konto usunięte

Temat: Opisy MLM'ów

Witam,

Czy znajda się chętni do podzielenia się na forum informacjami o firmach, w których działacie tzn. chodzi o opisanie planów marketingowych poszczególnych firm?
Najlepiej bez podawania ich nazwy aby nikt nowy chcący rozpocząć współpracę z jakimś MLM'em nie sugerował się nią tylko porównał konkrety i skontaktował się z osobą która danego MLM'a opisała,a wtedy dowiedział się więcej już o produktach itp..
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Opisy MLM'ów

Już dawno się znaleźli :)
http://www.goldenline.pl/forum/forum-bogatego-ojca/281250
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Maciej, robilismy to juz na forum Bogatego Ojaca http://www.goldenline.pl/forum/forum-bogatego-ojca/281...

Pomysl jest niezly, ale... zauwazylem, ze ludzie podchodza do tego tematu od tylu. Tak, od tylu... od produktu. 99% ludzi, z ktorymi rozmawialem do tej pory wlasnie o tym chcialo najwiecej wiedziec... a to jest tu najmniej istotne. Jest wazne, ale nie na tyle, aby byc na pierwszym miejscu, bo co nas wlasciwie najbardziej tu interesuje? Po co chcemy to robic? Czy po to, zeby sie myc, prac, lykac jakies pigulki, czy pic soki? Naprawde po to? Watpie.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Opisy MLM'ów

Spokojnie Tadeusz. Nie wszystkim od razu chodzi o biznes. Niektórzy po prostu chcą tanio kupowac poza siecią sklepową :)
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Przemek, nie wiem, jak Ty, ale ja na 100 osob, z ktorymi rozmawiam spotykam moze czasami tylko jedna, ktora chce jedynie taniej kupowac w MLM-ie. Dawno ale juz takiej nie spotkalem :-)

konto usunięte

Temat: Opisy MLM'ów

Dzikie, jakos mi wskazany watek umknal ;(
Chcialem rozpoczac ten temat aby skupic sie wlasnie na biznesie a nie na produktach. Stad propozycja wypisania samych planow marketingowych i reszty informacji o biznesie bez podawania nazw konkretnych firm.
Po czesci zostalo to zrealizowane w watku ktory podaliscie.
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Opisy MLM'ów

Przyznam Maćku, że nie bardzo rozumiem, jak można rozmawiać o biznesie nie rozmawiajac o produktach i samch firmach. Sam plan marketingowy jest tylko jednym z elementów MLM-u. Podstawą bytu w takim systemie jest zawsze to samo - silne własne przekonanie do samego produktu.
Wiesz, gdyby ktoś przyszedł do mnie i powiedział:
"Słuchaj Przemek, Twój MLM bardzo mi się podoba. Widzę, że można tu naprawdę nieźle zarobić a i ludzie tacy sympatyczni. Chętnie w to wejdę i zbuduję swoją strukturę. Ale nie licz na to, że będę pił to badziewie"
zrobił bym jedno - wysłał na drzewo :)
Bardzo ładnie jednym z wątków na FBO napiał to Tadeusz - "MLM to nie jest sprzedaż" I ja też to powtarzam - ja nie szukam sprzedawców, przedstawicieli handlowych i innych REP-ów. Ja szukam takich, co chcą pomóc sobie, pomóc tez innym a przy okazji przyzwoicie na tym zarobić.
Jak dla mnie nie ma bardziej etycznego biznesu niż MLM.
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Maciej, dla mnie nie ma problemu, moge skopiowac tamtejszy moj watek tu i bedzie po robocie (oczywiscie bez linkow).

Mozemy sobie porozmawiac na temat tych planow marketingowych, podzielic sie swoimi spostrzezeniami i doswiadczeniami. To byloby chyba nawet bardziej podniecajace i pomogloby zrozumiec nam inne plany.
Bardzo czesto jest tak, ze na poczatku pokazywany jest nam tylko przyslowiowy "wierzcholek gory lodowej". Jednak dla wlasciwego podejscia do tematu brakuje nam czesto paru decydujacych szczegolow.

