Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

sukces i o3mać robotę marzeń?
Tomasz Z.

Tomasz Z. Marketing Director |
branding, PR,
e-commerce, UX, UI,
st...

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

kłamstwo ma krótkie nogi - po trzech miesiącach możemy pożegnać się ze zdobyta pracą i przywitać z plakietką KŁAMCA.

Na rozmowie powinno się umiejętnie ukrywać swoje wady eksponując zalety.
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

PR wyprze HR, juz wypiera z wolna :)
Tomasz Z.

Tomasz Z. Marketing Director |
branding, PR,
e-commerce, UX, UI,
st...

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

nigdy.
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

W sytuacji, gdy na rynku zaczyna brakować rąk do pracy batalia o zdobycie dobrego pracownika zaczęła się już tuż przed samym starciem. Umieszczenie ogłoszenia o pracę bądź dotarcie do kręgu topowych specjalistów w sytuacji, gdy nazwa naszej firmy jest na rynku mało znana, co gorsze, gdy kojarzy się negatywnie z całą pewnością nie przyniesie zadowalających efektów! Dziś kandydaci nie wysyłają w ślepo swoich aplikacji, mogą pozwolić sobie na wybór pracodawcy i zgodnie z regułą -lubimy bardziej to, co jest nam znane - będą aplikować do pracodawców, o których cokolwiek słyszeli.

Doświadczony manager prawdopodobnie starannie sprawdzi opinie rynku na temat przyszłego pracodawcy zanim zdecyduje się na pracę właśnie u niego.

Inwestycja organizacji w wizerunek to bardzo dobrze opłacalne przedsięwzięcie, które pozwoli nam zaoszczędzić koszty związane z rekrutacją, rotacją pracowników.

Dbając o dobry obraz firmy na pewno zyskamy zmotywowanych pracowników a co najważniejsze uda się nam przyciągnąć najlepszych kandydatów zanim zrobi to konkurencja.



Kreowanie wizerunku firmy musimy zacząć od diagnozy postaw pracowników, opinii kontrahentów, klientów. Wyniki badań dadzą nam dokładny obraz pracodawcy widziany oczami najbliższego nam środowiska. Dowiemy się, o których atutach i o jakich wadach pracownicy informują lokalne otoczenie. Na tym etapie możemy pozwolić sobie na krótką refleksje i odpowiedź na pytanie, jakie działania z naszej strony wpłynęły na nasz wizerunek.

Jakie atuty naszej organizacji podkreślić i jak powiedzieć o tym głośno światu oraz w jaki sposób należy popracować nad niedociągnięciami jak je wyeliminować?

Z całą pewnością nie przeważą o sukcesie w pozyskiwaniu pracowników spektakularne konferencje, kampanie prasowe, jeżeli nasi pracownicy nie darzą nas zaufaniem, sympatią. Dopiero, kiedy zadbamy o swoje najbliższe otoczenie dopiero wówczas możemy pomyśleć o poprawie wizerunku na zewnątrz organizacji.

Komunikaty, który chcemy przekazać światu powinny być jasno sformułowane, nie należy przejaskrawiać naszych atutów oraz pokazywać, że we wszystkim jesteśmy najlepsi wiadomo, że przelukrowana wiadomość będzie mało wiarygodny. Ważne jest, aby umieścić informacje na temat firmy w odpowiednich mediach, z których korzystają nasi odbiorcy np. dużo zyskamy jeżeli chcemy pozyskać dobrych absolwentów wybierając się na uczelnie na targi pracy, prezentując się natomiast, gdy reklama skierowana jest do specjalisty trzeba rozpoznać branżową prasę, fora.

Coraz bardziej popularnym środkiem przekazu staje się Internet, dlatego chcąc przekonać przyszłych pracowników, że dbasz o ludzi koniecznie zamieść informacje na swojej stronie internatowej: o procesie rekrutacyjnym, ścieżkach kariery, szkoleniach, spotkaniach integracyjnych czy opiece medycznej -oczywiście zgodne z rzeczywistością. Zgłoś swój udział w licznych konkursach organizowanych dla pracodawców, pochwal się w prasie ostatnimi osiągnięciami, pomóż zaprzyjaźnionej szkole, szpitalowi -a na pewno dużo zyskasz. Być może już niedługo specjalista od spraw rekrutacji zostanie zastąpiony PR-wcem.-? Niewykluczone, ale niewątpliwie dziś muszą ze sobą ściśle współpracować.
Tomasz Z.

