Arleta Gad-Partyka

Arleta Gad-Partyka Właścicielka,
"Motorcycle Wood
World"

Temat: jak rozliczać w KPIR wysyłkę

Witam
Mam kilka pytań odnośnie KPiR
1. Jeżeli mam fakturę/rachunek zakupu na której widnieje również koszt przesyłki kurierskiej/pocztowej to czy całość kwoty wpisuję w kolumnę zakupu towarów i materiałów (jeżeli będą to produkty bezpośrednio potrzebne do produkcji) czy koszty transportu(czyli tej przesyłki kurierskiej) w koszty uboczne - czyli rozbijam tą kwotę na kolumnę 10 i 11?

2. Czy jeżeli pieczątkę firmową zamówiłam przed 1.09 kiedy to mam teremin rozpoczęcia działalności to ją odliczę , jeżeli tak to jak ja wpisać do KPiR? Myślę, że w kolumnę 13 ale czy kupiona przed rozpoczęciem działalności mimo iż na firmę już faktura wystawiona czy mogę wogóle.

3. Czy jeżeli ja będę sprzedawała swoje produkty np przez allegro to mogę wystawiać podobne rachunki z kosztami wysyłki (czy tylko rachunek na sam produkt sprzedawany) i jak wtedy to wpisywać do KPiR czy te koszty wysyłki też jako koszty uboczne czy całość w sprzedaż(7 kolumnę).

4. Kiedy rzeczywiście muszę się rozliczyć z US bo przy działalnosci od 1 września obejmuje mnie 3 i 4 kwartał więc teoretycznie powinnam się rozliczyć za wrzesień jako za 3 kwartał i potem już za pełne 3 miesiące za 4 kwartał (rozliczam się kwartalnie).

5. Czy mogę puścić w koszty zakup opału do ogrzewania stolarni w której jest osobna kotłownia-piec)?
Proszę o odpowiedź bo już sama nie wiem jak to wpisywać
Paweł W.

Paweł W. Oracle & PL/SQL
Developer

Temat: jak rozliczać w KPIR wysyłkę

Polecam ifirma.pl, tam wszystko sobie zaksięgujesz jak trzeba a w podobnych sytuacjach skorzystasz z pomocy konsultanta ;) Cena.. jakieś 33 nett/miesiąc
A.. i nie będziesz musiała wysyłać deklaracji do US bo oni wyślą je za Ciebie elektronicznie (przynajmniej te VAT-...).

A nawet jak nie chcesz skorzystac z tego serwisu to załóż konto demo i zaksięguj wydatek.. Zobaczysz jak Ci rozbije tą wysyłkę w KPIR..

Jeśli miałbym odpowiadać na pytania to:
1. Według mnie rozbić na 10 i 11.
2. Według mnie możesz wliczyć ale bez VATu.
3. Też możesz wystawiać koszty wysyłki, według mnie całość sprzedaż. Uwzględnij że gdy kupisz usługę od Poczty z VATem 0% to musisz ją zafakturować z vatem 23% (o ile jesteś na vacie).
4. Musisz rozliczyć 3 kwartał do bodaj 20 października.
5. Według mnie tak, ale najlepiej gdybyś od tej stolarni płaciła podatek od nieruchomości w wersji "dla firm" (około 8 razy wyższy niz normalnie.. - czy to się opłaca?:)). Ale tego czy musisz go płacić żeby odliczyc opał nie jestem pewien.

Moje odpowiedzi potraktuj jako luźne wskazówki, najlepiej spytać kogoś kto zawodowo się tym zajmuje.

Paweł
Arleta Gad-Partyka

Arleta Gad-Partyka Właścicielka,
"Motorcycle Wood
World"

Temat: jak rozliczać w KPIR wysyłkę

Pawle dziękuję za podpowiedź. A za stolarnię tak czy tak jestem zmuszona płacić podatek za budynek pod działalność gospodarczą czyli coś ponad 20zł/m2 no i za grunt pod budynkiem również jak za grunt pod działalność

Temat: jak rozliczać w KPIR wysyłkę

Paweł Walat:
Polecam ifirma.pl, tam wszystko sobie zaksięgujesz jak trzeba a w podobnych sytuacjach skorzystasz z pomocy konsultanta ;) Cena.. jakieś 33 nett/miesiąc
A.. i nie będziesz musiała wysyłać deklaracji do US bo oni wyślą je za Ciebie elektronicznie (przynajmniej te VAT-...).

A nawet jak nie chcesz skorzystac z tego serwisu to załóż konto demo i zaksięguj wydatek.. Zobaczysz jak Ci rozbije tą wysyłkę w KPIR..

Jeśli miałbym odpowiadać na pytania to:
1. Według mnie rozbić na 10 i 11.
2. Według mnie możesz wliczyć ale bez VATu.
3. Też możesz wystawiać koszty wysyłki, według mnie całość sprzedaż. Uwzględnij że gdy kupisz usługę od Poczty z VATem 0% to musisz ją zafakturować z vatem 23% (o ile jesteś na vacie).
4. Musisz rozliczyć 3 kwartał do bodaj 20 października.
5. Według mnie tak, ale najlepiej gdybyś od tej stolarni płaciła podatek od nieruchomości w wersji "dla firm" (około 8 razy wyższy niz normalnie.. - czy to się opłaca?:)). Ale tego czy musisz go płacić żeby odliczyc opał nie jestem pewien.

Moje odpowiedzi potraktuj jako luźne wskazówki, najlepiej spytać kogoś kto zawodowo się tym zajmuje.

Paweł

W ifirma.pl cena jest troszkę wyższa o jakies 30 złotych ;)
Ale zgadzam się. Sam korzystam i polecam.
Paweł W.

Paweł W. Oracle & PL/SQL
Developer

Temat: jak rozliczać w KPIR wysyłkę

Bartłomiej Zgoła:
W ifirma.pl cena jest troszkę wyższa o jakies 30 złotych ;)
Ale zgadzam się. Sam korzystam i polecam.

Noo zgoda, wyższa o 4,50 :)

http://www.ifirma.pl/poznaj-serwis/cennik.html

37.50 netto / miesiąc przy płatności za 6 miesiecy ;)

A średnio wychodzi 33.50 uwzględniając 3 gratisowe miesiące w pierwszym roku ;)

Pawel

Następna dyskusja:

Jak rozliczać koszty pocztowe




Wyślij zaproszenie do