Plan marketingowy to cos w rodzaju projektu domu lub mapy - jezeli potrafimy je czytac zwiekszamy swoje szanse na prawidlowe zrealizowanie projektu lub dotarcie do okreslonego miejsca z mozliwie niewielkimi pomylkami.

Nalezy pamietac o tym, ze tu nie jakis inzynier czy majster bedzie budowal "nasz dom" i nie mamy tu do dyspozycji systemu nawigacyjnego, ktory nas poprowadzi do celu (tym zreszta tez jeszcze nie do konca mozna zaufac). Tu musimy sami wziac plan lub mape do "lapy" i ruszyc.

Zauwazylem, ze bardzo duzo osob w MLM-ie nie ma za wielkiego pojecia o planach marketingowych swoich firm. Bardzo czesto gonia wiec w "pietke". Robia duzo, ale nie tego, co powinni.

Rozmawiajmy wiec o planach i uczmy sie je rozumiec ;-)Tadeusz Fojt edytował(a) ten post dnia 23.10.08 o godzinie 09:23

konto usunięte

Temat: Opisy MLM'ów

Ok. Moze nie do konca jasno sie wyrazilem. Chodzilo mi o to aby kady mogl zapoznac sie z roznymi planami marketingowymi, porownac je sobie aby wiedzial jakie daja mozliwosci. Na podstawie tych informacji bedzie mial wstepne rozeznanie jak to wszystko dziala.
Drugim krokiem jest poznanie oferowanych produktow wiec bezposredni kontakt z przedstawicielem i wybrac dla siebie to co bedzie najodpowiedniejsze.
Moze byc tak, ze plan marketingowy bedzie komus wydawal sie idealny ale produkt nie i wtedy z niego nie skorzysta.
Oczywiscie zainteresowana MLM'em osoba moze rowniez spotykac sie z reprezentantem kazdego systemu i na rozmowie w cztery oczy uzyskac te same informacje ale wtedy moze zdazyc sie tak, ze trafi na osobe, ktora sama nie rozumie idei MLM'u i bedzie opowiadac, ze polega to na sprzedazy itd. Wiemy, ze takie osoby sa i psuja opinie o MLM co bylo poruszane juz w wielu watkach.
Zgadzam sie dokladnie z tym co napisales "... szukam takich, co chcą pomóc sobie, pomóc tez innym a przy okazji przyzwoicie na tym zarobić..." wiec jesli ktos bedzie mial szczescie i trafi na Cibie, Tadeusza lub inne podobnie myslace osoby to napewno trafi dobrze.
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Zrobie to dla Ciebie w skroconej i dostepnej fomie - zobacz sobie te prezentacje (trwa okolo 15 min) i porozmawiajmy na ten temat: http://www.dailymotion.com/video/x6ahzv_tni-plan-wynag...

konto usunięte

Temat: Opisy MLM'ów

Tadeusz dokladnie tak jak napisales, to jest to czego potrzeba aby 'uzdrowic' obraz MLM'ow. Dzieki takim dyskusjom moze stopniowo sie to uda.
Łukasz Dominik G.

Łukasz Dominik G. Wlasna działalność

Temat: Opisy MLM'ów

Plan z którym pracuję
7 rodzajów zysku
-marża 25%
-premia bezpośrednia 5-43%
-premia pośrednia 4-38%
-premia kierownicza 1-8%
-nagrody
-premia kwartalna z obrotu światowego niezależna od obrotu grupy
-akcje

Co wyróznia/odmienności
-jednorazowa opłata za zapisanie
-bonus od własnego zakupu(zaczyna motywować zwykłych konsumentów
by coś robić)
-naliczanie historyczne/kumulacyjne punktów(brak miesiąca zerowego)
-raz osiągnięta pozycja zostaje na zawsze(bez efektu yoyo)
-wszystkie obroty pod nami są nam liczone i budują awans
-lider potrzebny do naszego awansu może być w dowolnej głębokości,liczą się kolejne "nogi"(nie musi bezpośrednio na pierwszej lini jak w większości planów)
-jeżeli wychowamy lidera o tym samym poziomie co my to dostajemy zamiast róznicy procentowej bonus kierowniczy
-bierny dochód wypłacany kwartalnie,niezależny od obrotu grupy

Produkty:
-odnawialne
-potrzebne każdemu
-każdy może je nabyć

Więcej informacji jedynie na priv.Łukasz Gerlach edytował(a) ten post dnia 23.10.08 o godzinie 09:56
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Witaj Lukasz!

