Temat: Kontrakt managerski czy umowa o pracę
Kontrakt menagerski to jest umwa cywilnoprawna. Nie jest wiec to dodatkowy rodzaj umowy. W takiej umowie na zasadzie swobody umów można określić uprawnienia które mają pracownicy- np. prawo powstrzymania się w wykonywaniu obowiązków w określonym okresie roku( w kodeksie pracy mówią na to urlop ;) , tudzież tak ustalić harmonogram prac by mieć wolne w danym okresie.
Zleceniodawca zawierając taką umowę powinien jednak uważać by nie określała ona
1.miejsca pracy
2.czasu pracy
3. zapisów z których by wynikało że jesteś mu podporządkowany i że działasz na jego rzecz i w jego imieniu.
W takim wypadku mogłbyś żądać ustalenia istnienia stosunku pracy, co mogłoby być dla niego kosztowne ze względów podatkowych.
Pamiętaj, ze prowadząc w trakcie zatrudnienia jednocześnie działalnośc gospodarczą nie musisz jako przedsiębiorca wpłacać składek na ZUS(emerytalnej i rentowej) bo robi to za Ciebie Twój pracodawca (zakładam, że Twoje wynagrodzenie pracownicze jest odpowiednio wysokie)
Odejmij sobie od wynagrodzenia jakie byś otrzymywał na nowych zasadach składkę emerytalną i rentową i w ten sposób dowiesz się czy Ci się to opłaca.
Z drugiej strony jeśli pracujesz w pełnym wymiarze czasu pracy to pracodawca może poprzez polecenia służbowe i nakazanie Ci przebywania w miejscu pracy uniemożliwić Ci prowadzenie działalności gospodarczej. W trakcie trwania stosunku pracy musisz wykonywać polecenia szefa. Z trzeciej strony jest jeszcze telepraca- a raczej będzie jeśli zostanie uchwalona ustawa...
Więcej możesz się dowiedzieć na grupie coworking.