Artur
S.
Doktor ekonomii,
praktyk zarządzania,
innowator,
skuteczn...
Temat: Co mężczyzn najbardziej uwiera w komunikacji kobiet w...
Zachęcam liderów i liderki do audytu własnej komunikacji w relacjach biznesowych z płcią przeciwną. Dlatego że już sama świadomość kłopotliwych nawyków sporo zmienia i pozwala unikać pułapek. Po to również, aby komunikację usprawniać, koncentrując się na celach, jakie chcemy wzajemnie osiągnąć a nie na różnicach i problemach. Poniższe punkty są omawiane szerzej przez Joanne Lipman, autorkę artykułu opublikowanego w 2014 w The Wall Street Journal „Women at Work. Guide for Men”Męski punkt widzenia na kobiecą komunikację
1.Zmiękcza przekaz m.in. nie jest konkretna, ma wątpliwości, pozwala sobie przerywać, nie zadaje konkretnych pytań, uważa, że swoje sukcesy zawdzięcza szczęśliwemu przypadkowi a nie sobie.
2.Jest gotowa do awansu, ale o tym nie wie lub tego nie komunikuje.
3.Jest przekonana, że nie ma wystarczającego szacunku u innych.
4.Nie prosi o podwyżkę, podczas gdy mężczyźni proszą.
5.Nie umie przyjmować komplementów. Może reagować nadwrażliwie – lepiej udawać, że się nie wie, że jest kobietą:)
6.Uwaga! Może płakać!
7.Może urodzić dzieci – i zatrzymać się w rozwoju zawodowym – na szczęście dzieci rosną.
8.Potrafi mylić rolę szefa z nadopiekuńczą lub kontrolującą matką.
Zrób audyt osobistej komunikacji
Jako kobieta znajdź odpowiedzi na poniższe pytania:
•Którym z powyższych „upps” grzeszę najczęściej w komunikacji biznesowej?
•Czego potrzebuję, żeby go unikać?
•Czym go od jutra zastąpię?
•W którym z powyższych punktów jestem najmocniejsza – nie stosuję i mogę się pochwalić dobrą praktyką w miejsce tej bezużytecznej?
•Jaki jest mój osobisty talent, mocna strona, która czyni mnie skuteczną w komunikacji biznesowej?
•Czym konkretnie i dzięki czemu wygrywam rozmowy i negocjacje biznesowe?
•W jaki sposób dbam o profesjonalizm komunikacji w mojej firmie – co konkretnie zrobiłam, aby podnieść jej jakość i standardy?
więcej:
http://jestesmarka.pl/marka-osobista/8-upps-w-kobiecej...