Milo, ze przylaczyles sie tu do naszej dyskusji. Nie chodzi tu jednak o reklame, ale o rzeczowa dyskusje o planach marketingowych i to tu, w tym watku, a nie na pryvie.

Nie miej mi tego za zle, ale mam kilka uwag dotyczacych "twojego planu".

Rozumiem, ze polega on na roznicach procentowych, czyli musisz miec przynajmniej dwie dwie grupy "nogi" robiace obrot aby moc cokolwiek zarobic, czy tak? Sadze, ze tak.

Problemem tego typu planow jest to, ze wiele osob tu nic nie zarabia, albo przynajmniej nic z jednej nogi. Wypracowanie roznic procentowych na poczatku tabeli nie jest trudne, gdyz te roznic nie sa za duze. Trudniejsze staje sie to w pozniejszej fazie i w przypadku, gdy trafimy na kogos, kto rzeczywiscie jest lepszy od nas - idzie jak burza. Nie mogac wiec wypracowac sobie roznicy procentowej do niego przestajemy otrzymywac prowizje z jego grupy, ktora zreszta jest najwieksza nasza grupa.
Oczywiscie, ze mamy tu motywacje budowania czegos "z boku", ale... moze brakowac nam szczescia.

Druga sprawa:

Piszesz ze "lider potrzebny do naszego awansu może być w dowolnej głębokości,liczą się kolejne "nogi"(nie musi bezpośrednio na pierwszej lini jak w większości planów)".
OK, ale tylko na pozor. Bardzo czesto w takich przypadkach dochodzi do tzw "olewania" osob w pierwszej i nastepnych generacjach, ktore slabiej sobie radza. Z drugiej strony wprowadza sie do biznesu "kogo popadnie" liczac na to, ze jezeli nie on, to ktos pod nim. Doprowadza to do tego, ze wiele osob jest poprostu "wykorzystywanycj" tylko po to, aby dotrzec do "tych wlasciwych". Nie wiem, czy to jest moralne, tym bardziej, ze te "pozostawione osoby" psuja potem opinie calej branzy.

Jeszcze raz - nie zrozum tego, jako krytyke! Pisze to na podstawie swoich wlasnych doswiadczen z tego typu planem marketingowym. Sa jeszcze inne elementy, o ktorym mozna byloby dyskutowac, ale mysle, ze na razie wystarczy.
Łukasz Dominik G.

Łukasz Dominik G. Wlasna działalność

Temat: Opisy MLM'ów

Witaj Tadeuszu!
Dziękuję za cenne uwagi.
1.To prawda,że w planach róznicowych pojawia się nierzadko sytuacja,że jedna noga jest dużoo mocniejsza od innych.Jedna mocna i dużo drobnicy.
Dlatego w tym przypadku abyśmy nie byli pokarani przez system-jest premia kierownicza.
Jest też pewien sposób który pozwala na skuteczne wyjście z sytuacji.

2.Nie chodzi o olewanie kogokolwiek.Dobrze wiemy,że dochodzi się najlepiej przez ludzi do ludzi.Mlm w którym jestem to system konsumencki.Bardzo dużo osób wchodzi ze względu na chęć dostępu do produktu i korzystania z rabatów.Nierzadko łatwiej jest znależć kluczowe osoby poprzez już zapisanych klientów niż bezpośrednio w pierwszej linii.
Często zdarza się,że ktoś się zapisuje,ale nic nie robi poza konsumpcją produktów i powiela sie to aż do któregoś pokolenia ,gdzie pojawia się osoba która chce zadziałać biznesowo.
Uważam,że to bardzo duzy plus,że nie ma znaczenia w którym pokoleniu znajdzie się lider.Przypadki wykorzystywania ,olewania i niezajmowania się ludżmi występują niezależnie od planu.
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Łukasz Gerlach:
Witaj Tadeuszu!
Dziękuję za cenne uwagi.
1.To prawda,że w planach róznicowych pojawia się nierzadko sytuacja,że jedna noga jest dużoo mocniejsza od innych.Jedna mocna i dużo drobnicy.

