Kamil Lewszuk

Kamil Lewszuk IT & Business
Consultant

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

Witam,

Niedawno zacząłem pracę w firmie zajmującej się dostarczaniem narzędzi oraz doradztwem osobom związanym ze sportem w celu promocji ich samych czy też ich klientów w Internecie.

Firma istnieje już od kilku lat i do tej pory koncentrowała się głównie na rynku zagranicznym (USA, Niemcy). Moją osobistą ambicją jest ekspansja na rynek polski, jednakże tutaj napotykam duże problemy.

Pierwszym są managerowie - doświadczenia ze współpracy ze sportowcami z zagranicy nauczyły nas, że tak naprawdę sportowcy niewiele mogą sami zrobić, prawie zawsze decyduje manager. Okazało się, że w PL zajmuje się on głównie czytaniem umów, na innych rzeczach się nie zna, a pojęcie "budowanie wizerunku" jest odbierane jako abstrakcja i coś totalnie zbędnego.

Drugim głównym problemem jest podejście zawodników, które można opisać na zasadzie "po co mi strona, skoro gram dobrze". Ciekawostką jest, że mam ten problem tylko z Polakami, bo osoby z zagranicy same widzą potrzebę istnienia poza boiskiem.

W każdym razie, na razie poprzestanę na tych dwóch przypadkach aby Was nie zanudzać.

Chciałbym podyskutować z Wami na temat Waszych doświadczeń związanych ze współpracą ze sportowcami. Może ktoś z Was miał podobne problemy? Może ktoś wie jak je rozwiązać i chce się podzielić swoją wiedzą z innymi? Może macie jakieś wskazówki jak sprzedawać usługi tego typu w tym środowisku?

Zapraszam do dyskusji.
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

no wiec wlasnie podszedles pod gore lodowa, ogromna bryle betonu, teraz musisz sie zaczac na nia wspinac ;-) kwoli rozmowy zapraszam ale na priv, lub osobiscie doswiadczenie w tej kwestii mam bardzo duze, wiec chetnie sie podziele spostrzezeniami,

pozdrawiam
Kamil Lewszuk

Kamil Lewszuk IT & Business
Consultant

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

Sądzę, że może być tu o wiele więcej zainteresowanych osób. Może jednak masz jakieś doświadczenia, które możesz zaprezentować ogółowi?
W końcu ta społeczność jest po to, abyśmy wszyscy mogli sobie pomagać i wymieniać informacje.
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

wybacz, ale jak napisalem jestem w stanie porozmawiac z uwagi na dosc bogate doswiadczenia poparte kulkunastoletnia praktyka, jednak na forum publicum nie ma szansy, to jak zapewne wiele osob wie dosc specyficzny swiat a wypracowane doswiadczenia, know-how czy informacje sa zbyt cenne aby od tak sobie je upubliczniac, posdyskutowac moge, jednak czekam na jakis temat zeby zabrac glos,Rafał Witkowski (Małkiński) edytował(a) ten post dnia 01.11.10 o godzinie 13:20
Jacek Wójcik

Jacek Wójcik free... alwayz

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

a co się stało z nazwiskiem?
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

a co sie mialo stac ;-)
Piotr Śleboda

Piotr Śleboda
https://www.facebook
.com/piotr.sleboda

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

Chciałbym podyskutować z Wami na temat Waszych doświadczeń związanych ze współpracą ze sportowcami. Może ktoś z Was miał podobne problemy? Może ktoś wie jak je rozwiązać i chce się podzielić swoją wiedzą z innymi? Może macie jakieś wskazówki jak sprzedawać usługi tego typu w tym środowisku?

Zapraszam do dyskusji.

Wynik sportowy, wg mnie nie wzbudza jeszcze atrakcyjności zawodnika, czy też klubu. Po pierwsze polskim sportowcom brakuje świadomości. Z doświadczenia wiem, że czasami jest bardzo ciężko zmienić takie zachowanie.
Zawodnik/klub sportowy zlecając agentowi, menadżerowi np. pozyskanie sponsoring myśli, że sprawa jest załatwiona i rozpoczęcie współpracy z jakąś firmą, to tylko kwestia czasu. Otóż jak wiemy jest inaczej. Pozyskanie sponsoringu jest wieloetapotym procesem. Długość tego procesu jest uzależniona od tego w którym miejscu znajduje się choćby wizerunek sportowca.
Jeśli bierzemy się za budowę wizerunku, to nie jest to jednorazowy zabieg. Trzeba się mu trochę poświęcić, samo nic się nie zrobi. Jeśli polski sport, ten na trochę niższym szczeblu nie nauczy się, że bez ciągłej budowy swojego potencjalu nie osiągnie nic na obszarze biznesowo-sportowym, a jeśli już się uda to tylko na krótką metę.

