Kamil Janiak Student,
Konrad
G.
Trener / Konsultant
/ APICS CPIM /
Jonah®
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
Jedno pytanko - czy popyt na usługi (naprawy) jest wypoziomowany? Inaczej rzecz ujmując w poniedziałek około 200 sztuk do naprawy, we wtorek około 200 i tak cały miesiąc, nie licząc sobót, niedziel i świąt.Kamil Janiak Student,
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
Tak jest... klient wymaga 4500 jednostek kazdego tygodnia, z tym ze jest tam 9 roznych typow tych urzadzen. Jednostki o ktore pytam powinny byc naprawiane w ilosci 1000 sztuk co tydzien i jest to stala liczba, przychodzi tyle niesstety wychodzi zdecydowanie mniej...Kamil Janiak Student,
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
Dodam ze firma pracuje od pon to pt, plus nadgodziny tzn po godzinie pon-czw i czasami w sb, niesetety nie wyrabiaja norm...Konrad D. Actum ne agas
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
Kamil Janiak:
Tak jest... klient wymaga 4500 jednostek kazdego tygodnia, z tym ze jest tam 9 roznych typow tych urzadzen. Jednostki o ktore pytam powinny byc naprawiane w ilosci 1000 sztuk co tydzien i jest to stala liczba, przychodzi tyle niesstety wychodzi zdecydowanie mniej...
Pytanie takie jak Konrada :) Jak masz rozłożone dostawy w czasie? Powiedzmy dostajesz codzienie 200 sztuk czy naprzykład 1000 na magazany raz wtygodniu, albo nie znasz dnia ani godziny kiedy dostarczą Ci detale do naprawy?
Konrad
G.
Trener / Konsultant
/ APICS CPIM /
Jonah®
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
Kamil Janiak:
Tak jest... klient wymaga 4500 jednostek kazdego tygodnia, z tym ze jest tam 9 roznych typow tych urzadzen. Jednostki o ktore pytam powinny byc naprawiane w ilosci 1000 sztuk co tydzien i jest to stala liczba, przychodzi tyle niesstety wychodzi zdecydowanie mniej...
Usystematyzujmy:
1. Jakie są różnice w pracochłonności napraw tych różnych 9-ciu jednostek? Duże, np. jednostki A - naprawa 1 godzinę, jednostki F - 5 godzin; czy też niewielkie - wszystkie jednostki 1 godzina +/- 5 minut; zdarzają się w każdym typie jednostek "ciężkie przypadki" - około 2 godzin i stanowi to... procent z 4500.
2. Tak jak imiennik - te 1000 dostajesz w poniedziałek i muszą wyjechać w poniedziałek w następnym tygodniu, czy też... w środę masz strzał 1000 sztuk (a wcześniej w tygodniu nic nie było do naprawy) i do poniedziałku mają wyjechać... czy też jeszcze inne sytuacje... Jakie? Opisz.
3. Jeżeli przychodzi 1000 co tydzień, a wychodzi tylko 600, to pytanie z jakiego powodu? Brak części? (nie ma ich, więc ludzie nie naprawiają, a tylko siedzą, a jak już części dojadą to nadgodziny i soboty???) Części są, ale za dużo roboty, a za mało ludzi???
Kamil Janiak Student,
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
Ok panowie wiec sprawa wyglada tak, nie mam jeszcze dokladnych wiadomosci zwiazanych z dostawami, poniewaz robienie projektu zamierzam zaczac za poltora tyg (praca magisterska). Jednakze robilem dla tej firmy przez ponad poltora roku i jednostki o ktore pytam poznalem powiedzmy bardzo dobrze. Ustosunkuje sie do pytan:1) Swoja prace zamierzam skupic na jednej lub max dwoch typach jednostek ktore naprawia sie okolo 15-20min, przypadki ciezkie... jedyne przypadki to odlutowanie i przylutowanie LCD lub czytnika kart. Tak czy inaczej to nie jest jakis big deal poniewaz zajmuje to okolo 2-3 min i z tego co pamietam pojawia sie dosyc rzadko 1-2 na 20 jednostek.
