Julia M.

Julia M. Progress Project Sp.
z o.o.

Temat: [23-24.03.2011r.] Zarządzanie łańcuchem dostaw


Obrazek


Serdecznie zapraszamy na szkolenie:

Zarządzanie łańcuchem dostaw 23-24 marzec 2011r. Kraków 1340 zł netto
więcej: http://szkolenia.progressproject.pl/szczegoly/zarzadza...

Korzyści dla uczestników:
* opanowanie reguł uelastyczniania łańcucha dostaw, jak i zasad pomiaru elastyczności,
* zrozumienie techniki MRP i wybranych narzędzi wchodzących w jego skład np. DRP (Distribution Requirements Planning),
* poznanie możliwości najnowszych technologii logistycznych wykorzystywanych do skracania LT (czasu realizacji operacji logistycznych), jak np. RFID,
* zasady ustalania stanów magazynowych np. minimalne zapasy, zapas bezpieczeństwa, VMI (Vendor Managed Inventory),
* poznanie zasad użycia Lean i TOC dla rozwoju łańcucha dostaw,
* poznanie zasad zarządzania łańcuchem dostaw na zasadach Pull,
* prowadzenie analizy procesowej i identyfikacja siedmiu źródeł strat w łańcuchu dostaw - strat stojących na drodze do Pull (przykłady),
* zrozumienie wdrożenia i prowadzenia Balance Scorecard (zrównoważona karta wyników) dla pomiaru efektywności funkcjonowania łańcucha dostaw,
* opanowanie podstaw prowadzenia rachunku kosztów działań (metoda ABC) - zalety dla optymalizacji kosztów,
* zrozumienie zasad użycia metody SCORR (Supply Chain Operations Reference Model), jak i analizy procesów logistycznych ABCD Oliver Wight.

Program szkolenia

Dzień I

1. Wprowadzenie do tematyki zarządzania łańcuchem dostaw:
* zazębianie się procesów przepływu informacji, materiałów i pieniędzy pomiędzy współpracującymi ze sobą podmiotami/działami,
* wpływ jakości tych relacji na efektywność ekonomiczną funkcjonowania procesu logistycznego,
* "zanim zmienisz - zmierz",
* cykle: eksploatacyjny, operacyjny i finansowy jako podstawowy wskaźnik wskazujący na okres zamrożenia kapitału,
* "wyniesienie ponad perspektywę mojego działu" i zrozumienie na przykładach przyczyn powstawania wewnątrz firmy sprzecznych celów. - warunki i przeszkody ustalania spójnych wewnętrznie działań firmy (warsztat pt. "Zmiany, zmiany, zmiany"),
* zbieżność celów odrębnych podmiotów gospodarczych (przykłady),
* zasady budowania relacji z klientami w łańcuchu dostaw - jak burzyć "mury".

2. Najważniejsze elementy charakteryzujące elastyczność/dynamikę łańcuchów:
* zakres wskaźników logistycznych/parametrów wskazujących na elastyczność lub jej brak. Główne determinanty określające kierunki zmian dla uczynienia relacji i reakcji współpracujących podmiotów bardziej dynamicznymi,
* tradycyjne liniowe i sieciowe łańcuchy - warunki uzyskania elastyczności,
* jak mierzyć elastyczność - gdzie jest cel?
* popyt zależny i niezależny - punkt rozdziału, kłopoty z planowaniem w oparciu o zależny - wskaźniki logistyczne wykazujące zależność popytu,
* wsparcie informatyczne dla elastycznych sieci logistycznych np. rozwiązania typu DRP,
* wskaźnik P/D i sens planowania popytu - granica między Push a Pull.

3. Strategie rozwoju przedsiębiorstw i podstawy funkcjonowania efektywnego łańcucha dostaw:
* trzy główne strategie produkcyjne,
* Virtual Enterprise Scorecard - "Balanced Scorecard" (zrównoważona karta wyników) - przykłady i zasady stosowania w zgodzie z strategią rozwoju łańcucha dostaw i własnej firmy (warsztat),
* klasyfikacja procesów wytwórczych,
* przyporządkowanie własnego przedsiębiorstwa do wybranego rodzaju procesu/ów produkcyjnego/ych.

