Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

W tym wątku, chcielibyśmy dzielić się inspirującymi propozycjami książek, które powinien przeczytać każdy menedżer.

To nie tylko pozycje biznesowe, ale także z pogranicza psychologii, może powieści.

Zapraszamy do tworzenia listy pozycji, wraz z krótkimi recenzjami i rekomendacjami.

Warunek - autor postu powinien przeczytać książkę, którą rekomenduje.

Gotowi.

No to go!
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

Książka - CEL I
Autor - Eliyahu Goldratt

Jedna z pozycji obowiązkowych nowoczesnego menedżera. W przystępny i praktyczny sposób podane zasady teorii ograniczeń. Dla osób specjalizujących się w produkcji, wręcz lektura obowiązkowa.

...Książka oparta jest na rzeczywistych historiach kilku zwykłych firm, które uzyskały niezwykłe wyniki dzięki zastosowaniu teorii ograniczeń. Jej lektura umożliwia Czytelnikowi samodzielne wdrożenie metody werbel-bufor-lina w niemal dowolnym środowisku produkcyjnym. Typowe rezultaty, jakich można oczekiwać, to kilkunasto- lub kilkudziesięcioprocentowy wzrost produkcji w ciągu 2—3 miesięcy, bez dokonywania jakichkolwiek inwestycji....

http://mintbooks.pl/products/goldratt-cel-1


Obrazek
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

Książka - Od dobrego do wielkiego (Good to great)
Autor - Jim Collins

Niezwykle inspirująca publikacja koncentrująca się na elementach, które decydują o tym, że firmy zwyciężają. Przy odrobinie wyobraźni, bez trudu przełożysz to na czynniki, które determinują sukces zespołu.

Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA "zarazić" firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? James C. Collins, wraz ze swoim zespołem badaczy, wydestylował taki kod DNA. Kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W tej książce Collins opisuje metodę wszczepiania obumierającej organizacji przywódczych i przedsiębiorczych genów zwycięstwa. Znajdziesz tu zaskakujące, lecz przejrzyste konkluzje, poparte badaniami empirycznymi. W Od dobrego do wielkiego autor omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi: Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Oprócz tego Collins opisuje szereg firm, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. Magazyn "Fast Company" nazwał tę książkę biznesową ideą roku. Gorąco poleca ją także profesor Krzysztof Obłój z Uniwersytetu Warszawskiego. To raport z pierwszej ręki, dla przedsiębiorców i menedżerów, i dla każdego innego, kto ma bezpośredni wpływ na losy swojej firmy.


Obrazek
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

Książka - Jednominutowy menedżer spotyka małpę
Autorzy: Blanchard Ken, Oncken William, Burrows Hal

...Drogi menedżerze, czy zdarza ci się zabierać pracę do domu? Czy wychodzisz do pracy wcześnie, a wracasz późno? Czy w chwilach, teoretycznie, „wolnych” nie możesz się powstrzymać od myślenia o sprawach służbowych? Czy twoi podwładni wydają ci się stadem leniwych, mało pojętnych (nie bójmy się tego słowa) – baranów?
To wszystko są symptomy choroby wściekłych małp. Choruje na nią większość kadry zarządzającej, bardzo często na swoje własne życzenie. Dobra wiadomość jest taka, że można się z tego wyleczyć, a kuracja nie jest taka trudna, jak by się mogło wydawać...

Nie zajmuj się rozwiązywaniem cudzych problemów! – ta zasada cię wyzwoli. Dzięki tej książce dowiesz się jak w prosty sposób zyskać czas na rzeczy, które chcesz lub musisz zrobić. Menedżer rozwiązujący problemy za swoich pracowników bardzo szybko staje się najmniej efektywnym członkiem zespołu. Z właściwym dla siebie poczuciem humoru autorzy przedstawiają go jako nieszczęśnika otoczonego przez stado małp. Następnie uczą czytelnika jak wybrnąć z takiej sytuacji i przekazać odpowiedzialność za poszczególne zadania właściwym osobom. Dzięki czterem zasadom Onckena każdy menedżer nauczy się efektywnie wykorzystywać potencjał wszystkich pracowników organizacji, a w szczególności własny.
Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się dlaczego w weekendy tkwisz w biurze, podczas gdy twoi podwładni odpoczywają w domowym zaciszu – ta książka jest dla ciebie!


