Tobiasz Nowakowski

Tobiasz Nowakowski mgr fizjoterapii

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Witam, jako początkujący i chcący pracować w zawodzie fizjoterapeuty ogłaszam się w internecie aby zdobyć choć kilka osób chcących skorzystać z usług fizjoterapeuty. Myślę, że to dobry pomysł by rozpocząć praktykowanie, a także by rozpocząć pocztę pantoflową. Obecnie w moim regionie jest strasznie ciężko zacząć jakąkolwiek praktykę (rozwiozłem już CV gdzie się da- bez odzewu) a bezczynnie siedzieć nie lubię. Mam do Państwa pytanie o skuteczność waszej reklamy w internecie ? co jest najskuteczniejsze? Jak wygląda odzew na ogłoszenia?
Maria W.

Maria W. Fizjoterapeutka

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Najlepszy mam odzew z reklam, o których nie mam pojęcia, takich, w których jest błąd (nie wiem, skąd). Dane firmy są bezmyslnie, bez weryfikacji kopiowane, a potem dzwonią do mnie ludzie ze Sląska, z Włocławka (tu bliżej, bo kiedys miałam tam zarejestrowaną firmę, ale nie pod adresem, o który pytają). Już mnie to nie dziwi. Oczywiscie, chętnie dojadę do Włocławka, ale koszty mojej podróży ponosi klient. Jakos zapał opada:P
Kanya Krongboon

Kanya Krongboon www.massagethai.info
kurs masaz tajski,
indonezyjski, ste...

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

traktuj je jako czesc promocji swojej strony www (zrob, jesli jeszcze nie masz).

rownie wazne dla ogloszen sa fora dyskusyjne, pisanie artykulow o zdrowiu.

skoncentruj sie na lokalnych i regionalnych stronach ogloszeniowych i forach, raczej niz tych o szerszym zasiegu.

uruchom facebook jako swoja poczte pantoflowa.

ps cv raczej mailem/poczta, nastepnie telefon, czy dotarlo i jakie szanseKanya Krongboon edytował(a) ten post dnia 27.08.12 o godzinie 12:59

konto usunięte

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Może odpowiedz sobie na pytanie, do kogo chcesz adresować swoją ofertę: dzieci? seniorzy? chorzy - na co? z jakiego terenu? o jakim statusie materialnym? itp..
Jak sobie określisz grupę docelową, łatwiej będzie Ci odnaleźć miejsca, gdzie oni się gromadzą (fora w Internecie, Uniwersytety Trzeciego Wieku, siłownie) i sprecyzować, jakie są ich potrzeby.

Staniesz się bardziej atrakcyjny, gdy klient dostrzeże, że Twoja oferta jest dostosowana do jego szczególnych potrzeb, np w okolicach matur w liceach możesz zrobić akcję "masaż relaksacyjny dla maturzysty), albo jak masz blisko siebie komendę, to zrób antystresową ofertę specjalnie dla policjantów itd. Jak masz blisko siebie szkołę prawa jazdy, zrób ulotkę, w której zaproponujesz masażyk przed egzaminem? Pomysłów Ci na pewno nie zabraknie.
Myślałeś o skorzystaniu z pomocy Inkubatorów Przedsiębiorczości?

Powodzenia :)
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Tobiasz Nowakowski:
internecie ? co jest najskuteczniejsze? Jak wygląda odzew na ogłoszenia?
Jeśli o sam net chodzi, to przede wszystkim aktywność w necie:) ale dosłowna. ZAANGAŻOWANIE, a nie same ogłoszenia. Odpowiadanie na forach, życzliwość, szacunek tak dla rozmówcy jak i współbraci w branży. W tym zawodzie - ale to pewnie kolega dobrze wie - podstawa to czynnik ludzki, a nie jakieś tam wychuchane strony, wyśnione, naobiecywane bajki. Lepiej pozytywnie zaskoczyć, niż rozczarować.
No i podstawa co konkretnie proponujesz, na czym się skupiasz? Jak w reklamie banku co ponoć od wszystkiego ... :)

W tej branży obiecanki o pozycjonowaniu, płatne reklamy i inne cuda można włożyć miedzy bajki. No ale to jest moja opinia.

