Mariusz Wyrozębski

Mariusz Wyrozębski Seasoned software
developer
specialized in Java
and Ruby ...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

.Mariusz Wyrozębski edytował(a) ten post dnia 11.06.10 o godzinie 07:57

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Podam przykład kolegi, który założył sklep internetowy. Zameldowany jest/był w domu rodziców. Musiał dostać podpisy od nich, jako właścicieli lokalu, że użyczają jeden pokój pod działalność gospodarczą. To wystarczy.
Dariusz T.

Dariusz T. DariuszTryba.pl

Temat: Koszty biura na działalność w domu

W przypadku rodziców to wystarczy, bo są w pierwszej grupie pokrewieństwa, więc mogą użyczyć lokal za darmo bez problemu.

Z kolegą może być inaczej...

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Dlaczego? Jeśli chodzi tylko o papierek to sądzę, że kolega nie będzie miał nic przeciwko, a będzie też okazja, żeby na piwko częściej razem pójść :)
Dariusz T.

Dariusz T. DariuszTryba.pl

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Ale urząd skarbowy może mieć przeciwko, a z nim to już raczej na piwno nie pójdziesz :)

Lepiej dopytać doradcy podatkowego lub księgowego jak te kwestie wyglądają ze strony prawnej...

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Mariusz Wyrozębski:
Chciałbym założyć działalność gospodarczą, ale potrzebuję miejsca na jej zarejestrowanie. Nie stać mnie obecnie na biuro, bo i nie jest mi potrzebne na początku, skoro pisać aplikację webowe mogę w domu. Wynajętego mieszkania nie mogę użyć jako miejsca, bo właściciel chce mi podnieść czynsz za to :D
Znalazłem w rodzinie kogoś, kto może się zgodzić na zarejestrowanie działalności u niego w domu. Powiedzcie proszę z jakimi formalnościami z mojej i osoby mi pomagającej muszę się liczyć i jakie koszty może to wygenerować? Na przykład, czy ta osoba będzie jakiś dodatkowy podatek płacić, albo czy ja mam coś do zapłacenia.
Generalnie chodzi tu tylko o użyczenie adresu do rejestracji.


http://mbiuro.pl

200zł miesięcznie
Dariusz T.

Dariusz T. DariuszTryba.pl

Temat: Koszty biura na działalność w domu

http://mbiuro.pl

200zł miesięcznie

Wygląda to bardzo ciekawie, orientujesz się może czy oferta jest dostępna również dla osób fizycznych, bo z pdfa to wygląda tak jakby to było dla spółek...

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Dariusz T.:
http://mbiuro.pl

200zł miesięcznie

Wygląda to bardzo ciekawie, orientujesz się może czy oferta jest dostępna również dla osób fizycznych, bo z pdfa to wygląda tak jakby to było dla spółek...

nie jestem pewny na 100% ale podejrzewam że nie powinno być problemu

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Potwierdzam, że lepiej jest mieć umowę wynajmu i opłacać czynsz. Sam byłem w tej sytuacji, gdzie założyłem działalność we własnym mieszkaniu i ja jako spółka cywilna płaciłem sobie jako zwykłej osobie za wynajem. Żeby US mi nic nie zarzucił. Napisałem umowę, w której wynajmowałem 4m2 za niewielką sumę.

Dla "ja" jako osoby liczy się to jako przychód, od którego trzeba odprowadzić podatek.

Nie warto płacić 200zł innej firmie.

Sprawa jest prosta, podpisujesz po prostu umowę najmu.
:).Michał Sobczyk edytował(a) ten post dnia 05.05.09 o godzinie 22:49

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Michał Sobczyk:


ja mam inną sytuacje bo mieszkam za granicą i jest to na plus. odnośnie działalności w domu to i tak wolałbym wybrać własne biuro lub firmy tego typu, które wskazałem

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Dokładnie! Tak naprawdę właściciel lokalu nawet nie musi nic o tym wiedzieć!!
Na początku działalności zarejestrowałem firmę w domu właśnie (wynajmowane mieszkanie), musiałem tylko wskazać miejsce prowadzenia działalności. Nie przypominam sobie nawet aby ode mnie chcieli jakikolwiek dokument wynajmu. Z całą pewnością jednak nie było w tym udziału właściciela mieszkania.
Maciej Margosiak

Maciej Margosiak Process Improvement
Manager / Kontroler
Procesów Wewnętrz...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Najprościej we własnym mieszkaniu, wtedy nic nikomu nie musisz płacić, a możesz wrzucać w koszty część opłat za mieszkanie. A jeśli się nie da, to korzystaj ze zgody tej osoby z rodziny. Wtedy najlepiej ustalić jakiś niewielki czynsz i rozliczać go na ryczałcie.
Działalności nie zarejestrujesz w urzędzie skarbowym bez pisemnej zgody właściciela lokalu albo umowy - musisz mieć tytuł prawny do lokalu, w którym będziesz prowadził działalność.

