Radosław Drzewiecki

Radosław Drzewiecki PARTNER ZARZĄDZAJĄCY
LEANPASSION SP. Z
O.O.

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

No to już chyba przeszłość:

Największy japoński producent samochodów Toyota ogłosił w piątek, że zwalnia w Japonii połowę swoich pracowników tymczasowych, czyli 3 tys. osób. Mazda nie przedłużyła umów z 1,3 tys. tymczasowych pracowników, a Isuzu ogranicza produkcję, co wiąże się ze zwolnieniem 1,4 tys. pracowników tymczasowych i etatowych

Źródło Financial Times
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Radosław Drzewiecki:
No to już chyba przeszłość:

Największy japoński producent samochodów Toyota ogłosił w piątek, że zwalnia w Japonii połowę swoich pracowników tymczasowych, czyli 3 tys. osób. Mazda nie przedłużyła umów z 1,3 tys. tymczasowych pracowników, a Isuzu ogranicza produkcję, co wiąże się ze zwolnieniem 1,4 tys. pracowników tymczasowych i etatowych

Źródło Financial Times

Pracownicy tymczasowi służą własnie dokładnie temu aby odpowiadac na wahania produkcji, na plus lub na minus.
A w chwili obecnej mamy duzy minus, stad "zwolnienia". Przecież pracownicy tymczasowi sa zatrudniani przez agencje pracy tymczasowej, tak wiec nigdy nie wchodzą do headcountu firmy, dla której pracują.
Nawet w czasach gdy rynek bardoz mocno się rozwijał, monstownia Yarisa we Francji działała przez pewien czas na 3 zmiany. A w pewnym momencie przeszła znowu na 2 i 600 osób z tygodnia na tydzień zaprzestało pracy.
W całym podejsciu Lean nie chodzi jedynie o to aby maksymalnie wyzyłowac produkcję eliminujac marnotrawstwo, ale jednocześnie aby stac sie bardziej eleastycznym na zmiany rynkowe.
Toyota zdecydowanie jest ;-)
Pozdrawiam,
Konrad

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Konrad Gurbała:
Radosław Drzewiecki:
No to już chyba przeszłość:

Największy japoński producent samochodów Toyota ogłosił w piątek, że zwalnia w Japonii połowę swoich pracowników tymczasowych, czyli 3 tys. osób. Mazda nie przedłużyła umów z 1,3 tys. tymczasowych pracowników, a Isuzu ogranicza produkcję, co wiąże się ze zwolnieniem 1,4 tys. pracowników tymczasowych i etatowych

Źródło Financial Times

Pracownicy tymczasowi służą własnie dokładnie temu aby odpowiadac na wahania produkcji, na plus lub na minus.
A w chwili obecnej mamy duzy minus, stad "zwolnienia". Przecież pracownicy tymczasowi sa zatrudniani przez agencje pracy tymczasowej, tak wiec nigdy nie wchodzą do headcountu firmy, dla której pracują.
Nawet w czasach gdy rynek bardoz mocno się rozwijał, monstownia Yarisa we Francji działała przez pewien czas na 3 zmiany. A w pewnym momencie przeszła znowu na 2 i 600 osób z tygodnia na tydzień zaprzestało pracy.
W całym podejsciu Lean nie chodzi jedynie o to aby maksymalnie wyzyłowac produkcję eliminujac marnotrawstwo, ale jednocześnie aby stac sie bardziej eleastycznym na zmiany rynkowe.
Toyota zdecydowanie jest ;-)
Pozdrawiam,
Konrad


Przede wszystkim witam :)
W pełni zgadzam się z powyższym stwierdzeniem. To jest właśnie siła firm stosujących w zarządzaniu koncepcję lean. Będąc w stanie w pełni zaspokoić rynek dalej szukamy rozwiązań, które pozwolą podnieść wydajność procesów i wyeliminować marnotrawstwo. Tym samym jesteśmy w stanie w bardzo krótkim czasie zwiększyć produkcję i zaspokoić wahania popytu, nawet bardzo znaczne.
Firma nie będąc elastyczną może przez chwilowe wahania stracić część swoich klientów nie będąc w stanie zaspokoić ich potrzeb. Lean management nas przed tym w dużym stopniu zabezpiecza.
Scania Polska Suchłabowicz

Scania Polska Suchłabowicz Manager, Scania
Polska SA

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

witam

czy ktoś wie jak sytuacja wyląda w chwili obecnej w firmach związanych z Toyota?