Szczere zaangażowanie popłaca. Niedawno przykładowo dostałem dwie propozycje od "łowców głów" udziału w projektach. Co ciekawe, ich absolutnie nie interesowało to czym się zajmuję w podstawowej branży. To doskonale wiedzieli wpisując słowa kluczowe. Ale kierowali się w wyborze udziałem w dyskusjach na zupełnie niezawodowe tematy.

Nawet nie przypuszczamy jak jesteśmy obserwowani. A w tej chwili kolejny "obserwator" pisze o nas notkę dla zwierzchnika, sprzeda nasze namiary, na podstawie statystyk podeśle odpowiednie reklamy, itd. No ale jeśli nie mamy nic do ukrycia, w czym problem :)Jeśli jesteśmy zaangażowani w promowanie metod którymi się zajmujemy, to jest większy skutek niż bycie wszędzie i nigdzie.
Także z czysto społecznościowymi portalami bywa różnie. Czasem zważywszy na hasło: "masaż" strach jest otwierać korespondencje z facebożka:) jeszcze przypadkiem klikniesz że też to lubisz .... :)
Niestety fantazja i przeróżne rozumienie definicji "masaż" nie ma ograniczeń w necie.

Zapraszam także do lektury, zwłaszcza rozpoczynających:
http://www.imbw.pl/?p=3606Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 27.08.12 o godzinie 14:50

konto usunięte

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Piotr Szczotka:

Nawet nie przypuszczamy jak jesteśmy obserwowani. A w tej chwili kolejny "obserwator" pisze o nas notkę dla zwierzchnika, sprzeda nasze namiary, na podstawie statystyk podeśle odpowiednie reklamy, itd. No ale jeśli nie mamy nic do ukrycia, w czym problem :)

Zabrzmiało Orwellowsko, Piotrze :)

Same ogłoszenia w internecie nie przynoszą zbyt wiele i z pewnością nie da się na nich zbudować bazy.

Ostatnio słyszałem o ciekawym (choć dla mnie mocno wątpliwym etycznie, sam bym się na to nie zdobył) sposobie "reklamowania się". Otóż pewna osoba, zajmująca się refleksologią zatrudniła sobie dwie osoby, które spędzają dzień na pogawędkach w poczekalni u lekarza, niby-czekając na wizytę. I opowiadają rozmówcom jak to refleksologia im pomogła na różnego rodzaju schorzenia. A gdy ktoś spyta o namiar, to oczywiście mają go przy sobie. Człowiek nie reklamuje się w żaden inny sposób i się kręci... ;-) Michał Kmiecik edytował(a) ten post dnia 27.08.12 o godzinie 15:08
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Michał Kmiecik:
Piotr Szczotka:

Nawet nie przypuszczamy jak jesteśmy obserwowani. A w tej chwili kolejny "obserwator" pisze o nas notkę dla zwierzchnika, sprzeda nasze namiary, na podstawie statystyk podeśle odpowiednie reklamy, itd. No ale jeśli nie mamy nic do ukrycia, w czym problem :)

Zabrzmiało Orwellowsko, Piotrze :)

Same ogłoszenia w internecie nie przynoszą zbyt wiele i z pewnością nie da się na nich zbudować bazy.

Ostatnio słyszałem o ciekawym (choć dla mnie mocno wątpliwym etycznie, sam bym się na to nie zdobył) sposobie "reklamowania się". Otóż pewna osoba, zajmująca się refleksologią zatrudniła sobie dwie osoby, które spędzają dzień na pogawędkach w poczekalni u lekarza, niby-czekając na wizytę. I opowiadają rozmówcom jak to refleksologia im pomogła na różnego rodzaju schorzenia. A gdy ktoś spyta o namiar, to oczywiście mają go przy sobie. Człowiek nie reklamuje się w żaden inny sposób i się kręci... ;-)
1. Oj Michał, Orwellowsko? A gdzież tam:) Gdybyś zobaczył moją skrzynkę mailową:)
2. Popatrz na hasła. Szukam dobrej masażystki w Warszawie, a koleżanka kilka minut później akurat się reklamuje. Jesteśmy już duże dzieci Michale, to proste chwyty. W jednym z większych gabinetów, zaproponowano aby studenci mogli się u nich w poczekalnie uczyć. Kto by nie skorzystał, cisza, chilloutowa muza, kawka za darmo. Kto przechodził obok, to zawsze widział tłok! No i podziałało:)
Dziś właścicielka się nie przyznaje. Ale moim zdaniem to przezabawny sposób.

