Arleta
Gad-Partyka
Właścicielka,
"Motorcycle Wood
World"
Temat: jak rozliczać w KPIR wysyłkę
WitamMam kilka pytań odnośnie KPiR
1. Jeżeli mam fakturę/rachunek zakupu na której widnieje również koszt przesyłki kurierskiej/pocztowej to czy całość kwoty wpisuję w kolumnę zakupu towarów i materiałów (jeżeli będą to produkty bezpośrednio potrzebne do produkcji) czy koszty transportu(czyli tej przesyłki kurierskiej) w koszty uboczne - czyli rozbijam tą kwotę na kolumnę 10 i 11?
2. Czy jeżeli pieczątkę firmową zamówiłam przed 1.09 kiedy to mam teremin rozpoczęcia działalności to ją odliczę , jeżeli tak to jak ja wpisać do KPiR? Myślę, że w kolumnę 13 ale czy kupiona przed rozpoczęciem działalności mimo iż na firmę już faktura wystawiona czy mogę wogóle.
3. Czy jeżeli ja będę sprzedawała swoje produkty np przez allegro to mogę wystawiać podobne rachunki z kosztami wysyłki (czy tylko rachunek na sam produkt sprzedawany) i jak wtedy to wpisywać do KPiR czy te koszty wysyłki też jako koszty uboczne czy całość w sprzedaż(7 kolumnę).
4. Kiedy rzeczywiście muszę się rozliczyć z US bo przy działalnosci od 1 września obejmuje mnie 3 i 4 kwartał więc teoretycznie powinnam się rozliczyć za wrzesień jako za 3 kwartał i potem już za pełne 3 miesiące za 4 kwartał (rozliczam się kwartalnie).
5. Czy mogę puścić w koszty zakup opału do ogrzewania stolarni w której jest osobna kotłownia-piec)?
Proszę o odpowiedź bo już sama nie wiem jak to wpisywać