Zamknięte fabryki? Zamknięte zmiany? Zwolnienia?

Czy jest różnica między podejściem w Europie Zachodniej a w Polsce?

pzdr

Dariusz

konto usunięte

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Toyota Motor Corp., drugi największy koncern motoryzacyjny na świecie, spodziewa się pierwszej od 71 lat straty operacyjnej z powodu spadku popytu na auta.

Strata koncernu w roku kończącym się w marcu 2009 wyniesie prawdopodobnie 150 miliardów jenów (1,7 miliarda USD) wobec spodziewanego wcześniej zysku 600 mld jenów - podała Toyota w komunikacie. Ostatnio koncern zanotował stratą operacyjną w kończącym się w marcu roku 1938 r.

Sprzedaż aut Toyoty w USA, największym rynku, spadła w listopadzie o 34 proc. Podobny spadek sprzedaży zanotował japoński koncern w Europie. "Warunki, jakie mamy, są wyjątkowo ciężkie. Stoimy w obliczu bezprecedensowej sytuacji" - ocenił prezes Toyoty Katsuaki Watanabe


...
Oczywiście Toyota jest w lepszej kondycji finansowej niż GM czy inne koncerny, ale fakt faktem - spadek popytu o około 30% spowodował stratę operacyjną zamiast spodziewanego (dużego) zysku.

Czy Toyota naprawdę jest dużo lepiej zarządzana niż (obecnie) inne koncerny? W szczególności, czy jest znacznie bardziej elastyczna? Nie sądze, bo jak pokazuje praktyka - w bieżącym roku została tak samo dotknięta malejącym popytem.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 22.12.08 o godzinie 14:47
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Piotr C.:
Toyota Motor Corp., drugi największy koncern motoryzacyjny na świecie, spodziewa się pierwszej od 71 lat straty operacyjnej z powodu spadku popytu na auta.

Strata koncernu w roku kończącym się w marcu 2009 wyniesie prawdopodobnie 150 miliardów jenów (1,7 miliarda USD) wobec spodziewanego wcześniej zysku 600 mld jenów - podała Toyota w komunikacie. Ostatnio koncern zanotował stratą operacyjną w kończącym się w marcu roku 1938 r.

Sprzedaż aut Toyoty w USA, największym rynku, spadła w listopadzie o 34 proc. Podobny spadek sprzedaży zanotował japoński koncern w Europie. "Warunki, jakie mamy, są wyjątkowo ciężkie. Stoimy w obliczu bezprecedensowej sytuacji" - ocenił prezes Toyoty Katsuaki Watanabe


...
Oczywiście Toyota jest w lepszej kondycji finansowej niż GM czy inne koncerny, ale fakt faktem - spadek popytu o około 30% spowodował stratę operacyjną zamiast spodziewanego (dużego) zysku.

Czy Toyota naprawdę jest dużo lepiej zarządzana niż (obecnie) inne koncerny? W szczególności, czy jest znacznie bardziej elastyczna? Nie sądze, bo jak pokazuje praktyka - w bieżącym roku została tak samo dotknięta malejącym popytem.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 22.12.08 o godzinie 14:47

Popyt, popytem, na to nie ma dobrego rozwiazania, które uchroniłoby przed utratą Klientów, szczegolnie gdy chodzi o rynek amerykanski (najwiekszy na świecie).

W informacji zabrakło jeszcze dwóch ważnych faktów (mam wrazenie, że specjalnie pominiętych):
- Toyota otwiera mimo tego siódmą fabryke w USA,
- nie zmniejsza produkcji w Europie.

A co do wyciagnietych w zwiazku z tym naprędce wniosków, to pozostawiam bez komentarza, szczegolnie biorac pod uwagę specyfikę zarzadzania "po koreańsku" ... Można mówic, że "Life's good" jeśli płaci sie pracownikom za 10 godzin pracy tyle co za 8 ...
Pozdrawiam,
Konrad

konto usunięte

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Popyt, popytem, na to nie ma dobrego rozwiazania, które uchroniłoby przed utratą Klientów, szczegolnie gdy chodzi o rynek amerykanski (najwiekszy na świecie).