Obrazek
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

Każdy potrzebuje wytchnienia. Dla menedżera zbliża się wyjątkowa szansa na refleksję, trochę wyciszenia od firmowego rozgardiaszu. Menedżer nie powinien czytać tylko książek o zarządzaniu. Analogii do sytuacji biznesowych, możemy szukać także w realnym życiu...

Polecamy z cyklu Manage or Die Books, ciekawą i inspirującą książkę na wolne wieczory...

Książka - Martin Eden
Autor - Jack London
wersja audiobook, doskonała do samochodu :)

Jest to niezwykle ciekawa i poruszającą opowieść o miłości, poszukiwaniu swojego miejsca w życiu, wielkim sukcesie i gorzkim rozczarowaniu.

O tym, że koncentrując się na wyimaginowanym celu, na końcu drogi możemy spotkać rozczarowanie.
Tytułowy Martin Eden, przebywa długą, okupioną ogromnymi wyrzeczeniami drogę od pomocnika przedstawiciela handlowego (w książce pomocnik na statku) do najwyższych stanowisk w establishmencie... Jak do tego doszedł, jaką cenę zapłacił i co go spotkało na końcu drogi?, tego dowiecie się z rekomendowanej książki.

Polecamy

Manage or Die Team


Obrazek
Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 23.12.2012 o godzinie 14:16 z tematu "Polecamy z cyklu Manage or Die Books, ciekawą i inspirującą książkę na wolne wieczory..."
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

Książka: Strategia sukcesu firmy
Autor: Krzysztof Obłój

Polecamy z cyklu Manage or Die Books książkę niezwykłą, która powinna być pozycją obowiązkową w biblioteczce każdego Menedżera :)

Specjalnie dla Was wybraliśmy kilka ciekawych cytatów z tej książki:

...Główna bodaj różnica między tymi, co się stali wielcy, a tymi, co zostali małymi, polega na tym, że niektórzy menedżerowie potrafili marzyć, a inni nie. Marzenia są przywilejem dzieciństwa. Dzieci fantazjują, a dorośli tłumaczą im, że należy myśleć realistycznie. I większość dzieci oducza się marzyć. Jako dorośli żyjemy codziennością, bez marzeń. Jesteśmy skuteczni i efektywni w swoich przedsięwzięciach. Pozostaje jednak, na szczęście, garstka "marzycieli, którzy - jak mawiał Oskar Wilde - nawet gdy leżą w rynsztoku, sięgają do gwiazd". I właśnie niektórzy z nich osiągają ponadprzeciętne sukcesy....

...Los wielu przedsiębiorców i menedżerów jest podobny. Zadowoleni z małych sukcesów, zmęczeni i zabiegani wierzą, że jakoś to będzie, że najważniejsze jest przetrwać jeszcze jeden dzień, zdobyć jeszcze jedno zamówienie, kupić taniej i sprzedać drożej. W kieracie codziennych problemów menedżerowie dużych i małych firm, prywatnych i państwowych, działają jak dobry oddział straży pożarnej. Gaszą pożary, czyli rozwiązują stale powracające problemy i utwierdzają się w konieczności stałego trzymania ręki na pulsie. Im skuteczniej rozwiązują problemy dnia dzisiejszego, tym bardziej są przeświadczeni, że ich zadaniem jest bieganie od jednego do drugiego pożaru. Są niezbędni w teraźniejszości firmy. Czasami inwestują i się cieszą, bo firma rośnie. (...) I zazwyczaj tacy mali pozostaną, ponieważ nigdy nie zadadzą sobie trudu, aby zrozumieć jedną podstawową prawdę biznesu: przeciętność oznacza powolne staczanie się po równi pochyłej, a na równi pochyłej dominujący jest ruch w dół. (...) Dlatego bieżące zarządzanie nie może być podstawą aktywności menedżerskiej...

Zapraszamy. Nie pożałujecie :)


Obrazek


Spis treści:

