konto usunięte
Temat: Nowy MLM - rozważania techniczne
Witam wszystkich specjalistów od MLM. Interesuje mnie Wasze zdanie na temat technicznych aspektów wprowadzania w systemie MLM produktów z innych branż niż te, które do tej pory tradycyjnie kojarzyły się z tą formą sprzedaży.1. Jakiś czas temu prowadziłam rozmowę z jednym z Goldenline'owiczów nt. dystrybucji w ten sposób książek. Rozmówca był sceptyczny, wskazując m.in. iż książka nie jest produktem szybkozbywalnym, więc ta rotacja będzie siłą rzeczy przystopowana. Ale ostatnio widzę, że w ramach MLM zaczynają działać np. branże ubezpieczeniowe, jubilerskie czy - znany już wcześniej - sprzęt AGD. To też są zakupy trwalsze, niepowtarzane co miesiąc czy kwartał. Czy zatem owa szybsza zużywalność przestaje być traktowana jako warunek sine qua non powodzenia (aczkolwiek ja dalej uważam, że ta szybkozbywalność nie jest czynnikiem koniecznym)?
2. W którymś z wątków, nie mogę teraz go odnaleźć, wyczytałam, że wprowadzenie nowego MLM to koszt ok. 50 tys. złotych. Ale czy chodzi o wprowadzenie na rynek polski istniejącego zagranicznego szablonu czy o zbudowanie własnej marki? Bo jeśli to drugie, wydaje mi się, że koszt będzie znacznie wyższy, samo oprogramowanie to spory wydatek.
3. Jakie jest minimum produktowe, z którym należy wystartować? Z moich doświadczeń wynika, że w branżach kosmetyczno-AGD katalog ma ponad sto produktów. Ale już np. ubezpieczenia - chyba nie są reprezentowane w takiej liczbie? A z drugiej strony mocno reklamowany sok z pewnych jagód - o ile mi wiadomo, występuje w jednej postaci, jako jeden produkt (może ma jakąś formę kapsułek, aż tak się nie interesowałam, nie sądzę jednak, by było więcej produktów tej firmy niż kilka). Czy zatem wieloproduktowość to warunek konieczny czy może wystarczy dostosować plan marketingowy do liczby oferowanych produktów?
Jakie są Wasze opinie na ten temat?