No właśnie, popytu nie da się bezpośrednio kontrolować, ale chodził mi o elastyczne dostosowanie się do zmniejszonego o 30% popytu - widać nie udało się.
W informacji zabrakło jeszcze dwóch ważnych faktów (mam wrazenie, że specjalnie pominiętych):
- Toyota otwiera mimo tego siódmą fabryke w USA,
Hmmm po co? Raczej z rozpędu ;)
- nie zmniejsza produkcji w Europie.

To co będzie robić z towarem? Magazynować? Myślę że jednak zmniejsza, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnie gorzkie głosy o pracownikach montażu zapędzonych do sprzątania.
A co do wyciagnietych w zwiazku z tym naprędce wniosków, to pozostawiam bez komentarza, szczegolnie biorac pod uwagę specyfikę zarzadzania "po koreańsku" ... Można mówic, że "Life's good" jeśli płaci sie pracownikom za 10 godzin pracy tyle co za 8 ...

A co to ma do rzeczy? To miała być złośliwość? Wybacz prostolinijność ale pieprzysz trzy-po-trzy. Pracuje po 8 godzin, a ile zarabiam - nic Ci do tego. Widocznie wystarczająco dużo, żeby siedzieć w małej mieścinie już ponad 4 lata :p
Piotr Kowalczyk

Piotr Kowalczyk Lean Manufacturing -
Podejmę współpracę z
firmą szkoleniową.

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Piotrze,
"Hmmm po co? Raczej z rozpędu ;)"
z rozpędu to co najwyżej można głowę na słupie rozwazlic :),
Jakby nie było potrzeby to nie tylko Toyota ale żadna inna normalna firma nie budowała by nowej fabryki.
Wszystkie wielkie firmy z branży AM zgłaszają straty spowodowane kryzysem na rynku, jak zatem porównac metody zarządzania ?
Jeśli można w jakikolwiek sposób, to chyba przede wszystkim ze względu na ilości zwalnianych pracowników, ilości dni postojowych linii produkcyjnych lub ilości produktów zgromadzonych na magazynach.
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Piotr C.:
Popyt, popytem, na to nie ma dobrego rozwiazania, które uchroniłoby przed utratą Klientów, szczegolnie gdy chodzi o rynek amerykanski (najwiekszy na świecie).

No właśnie, popytu nie da się bezpośrednio kontrolować, ale chodził mi o elastyczne dostosowanie się do zmniejszonego o 30% popytu - widać nie udało się.

No i co w zwiazku z tym, bo nie rozumiem dokąd zmierzasz ?
W informacji zabrakło jeszcze dwóch ważnych faktów (mam wrazenie, że specjalnie pominiętych):
- Toyota otwiera mimo tego siódmą fabryke w USA,
Hmmm po co? Raczej z rozpędu ;)
- nie zmniejsza produkcji w Europie.

To co będzie robić z towarem? Magazynować? Myślę że jednak zmniejsza, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnie gorzkie głosy o pracownikach montażu zapędzonych do sprzątania.

Lepiej sprzątac za 2... brutto czy zasilic statystyki PUP ?
A co do wyciagnietych w zwiazku z tym naprędce wniosków, to pozostawiam bez komentarza, szczegolnie biorac pod uwagę specyfikę zarzadzania "po koreańsku" ... Można mówic, że "Life's good" jeśli płaci sie pracownikom za 10 godzin pracy tyle co za 8 ...

A co to ma do rzeczy? To miała być złośliwość? Wybacz prostolinijność ale pieprzysz trzy-po-trzy. Pracuje po 8 godzin, a ile zarabiam - nic Ci do tego. Widocznie wystarczająco dużo, żeby siedzieć w małej mieścinie już ponad 4 lata :p

Bardzo prosze o zachowanie dyskusji na odpowiednim poziomie i bez osobistych wycieczek. OK ?
Chodziło mi o pracowników produkcji.
http://praca.wnp.pl/zwolnienia-w-lg-po-strajku,23688_1...
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/w_lg_traca_prace_po...

konto usunięte

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Konrad Gurbała:
Lepiej sprzątac za 2... brutto czy zasilic statystyki PUP ?
Oczywiście!!! Ale nie mówmy o "utrzymaniu produkcji na stałym poziomie".
Chodziło mi o pracowników produkcji.
http://praca.wnp.pl/zwolnienia-w-lg-po-strajku,23688_1...
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/w_lg_traca_prace_po...

