Temat: Process Improvement - cechy lidera

Witam Wszystkich.

Bardzo często na forum poruszamy tematy przeróżnych narzędzi, tudzież problemów wdrożeniowych, oporu pracowników, spadku motywacji.. cóż - wymieniać można długo.

Jakie problemy natomiast tkwią w nas samych, naszych cechach i postawach jako inicjatorów i propagatorów zmian...???

Chciałbym polecić Wam ciekawy artykuł (niestety wersja angielska, ale myślę że przynajmniej części z nas to nie przerazi), który osobiście uważam za bardzo trafiony:

http://www.processexcellencenetwork.com/people-perform...

Ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń, co najczęściej nas blokuje, jakie braki zauważacie u siebie jako liderów (wyzwanie dla odważnych :) ) i u swoich przełożonych, które spowalniają rozwój Wasz i Waszych organizacji?

Pozdrawiam serdecznie - Andrzej.
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Process Improvement - cechy lidera

Witam,

Przeczytałem ten artykuł, żeby odetchnąć po całym dniu podróżowania i prowadzenia rozmów na targach lotniczych w Rzeszowie, ale lektura nie przyniosła ukojenia :o)

Poważniej, zanim przejdę do artykułu. Dziwi mnie, jak często, szczególnie w dużych firmach i korporacjach, "właścicielem procesu" jest wyznaczona osoba, a nie menedżer, który nim zarządza. owszem, często bywa tak, że menedżer zarządza jednostką organizacyjną, w której "dzieje się" kilka procesów, ale zwykle bywa tak, że funkcja właściciela procesu zwalnia menedżera (w jego mniemaniu) od zajmowania się nim bezpośrednio. Dla mnie to nonsens. Z takim "liderem" doskonalenie procesu wyjść nie może.

Nie będę się rozwodził nad poszczególnymi częściami. Moim zdaniem Autor, choć napisał ten artykuł posiłkując się własnymi doświadczeniami, potraktował temat za bardzo narzędziowo. Widać "znamię Six Sigmy" :o)

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Continuous Improvement Engi...




Wyślij zaproszenie do