Marcin Dembowski

Marcin Dembowski Business Develpoment
Manager

Temat: Go-Go - cd.

Firmy na etapie Go-Go są bardzo podatne na szybką dywersyfikację aktywności biznesowych, co prowadzi do zbyt dużego rozdrobnienia i zróżnicowania. Są zaangażowane w tak wiele przedsięwzięć, że nie są w stanie skupić się i poświęcić wystarczającej uwagi i energii poszczególnym biznesom.

Go-Go bardzo często podejmują decyzje, zobowiązania, i angażują się w przedsięwzięcia, w które nigdy nie powinny być zaangażowane, gdyż nie wiedzą o nich nic, i które nie mają nic wspólnego z główną działalnością Go-Go. Dobrym przykładem jest producent butów kupujący centrum handlowe - zobacz poprzedni wpis.

Arogancja i ignorancja, stymulowana sukcesem finansowym Go-Go jest szczególnie niebezpieczna, gdyż może doprowadzić do poważnych problemów finansowych. Zła inwestycja jest w stanie przynieść więcej strat w ciągu weekendu, niż całoroczny zysk.

Jeżeli jesteś właścicielem firmy Go-Go, zastanów się, czy miałeś takie inwestycje/pomysły w swoim życiu, gdzie „obecny sukces” stymulował twoją arogancję i przekonanie, że możesz zająć się każdym biznesem i odniesiesz sukces, a po krótkim czasie, okazywało się, że nie była to najlepsza inwestycja i z ogromną przyjemnością wycofałbyś się z nowego biznesu?

Zapraszam do dyskusji.Ten post został edytowany przez Autora dnia 14.08.15 o godzinie 20:21