Raptem 3 osoby... nie znam dokładnie tego tematu, ale proponowałbym patrzeć na to przez pryzmat jakości dziennikarstwa ostatnio (mógłbym podać Ci kilka dużo bardziej drastycznych tekstów prasowych o LG - choćby w niedawnej Polityce - kompletne idiotyzmy). Prawda jest taka: płaci się tyle, jakie są ogólnie stawki, a praca w nadgodzinach jest wynagradzana zgodnie z KP (150% / 200% stawki).

Co do meritum... Po co wywlekłem temat kiepskiej kondycji Toyoty, będąc sam zwolennikiem (i praktykiem!) Lean-a, oraz - prywatnie - właścicielem auta marki Toyota?
Otóż po to aby podkreślić, że najlepiej wdrożony Lean nie jest receptą na wszystko (kryzys w szczególności). Jest efektywną metodą wspomagającą zarządzanie (nie jedyną z resztą), w dodatku niezwykle trudną i rzadko kiedy możliwą do dobrego wdrożenia w Polsce.

W odpowiedzi na wklejony news prasowy oberwało mi się w tonie "a u was biją Murzynów" ;)
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Raptem 3 osoby... nie znam dokładnie tego tematu, ale proponowałbym patrzeć na to przez pryzmat jakości dziennikarstwa ostatnio (mógłbym podać Ci kilka dużo bardziej drastycznych tekstów prasowych o LG - choćby w niedawnej Polityce - kompletne idiotyzmy). Prawda jest taka: płaci się tyle, jakie są ogólnie stawki, a praca w nadgodzinach jest wynagradzana zgodnie z KP (150% / 200% stawki).

No niestety, z zewnatrz widzi się tylko to co jest się w stanie przeczytac lub usłyszec. Sam miałem bardzo niemiłe doświadczenia,tak wiec trudno mnie bedzie przekonac o pozytywach warunków pracy w tej firmie (nie mówie oczywiscie, że takowych nie ma).
Otóż po to aby podkreślić, że najlepiej wdrożony Lean nie jest receptą na wszystko (kryzys w szczególności). Jest efektywną metodą wspomagającą zarządzanie (nie jedyną z resztą), w dodatku niezwykle trudną i rzadko kiedy możliwą do dobrego wdrożenia w Polsce.

Metody, która uchroni w 100% przed błędami w zarzadzaniu oraz wahaniami rynku nikt jeszcze nie wymyslił. Ale lean pozwala przynajmniej na to żeby przetrwac je przy mniejszych "stratach".
Zresztą własnie przeczytałem o tym, że Porsche wykupiło VW m.in. dzieki temu, że konsekwentnie stosowali u siebie, od lat 90tych, Kaizen.

W odpowiedzi na wklejony news prasowy oberwało mi się w tonie "a u was biją Murzynów" ;)

Nie, jedynie oparłem się na faktach, ponieważ opinii (pozytywnych i negatywnych) nt. lean jest tak wiele, że można byłoby napisac ksiażkę na temat "co myslisz o lean".

Przynajmniej udało nam się osiagnac słynny azjatycki konsensus.
Pozdrawiam,
Konrad
Marcin Hołda

Marcin Hołda Continous
Improvement / Lean
Manager

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Właściwie to nie ma tutaj nad czym dyskutować Panowie - nie ma sprzedaży, nie ma pracy. Nawet rewelacyjnie wdrażane rózne programy/projekty t.j. Lean, Six Sigma nie dadzą wiele jeżeli nasz produkt po prostu się nie sprzedaje. Oczywiście nie oznacza to, że nie należy nic robić. Wręcz przeciwnie (i tu zgodzę się z Konradem) - należy minimalizować straty wszelkimi możliwymi sposobami.
Boli mnie szczególnie przykład Remy Automotive ze Świdnicy. Firma od dobrych kilku lat wdrażała z sukcesami lean i miała naprawdę dobrze zorganizwane procesy (wiem, bo widziałem). Niestety właściciele (Amerykanie) podjęli decyzję o jej zamknięciu ...
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Marcin Hołda:
Właściwie to nie ma tutaj nad czym dyskutować Panowie - nie ma sprzedaży, nie ma pracy. Nawet rewelacyjnie wdrażane rózne programy/projekty t.j. Lean, Six Sigma nie dadzą wiele jeżeli nasz produkt po prostu się nie sprzedaje. Oczywiście nie oznacza to, że nie należy nic robić. Wręcz przeciwnie (i tu zgodzę się z Konradem) - należy minimalizować straty wszelkimi możliwymi sposobami.
Boli mnie szczególnie przykład Remy Automotive ze Świdnicy. Firma od dobrych kilku lat wdrażała z sukcesami lean i miała naprawdę dobrze zorganizwane procesy (wiem, bo widziałem). Niestety właściciele (Amerykanie) podjęli decyzję o jej zamknięciu ...