Ale jakoś trzeba zacząć, dać ludziom szanse. Sam często próbuje korzystać z usług nieznanych mi osób, z różnym skutkiem. Moim zdaniem internet pomimo olbrzymiej siły przekazu, jednak w usługach gdzie podstawą jest czynnik ludzki, relacje międzyludzkie, jest tylko swoistą "przypominarką". Jeśli jesteś na prawdę aktywny to cie zauważą, ale same ogłoszenia? Wątpliwe.

Powodzenia, pozdrawiam Piotr

konto usunięte

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Piotr Szczotka:

>1. Oj Michał, Orwellowsko? A gdzież tam:) Gdybyś zobaczył
moją skrzynkę mailową:)

Przecież obiecałem, że już nie będę Ci jej zapełniać ;)

Sposób obiecany przez Ciebie - fantastyczny :)

Najtrudniej ruszyć to koło zamachowe...Michał Kmiecik edytował(a) ten post dnia 27.08.12 o godzinie 15:35
Tobiasz Nowakowski

Tobiasz Nowakowski mgr fizjoterapii

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Przeczytałem wszystkich wypowiedzi i z każdej wyciągnąłem wniosek i na pewno każda porada się przyda. Dziękuje bardzo:) Wiem, że nasze dane znajdują różne zastosowanie i często są wykorzystywane w różnych celach bez naszej wiedzy. Jest to zjawisko z jednej strony niebezpieczne z drugiej jeśli ktoś chce mnie reklamować (rozpowszechnianie danych) i nie szkodząc mi .....bardzo mu z góry dziekuję :D Na pewno wykorzystam pomysł ze stroną www przynajmniej w formie informacyjnej, i będę bardziej aktywny na forach dyskusyjnych :) Słuszna uwaga ze znalezieniem regionalnych źródeł informacyjnych i wykorzystaniem ich.
Jako że jestem świeżym absolwentem i głównie szukam swojego miejsca w tej branży, przy obecnym rynku pracy ciężko jest się specjalizować w tym co się chce .....obecnie wezmę każde zajęcie w tym zawodzie, aby mieć styczność i działać i zdobywać doświadczenie. Na przyszłość na pewno się przyda ta uwaga. Ja też nie wierzę w reklamę w necie jako główne źródło pozyskania pacjentów bo wielu z nich nie ma wogóle dostępu do internetu a już nie mówiąc że komputer jest dla nich wynalazkiem nie z tej planety. Wiem że zadowolenie osób, które już mnie wypróbowały będą główną dźwignia ale cały problem polega jak je zdobyć:) Zgadzam się że, pod pojęciem "masaż" można wiele znaleźć w necie i aż włos się na głowie jeży czasami, choć krótki:D Właśnie najtrudniej ruszyć to koło zamachowe a właśnie przed nim stoję....

konto usunięte

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Ok to może ja konkretnie :)

1. Podstawa to strona internetowa, dobrze wypozycjonowania. Możesz próbować sam za pomocą reklam w Google czyli AdWords lub zleć to firmie która zajmuje się tym profesjonalnie. Trzeba określić frazy pod jakimi chcesz być odnajdywany. Firma pozycjonerska powinna podać Tobie jakie frazy dla Twojej branży najczęściej są wpisywane w Google. Dajmy na to przykładowo : masaż zielona góra będzie wyszukiwany 10 000 razy, masaż leczniczy zielona góra 2 000 razy itp.

2. Pod stronę możesz podpiąć facebooka bo to dzisiaj pewnego rodzaju poczta pantoflowa przez którą informacja płynie bardzo szybko. Tylko pamiętaj, że fanpage musi żyć, czyli coś musi się na nim dziać i to coś musi ciekawić czytelników zainteresowanych masażem

3. Udzielaj się na forum, jeżeli Twoje wypowiedzi będą wartościowe dasz się poznać jako specjalista.

4. Możesz pokusić się o baner reklamowy na portalu internetowym Twojego miasta lub najczęściej w wersji darmowej dać ogłoszenie drobne.
Tomasz B.

Tomasz B. mgr fizjoterapii,
mgr filologii
polskiej;
Fizjopedia.pl; ...

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Przed wojną znane było powiedzonko: "Kto wierzy reklamie, niech sobie weźmie żonę z ogłoszenia".