Zlecenia, które otrzymuje mogę podzielić na trzy grupy:
- mocna świadomość potrzeby budowy wizerunku,
- chęć budowy wizerunku,
oraz
- słaba świadomość potrzeby budowy wizerunku. Coś w stylu - wynik wystarczy.
Można się łatwo domyśleć, że zleceń z tej trzeciej grupy jest najwięcej. Puki co staram się to zmieniać i nie wychodzi to wcale najgorzej.

pozdrawiam serdecznie
http://www.WizerunekSportowca.pl
Kamil Lewszuk

Kamil Lewszuk IT & Business
Consultant

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

Zgadzam się Piotrze. Rozmawiałem z działaczami i agentami związanymi z polskim sportem i tak jak mówisz, przede wszystkim mówią o wyniku, nie widzą potrzeby dbania o kontakt z otoczeniem i przede wszystkim pieniądze tak wydane bynajmniej nie są dla nich inwestycją.

Poniżej przykład bardzo fajnego projektu, jaki zrobiliśmy.
http://gotorey.com/

Pokazuje, jak bardzo różne są podejścia sportowców z zagranicy i u nas. Ze świeczką szukać podobnej strony polskiego koszykarza, a i piłkarza też sądzę nie znajdziemy.

Pozdrawiam.
Piotr Śleboda

Piotr Śleboda
https://www.facebook
.com/piotr.sleboda

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

Rewelacja, jest wszystko:) tak, to musi wyglądać.

Chciałbym zauważyć jeszcze jeden problem. Często sportowcy dosłownie afiszują się z tym co tak naprawdę kochają, czyli sportem. Spotkałem się z przypadkiem kiedy zawodnik nie chciał pochwalić się tym że jest reprezentantem naszego kraju, jednak to jest skrajny przypadek.

Bardzo dobrze na tle sportowców/klubów uważających, że wynik to "no. 1#" np. podczas działań sponsorskich wypadają kluby/stowarzyszenia, które dopiero powstały i chcą się wypromować. Z takim klientami dużo łatwiej podchodzi się do tematu, ponieważ już z urzędu klient wie, że musi "coś" zrobić. Początek jest najlepszym momentem, żeby wyrobić sobie pewne nawyki. Takie działania spowodują pewną systematykę w chociażby komunikacie ze społeczeństwem, który jak wiemy jest niezwykle ważny (nawet na tle ery Internetu). Dla porównania zawodnik, który jest źle korygowany pod względem technicznym podczas uprawiania swojej konkurencji, to w przyszłości będzie powielał swój błąd i w końcu dojdzie to takiego stanu gdzie będzie mu trudno cokolwiek zdziałać żeby poprawić ten stan.

Jest takie powiedzenie: "nieważne, jak o Tobie mówią, ważne, że w ogóle to robią". Tak bym podsumował moją wypowiedź.

Pozdrawiam
http://www.WizerunekSportowca.pl
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

oj nie nie...duzo tutaj teorii, ale malo doswiadczenia w pracy na zywym organizmie, rozumiem ze teorie maja malo wspolnego z tym co sie dzieje na realnym rynku biznesu sportowego, ale teoria jak ktos kiedys powiedzial to najpiekniejsza z nauk...;-)

konto usunięte

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

Witam:)
Panie Rafale, pozwolę sobie zadać pytanie. Co by Pan doradził osobie po filologii ang., która pragnie pracować w marketingu? od czego powinna zacząć? Studia, praktyki w firmie, kursy?
Pozdrawiam
Ola
Łukasz Chrząszcz

Łukasz Chrząszcz niepoddawajsie.pl -
biznes i kariera

Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...

Przykład promocji meczu piłkarskiego z użyciem narzędzi internetowych. Korona Kielce: http://mswp.pl/78-marketing-pilkarski/74-jak-zwiekszyc...

Następna dyskusja:

Marketing sportowy w Polsce...




Wyślij zaproszenie do