Temat: Lean a Turystyka ?

Może ktoś z Was mi pomoże ... :D Zbieram się powoli do pracy licencjackiej, o lean`ie sporo wiem, ale raczej jak funkcjonuje w obszarze produkcyjnym, a co z turystyką ? Może ktoś zna jakieś konkretne przykłady tego jak lean działa w branży turystycznej ? Proszę o pomoc.

Z góry dzięki :)

Pozdrawiam
Radosław Drzewiecki

Radosław Drzewiecki PARTNER ZARZĄDZAJĄCY
LEANPASSION SP. Z
O.O.

Temat: Lean a Turystyka ?

Witam,

piękne procesy. TUI fajnie buduje przewagę konkurencjną choć pewnie nie wie że dzięki LEAN. Mają fajny patent na skrócenie czasu pasażera :).

Pozdrawiam

R

Myśle, że jak się skupisz na czasie trwania podróży to będzie można się skupić na VSM. Książka LEAN THINKING, WOMACK lub JONES opowiadają o case podrózy samolotem i przesiadkach na lotniskach. Bardzo ciekawe

Ja mogę podpowiedzieć jak lean management może skrócić czas przy odlocie z lotniska jako, że od kilku miesięcy pracujemy na terminalu nr 2 w Warszawie.

Mapowaliśmy i usprwnialiśmy procesy od check-in do boardingu dla strumienia pasażera, bagażu, cargo itp.

Great opportunities.

Zastanów się co z Twojej perspektywy wycieczki np. jest wartością dodaną. Zastanów się jak byś chciała żeby podróż wyglądała a jak wygląda. LEAN to przede wszystkim skrócenie czasu trwania procesu. Choć nie wiem czy ktoś by chciał zamienić 3 tyg. w Meksyku na 2 :).
To już żart.

Ale czas dotarcia i powrtou na miejsce to już proces do LEAN MANAGEMENT przepiękny.

Pozdrawiam

RadekRadosław Drzewiecki edytował(a) ten post dnia 18.03.09 o godzinie 15:30

Temat: Lean a Turystyka ?

Super :) Dzięki pomyślę nad tym, jedyny przykład jaki mi przyszedł na myśl, to np.Nike, Puma, Reebok, producenci sprzętu sportowego, bo jeżeli produkują, to muszą mieć jakąś produkcję, a jeżeli mają produkcję to mają lean :) Można ich podciągnąć pod rekreację, ale najbardziej zależy mi na przykładach z biur podróży, hoteli.
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Lean a Turystyka ?

Beata Gielniewska:
Może ktoś z Was mi pomoże ... :D Zbieram się powoli do pracy licencjackiej, o lean`ie sporo wiem, ale raczej jak funkcjonuje w obszarze produkcyjnym, a co z turystyką ? Może ktoś zna jakieś konkretne przykłady tego jak lean działa w branży turystycznej ? Proszę o pomoc.

Z góry dzięki :)

Pozdrawiam

Poszukaj na forach o turystyce, bo to wiekszosc forumowiczów to raczej branża produkcyjna :-)
Sam jestem ciekaw czy ktoś o tym w ogóle słyszał.
A co do turystyki Lean, to czesto Japończycy organizują Kaikaku Eventy w swoich zakładach. Tydzien zwiedza sie fabryki i poznaje japonską kulturę :-)

Temat: Lean a Turystyka ?

Ciężki temat :/ Nie ma zbyt wielu artykułów lean vs turystyka. Znalazłam kilka po angielsku, żadnych polskich publikacji. Czytał może ktoś:"Maszynę,która zmieniła świat" ? Opłaca mi się wydawać 87 zł + koszt przesyłki ?
Radosław Drzewiecki

Radosław Drzewiecki PARTNER ZARZĄDZAJĄCY
LEANPASSION SP. Z
O.O.

Temat: Lean a Turystyka ?

Beata Gielniewska:
Super :) Dzięki pomyślę nad tym, jedyny przykład jaki mi przyszedł na myśl, to np.Nike, Puma, Reebok, producenci sprzętu sportowego, bo jeżeli produkują, to muszą mieć jakąś produkcję, a jeżeli mają produkcję to mają lean :) Można ich podciągnąć pod rekreację, ale najbardziej zależy mi na przykładach z biur podróży, hoteli.


