Kamil
Lewszuk
IT & Business
Consultant
Temat: Marketing sportowy w Polsce z wykorzystaniem narzędzi...
Witam,Niedawno zacząłem pracę w firmie zajmującej się dostarczaniem narzędzi oraz doradztwem osobom związanym ze sportem w celu promocji ich samych czy też ich klientów w Internecie.
Firma istnieje już od kilku lat i do tej pory koncentrowała się głównie na rynku zagranicznym (USA, Niemcy). Moją osobistą ambicją jest ekspansja na rynek polski, jednakże tutaj napotykam duże problemy.
Pierwszym są managerowie - doświadczenia ze współpracy ze sportowcami z zagranicy nauczyły nas, że tak naprawdę sportowcy niewiele mogą sami zrobić, prawie zawsze decyduje manager. Okazało się, że w PL zajmuje się on głównie czytaniem umów, na innych rzeczach się nie zna, a pojęcie "budowanie wizerunku" jest odbierane jako abstrakcja i coś totalnie zbędnego.
Drugim głównym problemem jest podejście zawodników, które można opisać na zasadzie "po co mi strona, skoro gram dobrze". Ciekawostką jest, że mam ten problem tylko z Polakami, bo osoby z zagranicy same widzą potrzebę istnienia poza boiskiem.
W każdym razie, na razie poprzestanę na tych dwóch przypadkach aby Was nie zanudzać.
Chciałbym podyskutować z Wami na temat Waszych doświadczeń związanych ze współpracą ze sportowcami. Może ktoś z Was miał podobne problemy? Może ktoś wie jak je rozwiązać i chce się podzielić swoją wiedzą z innymi? Może macie jakieś wskazówki jak sprzedawać usługi tego typu w tym środowisku?
Zapraszam do dyskusji.