Część I. Strategia firmy
1. Ponad przeciętność
2. Strategiczne realia firmy (Wszyscy wielcy byli kiedyś mali; Aby osiągnąć sukces, trzeba umieć marzyć; Firma jest źródłem tworzenia kosztów, a nie zysków; Firmą rządzi reguła "80/20"; Zasoby materialne nie są unikalne; Sukces wymaga koncentracji na szansach i silnych stronach firmy; Ryzyko jest nieodłącznym elementem sukcesu rynkowego)
3. Elementy strategii firmy (Istota skutecznej strategii firmy; Główne elementy strategii)
4. Misja firmy
5. Domena strategiczna (Wybór rynku; Produkty; Technologia)
6. Przewaga strategiczna (Sposób dostarczania produktu: Konkurencyjna cena; Strategia jakości oferowanego produktu/usługi)
7. Cele i funkcjonalne programy działania (Zaangażowanie naczelnego kierownictwa; Pomiar efektów; Prostota)
Część II. Strategiczna analiza firmy i jej rynku
8. Wymiary analizy strategicznej
9. Analiza rynku: wymiar nabywców (Zaspakajanie nabywców; Dostosowanie się do rynku)
10. Analiza rynku: wymiar konkurentów (Strategia wobec konkurentów na rynku: Wzorcowy konkurent)
11. Diagnoza produktów firmy (Analiza portfela produktów; Podsumowanie)
12. Analiza organizacji: zasoby materialne (Strategiczne zasoby niematerialne; Zasoby źródłowe, operacyjne i sytuacyjne; Zasoby w otoczeniu organizacji)
13. Analiza organizacji: wymiar finansowy (Analiza finansowa - pojęcia podstawowe; Punkt zwrotny - analiza rentowności; Koszty stałe i zmienne a ryzyko działalności firmy; Koncepcje dźwigni finansowej i operacyjnej; Analiza wartości bieżącej netto inwestycji; Kapitał obrotowy oraz tempo wzrostu firmy; Badanie i planowanie przepływów pieniężnych podstawą tworzenia strategii finansowej firmy)
14 Strategiczna diagnoza organizacji (Analiza SWOT; Analiza firmy jako systemu działań; Podsumowanie)
Część III. Budowa wygrywających strategii
15. Myślenie liniowe i myślenie lateralne
16. Wygrywające strategie: domena i przewaga strategiczna (Liniowe definiowanie domeny i przewagi strategicznej; Lateralne definiowanie domeny i przewagi strategicznej)
17. Wygrywające strategie: cele, programy i metody działania (Toyota - wzorcowa strategia obniżania kosztów; Wal-Mart - przewaga strategiczna niskich kosztów i logistyki; Strategia jako system działań)
18. Podsumowanie: tworzenie skutecznej strategii (Stwórz własny rynek; Oferuj wyrób lub usługę najwyższej jakości, bez względu na cenę, której żądasz; Zbuduj przewagę, wykorzystując system usług; Rozwijaj zasoby niematerialne co najmniej w takim samym tempie, jak zasoby materialne; Obniżaj koszty, nie rezygnując ani z jakości, ani z poziomu obsługi; Buduj konsekwentnie unikalność swojej firmy)
Agnieszka Bucka

