Temat: Opisy MLM'ów
Łukasz Gerlach:
Witaj Tadeuszu!
Dziękuję za cenne uwagi.
1.To prawda,że w planach róznicowych pojawia się nierzadko sytuacja,że jedna noga jest dużoo mocniejsza od innych.Jedna mocna i dużo drobnicy.
Lukasz, ta sytuacja wystepuje we wszystkich typach planow marketingowych (w calym MLM-ie), dlatego niektore mlodsze firmy uwzglednily ja przy opracowywaniu swoich planow marketingowych.
Dlatego w tym przypadku abyśmy nie byli pokarani przez system-jest premia kierownicza.
Premii kierowniczej tez nie dostaniesz, jezeli nie masz odpowiedniej roznicy w stosunku do osoby, ktora osiagnela gorny pulap tabeli (tylko wtedy jest ona zreszta wyplacana). Jest to najczesciej polowa tego obrotu, jaki jest konieczny do osiagniecia najwyzszej pozycji procentowej w tabeli, lub stosunek 100:40. Jednak i w tym przypadku nie otrzymujesz pelnej premii kierowniczej lecz tylko jej czesc, czyli w tym przypadku 40-50%. Pelna otrzymasz, gdy stosunek ten jest 100:100 (czyli Twoj obrot boczny musi byc przynajmniej rowny obrotowi koniecznemu do osiagniecia najwyzszej pozycji na tabeli np. zalozmy, ze aby wyjsc z tabeli potrzebny jest obrot 20.000 pkt, to aby otrzymac pelna premie kierownicza za osobe, ktora ten poziom pod nami osiagnela tez musisz miec z boku 20.000 pkt - masz 10.000 otrzymasz polowe tej premii, masz 15.000 otrzymasz 3/4).
Jest też pewien sposób który pozwala na skuteczne wyjście z sytuacji.
Jest na pewno - moze nie jeden, ale podstawowy to intensywnie pracowac rowniez na szerokosci. Mozesz rowniez sam swoim obrotem dobic do brakujecej Ci reszty, ale to nie jest za bardzo madre, gdyz co w nastepnym miesiacu - znowu dobijesz? Mozesz, o ile nie za wiele Ci brakuje. Ale, jezeli to jest duzo?
2.Nie chodzi o olewanie kogokolwiek.Dobrze wiemy,że dochodzi się najlepiej przez ludzi do ludzi.Mlm w którym jestem to system konsumencki.Bardzo dużo osób wchodzi ze względu na chęć dostępu do produktu i korzystania z rabatów.Nierzadko łatwiej jest znależć kluczowe osoby poprzez już zapisanych klientów niż bezpośrednio w pierwszej linii.
Często zdarza się,że ktoś się zapisuje,ale nic nie robi poza konsumpcją produktów i powiela sie to aż do któregoś pokolenia ,gdzie pojawia się osoba która chce zadziałać biznesowo.
Oczywiscie, ze nikogo tu nie mozesz zmusic do tego, aby zechcial budowac rynek.
Co do konsumentow czy klientow zrzeszonych, to wydaje mi sie, ze az tylu ich nie ma, ktorzy wchodza tu, aby tylko dla siebie kupowac. Glownie wchodza tu ludzie, ktorzy chca cos zarobic - potem, gdy im nie wychodzi, a produkty im odpowiadaja, zostaja takimi zrzeszonymi konsumentami.
Widzisz, nie wiem, jak Ty na to patrzysz, ale ja wole, zeby nawet tacy "zrzeszeni", znajdujacy sie miedzy mna, a kims kto aktywnie dziala, tez z tego cos mieli - tez zarabiali. Dlaczego? Gdyz uwazam, ze gdyby ich nie bylo w tym miejscu, to prawdopodobnie nie byloby tez tej organizacji. Za to wlasnie nalezy im sie nagroda w postaci premii i prowizji, i to nawet w przypadku, gdyby dzieki komus takiemu weszla do biznesu tylko jedna jedyna osoba, a dopiero pod nia powstala duza grupa.
Uważam,że to bardzo duzy plus,że nie ma znaczenia w którym pokoleniu znajdzie się lider.Przypadki wykorzystywania ,olewania i niezajmowania się ludżmi występują niezależnie od planu.
Tak, masz racje. Dzieje sie tak dlatego, ze wiekszosci mamy tu tendencje do szukania gotowcow - gotowych liderow. Jest to podyktowane wygodnictwem lub brakiem umiejetnosci tworzenia ich. Szukamy wiec ludzi, ktorzy sa "urodzonymi liderami".
Tu bardzo czesto pojawia sie jednak problem, a mianowicie tzw. odbijanie liderow z innych MLM-ow, gdyz uwaza sie, ze to sa najbardziej "gotowi ludzie". Problemem jest tu to, ze taki "odbity lider", ktory raz dal sie odbic nie jest naszym liderem. Przeciagnelismy go proponujac 1-2% wiecej prowizji u nas, niz w jego poprzedniej firmie, moze tez lepszym systemem szkoleniowym itd. Co sie dzieje jednak, gdy przyjdzie do niego ktos inny, kto zaproponuje mu jeszcze "lepsze warunki"? Lider idzie tam, gdyz zazwyczaj, jesli raz juz to komus zrobil, zrobi to po raz kolejny.
Z drugiej strony, mus szukania wlasciwych ludzi do pierwszej naszej generacji powoduje, ze zwracamy wieksza uwage na to, ktogo sponsorujemy, i jak juz go wprowadzimy do biznesu to, dajemy z siebie wszystko, aby nasza z nim wspolpraca przyniosla oczekiwane efekty. Jest to zapewne trudniejsze, niz liczenie na kogos gotowego gdzies na dole, ale za to wyszkoleni przez nas liderzy, zostaja z nami - sa naprawde naszymi liderami.