konto usunięte

Temat: NETWORK MAGAZYN

Maciej F.:
Dariusz R.:
Można również stworzyć testy kompetencyjne do MLM (choć i tak pewnie takie istnieją), zresztą to nie dla każdego. Jest to tym bardziej istotne, że dochody są tylko efektem ciężkiej pracy a ktoś kto tylko został zaślepiony możliwościami zarabiania najprawdopodobniej poniesie porażkę. Spotkałem się z jednym z takich testów kompetencyjnych, tylko że według opinii innych test ten był tak stworzony, że w większości przypadków wyjdzie, że większość nadaje się do MLM a to nieprawda.

Wystarczy jedno pytanie sprawdzające, czy rozumie pojęcie ciągu geometrycznego.

np. niech policzy: ile osób będzie zatrudnionych w jego sieci, jeżeli zbuduje sieć z 10 levelami przy średniej zdolności werbunkowej 5 osób.

Jeżeli nie poradzi sobie z policzeniem. To znaczy, że nadaje się do MLM. :)

W rzeczywistości plany są bardzo skomplikowane i jak na to wszystko popatrzeć są tylko kombinacją pewnych założeń. A ten ciąg geometryczny to tylko jedna z cech wspólnych. Próbowałem to analizować pod tym względem o którym piszesz, wcale nie taka prosta sprawa. Ale to przy założeniach o których piszesz, tzn, że wszystko w praktyce sprowadza się do zapraszania nowych.

A co do piramid finansowych to nawet robiłem takie małe symulacje, nie zawsze traci większość (wszystko zależy od przyjętej stopy zwrotu i tego czy jest to procent prosty czy składany). Ale zawsze jest tak, że część straci i zawsze są to ci co dojdą później.

konto usunięte

Temat: NETWORK MAGAZYN

To są poglądowe symulacje piramid finansowych, które mają na celu zobrazowanie jaki odsetek może zyskać lub stracić, w zależności od przyjętego zysku.

1) http://pastebin.com/bCPRkXRt (włożono X, wyjęto X)
2) http://pastebin.com/1TXjZTfY (włożono X, wyjęto 2X)
3) http://pastebin.com/e0LJnrfs (włożono X, wyjęto 4X)

Założenia:

- każdy wpłaca jednorazowo określoną kwotę np. 100 zł (każdy wpłaca po tyle samo)
- każdy może tylko jednorazowo wyciągnąć od 100 do więcej % tego co włożył
- liczba uczestników w każdym kolejnym poziomie jest uzależniona od przyjętej stopy zwrotu

Innymi słowy, jeśli 2 osoby które wpłaciło po 100 zł chce wyjąć po 200 zł, musi znaleźć 4 którzy wpłacą po 100 zł. I tak dalej.

Działanie skryptów można sprawdzić online na http://codepad.org wybierając python albo uruchomić jeśli ktoś ma zainstalowany na komputerze interpreter python.

Kiedyś to już przedstawiłem w innym wątku. W przypadku 1 nikt nie zyskuje i nikt nie traci. W przypadku 2 zarabia 50% kosztem 50% którzy stracą. W przypadku 3 zarobi 25% kosztem 75% którzy stracą. I można by się tak bawić. Tylko te symulacje dotyczą wyłącznie piramid finansowych. Nie wiążę tego w żaden sposób z MLM. Nie mam zamiaru również dawać wskazówek jak stworzyć taką piramidę korzystając z tych symulacji, te mają tylko na celu zobrazować ten problem.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły jak symulować MLM (bo ja prawdę mówiąc mam mętlik w głowie) to może da mi jakieś wskazówki. O ile w ogóle jest sens to symulować bo może być również ciekawie, przynajmniej jeśli chodzi o to kto i jakie ma szanse by osiągnąć sukces.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

Dariusz R.:
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły jak symulować MLM (bo ja prawdę mówiąc mam mętlik w głowie) to może da mi jakieś wskazówki.

IMHO należy uwzlgędnić zmienne, które nie są intuicyjne - ale są policzalne, można dywagować nad ich autentyczną wartością:

1. Średnia zdolność werbunkowa. Piramida jak by się nie rozrosła, zawsze będzie istniała wartość, średniej ilości osób werbowanych przez jedną osobą. Ta wartość będzie się zmieniała dla każdego levelu (im wyższy level tym zdolność mniejsza)

Moim zdaniem uprości to wszystkie obliczenia a nie wpłynie na wynik końcowy.