Ludzie do reklamy zawsze podchodzili z rezerwą. Od tego czasu sporo się zmieniło w odbiorze reklam. Niestety, dla reklamodawców - na gorsze. Coraz trudniej się bowiem "przebić". Reklama w internecie ma wiele wad, ale też i wiele zalet, do których najważniejsze to niskie koszty i możliwość szerszej prezentacji (w tym multimedialnej).

1. Reklama w internecie ma praktyczny sens jedynie wtedy, gdy ma się swoją stronę internetową. Użytkownik internetu lubi klikać. Jeśli nie ma na co, to jego wzrok biegnie dalej.

2. Szeroko pojęty marketing internetowy można podzielić na jawny i ukryty. O ile ten pierwszy rodzaj jest niewiele skuteczny dla nowo powstałych gabinetów, o tyle marketing ukryty w internecie jest potężnym narzędziem. Trzeba go tylko używać umiejętnie.

3. W świecie dostępu do niezliczonych informacji, zalewu konkurencji i ofert olbrzymie znaczenie ma nie tyle samo ogłoszenie, ale jej forma, dobór słów i pozawerbalne przekaźniki i kotwice neurolingwistyczne. Można spalić nawet najlepszą ofertę, jeśli użyje się fraz nieprzemyślanych (np. "żyj bez bólu kręgosłupa", "masujemy z pasją", "profesjonalnie i tanio" albo "do każdego zabiegu masażu upominek gratis").

4. Reklamę typu AdWords można sobie darować. W przypadku naszej branży to pieniądze rzucone kompletnie w błoto. O wiele ważniejsze jest sensowne dobranie słów kluczowych. "Specjalistów od SEO" proponuję omijać szerokim łukiem.

5. Jednym z lepszych sposobów na reklamę w sieci jest krótki film reklamowy. Nie musi to być hollywoodzka produkcja. Ludzi o wiele bardziej przekonuje kompetencja, opakowana w uprzejmość i skromność.

6. Nigdy, przenigdy nie należy próbować pozyskiwać klientów przez portale zakupów grupowych, typu Grupon.

7. Warto wpisywać swój gabinet do wyszukiwarek firm. Jest ich setki. Ale wystarczy, że wpiszesz w trzech-czterech, a po jakimś czasie Google pokazuje Ci metrowe listy stron.
I tak na przykład ja jestem nawet na jakiejś tam klonowanej stronie najlepszystomatog.pl :)
(vide: http://www.google.pl/#q=ProFizjo+Medica&hl=pl&prmd=imv...

Powodzenia :)Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 02:24

konto usunięte

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Tomasz B.:
4. Reklamę typu AdWords można sobie darować. W przypadku naszej branży to pieniądze rzucone kompletnie w błoto. O wiele ważniejsze jest sensowne dobranie słów kluczowych. "Specjalistów od SEO" proponuję omijać szerokim łukiem.

Jeżeli ma się pojęcie o SEO i dużo czasu to można to robić samemu. Jeżeli korzysta się z firmy to trzeba uważać bo podpisuje się umowę i powinno być w niej zawarte, że płaci się tylko za wyniki.

Uważam, że AdWords ma sens i sam się o tym przekonałem jeżeli Twoja strona wyskakuje nad głównymi wynikami wyszukiwania wtedy wpisuję się w tzw złoty trójkąt google. (w 2006 roku przeprowadzono badania gdzie skupia się wzrok użytkownika wpisującego hasło do wyszukiwarki)


Obrazek


Korzystne jest także dodanie stron do map google bo ostatnie badania eye trackingowe pokazały, że uwagę użytkowników internetu przyciągają także elementy graficzne tj. mapki i znaczniki.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Każdy ma inne doświadczenia. To że cię wyciągnie na pierwsze miejsca to jedno, ale czy klient skorzysta realnie to drugie. Z różnych powodów jak wpiszesz przykładowo "Piotr Szczotka" a już na pewno "Piotr Szczotka body work" znajdziesz na pierwszej stronie. Nigdy jednak nie zajmowałem się pozycjonowaniem. Raz zajęła się tym firma, a potem jak umowa wygasła to spadłem w dół. Ale to trochę traktuję z przymrużeniem oka:) bawi mnie to, oj bawi. Czasem jest to przekleństwo bo dostaję niesamowite ilości reklam, o samym pozycjonowaniu nie wspomnę , ubezpieczeniach, finansach no ile można klikać "delete" mimo antyspamowych zapór, programów, itd.

