Temat: Jak prawnie chronić markę?
jak na razie podsylam linka dla zainteresowanych o najwazniejszych ustawach
http://www.chmura.pl/prawo/index.html
dla ochrony znaku towarowego najwaznijsze sa dwie ustawy:
- ustawa o zwalczaiu nieuczciwej konkurencji
- ustawa o własności przemysłowej
jak dla mnie w tych ustawach jest wiele rzeczy, ktore ciezko sprecyzowac i co daje duze pole popisu w sadzie dla obroncow:)
np. marka renomowana - od kiedy dana markajuz sie nia staja jest to pojecie bardzo subiektywne, niesprecyzowane przez ustawy.
np. podobieństwo - kiedy np podrobiona trzcionka jest juz na tyle podobna do chronionej ze mozemy mowic ze jest "ukradziona"
inna rzecz to 2 modele konsumentow, ktore na zmiane sa stosowane przez sady przy roznych rozprawach
- model konsumenta racjonalnego :zakladamy ze zanim cos kupic wszytsko przeczyta, bedzie sie dlugo zastanawial, potrezbuje mocnych argumentow itd
- model konsumenta "nieracjonalnego" (nie pamietam juz terminu jakim zostal okreslony ten model) : zakładamy ze konsument nie zastanawia sie ktory produkt jest leszy tylko po prostu bierze z polki pierwszy lepszy produkt.
i te dwa modele ssa stosowane naprzemiennie, w zaleznosci od istniejacych trendow....
i ten aspekt chyba najbardziej kloci sie z psychologa rynku, psychologia zachowan konsumenta. jak mozna wszytskie osoby wkladac do jednego worka? i jak mozna wszystkie produktu wkladac do jednego worka (nisko i wysoko angazujace, prywatne i publiczne itd.)?
powiem szczerze ze troche sie rozczarowalam:)