Jeżeli ktoś się z tym nie zgadza, można symulować rekurencyjnie definiując każdego użytkownika jako obiekt, który ma zdolność werbunkową w przedziale prawdopodobieństwa od [0,X], należało by nie tylko ustawić zakres (średnio jeden użytkownik werbuje od zera do 10 nowych) - ale i rozkład Gausa, ponieważ tych, którzy werbują 0 osób, będzie więcej od tych, którzy werbują 10 osób.

2. Wysycenie obszaru lokalnego z potencjalnych chętnych do wejścia w strukturę.

3. Jeżeli symulujemy MLM a nie czystą piramidę to jeszcze wysycenie rynku lokalnego z potencjalnych chętnych do zakupu produktu. oraz średni ułamek popytu (ilość ludzi w obszarze zdolnych do dokonania zakupu do ilości wszystkich ludzi na danym obszarze)

4. Chcąc już mieć perfekcyjny model, trzeba by uwzględnić jeszcze fakt, że akwizytorzy mogą migrować.
Czyli należy uwzględnić zmieniający się rozmiar obszaru działania.

Wszystkie te parametry są funkcja levelu. Trzeba tylko zastanowić się jaką funkcją, ale można to sobie wyobrazić i przyjąć racjonalne zasady.

Dalsze obliczenia powinny być już proste.

Jeżeli nie jesteśmy w stanie oszacować realnych wartości - zawsze można przyjąć warunki skrajne (skrajnie absurdalne :) i zasymulować działanie piramidy dla skrajnych wartości wiedząc, że realne zachowanie będzie gdzieś pomiędzy nimi.

np. Przyjmując zdolność werbunkową średnio 100 osób - piramida się rozleci bardzo szybko
Przyjmując niewiele ponad 1 np. 1.1 - piramida potrwa dłużej, ale opłacalność uczestnictwa w takiej piramidzie będzie żadna. Czyli również się rozleci.
Gdzieś będzie istniałą wartość optymalna, czyli taka, w której piramida potrwa na tyle długo, żeby piramida zdążyła wchłonąć planowaną ilość produktu - a marża na tyle wysoka, żeby utrzymać zdolność werbunkową w kolejnych levelach.

konto usunięte

Temat: NETWORK MAGAZYN

Model matematyczny to chyba największy problem. W przypadku funkcji wielu zmiennych można użyć sieci neuronowej, celem ustalenia odpowiedzi na zadane parametry wejściowe. Moim zdaniem to odpada - sieć musi być najpierw wytrenowana na podstawie wiarygodnych danych których nie znam. Jeśli już to można by się zastanowić nad odpowiednimi funkcjami w warstwie odpowiadającej za obliczenia.

Wydaje mi się że można by założyć krzywe popytu i podaży a także rozkład zarobków (zakładam rozkład logarytmicznie normalny, dominanta gdzieś koło 2K brutto). Podejście obiektowe wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem. Czyli jest firma, level, dystrybutor, produkt. Dość duże wyzwanie a założyłbym tu jeszcze symulacje Monte Carlo. Ale spróbuję.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

Sieć neuronowa nie jest potrzebna, bo ilość uczestników będzie zbyt mała.

Podobnie ma się sprawa przy rekurencyjnym analizowaniu zdolności każdego usera (obiektu) i losując mu zdolność werbunkową według założeń rozkładu (albo tak jak Ty proponujesz krzywej popytu i podaży)

Przy tak małej ilości użytkowników jak zazwyczaj bywa w rzeczywistości - analiza w oparciu o rachunek prawdopodobieństwa da bardzo duży rozrzut wyników.
Przy każdym odpaleniu dostaniesz inny wynik.

Ja bym oparł jednak o rekurencję, z tym że zdolność zdefiniował bym jako parametr tabelaryczny:

np:

2 % użytkowników jest zdolna zwerbować 10 nowych
3 % użytkowników zwerbuje 9 nowych
3 % => 8
3 % => 7
4 % => 6
4 % => 5
6 % => 4
10 % => 3
15 % => 2
20 % => 1
30 % => nikogo nie zwerbuje

I tu każdy mógł by sobie wpisywać wartości w zależności od poziomu swojego optymizmu.