W takim razie życzmy im "dobrego" właściciela ;-)
A wracając do tematu, doleję nieco oliwy do ognia, gdy powiem, że zawsze z ciekawością przyglądam się biciu piany podczas dyskusji pt. "kto jest w firmie ważniejszy ? sprzedaż czy produkcja ?".
Wg mnie najwłasciwsza odpowiedź to : najwazniejszy jest zawsze Klient !
Tym optymistycznym akcentem życzę wszystkim efektywnego odpoczynku od spraw zawodowych w cieniu choinki i przy obficie zastawionym stole.
Pozdrawiam,
KonradKonrad Gurbała edytował(a) ten post dnia 25.12.08 o godzinie 22:52

konto usunięte

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Konrad Gurbała:
>> W informacji zabrakło jeszcze dwóch ważnych faktów (mam
wrazenie, że specjalnie pominiętych):
- Toyota otwiera mimo tego siódmą fabryke w USA,

Czy mówimy o fabryce w Blue Springs/Tupelo w Mississipppi, w której miał być produkowany hybrydowy Prius? Kilka dni wcześniej Toyota poinformowała, że budowa tej, zaawansowanej w 90% fabryki, zostaje bezterminowo wstrzymana. Dokończone zostaną stricte prace budowlane, jednak nie będą instalowane maszyny i linie produkcyjne. 100 zatrudnionych już pracowników zachowa jednak pracę i zostanie przesuniętych do innych zadań.

Jak by nie było, nie sądzę, żeby ta informacja umniejszała w jakikolwiek sposób dokonania i wspaniałość operacyjną Toyoty. Popatrzmy na te informacje jak finansiści. Np. jako wciąż znaczący importer aut i komponentów do USA mocno bije w nią najsilniejszy od 13 lat kurs jena do USD, i na pewno wahania kursów walutowych mają ogromny wpływ na skonsolidowane wyniki finansowe całego koncernu. Sam pracuję w firmie, która zarówno importuje (surowce) i eksportuje (wyroby gotowe) i bardzo silnie odczuwamy obecne wahania kursu USD i EUR do PLN.

Toyota jest znakomicie przygotowana na obecny kryzys (ogromne zasoby gotówki, brak zadłużenia) więc teraz będzie wykorzystywać te zasoby w trudniejszych czasach. Ciekawe są za to informacje podawane przy okazji tego, jakby nie było, historycznego komunikatu – że na placach fabrycznych i u dealerów w USA zgromadziły się już zapasy aut równe 92-dniowej krajowej sprzedaży czy też w niektórych biurach Toyoty w celu oszczędności wyłączane są elektryczne suszarki do rąk (tutaj za szacownym „New York Times”).

Co do pozamerytorycznego wątku tej dyskusji – proponuję duży emocjonalny dystans do informacji podawanych przez prasę czy media elektroniczne. Polscy dziennikarze dysponują często wiedzą naskórkową co do tematów, o których piszą, są leniwi, nie sprawdzają dokładnie informacji, i celem głównym jest znalezienie sensacji aby coś napisać. Szczególnie dotyczy to spraw związanych z gospodarką i ekonomią, o których najczęściej polscy dziennikarze po prostu nie mają pojęcia. Niestety.

Co do LG Electronics w Mławie – miałem w swojej poprzedniej pracy ogromną zawodową i osobistą przyjemność poznać Janinę Budzichowską, dawniej kierownika w LG, a obecnie wiceburmistrza Mławy. Nina dużo mi opowiedziała o tej firmie. Do tego sam bardzo intensywnie współpracowałem swego czasu z Koreańczykami. Dlatego mocno trzymam kciuki za Wasz dalszy pomyślny rozwój w Mławie Piotr. I zgadzam się z tym co napisałeś – Lean nie zapewnia trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku. To zespół bardzo przydatnych narzędzi podnoszących efektywność, jednak nawet najwybitniejsza doskonałość operacyjna nie jest strategią.