Nie jest tak istotne jak jesteś wysoko, ale co masz do zaoferowania, takie jest moje skromne zdanie.

Wiem natomiast, że jeśli pojawia się klient w gabinecie, to nie dla tego że coś się wypozycjonowało, ale że przeczytał coś co go zaciekawiło, zaintrygowało, dało do myślenia, itd. Z doświadczenia widzę pewną zależność. Poza rekomendacjami osób trzecich ok 70 - 75 % nowych klientów, ludzie pojawiający się z internetu są to ci, którzy wiedzą czym się konkretnie zajmujesz i czego mogą oczekiwać. Czasem jest przezabawnie jak się orientują że są z innego miasta:).

Rzecz w tym aby nie patrzeć na wielkie koło zamachowe, ale aby stać się jego częścią, czego i państwu życzę:).

Pozdrawiam słonecznie aktualnie z Poznania Piotr Szczotka, tutaj też jest Wola, Aleje Solidarności, itp:)

konto usunięte

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Piotr Szczotka:
Nie jest tak istotne jak jesteś wysoko, ale co masz do zaoferowania, takie jest moje skromne zdanie.

Dkładnie ale na początku działalności trzeba się jakoś pokazać, zaistnieć w sieci.

W moim przypadku było inaczej. Otwierając gabinet miałem już bazę klientów więc pozycjonowanie strony było tylko dodatkiem dla pozyskania nowych. Na dzień dzisiejszy pozyskiwanie nowych klientów dostarcza mi tzw marketing szeptany, który nic nie kosztuje :)
Tomasz B.

Tomasz B. mgr fizjoterapii,
mgr filologii
polskiej;
Fizjopedia.pl; ...

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Jacek Jankowski:
Uważam, że AdWords ma sens i sam się o tym przekonałem jeżeli Twoja strona wyskakuje nad głównymi wynikami wyszukiwania wtedy wpisuję się w tzw złoty trójkąt google. (w 2006 roku przeprowadzono badania gdzie skupia się wzrok użytkownika wpisującego hasło do wyszukiwarki)


Obrazek


Korzystne jest także dodanie stron do map google bo ostatnie badania eye trackingowe pokazały, że uwagę użytkowników internetu przyciągają także elementy graficzne tj. mapki i znaczniki.
Wszystko się zgadza. Zresztą, bardziej od wyników badań interesuje mnie, kto za te badania płacił. W tym przypadku, wiadomo, kto :)
A poza tym, to że wzrok na coś pada, nie oznacza, że okażemy rzeczywiste zainteresowanie. Zachowań ludzkich nie da się okiełznać matematycznym wzorem.

Branża medyczna różni się nieco od innych branż, a i sama w sobie jest niejednorodna. Co innego reklamować np. klinikę in vitro, a co innego gabinet fizjoterapii czy masażu w dużym mieście.

Jeśli będę szukał np. serwisanta kosiarki czy będę chciał kupić styropian do ocieplenia, to będę sugerował się tym, co pokaże Google.

Z ręką na sercu: kto wybrał stomatologa na podstawie jego reklamy AdWords?
W naszym fachu najważniejsza jest rekomendacja. 90% moich pacjentów tak do mnie trafiło. Po prostu trzeba pogodzić się z faktem, że pacjentów (szczególnie tych stałych i lojalnych) zdobywa się z czasem. Wszelkie próby "przyspieszania" mogą przynieść obosieczne skutki.

Moim zdaniem, zamiast dać zarabiać milionerom z Google, lepiej przejść się do lokalnej drukarni i za te pieniądze wydrukować ciekawe karty biznesowe, odwiedzić sklepy ze sprzętem sportowym oraz te w okolicy gabinetu i w zamian za możliwość pozostawienia reklam, zaproponować właścicielowi sklepu rabat dla niego i całej rodziny. I w ten sposób powoli budować swój fanklub.
Świetną i chyba najlepszą reklamą są dobre układy z jakimś renomowanym salonem fryzjerskim czy kosmetycznym. Jedna pani drugiej pani...

Warto też podtrzymywać lojalne relacje z pacjentami-klientami. Ja na przykład idąc np. do kwiaciarni, sklepu czy pizzerii wybieram tylko te, którymi właścicielami są moi pacjenci. Jeśli dać zarabiać to przede wszystkim naszym klientom, bo oni potem przychodzą do nas. Właściciele Google, Allegro czy Grupona nigdy do nas nie przyjdą.