Z tym, że przy każdym levelu uwzględniał bym współczynnik zmniejszający skuteczność werbunku.

konto usunięte

Temat: NETWORK MAGAZYN

Zależy mi na generowaniu wielu tys. scenariuszy. To za pomocą symulacji MC. To co proponujesz oczywiście jest do realizacji (całość opieram o podejście obiektowe czyli konkretniej klasy, gdzie można te parametry dowolnie ustawiać, następnie używać odpowiednich metod). To można zautomatyzować, nie potrzebuję wcale każdorazowo wprowadzać nowych wartości jak w tym symulatorze ponzi. Później wyniki można przedstawić w formie histogramu czy jakichś wykresów. To powinno dać wystarczający obraz. No właśnie, można się tylko spodziewać zarzutów co do użytych metodologii i algorytmów, w przypadku gdy program "wypluje" wyniki niewygodne dla ludzi działających w MLM. A tego się niestety spodziewam.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

http://networkmagazyn.pl/strona/reklama/

Wysłałem pytanie o ceny reklam do NM.

I pytanie czy gdy polecę im paru klientów na reklamę to dostanę u nich rabat na swoją reklamę.

Jak na razie bez odpowiedzi :(

No szkoda, nie dowiem się, czy NM sprzedaje reklamy w systemie MLM :(
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: NETWORK MAGAZYN

Maciej F.:
http://networkmagazyn.pl/strona/reklama/

Wysłałem pytanie o ceny reklam do NM.

I pytanie czy gdy polecę im paru klientów na reklamę to dostanę u nich rabat na swoją reklamę.

Jak na razie bez odpowiedzi :(

No szkoda, nie dowiem się, czy NM sprzedaje reklamy w systemie MLM :(
ale miałbyś sprzedawać te reklamy czy wystarczy, że sam będziesz Klientem i polecisz NM?
chyba wbrew Tobie Twoja podświadomość już zarejestrowała na czym polega mlm :)

ps. poza tym sam bezpłatnie umieszczasz linki do Ich strony www
więc po co mieliby Ci proponować jakieś extra rabaty? :)
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

na następny spacerek zabierz czapkę z daszkiem ..
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: NETWORK MAGAZYN

Maciej F.:
na następny spacerek zabierz czapkę z daszkiem ..
polecasz? nie ma to jak rekomendacja praktyka

konto usunięte

Temat: NETWORK MAGAZYN

Maciej F.:
http://networkmagazyn.pl/strona/reklama/

Wysłałem pytanie o ceny reklam do NM.

I pytanie czy gdy polecę im paru klientów na reklamę to dostanę u nich rabat na swoją reklamę.

Jak na razie bez odpowiedzi :(

Z tego co widzę, reklama kosztuje sporo. I są jakieś rabaty. A ile kosztuje w onecie, google czy nawet na FB? I może co bardziej istotne, czy ten rodzaj reklamy (mówię o bannerach) jest dzisiaj skuteczny a jeżeli tak to na ile? Wydaje mi się że NM i inne portale to miejsce na reklamę dla większych firm, których na nią stać.
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: NETWORK MAGAZYN

a co wnosi do jakości produktu permanentna reklama w płatnych mediach? np.Coli
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

Dariusz R.:
Z tego co widzę, reklama kosztuje sporo. I są jakieś rabaty.

Rabaty zawsze są, ale ja ich pytałem o rabaty za polecenia. W końcu promują MLM.
A ile kosztuje w onecie, google czy nawet na FB? I może co bardziej istotne, czy ten rodzaj reklamy (mówię o bannerach) jest dzisiaj skuteczny a jeżeli tak to na ile? Wydaje mi się że NM i inne portale to miejsce na reklamę dla większych firm, których na nią stać.

Reklama na Onecie jest warta swojej ceny.
Miałem kiedyś okazję prowadzić drobną sprzedaż koszulek klubowych fanów fotografii.
Prosty sklepik sprzedawał 2-3 koszulki dziennie.

Po umieszczeniu linka na DigArt ( portal tematyczny wykupiony przez Onet, linkowany z głównej strony )
w ciągu kilku godzin sprzedałem cały nakład 300 koszulek.

Fakt, że trzeba przeliczyć ROI i inne współczynniki, bo reklama tania nie jest. Ale działa i co do tego nie mam wątpliwości.