2) Jak wspomnialem wczesniej nie do konca wiem ile jest dostaw w tygodniu, dowiem sie tego za poltora tygodnia, tak czy inaczej dostaw jednostek jest plynny poniewaz produktu z tego co pamietam nie brakowalo na magazynie, problem pojawia sie w wysylce ktora jest raz w tygodniu, poniewaz ilosc jest znaczaco mniejsza od wymagan klienta.
3) Zamierzam zrobic dokladna analize przeplywu jednostki poczawszy od 7 wastes, caly layout konczac na VSM dla wybranego produktu. Jedyne co moge powiedziec "na sucho" to praktycznie kazde z marnotrastw jest zauwazalne w tej firmie. Czekanie na czesci (brak kanbana), roznica pomiedzy stanem faktycznym czesci na magazynie a w systemie, czekanie na wpisywanie jednostek do komputera po przyjezdzie, duza ilosc ruchow produktu ktore sa NVA, rzucanie pracownikami z miejsca na miejsce przez team leaderow zeby zrobic jak najwiecej dla ich teamu, wysoki scrap level, prawdopodobnie jezeli chodzi o ilosc o osob - to jest ich za duzo (nie moge powiedziec na 100% poniewaz nie znam dokladnych danych zeby policzyc takt time), ale problem jest w tym ze proacowanicy robia to co musza i nic poza tym, nawet jezeli powiedzemy zrobia 4 jednostki na godzine, nastepnej robia 2 zeby "sie nie przemeczac" chociaz czasu zostaje im bardzo duzo. Po prsotu robi ich target, ktory prawdpodobnie jest rowniez zle wyliczony. Mysle ze oprocz tych jest jeszcze wiele innych istotnych zagadanien ktore porusze po wstepnej analizie.
Przepraszam za pojedyncze slowka z angielskiego, ale nie studiuje teraz w Polsce i latwiej mi pisac niektore rzezy po ang.
Marcin
W.
Dyrektor Produkcji /
Operations Manager /
Production Mana...
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
Dlaczego nie wyrabiają norm ? Podaj proszę kilka głownych powodów. Czy liczba pracowników jest odpowiednia ?Kamil Janiak:
Dodam ze firma pracuje od pon to pt, plus nadgodziny tzn po godzinie pon-czw i czasami w sb, niesetety nie wyrabiaja norm...
Konrad D. Actum ne agas
Temat: Wazne, pull production w centrum naprawiania ?
KamilZa klasykami - dobrze że wybierasz próbkę reprezentatywną ale sprawdź ją poprzez PARETO.
- dwie drogi wybierasz co produkujesz najwięcej lub co ma najbardziej skomplikowany przepływ
Z tego co mówisz jest tam wiele niewiadomych - nie strzelaj tylko zaplanuj sobie dłuższe warsztaty do stanu obecnego i w żadnym wypadku nie polegaj na tym co mówią ludzie bo moga ściemniać :). Masz doswiadczenie w procesie więc:
- zweryfikuj CT samemu dla operacji
- sprawdź WIP (buffory) przed poszczególnymi operacjami
- uzyski i straty powinieneś mieć
To jest podstawa jak bedziesz miał już takie dane to wtedy bedzie moża coś wiecej powiedzieć a teraz poprostu strzelamy :)
Podobne tematy
-
Lean Management » Can managers reduce the risks of lean production?... -
-
Lean Management » Beyond Lean Production -
-
Lean Management » Unikalne warsztaty - PREZENTACJA BIZNESOWA W J.... -
-
Lean Management » 3P - czyli "Production Preparation Process" -
-
Lean Management » systemy pull -
-
Lean Management » Total Production Management -
-
Lean Management » NAUKA 5S w PRAKTYCE na przykładach rzeczywistych procesów... -
-
Lean Management » Artykuły o tematyce PULL w FMCG -
-
Lean Management » Ankieta - System Pull w połączeniu z narzędziem Kanban -
Następna dyskusja: