za 320 zł brutto wynajmuję pomieszczenie biurowe... Kasa lepiej spożytkowana, a i efektywność pracy wzrasta ;).
Anka Gregorczyk

Anka Gregorczyk artystka wizualna &
promotorka kultury
wizualnej &
właści...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Witajcie,
Ja mam z kolei bardzo podobne pytanie choc nieco rożniące się od pierwotnego.

Mieszkając z partnerem w mieszkaniu, które formalnie należy do rodzica jednego z partnerów - w sytuacji gdy nikt nie jest w tym mieszkaniu zameldowany, nie ma też konieczności najmu mieszkania... Lokal ten byłby zakładem głównym (faktycznie tylko adres dla rejestracji)- sama działalnośc byłaby wykonywana na terenie całego kraju.

Czy musi byc komponowana 'fikcyjna' umowa najmu, skoro mieszka sie PRAWIE na swoim? W Urzędzie Miasta gdzie rejstruje się działanośc, poinformowano mnie, ze nie potrzeba dostarczac zadnej umowy najmu ani prawa do dysponowania lokalem badz zgody wlasciciela. Obowiazuje "jedno okienko" a zatem wizyta moja w US nie jest potrzebna. Komu zatem i jak mialabym ewentualnie udowadniac prawo do rejestrowania DG w danym miejscu?

Czy mozna rejestrowac DG w mieszkaniu, w którym formalnie nikt nie jest zameldowany?



Wyślij zaproszenie do