Jeśli chodzi o internet, zgadzam się, że tzw. marketing szemrany jest najlepszy. Ale internet to nie wszystko.

I żebyśmy nie mylili dwu spraw: reklam Google i pozycjonowania.Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 12:31

konto usunięte

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Tomasz B.:
A poza tym, to że wzrok na coś pada, nie oznacza, że okażemy rzeczywiste zainteresowanie. Zachowań ludzkich nie da się okiełznać matematycznym wzorem.

Właśnie ta metoda eye trackingu na tym polega, że śledzi ruch gałek ocznych i ich zatrzymanie, co świadczy o zainteresowaniu daną treścią.
Jeśli będę szukał np. serwisanta kosiarki czy będę chciał kupić styropian do ocieplenia, to będę sugerował się tym, co pokaże Google.

Z ręką na sercu: kto wybrał stomatologa na podstawie jego reklamy AdWords?
W naszym fachu najważniejsza jest rekomendacja. 90% moich pacjentów tak do mnie trafiło. Po prostu trzeba pogodzić się z faktem, że pacjentów (szczególnie tych stałych i lojalnych) zdobywa się z czasem. Wszelkie próby "przyspieszania" mogą przynieść obosieczne skutki.

Ale jeżeli przyjedzie ktoś z innego miasta czy z zagranicy to podstawowym narzędziem do wyszukiwania masażysty będzie wyszukiwarka google. Jeżeli ktoś wpadnie na pomysł, aby zrobić komuś prezent w postaci masażu też poszuka gabinetu przez internet. Mam wielu takich klientów.

Poza tym obecność w google stwarza możliwość kontaktów różnych firm, ośrodków spa czy hoteli które np. mogą potrzebować mobilnego masażysty. Stare powiedzenie nie ma Cię w internecie nie ma cię wcale.
I żebyśmy nie mylili dwu spraw: reklam Google i pozycjonowania.

Nie mylimy :) Tylko reklamy google często przebijają naturalne wyniki wyszukiwania pojawiając się nad nimi.

Ok Tomaszu Wszechwiedzący :D
nie ciągnijmy już tego tematu. Każdy ma inne doświadczenia na temat reklamy w internecie, ja przedstawiłem swoje, wydają mi się skuteczne dlatego się tym podzieliłem.

Oczywiście pomijając pytanie w temacie popieram Twoje pomysły na budowanie bazy klientów poza internetem :)
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Jacek Jankowski:
Piotr Szczotka:
Nie jest tak istotne jak jesteś wysoko, ale co masz do zaoferowania, takie jest moje skromne zdanie.

Dkładnie ale na początku działalności trzeba się jakoś pokazać, zaistnieć w sieci.
Jako iż tematem jest : "skuteczność ogłoszeń w sieci" wypada nie zmieniać tematu. Tak więc przez lat z ogłoszeń w sieci mieliśmy w gabinetach jednostki. Na prawdę jednostki. Natomiast po wyczerpujących odpowiedziach, a zwłaszcza po artykułach - pisanych dla klientów/pacjentów ich językiem - sporo zainteresowanych. Nie tylko praktyką, ale np. pytaniami czy ktoś podobne zabiegi wykonuje w ich X mieście. No i tu jest główny problem, a mianowicie Polak nie łapie networkingu. Przykładowo z mojej działki myślę, że jest kilkaset osób w różnym stopniu praktykujących IMBW w ramach nurtu body work, a mam tylko kontakt z kilkunastoma.

W moim przypadku było inaczej. Otwierając gabinet miałem już bazę klientów więc pozycjonowanie strony było tylko dodatkiem dla pozyskania nowych. Na dzień dzisiejszy pozyskiwanie nowych klientów dostarcza mi tzw marketing szeptany, który nic nie kosztuje :)
W moim jeszcze inaczej. Internetu praktycznie nie było:) Ale zaskoczyło mnie kiedy pojawili się pierwsi klienci z neta. Zaprzyjaźniony klient zaprojektował i wstawił mi stronę, ale nie zdążył poinformować. Trwało to chyba z 15 minut, zanim udało mi się połączyć ongiś przez tp:) Stron o podobnej tematyce było bodaj 10! Oj tam, oj tam:)

Dziś oczywiście że strona to norma, przykładowo w moim przypadku to także wydawnictwo, szkolenia, baza artykułów, ale znam sporo praktyków którzy w ogóle świetnie sobie radzą bez stron. Mają małe gabinety też świetnie sobie radzą. W wielu przypadkach po prostu przeceniamy internet.