Lukasz, ta sytuacja wystepuje we wszystkich typach planow marketingowych (w calym MLM-ie), dlatego niektore mlodsze firmy uwzglednily ja przy opracowywaniu swoich planow marketingowych.
Dlatego w tym przypadku abyśmy nie byli pokarani przez system-jest premia kierownicza.

Premii kierowniczej tez nie dostaniesz, jezeli nie masz odpowiedniej roznicy w stosunku do osoby, ktora osiagnela gorny pulap tabeli (tylko wtedy jest ona zreszta wyplacana). Jest to najczesciej polowa tego obrotu, jaki jest konieczny do osiagniecia najwyzszej pozycji procentowej w tabeli, lub stosunek 100:40. Jednak i w tym przypadku nie otrzymujesz pelnej premii kierowniczej lecz tylko jej czesc, czyli w tym przypadku 40-50%. Pelna otrzymasz, gdy stosunek ten jest 100:100 (czyli Twoj obrot boczny musi byc przynajmniej rowny obrotowi koniecznemu do osiagniecia najwyzszej pozycji na tabeli np. zalozmy, ze aby wyjsc z tabeli potrzebny jest obrot 20.000 pkt, to aby otrzymac pelna premie kierownicza za osobe, ktora ten poziom pod nami osiagnela tez musisz miec z boku 20.000 pkt - masz 10.000 otrzymasz polowe tej premii, masz 15.000 otrzymasz 3/4).
Jest też pewien sposób który pozwala na skuteczne wyjście z sytuacji.

Jest na pewno - moze nie jeden, ale podstawowy to intensywnie pracowac rowniez na szerokosci. Mozesz rowniez sam swoim obrotem dobic do brakujecej Ci reszty, ale to nie jest za bardzo madre, gdyz co w nastepnym miesiacu - znowu dobijesz? Mozesz, o ile nie za wiele Ci brakuje. Ale, jezeli to jest duzo?

2.Nie chodzi o olewanie kogokolwiek.Dobrze wiemy,że dochodzi się najlepiej przez ludzi do ludzi.Mlm w którym jestem to system konsumencki.Bardzo dużo osób wchodzi ze względu na chęć dostępu do produktu i korzystania z rabatów.Nierzadko łatwiej jest znależć kluczowe osoby poprzez już zapisanych klientów niż bezpośrednio w pierwszej linii.
Często zdarza się,że ktoś się zapisuje,ale nic nie robi poza konsumpcją produktów i powiela sie to aż do któregoś pokolenia ,gdzie pojawia się osoba która chce zadziałać biznesowo.

Oczywiscie, ze nikogo tu nie mozesz zmusic do tego, aby zechcial budowac rynek.
Co do konsumentow czy klientow zrzeszonych, to wydaje mi sie, ze az tylu ich nie ma, ktorzy wchodza tu, aby tylko dla siebie kupowac. Glownie wchodza tu ludzie, ktorzy chca cos zarobic - potem, gdy im nie wychodzi, a produkty im odpowiadaja, zostaja takimi zrzeszonymi konsumentami.
Widzisz, nie wiem, jak Ty na to patrzysz, ale ja wole, zeby nawet tacy "zrzeszeni", znajdujacy sie miedzy mna, a kims kto aktywnie dziala, tez z tego cos mieli - tez zarabiali. Dlaczego? Gdyz uwazam, ze gdyby ich nie bylo w tym miejscu, to prawdopodobnie nie byloby tez tej organizacji. Za to wlasnie nalezy im sie nagroda w postaci premii i prowizji, i to nawet w przypadku, gdyby dzieki komus takiemu weszla do biznesu tylko jedna jedyna osoba, a dopiero pod nia powstala duza grupa.

Uważam,że to bardzo duzy plus,że nie ma znaczenia w którym pokoleniu znajdzie się lider.Przypadki wykorzystywania ,olewania i niezajmowania się ludżmi występują niezależnie od planu.

