Temat: Wysyp widget'ów Facebooka - zapytanie
Jesteśmy świadkiem bardzo ciekawego zjawiska jakim jest moda na FB, jako naturalnego przyszłego zastępcy Naszej Klasy, rozwiniętego o grupy biznesowe.
Obecnie nie wypada tam nie być... nie wypada też nie mieć Fan Page'a firmy.
Dlaczego? Może toszkę danych:
Ostatnie badanie Megapanel pokazuje, iż w październiku Facebook odwiedziło ponad 2,4 miliony użytkowników z Polski (Megapanel PBI/Gemius, 2009.10). Wynik ten umożliwił mu awans do czołówki polskich społeczności. Facebook to także najszybciej rosnąca platforma społecznościowa w Polsce – liczba jej polskich użytkowników wzrosła trzykrotnie na przestrzeni 2009 r., dzięki czemu Facebook wyprzedził pod względem oglądalności takie serwisy jak Grono.net czy Fotka.pl.
Wykorzystując gotowe i co najważniejsze darmowe narzędzia do integracji serwisów www z FB, ta platforma jest traktowana jako nowinka technologiczna otwierająca oczy jak ważne jest komunikowanie bliskości marki z konsumentem końcowym właśnie na portalach społecznościowych.
Oczywiście nie ma większej i skuteczniejszej platformy od FB (biorąc pod uwagę społecznościówki), więc dlatego masowo jest on wykorzystywany, a widget'y tak samo jak i obecność jest wymagana ponieważ "wypada" się pokazać, i nie można zmarnować potencjalnych szans/możliwości poprzez niewykorzystanie platformy.
Niestety problem jest taki, że żaden marketer w Polsce jeszcze nie wydał konkretnych pieniędzy aby tą obecność i podążanie za trendami przekształcić w konkretną gotówkę. Myślę, że to tylko kwestia czasu, a ekspansja FB, jego widet'ów i aplikacji dopiero ma przed sobą punkt kulminacyjny w naszym kraju.
I na podsumowanie krótki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=sIFYPQjYhv8&feature=pla...Robert Rojczyk edytował(a) ten post dnia 16.03.10 o godzinie 13:42