Nie sądzę, żeby NM dał podobny efekt. Nie znam ceny, bo mi nie odpowiedzieli - ale i tak chyba wolał bym zainwestować w AdWords. To przynajmniej pewna reklama i łatwo przeliczalna skuteczność.
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: NETWORK MAGAZYN

Maciej F.:
Reklama na Onecie jest warta swojej ceny.
Miałem kiedyś okazję prowadzić drobną sprzedaż koszulek klubowych fanów fotografii.
Prosty sklepik sprzedawał 2-3 koszulki dziennie.

Po umieszczeniu linka na DigArt ( portal tematyczny wykupiony przez Onet, linkowany z głównej strony )
w ciągu kilku godzin sprzedałem cały nakład 300 koszulek.

Fakt, że trzeba przeliczyć ROI i inne współczynniki, bo reklama tania nie jest. Ale działa i co do tego nie mam wątpliwości.

Nie sądzę, żeby NM dał podobny efekt. Nie znam ceny, bo mi nie odpowiedzieli - ale i tak chyba wolał bym zainwestować w AdWords. To przynajmniej pewna reklama i łatwo przeliczalna skuteczność.
to czemu mlm unika reklamy w płatnych mediach? ignorują prawa rynku !
owszem, angażują się w akcje społeczne, pomagają lokalnym społecznościom
ale sprzedają ,,3 koszulki zamiast 300,, zaraz znikną (i jeden sfrustrowany odetchnie)

ps. znów dokonałeś bezpłatnej rekomendacji, sieci handlowe uwielbiają takich jak Ty
i uczą takich zachowań w większości spotów reklamowych (zadowolony klient poleca :)
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

Artur B.:
to czemu mlm unika reklamy w płatnych mediach?

Bo nie chodzi o sprzedaż tylko werbunek.
ignorują prawa rynku !

ignorują
ps. znów dokonałeś bezpłatnej rekomendacji, sieci handlowe uwielbiają takich jak Ty
i uczą takich zachowań w większości spotów reklamowych (zadowolony klient poleca :)

I będę polecał to co uznam za wartościowe. Nie mam z tym problemu.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

Polecanie dla zarobku to ściema a nie polecanie.
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: NETWORK MAGAZYN

Maciej F.:
Artur B.:
to czemu mlm unika reklamy w płatnych mediach?

Bo nie chodzi o sprzedaż tylko werbunek.
no patrz, a wychodzi sprzedaż :(
ignorują prawa rynku !

ignorują
i igrają z nimi :)
ps. znów dokonałeś bezpłatnej rekomendacji, sieci handlowe uwielbiają takich jak Ty
i uczą takich zachowań w większości spotów reklamowych (zadowolony klient poleca :)

I będę polecał to co uznam za wartościowe. Nie mam z tym problemu.
to tak jak ja :) tyle, że ,,Oni,, to doceniają :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.06.13 o godzinie 12:38
Artur B.

Artur B. droga do Wolności
nie musi boleć -
zależy jak i z kim..

Temat: NETWORK MAGAZYN

Maciej F.:
Polecanie dla zarobku to ściema a nie polecanie.
a REKLAMA to polecanie dla zarobku czy z potrzeby serca?
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

Artur B.:
Maciej F.:
Artur B.:
to czemu mlm unika reklamy w płatnych mediach?
Bo nie chodzi o sprzedaż tylko werbunek.
no patrz, a wychodzi sprzedaż :(

No jakoś nie bardzo sprzedaż wychodzi ... bez popytu ?

Ile osób w Polsce nie będących akwizytorami MLM pije codziennie rano zagrzybiałą kawę ?

Cała "sprzedaż" rozchodzi się po sieci.
I będę polecał to co uznam za wartościowe. Nie mam z tym problemu.
to tak jak ja :) tyle, że ,,Oni,, to doceniają :)

Nie wątpię, że ciebie doceniają. Tylko twoje produkty mało kto potrafi docenić.
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: NETWORK MAGAZYN

Artur B.:
Maciej F.:
Polecanie dla zarobku to ściema a nie polecanie.
a REKLAMA to polecanie dla zarobku czy z potrzeby serca?

a jak sądzisz ?

Następna dyskusja:

Clubfreedom w network magaz...




Wyślij zaproszenie do