Agnieszka Bucka Student, Uniwersytet
Pedagogiczny

Temat: Książki dla Menedżera

Często kojarzymy słowo „biznes” z niepodważalnymi danymi, analizami logicznymi, zimną kalkulacją, często autorytarnym przywódcą oraz końcowym sukcesem.
Wielu z nas zazdrości wielkim biznesmenom, przypisując ich sławę szczęściu, znajomościom lub nepotyzmowi. Gdy wydajemy takie osądy, jak często sprawdzamy słuszność naszych teorii ze stanem rzeczywistym?
Należy pamiętać, że nikt z nas nie rodzi się przedsiębiorcą, astronautą, artystą czy lekarzem. Nikt też zaraz po urodzeniu nie zakłada firmy, a rzadko pierwszy projekt jest strzałem w dziesiątkę. Choć nieraz słyszymy powiedzenie „to urodzony przywódca”, osoba ta najczęściej musiała dojść do swojego stanowiska samodzielnie, wspierając się własnymi zdolnościami, charyzmą, uporem i pracą.
Dlatego też niezwykle interesująca jest książka Jima Holtje’a, pod tytułem „Potęga opowieści”. Pozwala spojrzeć nam w głąb świata biznesu, poznać ludzkie oblicza wielkich ludzi. Wreszcie możemy dostrzec, że są tacy jak Ty czy ja.
Opisana w niej historia Michaela Eisnera, który od podszewki poznał firmę Disney, jest naprawdę inspirująca. Były dyrektor generalny podkreślał zawsze, jak ważne jest poznanie kultury firmy, w której chce się pracować. W ramach utworzonego dziewięciodniowego programu dla kierowników, dyrektorzy mieli za zadanie m.in. przebierać się w kostiumy bajkowych postaci jak Myszka Miki czy Kaczor Donald i zabawiać swoim towarzystwem gości odwiedzających wesołe miasteczko. Do ich obowiązków należało także obieranie ziemniaków, sprzątanie toalet a później dobieranie filmów do produkcji. Ten przykład pokazuje, jak ważne jest to, żeby na wysokim stanowisku wiedzieć, jakie zadania mają inni pracujący w firmie. Tylko poprzez takie działanie można nauczyć się pokory i zrozumienia dla własnych pracowników. W tym przypadku biznesmen to nie autorytarny, niedostępny przywódca, ale człowiek z krwi i kości, który jak najlepiej chce poznać zarządzaną przez siebie firmę oraz ludzi w niej pracujących.
Podobnie myślał Jeff Bezos, założyciel platformy Amazon.com. Jego historia urzeka prostotą i całkowitym zaangażowaniem. Na początku swojej kariery, gdy jego przedsiębiorstwo miało nikłe szanse na sukces, własnoręcznie razem z zespołem pakował produkty, klęcząc na betonowej posadzce. Poza tym branża wydawnicza była mu obca, co zmusiło Bezosa
w krótkim czasie do nadrobienia zaległości. Udało się. Wiarą we własne siły oraz ciężką pracą możemy osiągnąć więcej, niż nam się wydaje.
W tym miejscu nasuwa się kolejna myśl. Nieważne, na jakim stanowisku jesteśmy, jak daleko zaszliśmy, najważniejsze jest to, by pozostać sobą do końca. Tę prawdę najlepiej potwierdza swoją opowieścią Indra Nooyi, dyrektor naczelna PepsiCo. Zaraz po ukończeniu studiów
w Stanach Zjednoczonych imigrantka bez pieniędzy zatrudniła się jako recepcjonistka
i postanowiła odłożyć pięćdziesiąt dolarów na zakup garsonki na rozmowę kwalifikacyjną.
W typowym stroju dla zachodniego świata nie czuła się jednak komfortowo, a czując się niepewnie, nie zakończyła rozmowy sukcesem. Na kolejne spotkanie w sprawie pracy udała się w indyjskiej sukni sari, podążając za radą wykładowcy. Przyniosło to oczekiwany rezultat: Indra Nooyi, czując się pewnie i będąc sobą, otrzymała wymarzoną posadę. Bardzo ważne jest, by zawsze żyć w zgodzie z samym sobą. Te słowa nie mogą pozostać jedynie wytartym frazesem, ale powinny być mottem, które będzie nam towarzyszyć każdego dnia, niezależnie od ścieżki, którą chcemy podążać.
Świat biznesu nie musi być twardy i bez zasad, jak się nam często wydaje. Jak w każdej dziedzinie życia, tutaj też najbardziej doceniany jest pierwiastek ludzki, jeśli idą za nim kompetencje, zaangażowanie oraz lojalność wobec firmy.

konto usunięte

Temat: Książki dla Menedżera

Jesteś liderem? Chcesz wpływać na słuchaczy, motywować pracowników, a może zaskarbić sobie sympatię mediów? Sporządzasz przemówienia lub je wygłaszasz? Chcesz inspirować ludzi? Ta książka jest właśnie dla Ciebie! Potęga opowieści to zbiór autentycznych historii dzięki którym zbudujesz owocne i trwałe relacje biznesowe. Pamiętaj, że dobrze opowiedziana przypowieść ma znacznie większą moc uszlachetniania i przekonywania niż sprzyjające ziewaniu odczytywanie suchych faktów. Jim Holtje nie tylko przedstawia wciągające opowieści, podpowiada również jak ich użyć. Polecam!

"Potęga opowieści" Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 05.03.2013 o godzinie 10:15 z tematu ""Potęga opowieści" Jim Holtje"
Weronika Pawlak

