konto usunięte

Temat: Papier firmowy w spółce z o.o.

Papier firmowy w spółce z o.o.

Aneta Kułakowska20 września 2018

Jakiś czas temu pewna sympatyczna Czytelniczka mojego bloga Pani Katarzyna napisała do mnie, że zamierza zamówić papier firmowy w spółce z o.o. i chciałaby wiedzieć czy są prawne wymagania co do jego treści.

Otóż, jeśli ktoś liczy, że w przepisach k.s.h. znajdzie artykuł poświęcony wymaganiom co do treści papieru firmowego w spółce z o.o. to będzie zawiedziony. Już kiedyś pisałam o obowiązku informacyjnym ciążącym na członkach zarządu spółki z o.o. w zakresie informacji dotyczącej spółki i właśnie z tym możemy powiązać ewentualną treść papieru firmowego.

Papier firmowy w spółce z o.o.

W myśl art. 206 §1 k.s.h. na członkach zarządu ciąży obowiązek zapewnienia, aby treść wszelkich oficjalnych pism spółki zawierała pewne minimum informacji. Czyli przynajmniej: firmę spółki, siedzibę i adres spółki, oznaczenie sądu i numer KRS, NIP oraz wysokość kapitału zakładowego. I jeśli już zamawiacie papier firmowy to właśnie teraz jest dobra okazja, aby wymagane dane spółki na nim umieścić. Zresztą jak zwrócicie uwagę na oficjalne pisma spółek to przekonacie się, że spora część stosuje się do tych wymogów informacyjnych.

Jak na papierze firmowym rozmieszczone zostaną wymagane informacje o spółce, zależy od samych spółek. Istotne, aby informacje w ogóle się na dokumencie znalazły. Dopuszczalne jest więc zapisanie ich na dole papieru co chyba zdarza się najczęściej, a także z boku czy na górze. Nie ma to znaczenia.

Pamiętajcie o tym, że w przypadku niewykonania obowiązku informacyjnego wynikającego z k.s.h. sąd rejestrowy może nałożyć grzywnę na członków zarządu spółki z o.o.

https://zarzadwspolcezoo.pl/papier-firmowy-w-spolce-z-o-o/