Tomasz Z. Marketing Director |
branding, PR,
e-commerce, UX, UI,
st...

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

w wielkim skrócie - praca jest a nie ma pracowników.
Znam przynajmniej 10 osób, które intensywnie szukają pracy + ja - i jakoś jej znaleźć nie możemy.

Rozgranicz więc proszę pracę na kasie w hipermarkecie od pracy w firmie gdzie z pensji można wyżyć. Prawda jest taka, że mit o rynku pracy, na którym każdy może się przydać jest wciąż mrzonką dla HH bardzo wygodną. Wy budujecie bazy danych, które za parę lat mogą okazać się bardzo cenne. Ba! One już teraz są cenne.

Według mnie - choć nie łatwo mi to pisać - przy takim toku myślenia niedługo wszystko podciągniemy pod PR zapominając o co w nim tak naprawdę chodzi.

konto usunięte

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

Tomasz Z.:
kłamstwo ma krótkie nogi
to prawda...
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

Tomasz Z.:
w wielkim skrócie - praca jest a nie ma pracowników.
Znam przynajmniej 10 osób, które intensywnie szukają pracy + ja - i jakoś jej znaleźć nie możemy.

Rozgranicz więc proszę pracę na kasie w hipermarkecie od pracy w firmie gdzie z pensji można wyżyć. Prawda jest taka, że mit o rynku pracy, na którym każdy może się przydać jest wciąż mrzonką dla HH bardzo wygodną. Wy budujecie bazy danych, które za parę lat mogą okazać się bardzo cenne. Ba! One już teraz są cenne.

Według mnie - choć nie łatwo mi to pisać - przy takim toku myślenia niedługo wszystko podciągniemy pod PR zapominając o co w nim tak naprawdę chodzi.

Praca jest, pracownicy tez Tomasz:)
Ja podaje tylko pewien poglad, który sie nardził, po tym , jak napsialismy artykulik do dziennika, HR, masz racje nie zginie, PR go nie wyprze, ale uzupełniac sie muszą, nie zaprzeczysz.

My stawiamy na długotrwałe relacje i jakosc, sami pracowalismy w działach ZARZADZANIA JAKOSCIĄ I PROCESAMI, wiec wiem, ze $ leży w długim planowaniu, gwarancjach, szacunku, opiece pogwarancyjnej (nie tej iluzorycznej, ubranej w ramy systemów ISO, ale rzeczywistej (telefony: jak sie Pnstwo maja, jakie macie potrzeby, jak sie maja nasi ludzi, w czym pomóc, co Pan/i sądzi o ostatnim procesie rekruacyjnym, gdzie go zmienic, jak go zmienic, co zrobic, by wam zrobic dobrze?)To nasz standarad. Molochy tego typu podejscia nie stosuja, powiem to wprost i otwarcie. Tam liczy sie kazde 40 minut poswiecone na linii produkcyjnej wysysania i przekazywania przedmiotu jakim jest CZŁOWIEK.
To nie my. My dbamy o procesy i interakcje pomiedzy nimi, gdyz na stykach sa zawsze najwieksze straty i twarzy i $
PR moze tylko i wyłacznie pomóc!
:)
Adriana Legowicz

Adriana Legowicz head hunter, hr
business partner

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

wow, co za kontrowersyjny temat !
KŁAMAĆ NIE NALEŻY NIGDY!!!
Można tylko coś podkreślić a o czymś zapomnieć i nie wspomnieć ;-)
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

oczywiscie:)

konto usunięte

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

no co WY???
ma to wyglądac tak:
OOPS.... zapomniałam dodać ze nie mam wykształcenia w tym kierunku
(a podanie skaładane jest na głownego analityka w firmie)
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

Ewa Andruk:
no co WY???
ma to wyglądac tak:
OOPS.... zapomniałam dodać ze nie mam wykształcenia w tym kierunku
(a podanie skaładane jest na głownego analityka w firmie)
spotykam sie z tym nie raz Ewa, wiele innych cech mi odpowiada:)

konto usunięte

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

Paweł Bolanowski:
Ewa Andruk:
no co WY???
ma to wyglądac tak:
OOPS.... zapomniałam dodać ze nie mam wykształcenia w tym kierunku
(a podanie skaładane jest na głownego analityka w firmie)
spotykam sie z tym nie raz Ewa, wiele innych cech mi odpowiada:)

i co ludzie tak bez skrupułów...???
a na co oni licza....ze coi ze sie uda...cholercia jasna
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

i co ludzie tak bez skrupułów...???
a na co oni licza....ze coi ze sie uda...cholercia jasna

Metoda wg mnie jest dosc jasna i prosta.
Okłamię, spotkamy sie, pokaze sie z najlepszej strony, moze sie uda.
Tomasz Z.