Weronika Pawlak Student, Uniwersytet
Wrocławski

Temat: Książki dla Menedżera

W ostatnim czasie, miałam przyjemność zaznajomić się z dziełem zatytułowanym „Potęga opowieści”. Książka ta wyszła spod pióra amerykańskiego pisarza, Jima Holtje. Z racji, iż wolny czas lubię spędzać w sposób aktywny, postawiłam na zakup wspomnianej pozycji w formie audiobooka.
Bardzo ciekawiła mnie kwestia skutecznego przemawiania do grup ludzi. Pozytywnie zaskoczył mnie fakt, iż wcale nie trzeba w tym celu podejmować żmudnych i często (niestety) tak naprawdę, nieefektywnych działań. Otóż wspomniany autor próbuje przekonać czytelników, że aby dotrzeć do słuchaczy, na których zaangażowaniu bardzo nam zależy, nie trzeba wcielać się w pewnego siebie ekscentryka. Zamiast tego, pokazuje nam wartość przekazu, który skłania odbiorców do refleksji i przyjemności odczuwanej z własnych wniosków.
Podstawę przekazu stanowią tutaj zdarzenia z życia znanych ludzi, którzy przede wszystkim obracają się w sferze biznesu. Swym przykładem pokazują nam, że czasami warto zaryzykować i nie bać się nowych wyzwań. Autor doskonale obrazuje ową „potęgę” opowieści, które stanowiąc dla nas inspirację, motywują do działania i niepoddawania się negatywnym myślom czy poglądom. Książkę tę, czy to w formie e-booka czy audiobooka, polecam szczególnie osobom, które poszukują motywacji i zmiany w swoim działaniu i myśleniu. Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 21.03.2013 o godzinie 13:16 z tematu "Jak przemawiać, by nas słuchano?"
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

Książka: Przywództwo. Złote zasady
Autor: John C. Maxwell


Obrazek


Polecamy kolejną książkę z cyklu Manage or Die Books, która powinna być pozycją obowiązkową w biblioteczce każdego Menedżera :)

Specjalnie dla Was wybraliśmy kilka ciekawych cytatów z tej książki:

Mądrzy liderzy uczą się na własnych błędach. Najmądrzejsi liderzy uczą się nie tylko na błędach innych, lecz i na ich sukcesach.

John Maxwell chce pomóc ci w pełnym wykorzystaniu potencjału, dzieląc się z tobą Złotymi myślami przywództwa. Po prawie czterdziestu latach bycia liderem odkrył on złotą żyłę, wobec czego ty nie musisz już tego robić. W każdym z dwudziestu sześciu rozdziałów ukryta jest bryłka szlachetnego kruszcu.

W książce tej poruszono między innymi takie oto tematy:

• Nie wysyłaj kaczek do szkoły dla orłów
• Ludzie porzucają ludzi, a nie firmy
• Wsparcie możesz wypożyczać, lecz nigdy go nie dawaj
Gdy trafi cię kopniak w tyłek, wiesz, że jesteś na przedzie
• Ludzie podsumują twoje życie jednym zdaniem — zdecyduj teraz, jakie ono będzie

Przywództwo. Złote zasady to – jak do tej pory – najbardziej osobista książka Maxwella. Znalazło się w niej wiele historii opisujących porażki i sukcesy; są w niej też „złote bryłki” mądrości, które autor zdobył w ciągu swojego życia. John Maxwell chce się tym wszystkim z tobą podzielić. Każdy rozdział przypomina indywidualną sesję, w której mentorem jest człowiek uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa.
„Od lat chciałem napisać tę książkę. Przyrzekłem sobie jednak, że nie powstanie ona, dopóki nie przekroczę sześćdziesiątki – mówi Maxwell. – Pragnąłem opisać w niej najtrudniejsze lekcje przywództwa, jakie otrzymałem od życia, by można je było wykorzystać do rozwoju liderów. Przesiałem wiele piachu, by dokopać się do złota”.

Początkującym liderom przydadzą się podstawy zawarte w Złotych myślach przywództwa. Liderzy doświadczeni wykorzystają bardziej zaawansowane idee Maxwella. Przywódcy, którzy są również mentorami, posłużą się tą książką, by wychowywać kolejne pokolenia liderów. Wszyscy mogą skorzystać z zawartej w niej mądrości.

O AUTORZE
John C. Maxwell jest znanym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa, mówcą i autorem książek, które sprzedały się w ponad 13 milionach egzemplarzy. Jego organizacje przeszkoliły ponad 2 miliony liderów w wielu różnych krajach. Dr Maxwell jest założycielem EQUIP i INJOY Stewardship Services.
Każdego roku wygłasza on przemówienia skierowane do ludzi w firmach z listy Fortune 500, przywódców rządowych, ambasadorów Narodów Zjednoczonych. Zapraszają go organizacje tak różne, jak United States Military Academy w West Point czy National Football League.
Jego książki zostały uznane za bestsellery przez „New York Times”, „Wall Street Journal” i „Business Week”. John Maxwell został uznany przez portal Leadershipgurus.net za Największego Światowego Guru Przywództwa. Był także jednym z zaledwie dwudziestu pięciu autorów i artystów, którzy znaleźli się w Galerii Sław Amazon.com, stworzonej z okazji dziesięciolecia istnienia portalu. Każda z jego trzech książek – The Irrefutable Laws of Leadership, Developing the Leader within You i The 21 Indispensable Qualities of a Leader – osiągnęła wynik ponad miliona sprzedanych egzemplarzy.