Co pokazuje zresztą ta informacja o Toyocie, która zainicjowała obecną dyskusję.

Pozdrawiam świątecznie

Adrian

konto usunięte

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Polscy dziennikarze dysponują często wiedzą naskórkową co do tematów, o których piszą, są leniwi, nie sprawdzają dokładnie informacji
100% racji, tyle że napisałbym to dużo dosadniej ;)
Co do LG Electronics w Mławie – miałem w swojej poprzedniej pracy ogromną zawodową i osobistą przyjemność poznać Janinę Budzichowską, dawniej kierownika w LG, a obecnie wiceburmistrza Mławy. Nina dużo mi opowiedziała o tej firmie. Do tego sam bardzo intensywnie współpracowałem swego czasu z Koreańczykami. Dlatego mocno trzymam kciuki za Wasz dalszy pomyślny rozwój w Mławie Piotr.

Cóż, pani Janina (której nie znam osobiście) jest tutaj pewną skrajnością z dwóch względów: po pierwsze pracowała w LG w dawnych czasach, kiedy rządził "pierwszy rzut" Koreańczyków kompletnie nie obeznanych z polskimi realiami, a po drugie, należała do osób które nie są w stanie dostosować się do koreańskiego stylu pracy (tak - jest inny; jedni są zachwyceni a inni kompletnie nie trawią tego). To powoduje jej silny uraz do LG ;)

Tak czy inaczej - dzięki za dobre słowo, fabryka ma się dobrze i bardzo rozwija właśnie w kierunku "szczupłego" zarządzania.

pozdrawiam
Slawomir S.

Slawomir S. Kadra zarządzająca

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Jak podaje The New York Times Toyota po raz pierwszy od kilkudziesieciu lat zanotuje strate w wysokosci 1,7 mld USD. Tak wiec pomimo duzej elastycznosci TPS-u to i tak nie udalo sie uniknac strat po ostatniej katastrofie, czy tez kryzysie finansowym.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6101281...

PS: bez TPS-u strata byla by pewnie wieksza, ale to juz jest inna sprawa ..:)Slawomir Suski edytował(a) ten post dnia 28.12.08 o godzinie 10:46
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Kolejna odsłona historii o prowadzeniu biznesu w trudnych czasach

http://manager.money.pl/strategie/case_study/artykul/t...
Sebastian D.

Sebastian D. Retail & Supply
Chain Manager -
Otwarty na
propozycje

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

A czytaliście list Jim`a Womack`a pt A Large Enough Wave Swamps All Boats ??

Jesli ktoś chce mogę podesłąć go na skrzynkę, bo nie mozna go publikować.

I jeszcze dwa ciekawe artykuły do przeczytania (trochę starę ale jeszcze aktualne):

http://online.wsj.com/article/SB123108939175751885.html

http://online.wsj.com/article/SB122969965719421799.htmlSebastian Dudek edytował(a) ten post dnia 13.01.09 o godzinie 08:11
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

Sebastian Dudek:
A czytaliście list Jim`a Womack`a pt A Large Enough Wave Swamps All Boats ??

Jesli ktoś chce mogę podesłąć go na skrzynkę, bo nie mozna go publikować.
He, he, a co napisał Jim Womack ?
Że w Stanach tak skutecznie wprowadzają Lean od prawie 20 lat, że jak przyszedł wielki sztorm to beda miec pewnie drugie Pearl Harbor ... w Detroit ?
Oczywiście wszystkiemu winni są znowu Japonczycy ...
Jestem ciekaw czy chwali model Toyoty czy broni rodzimej motoryzacji ?
Sebastian D.

Sebastian D. Retail & Supply
Chain Manager -
Otwarty na
propozycje

Temat: Toyota zmniejsza produkcję - TPS pokazuje swoją siłę

List odnosi się do Toyoty i analizuje powody, dla których obecny kryzys dotknał również tak stabilną firmę.Sebastian Dudek edytował(a) ten post dnia 13.01.09 o godzinie 13:38

Następna dyskusja:

System produkcji Toyota a L...




Wyślij zaproszenie do