Tak, masz racje. Dzieje sie tak dlatego, ze wiekszosci mamy tu tendencje do szukania gotowcow - gotowych liderow. Jest to podyktowane wygodnictwem lub brakiem umiejetnosci tworzenia ich. Szukamy wiec ludzi, ktorzy sa "urodzonymi liderami".
Tu bardzo czesto pojawia sie jednak problem, a mianowicie tzw. odbijanie liderow z innych MLM-ow, gdyz uwaza sie, ze to sa najbardziej "gotowi ludzie". Problemem jest tu to, ze taki "odbity lider", ktory raz dal sie odbic nie jest naszym liderem. Przeciagnelismy go proponujac 1-2% wiecej prowizji u nas, niz w jego poprzedniej firmie, moze tez lepszym systemem szkoleniowym itd. Co sie dzieje jednak, gdy przyjdzie do niego ktos inny, kto zaproponuje mu jeszcze "lepsze warunki"? Lider idzie tam, gdyz zazwyczaj, jesli raz juz to komus zrobil, zrobi to po raz kolejny.

Z drugiej strony, mus szukania wlasciwych ludzi do pierwszej naszej generacji powoduje, ze zwracamy wieksza uwage na to, ktogo sponsorujemy, i jak juz go wprowadzimy do biznesu to, dajemy z siebie wszystko, aby nasza z nim wspolpraca przyniosla oczekiwane efekty. Jest to zapewne trudniejsze, niz liczenie na kogos gotowego gdzies na dole, ale za to wyszkoleni przez nas liderzy, zostaja z nami - sa naprawde naszymi liderami.
Łukasz Dominik G.

Łukasz Dominik G. Wlasna działalność

Temat: Opisy MLM'ów

To miło rozmawiać z człowiek który ma tak dużą wiedzę,wiedzę praktyczną.
Pracowałeś z planem podobnym domyślam się,ale nie takim samym.Podobne robi róznicę.
Tak wymagany jest boczny obrót aby uzyskać premię kierowniczą,nie jest on jednak wygórowany.
Sztuczne pompowanie obrotu jest bez sensu,chyba ,że w specyficznej sytuacji i ma naprawdę sens ekonomiczny.
Praca nad szerokośćią jest tu podstawowym wyjściem z sytuacji,ale jest też jeden myk z którego można skorzystać,jeżeli czujemy się na siłach.
Plan z którym mam doczynienia to plan czysto konsumencki,który daje właśnie doskonałe możliwości najzwyklejszym ludziom.Większość z nich przychodzi tu dla zdrowia,doskonałych jakościowo produktów,wielu zostaje dla elementu ekonomicznego i zaczyna się nim interesować gdy dostanie pierwsze rabaty.Dlatego ciągle uważam ,że atutem ogromnym jest brak ograniczenia głebokości.To super,że klieńci którzy sporadycznie korzystają z produktu mogą nas doprowadzić do osoby kluczowej w głebokości i to ona przyczynia się bezpośrednio do naszego awansu.
Nie ma pokusy,jak by tu się kogoś pozbyć bo pod nim jest osoba która przydałaby mi się na frońcie.
Znam takie sytuacje z jednej z firm,paskudne sytuacje.
Kwestia gotowych ludzi to inna sprawa-osobiście nie liczę aż tak mocno na takie prezenty.Owszem ktoś kto nie jest zadowolony z obecnego networku,ma ambicje,nie wyszło mu na tyle ile chciał,a się nie wypalił jest ok.Natomiast tak zwani moocni ludzi którzy potrafią bardzo szybko budować grupy ,ale i zmieniać co jakiś czas firmy są niebezpieczni.
Po pierwsze ,żeby ich pozyskać trzeba samemu coś konkretnego osiągnąć,ale zawsze istnieje niebezoieczeństwo,że taki lider w przypływie nowych ambicji nie dość ,że sam odejdzie to i pociągnie sporo ludzi za sobą.
Nie mam tak dużego doświadczenia jak Ty Tadeuszu,ale takie są moje obserwacje.
Dobrze wiesz,że nie ma idealnego planu i każdy ma swoje wady jak i zalety.Pytanie czy dany plan jest dobry dla nas?
Pozdrawiam.
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Oczywiscie Lukasz, nie ma idealnego planu marketingowego, kazdy ma jakies swoje plusy i minusy. Zgadzam sie z Toba w zupelnosci, ze kazdy musi wybrac z tego cos, co mu najlepiej odpowiada.