Na bazie tej książki powstała prezentacja z cyklu: Manage or Die Inspirations

http://www.slideshare.net/manageordie/przywdztwo-a-dos...
Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Książki dla Menedżera

Polecam lekturę książki Potęga checklisty – Atul Gawande – .

“Bez względu na to, jaką dziedzinę życia weźmiemy pod lupę, dostrzegamy te same błędy popełniane raz po raz, nawet przez wyjątkowo zdolne i zdeterminowane osoby........"

http://ekonomiaprzetrwania.pl/potega-checklisty-atul-g... Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 18.03.2015 o godzinie 14:12 z tematu "Potęga checklisty – Atul Gawande – recenzja."
Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Książki dla Menedżera

Polacy znają się i potrafią pisać o marketingu… takiej perspektywy powoli zacząłem nabierać w ostatnich kilku miesiącach. A wszystko za sprawą kolejnych wartościowych książek. Kiedy sięgałem po „Promocję marki…” miałem nadzieję, że trafię na kolejną wartościową pozycję – czy tak się stało?

http://www.lekturybadacza.pl/recenzje/promocja-marki-p...
Artur S.

Artur S. Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...

Temat: Książki dla Menedżera

Książka - Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji.
Autorzy: Paweł Motyl


Obrazek


Paweł Motyl – jeden z ekspertów w zakresie przywództwa, zarządzania talentami i modelowania kultury organizacyjnej przedstawia zbiór 16 zasad podejmowania lepszych decyzji. Z pewnością nie jest to pierwsza tego typu pozycja na rynku. Jednak książka Motyla jest wyjątkowa - w niezwykły sposób przenosi nas w prawdziwy labirynt…

Poznałem Pana Pawła przy okazji uczestnictwa w konferencjach HBRP. Jest naprawdę dobry, jako mówca. Prezentuje swoje myśli ze swadą i wiarygodnie.

Czytając tą pozycję, nie raz zrobi nam się gorąco… Z pewnością odbierze nam ona poczucie bezpieczeństwa i pewność, którą nosimy w sobie na co dzień. Czy oby na pewno pomyśleliśmy o syndromie indyka? Czy przypadkiem właśnie nie wpadliśmy w pułapkę autorytetu? A może tkwimy w tej, którą sami na siebie zastawiliśmy? Bo przecież tym trudniej o obiektywizm, im więcej zainwestowaliśmy wysiłku, pieniędzy i własnej renomy w daną sprawę. Czy jesteśmy pewni, że nie inwestujemy w nierentowne „Concordy” i nie utrzymujemy „małpich nawyków”.

„Cechą wielkich liderów jest świadomość, że ich wielkość nie gwarantuje nieomylności”. - Paweł Motyl

Książkę zaczyna zaskakująca historia czarnego łabędzia i smutna, powszechnie znana historia indyka…. Autor co krok o tym przypomina w kolejnych wciągających przypadkach.

Dla siebie na przestrogę zabieram historię NASA. Opisany w książce labirynt decyzji wywołuje u mnie do dziś gęsią skórkę. Jak to się mogło stać! Jak organizacja, która dokonała niemożliwego ratując załogę Apollo 13, dopuściła do katastrofy Challengera i Columbii?

Podobnie jak w przypadku komercyjnej wyprawy na słynną ośmiotysięczną górę, która zakończyła się katastrofą dla spragnionych wrażeń „alpinistów nowicjuszy” Paweł Motyl w detaliczny sposób dokonuje studium przypadku.

Książkę, kończy 16 reguła, która całkowicie wpasowuje się w wątek pozytywnego przywództwa:

"Wzmacniaj i kształtuj liderów wokół siebie. Rozproszone przywództwo dzięki zaangażowaniu wielu osób pozwala często uniknąć najpoważniejszych błędów decyzyjnych." - Paweł Motyl

(opis za: http://www.growthup.pl/ksiazki/sztuka-podejmowania-dec...

Następna dyskusja:

Motta, cytaty, inspiracje d...




Wyślij zaproszenie do