Temat: Aktualizacja PKD online
Jeśli pozwolicie to i ja dorzucę tu swój kamyczek do ogródka :), albowiem wydaje mi się, że mój problem może choć odrobinę pasować do tematu (a jeśli nie proszę o burę za śmiecenie).
Jakiś czas temu wyrobiłem sobie w ZUS-ie profil zaufany (wówczas jeszcze nie będąc przedsiębiorcą). Wszystko "hasało" bez zarzutów. Na samym początku października br. zakładałem (wyłącznie on-line poprzewz CEIDG) działalność i wszystko było w porządku. Ostatnio jednak, na skutek różnych okoliczności zmuszony byłem do poszerzenia początkowo ustalonego spisu PKD o dodatkową branżę. Nie myśląc więc długo chciałem zalogować się na stronie CEIDG, wybierając jako wariant "profil zaufany ePUAP", jednak tu spotkała mnie dość niemiła niespodzianka - wprowadzając nazwę użytkownika i hasło (którego wcześniej używałem bez problemu) wciskam przycisk "podpisz profilem zaufanym". Pokazuje mi się mój profil. gdzie wybieram pokazujący się z prawej strony przycisk "Użyj tego profilu do podpisu". W efekcie pokazuje się monit o podanie kodu z SMS-a (zmieniłem niegdyś metodę autoryzacji z maila na sms), w celu potwierdzenia podpisu. Wpisuje więc otrzymany smsem kod (jego poprawności jestem pewny na 200%, tzn. że dobrze wpisałem, z resztą zawsze sprawdzam 2 razy), wciskając przycisk "Zatwierdź", a następnie OK, pod tekstem "Dokument został podpisany".
No właśnie... i tu się zaczyna ostra jazda bez trzymanki, jak to się mawia, bo w efekcie tej operacji po kilku sekundach wyrzuca mi tekst: "Nieudane logowanie przy użyciu Profilu Zaufanego ePUAP.
W systemie nie istnieje konto powiązane ze wskazanym Profilem Zaufanym. Aby zalogować się załóż najpierw konto w Systemie CEIDG..", który jest kosmiczną bzdurą, albowiem konto w CEIDG mam na pewno, profil również jest właściwy (logując się na stronie epuap.gov.pl przy pomocy tej samej nazwy użytkownika i hasła loguje mnie bez najmniejszego problemu), nie sądzę więc, by problem krył się w nazwie i haśle. Konto w systemie CEIDG również mam, bo w końcu w jakiś sposób musiałem tę działalność otworzyć (a robiłem to właśnie przez portal CEIDG), nie sądzę więc, by i tu krył się problem.
Oczywiście napisałem do Ministerstwa Gospodarki (pod, jak sobie życzą, adres ceidg AT mg DOT gov DOT pl, ale każą czekać 5 dni roboczych na odpowiedź, a tu, co tu kryć zależy na czasie (najkrócej rzecz ujmując od dodania nowego PKD zależy moja faktura za obecny jeszcze miesiąc, tj. listopad i nie tylko ;-) - przepraszam, że nie piszę nic ponad to, ale długo by tłumaczyć tę zależność ;-) ).
Podsumowując: czy jest jakaś inna metoda (nawet "off-line" poprzez wizytę gdzieś, jeśli już inaczej się nie da), aby ten dodatkowy kod PKD dodać, czy muszę czekać na łaskawą odpowiedź z Min. Gospodarki ;-D ?
Przepraszam wszystkich czytających nie tylko za objętość wypowiedzi, ale przede wszystkim za pisanie nie w temacie, jeśłi takowym się mój post okaże.
Adnotacja: temat już nieaktualny. Miałem co prawda usunąć tę wypowiedź, ale (przynajmniej na razie) tego nie uczynię, a dlatego tylko, że może komuś cały ten słowotok (wraz z późniejszą odpowiedzią) się do czegoś przyda. W przeciwnym wypadku - usunąłbym go już teraz..
Ten post został edytowany przez Autora dnia 30.08.15 o godzinie 01:13