Cieszy mnie to, ze nasza tu dyskusja zapoczatkowalismy jakby rozmowe na te tematy. Szkoda tylko, ze nikt wiecej nie chcial sie do tego przylaczyc.
Łukasz Dominik G.

Łukasz Dominik G. Wlasna działalność

Temat: Opisy MLM'ów

Ja też się cieszę.Powiedz mi do której głębokości sięgasz w swoim planie?Bo jak domyślam się masz mozliwość zarabiać na jednej "nodze" co jest niewątpliwym atutem.
Miałem kiedyś doświadczenie niewielkie z podobnym planem.Mój znajomy jeden z drugim którzy cos tam zrobili mieli przerombane bo ciekawe obroty zaczynały im się robić poniżej 5 poziomu,a tak naprawdę żeby sięgać niżej trzeba było rozbudować na maxa frontową linię co było trudne.Zwykili konsumenći doprowadzali ich do ciekawych ludzi,rozbudowali grupę w głąb żeby pomóc i potem efekt był mizerny.Jak to jest u Ciebie?
Tadeusz F.

Tadeusz F. Mam to, na co się
godzę...

Temat: Opisy MLM'ów

Lukasz, u mnie jest cos takiego jak "Dynamiczna kompresja", ktora pozwala ominac wszystkich "nieaktywnych" na poszczegolnych generacjach - to jest jej jedna funkcja. Druga jej funkcja jest mozliwosc zarabiania nieskonczenie gleboko. Na czym to polega?
Jezeli masz najwyzszy poziom biznesowy w jakiejs ze swoich lini, to jestes tam placony nieskonczenie gleboko i otrzymujesz za kazda generacje ponizej tej, do ktorej regularnie bylbys placony minimum tyle prowizji, ile otrzymujesz za ostatnia swoja regularna generacje. "Regularna" to ta wynikajaca z podstawowej tabeli, czyli, jezeli z ostatniej dostajesz np. 7% to ze wszystkich pozostalych tez otrzymujesz minimum 7%. Tu moze byc tez 13, 20, a nawet 28% z kazdej ponizszej generacji. Zalezy to od tego, na jakim poziomie biznesowym sa osoby w tej lini.
W przypadku takich samych poziomow pod Toba, otrzymujesz regularne prowizje przez tyle generacji, ile jest przewidziane na Twoja pozycje i plus do tego tzw. Infinity Bonus - jest to bonus glebokosciowy, na ktory przypada 3% z ogolnego obrotu firmy z podzialem na kwalifikantow. Jednak nie kazdy otrzymuje tu po rowno, lecz w zaleznosci od wielkosci obrotu jego grupy miedzy 10 a 20 generacja.
Łukasz Dominik G.

Łukasz Dominik G. Wlasna działalność

Temat: Opisy MLM'ów

KIlka dni celowo nie odpisywałem bo ciekaw byłem czy ktoś przyłączy sie do dyskusji.
Z tą dynamiczną kompresją to naprawdę ciekawe rozwiązanie-juz gdzieś to widziałem.
Co do reszty chyba nie wszystko do końca zrozumiałem.
Rozumiem,że poziom biznesowy zależy od rozbudowania frontowej linii?Czyli podobnie jak wszędzie trzeba spełnić odpowiednie warunki i budować szerokość.
Bonus od obrotu firmy-to mi się podoba.
U mnie też występuje taki element płacowy-5% od obrotu światowego i co ciekawe jest on w praktycznie niezależny od obrotu grupy.
Ten element plus dodawanie historyczne ostatecznie przekonały mnie do planu z którym mam doczynienia.
Pozdrawiam

Następna dyskusja:

MLM? To trzeba pokochać!




Wyślij zaproszenie do