Tomasz Z. Marketing Director |
branding, PR,
e-commerce, UX, UI,
st...

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

Paweł Bolanowski:
Praca jest, pracownicy tez Tomasz:)

gdybym policzył wypowiedzi (choćby tylko twoje Pawle) o sytuacji na rynku pracy. Przeważającą większość opisywałaby zupełnie inny obraz rynku od tego, który malujesz w tym wątku. Trzeba być konsekwentnym - to moja opinia.
Ja podaje tylko pewien poglad, który sie nardził, po tym , jak napsialismy artykulik do dziennika, HR, masz racje nie zginie, PR
go nie wyprze, ale uzupełniac sie muszą, nie zaprzeczysz.

oczywiście o to właśnie chodzi, słowo 'wyprze' mnie trochę zmyliło.
W ostatnich miesiącach czy latach słowo PR jest mocno nadużywane i przyznam że jestem już tym lekko zmęczony.
...

oczywiście, tak, rozumiem...
wydaje mi się tylko, że nie do końca się rozumiemy. Opisujesz mi politykę Waszej agencji - raz, dwa - komunikujesz to na zewnątrz i to jest PR. Obraliście strategie rozwoju, stawiacie na jakość mając nadzieje, że rynek to w przyszłości doceni.
PR moze tylko i wyłacznie pomóc!

uważam inaczej - PR może wyrządzić przeolbrzymie szkody. PR - to potężne narzędzie, złe użytkowanie często kończy się tragicznie.

:)
Tomasz Z. edytował(a) ten post dnia 04.03.08 o godzinie 09:48
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

tak mówiłem?
chyba uzyłem niewłaściwej techniki PR:-)))?

PRACY JEST DUZO_pracowników tez.
Mieslimy ostatnio poważne zlecenie na ludzi z obszarów telekomunikacji i elektroniki. My sobie poradzilismy, Inni_róznie.

Co do konsekwencji_masz racje, konsekwentnym trzeba byc, zależy niemniej jednak od, jak to ..., główna bohaterka Irvinga mówiła w ksiazce "Zanim Cie znajde" - cyt:. "Kontext sie liczy, Misiu, kontext"
Niestety dziewczyna zmarła na pochwicę. Ale generalnie miała w tym co powiedziała dużo racji.Paweł Bolanowski edytował(a) ten post dnia 04.03.08 o godzinie 09:56

konto usunięte

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

Ewa Andruk:
Paweł Bolanowski:
Ewa Andruk:
no co WY???
ma to wyglądac tak:
OOPS.... zapomniałam dodać ze nie mam wykształcenia w tym kierunku
(a podanie skaładane jest na głownego analityka w firmie)
spotykam sie z tym nie raz Ewa, wiele innych cech mi odpowiada:)

i co ludzie tak bez skrupułów...???
a na co oni licza....ze coi ze sie uda...cholercia jasna
..tak Ewa jest dokładnie tak ...większość moich znajomych tak właśnie dostało prace małe ''kłamstewko'' w CV ...dobre wrażenie na szefie bądź szefowej...a kwalifikacje sie uzupełni...takie życie:)
Tomasz Z.

Tomasz Z. Marketing Director |
branding, PR,
e-commerce, UX, UI,
st...

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

Paweł Bolanowski:
tak mówiłem?
chyba uzyłem niewłaściwej techniki PR:-)))?

ehhhh poddaje się, błędne koło.
Ola D.

Ola D.
Kuchnia+/Domo+/Plane
te+

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

kiedy szukałam roboty w 3mieście, zastanawiałam się, czy nie nakłamać i nie napisać, że jednak tam mieszkam.
nie zrobiłam tego i nie żałuję.
szacunek do samej siebie jest jednak ważniejszy od najlepszej pracy (przynajmniej dla mnie).
Paweł B.

Paweł B. czarodziej -
przemysł, usługi

Temat: Jak kłamać na rozmowach, by osiagnać ...

ok, nienawidze kłamstwa, ale chyba nikt z nas nie chce, by to forum było zbliżone do ulizanych, gdzie pisze sie, jak rzeczy w teorii maja sie ułożyc, czy tez chcemy tu opisac nasze, nawet te brutalne przekonania, pomysły i obserwacje?
:)))



Wyślij zaproszenie do