4. Zarządzanie przepływem materiałów i informacji w elastycznym łańcuchu dostaw:
* wszystkie tematy zawierają ćwiczenia ułatwiające zrozumienie zagadnień, jak i konkretne przykłady,
* planowanie popytu i rozwój współpracy z klientami,
* popyt utracony,
* bazy CRM (Customer Relationship Management),
* horyzont planistyczny,
* plan operacji i sprzedaży - SOP jako narzędzie planowania długoterminowego będące punktem wejściowym do planów średnio i krótko terminowych. Unikanie konfliktów między działami firmy przez SOP i wykorzystanie go jako narzędzia integrującego przedsiębiorstwo ze światem zewnętrznym,
* przedstawienie relacji MPS - FAS,
* planowanie potrzeb materiałowych - MRP.

5. Zarządzanie łańcuchem dostaw na przykładzie "Beer Game" - na drodze do Pull:
* przeprowadzenie symulacji Beer Game (gra opracowana na MIT stanowiąca warsztat dla całej grupy. Dane przetwarzane i prezentowane w oparciu o dostarczone rozwiązanie informatyczne) dla wykazania, jak przepływ informacji wpływa na łączny koszt funkcjonowania współpracujących działów i przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw,
* prezentacja zasad gry i przeprowadzenie symulacji,
* zrozumienie relacji pomiędzy poszczególnymi elementami łańcucha logistycznego ("walka" poszczególnych podmiotów),
* pomiar kosztów nieefektywnego funkcjonowania łańcucha,
* agregacja wyników i ich obróbka statystyczna (wykładowca realizuje to zadanie po godzinach warsztatów) - prezentacja w kolejnym dniu szkolenia.

Dzień II

1. Prezentacja wyników Beer Game:
* dyskusja nad błędami w integracji łańcucha dostaw. Co uczynić dla podniesienia poziomu elastyczności?
* zaprezentowanie tzw. "Bullwhip Effect" powodującego nieregularne wzrosty i spadki obciążenia, jak i zapasów magazynowych poszczególnych jednostek w przedsiębiorstwie, jak i w zewnętrznym łańcuchu logistycznym,
* identyfikacja czynników podnoszących koszty,
* zaproponowanie rozwiązań mających podnieść elastyczność i dynamikę wewnętrznych, jak i zewnętrznych łańcuchów logistycznych,
* wskazówki dla sterowania i planowania zapasów w obszarze łańcucha wewnętrznego, jak i zewnętrznego.

2. Teoria ograniczeń i maksymalizacja wydajności łańcucha dostaw - TOC, Goldratt:
* praktyczne zastosowania teorii ograniczeń w identyfikacji "wąskich gardeł",
* metody podporządkowania organizacji firmy metodzie TOC,
* zasady identyfikacji "wąskich gardeł" w łańcuchu dostaw (obszary występowania),
* przykład wykorzystanie TOC w praktyce bezpośredniej sprzedaży zdolności zakładu klientom (ćwiczenie).