(No tak, wyjazd klasowy z gimnazjum w góry u syna znajomych się nie odbył, bo obczaili że w schronisku gdzie mieli nocować nie ma wi-fi).

Znam także sporo przypadków, iż z uwagi na erę komórek poodpadało wielu pacjentów seniorów, bo mają jedynie stacjonarne telefony. A to potężna cześć pacjentów. Od czasu do czasu do nich wydzwaniałem i .... jak dobrze że pan zadzwonił, bo wie pan my z tą elektroniką ....
Trudno uwierzyć? No to zależy jak to się ładnie dzisiaj mówi, od "targetu".
Co nie oznacza, że jak senior to już z innego świata:) Bynajmniej.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Jacek Jankowski:

Ale jeżeli przyjedzie ktoś z innego miasta czy z zagranicy to podstawowym narzędziem do wyszukiwania masażysty będzie wyszukiwarka google. Jeżeli ktoś wpadnie na pomysł, aby zrobić komuś prezent w postaci masażu też poszuka gabinetu przez internet. Mam wielu takich klientów.
No nie że się czepiam, ale raczej z netu to raczej korespondencja a i owszem. Zagraniczni raczej szukają kontaktów przez hotele, wiem bo czasem ten temat przerabiam.
Poza tym obecność w google stwarza możliwość kontaktów różnych firm, ośrodków spa czy hoteli które np. mogą potrzebować mobilnego masażysty. Stare powiedzenie nie ma Cię w internecie nie ma cię wcale.
Stwarza, ale pytanie główne było: "skuteczność ogłoszeń w necie". Oczywiście że tematów przy okazji w dyskusji jest bez liku, ale same ogłoszenia? Wątpię.
temat reklamy w internecie, ja przedstawiłem swoje, wydają mi się skuteczne dlatego się tym podzieliłem.
Także, ale właśnie uważam że ogłoszenia same w sobie nic nie wnoszą. A statystyki googlowe nie robią na mnie wrażenia. Robi natomiast podwyższająca się świadomość klientów/pacjentów.
Cieszy mnie jak szukają pod hasłem: masaż, gabinety masażu, body work, fizjoterapia,
a nie: salony masażu, rehabilitacja,
Nawet jeśli ktoś dzwoni i pyta o inne miasta, mam ta cichą satysfakcję, że coś poszło do przodu, że nie pracujesz tylko dla siebie, ale środowiska. Nie każda działalność przekłada się od razu na ilość klientów w gabinetach. Ten zawód jak wiesz wymaga dużej cierpliwości.

Ale są już zupełnie inne sposoby na promocję, de facto gderamy tu o archaicznych metodach z XX w:) ale o tych bardziej skutecznych, alternatywnych i co najciekawsze zupełnie etycznych metodach, wie jeszcze niewielu. Takich informacji nie podaje się jednak na tacy :)
Oczywiście pomijając pytanie w temacie popieram Twoje pomysły na budowanie bazy klientów poza internetem :)
Ano, a no jak się samemu prowadzi gabinet lub jedynie (jakich tu sporo) praktykę mobilną, a prowadzi firmę i zatrudnia ludzi to spora różnica:) oj spora, tak spokojnie spać już nie idziesz:).Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 16:16
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Tak czy inaczej, jak to czytają potencjalni klienci, to mają niezły ubaw:) Po to właśnie jesteśmy, także po to, aby samopoczucie pacjentów było lepsze.Piotr Szczotka edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 16:28
Tomasz B.

Tomasz B. mgr fizjoterapii,
mgr filologii
polskiej;
Fizjopedia.pl; ...

Temat: Skuteczność ogłoszeń w internecie?

Jacek Jankowski:
Ok Tomaszu Wszechwiedzący :D
No i po co takie wstawki?
To przecież jedynie dyskusja, Jacku...Tomasz B. edytował(a) ten post dnia 28.08.12 o godzinie 18:20

Następna dyskusja:

Jak odpowiednie sugestie li...




Wyślij zaproszenie do