Po więcej informacji zapraszam na priv.
Mariusz Wyrozębski

Mariusz Wyrozębski Seasoned software
developer
specialized in Java
and Ruby ...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

A czy taka umowa musi mieć wyszczególnione, że mogę prowadzić tam działalność, czy też zwykły wynajem mi na to pozwala?

Dzięki za poprzednie wypowiedzi.Mariusz Wyrozębski edytował(a) ten post dnia 07.05.09 o godzinie 08:30

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Witam, jak rejestrowałem swoją działalność to miejscem jej wykonywania (wpisanym do ewidencji) było mieszkanie mojej mamy. Spisaliśmy umowę użyczenia na wykorzystywanie jednego pokoju bezpłatnie. W US, gdy powiedziałem, że to mieszkanie mamy, to nawet nie chcieli ode mnie tej umowy.
Agnieszka C.

Agnieszka C. tadaaaammm!

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Dokladnie tak- wystarczy spisac umowe nieodplatnego uzyczenia pomieszczenia na cele prowadzenia dzialalnosci gosp, ktora o umowe podpisuja obie strony i US nie powinien sie juz do niczego przypinac.

Wazne jest nieodplatne uzyczenie,mozna dodac, ze pomieszczenie nie traci przy tym "charakteru pomieszczenia mieszkalnego" w przeciwnym wypadku wlasciciel mieszkania bedzie musial oplacac jakies oplaty.

konto usunięte

Temat: Koszty biura na działalność w domu

@Mariusz: Działalność możesz zarejestrować w domu rodzinnym, najlepiej u rodziców. Podpisz z właścicielem (mamą, tatą, obojgiem, zależnie jak to u was wygląda) umowę nieodpłatnego użyczenia np. pokoju na cele prowadzenia działalności gospodarczej. Dodaj, że wynajmowany lokal nie traci charakteru mieszkalnego, tak jak wskazała Agnieszka. Ponieważ są to Twoi rodzice, to ani oni ani Ty nic nie będziesz płacił z tytułu tej umowy. A samą działalność sobie prowadź gdzie chcesz, nawet w parku miejskim. Adres potrzebny Ci jest do umów, pieczątki firmowej, US, ZUS, itd. Pracować możesz sobie w wynajętym mieszkaniu, a oficjalny adres niech wskazuje na mieszkanie/dom rodziców. Właścicielowi wynajmowanego mieszkania nic nie mów, bo z nim to nie ma nic wspólnego, to nie jest ani siedziba ani oddział Twojej firmy.

Istotna cześć to to, że umowę użyczenia najlepiej zawrzeć z osobami bezpośrednio z Tobą spokrewnionymi, gdybyś taką umowę zawierał z właścicielem mieszkania, to on musiałby te opłaty wykazać jako dodatkowy dochód, więc tu zaczynają się podatki - dlatego chciał Ci podnieść czynsz. A co będzie jak będziesz chciał się przeprowadzić gdzie indziej? Trzeba będzie odwiedzić jeszcze raz wszystkie urzędy, zmienić pieczątkę, papiery, itd. Dopóki nie będziesz miał swojego własnego lokum trzymaj się adresu rodzinnego. :)

Ewentualnie skorzystaj z usługi typu mBiuro, ale nawet 200zł może być znacznym/niepotrzebnym obciążeniem. To już Twoja decyzja.
Mariusz Wyrozębski

Mariusz Wyrozębski Seasoned software
developer
specialized in Java
and Ruby ...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

No to już pewne wszystko. Tylko poszukać na googlach jakiegoś szablonu takiego użyczenia i pędzę do urzędu, bo klienci czekają na faktury.
Joanna Rębacz

Joanna Rębacz Biuro Rachunkowe
ADRIA s.c.

Temat: Koszty biura na działalność w domu

Hmm... ale po co ponosić koszty z tytułu przeznaczenia części lokalu (czyt. pokoju) na cele działalności ?? Jeśli prowadzi się działalność w domu to faktycznie płaci się podwyższony podatek od nieruchomości. Płaci się, ale tylko w przypadku, gdy całe pomieszczenie przeznaczone jest na działalność. Jeśli część pomieszczenia przeznaczona jest na zwykłe cele mieszkalne to podatku się nie płaci. I żaden urząd się do tego nie przyczepi.
Rafał Markowski

Rafał Markowski Szukam miejsc, w
których otwarcie
rozmawia się o
problema...

Temat: Koszty biura na działalność w domu

No to chciałbym pociągnąć temat. Czy Waszym zdaniem osoba, która użycza od osoby spokrewnionej (rodziców/brata, itp.) część lokalu (np. dwa pokoje)do prowadzenia działalności gospodarczej może wrzucić w koszty wydatki poświęcone na adaptację pomieszczeń np. zakup biurka, szafki na segregatory itp?
Joanna Rębacz

Joanna Rębacz Biuro Rachunkowe
ADRIA s.c.

Temat: Koszty biura na działalność w domu

A czy tej osobie jest to niezbędne do prowadzenia działalności ?? Kosztem firmy jest tak naprawdę wszystko co dotyczy tej firmy, czyli meble, wyposażenie, materiały biurowe, remont lokalu itp.



Wyślij zaproszenie do