3. Zarządzanie zapasami i rozwój współpracy z innymi podmiotami w łańcuchu dostaw:
* metody zarządzania poziomem zapasów i ich kształtowania w zależności od przyjętej strategii przedsiębiorstwa realizacji/obsługi popytu dla danej rodziny produktów,
* podstawowe pojęcia w zarządzaniu zapasami,
* zapasy w procesie produkcyjnym i w dystrybucji,
* zmienność popytu i czasu realizacji zamówienia - sezonowość,
* poziom obsługi klienta,
* ATP - jako pomiar "dostępności do obiecania klientowi" wyliczany z planów średnio i krótko terminowych,
* PAB - jako wskaźnik dostępności magazynowej obniżający ryzyko wystąpienia niedoborów i korygujący harmonogram uzupełnień stanów magazynowych,
* klasyfikacja ABC stanów magazynowych,
* klasyfikacja XYZ stanów magazynowych,
* zapas bezpieczeństwa - SS jako reprezentant błędu prognozy - zasady wyliczania (odchylenia ilościowe i czasowe) - różnice względem minimalnego stanu magazynowego,
* modele EOQ i zarządzanie zapasami w warunkach niepewności, metoda Wagnera - Withina,
* określanie i używanie punktu ponownego zamówienia ROP,
* czynniki kosztowe w zarządzaniu zapasami,
* metody składowania zapasów i kompletacji,
* zaprezentowanie nowoczesnych metod identyfikacji materiałowej. Prezentacja systemu RFID na przykładzie filmu przedstawiającego rozwiązania SAP i sieci Metro - "future store". Prezentacja praktycznych przykładów wdrożeń RFID,
* zadania stawiane nowoczesnym służbom zaopatrzenia - rozwój stabilnych relacji z poddostawcami. Make or buy.

4. Narzędzia analizy procesowej łańcucha dostaw, jako narzędzie do wskazania obszarów usprawnień:
* użycie metody audytu procesów ABCD Oliver Wight,
* analiza łańcucha dostaw z pomocą SCOR (Supply Chain Operations Reference Modell).

5. Lean jako narzędzie rozwoju łańcucha dostaw:
* historia rozwoju koncepcji Lean w oparciu o Toyota Production System,
* twórcy i charakterystyka koncepcji produkcyjnych: Eli Whitney, Frederick W. Taylor, Henry Ford, Alfred P. Sloan aż do TPS. Przyczyny powstania TPS,
* siedem źródeł strat w spojrzeniu Lean,
* identyfikacja strat,
* co to jest "Value Stream" i kiedy go używać?
* redukcja Lead Time i wpływ na czas zamrożenia kapitału w stanach magazynowych, produkcji w toku,
* definicja KAIZEN i reguły postępowania:
o dlaczego drobne usprawnienia są tak istotne?
o właściciele procesu Kaizen i korzyści z uczestniczenia w nim.

6. Prawidłowe metody identyfikacji przyczyn powstawania kosztów, przykład użycia rachunku kosztów działań - ABC (Activity Based Costing)
Jaka jest rzeczywista marża na moich produktach? Co w moich działaniach buduje, a co redukuje wartość mojej firmy? Grupa osób biorąca udział w szkoleniu poprzez poznanie metody ABC będzie wiedziała jak szukać rzeczywistych obszarów usprawnień w procesach, a nie tylko wyrywkowo realizować tzw. "cost reduction":
* ABC jako metoda budowy rentowności firmy,
* prezentacja różnych "kluczy" i "nośników" dla rozliczenia kosztów.


Dlaczego Progress Project, co nas wyróżnia:

- W każdym, kolejnym roku realizujemy coraz więcej szkoleń i projektów, co motywuje nas do ciągłego doskonalenia i wytężonej pracy, aby nadal być dla Państwa solidnym partnerem biznesowym,
- Posiadamy najlepszych specjalistów i ekspertów dedykowanych do projektów szkoleniowo-doradczych,
- Najwyższa jakość obsługi i zadowolenie Klienta są dla nas priorytetem (jesteśmy w trakcie wdrażania ISO 9001),
- Wspieramy wprowadzanie zmian i inspirujemy do zmian, ale tylko wtedy, gdy jest to konieczne,
- Podejmujemy się tylko tych działań szkoleniowych i doradczych, dzięki którym nasi Klienci osiągną mierzalne efekty biznesowe.

ODBIERZ RABAT 5% - 20%

Zapytania/zgłoszenia:
marketing@progressproject.pl
22 829 55 55
http://progressproject.plJoanna G. edytował(a) ten post dnia 21.03.11 o godzinie 16:06