Hej Beata,

nie ten kierunek sorki.

Podpowiem już. Przykład nr 1: TUI wyróżnia się na tle konkurentów np. tym, że wracając z wakacji check in i nadanie bagażu jest robione w hotelu. Dzięki temu my możemy powylegiwac się dłużej 2 godziny na plaży a nasze bagaże jadą na lotnisko.

To jest właśnie LEAN. Skrócony LEAD TIME dla pasażera. Możesz pojechać na lotnisko później. W ogóle przyszłość należy do firm,
które znajdą sposoby na dostarczanie usług krócej od konkurencji.

Jaka radość pojawia się (tu moja polska mentalność|) gdy widzisz jak w upale stoją inni w kolejce na check in na lotnisku. A Ty masz satysfakcję, że operator wychodzi na przeciw Twoim wymaganiom.

Jak tylko znajdę czasu troszeczkę to dopiszę jak optymalizować ogólnie nazwane procesy na lotnisku. Może Ci się to przyda.

Konrad, może i większość jest z produkcji. Ja od ponad roku nie robiłem projektu na produkcji i nawet nie wiesz jak się cieszę.
Produkcja to nuda :). Usługi to wyzwanie: banki, poczta, lekarze, lot, lotnisko, obsługa i naprawa samolotów, firmy windykacyjne, centra usług wspólnych, procesy sprzedażowe, procesy rekrutacyjne, kopalnie, hurtownie. To jest świat którym obecnie się zajmujemy.

Pozdrawiam

RadekRadosław Drzewiecki edytował(a) ten post dnia 18.03.09 o godzinie 20:48
Konrad Gurbała

Konrad Gurbała It's more fun to be
a pirate than to
join the navy

Temat: Lean a Turystyka ?


Konrad, może i większość jest z produkcji.

Jestem właśnie ciekaw czy którys z forumowiczów miał doświadczenia z leanem (nazwanym po imieniu) w takich "egzotycznych" sektorach jak turystyka.
Produkcja to nuda :).

Nie zgadzam się. Jest jeszcze mnóstwo sektorów, w których Lean byłby wskazany a swiadomosc, że takie narzedzia istnieją, jest bardzo nikła.
Bardzo duże pole do popisu jest w produkcji na zamówienie.
Od niedawna robimy sumulację wprowadzania założeń lean w firmach produkujacych wyłacznie na zamówienie.
Zainteresowanie jest duże.
Usługi to wyzwanie: banki, poczta, lekarze, lot, lotnisko, obsługa i naprawa samolotów, firmy windykacyjne, centra usług wspólnych, procesy sprzedażowe, procesy rekrutacyjne, kopalnie, hurtownie. To jest świat którym obecnie się zajmujemy.

Jestem bardzo ciekaw kiedy któras firma nieprodukcyjna pochwali się np. na swojej stronie, że wprowadza narzedzia Lean u siebie i że ciagłe doskonalenie jest jej filozofią działania/zarządzania.
Czekam na taki moment niecierpliwie.Konrad Gurbała edytował(a) ten post dnia 18.03.09 o godzinie 21:21
Agnieszka Hromiak

Agnieszka Hromiak Marketing & Sales
Manager, HeatQ
Technology

Temat: Lean a Turystyka ?

Witam.
Ja mogę polecić książkę z mapowania pt: „Doskonalenie strumienia wartości”. autorstwa Joanny Czerskiej - Właściciela i Trenera firmy LeanQ Team.

Opis książki:
Książka ukazuje perspektywy optymalizacji przedsiębiorstwa opartej na koncepcji lean (ang. lean – szczupły). Efektem jest tworzenie samodoskonalącej się organizacji nastawionej na efektywne gospodarowanie zasobami dla zrealizowania zapotrzebowania generowanego przez rynek w taki sposób, aby zapewnić maksymalizację zysku. Należy zacząć od zdiagnozowania stanu istniejącego, wyznaczyć wizję stanu przyszłego, zaplanować zmiany, które doprowadzą nas do celów określonych wizją stanu przyszłego i przyjąć mierniki oceny efektywności procesu realizacji zmian. Problemem jest umiejętność spojrzenia na firmę jako całość i zrozumienie przez każdego pracownika jego miejsca w organizacji i wpływu, jaki na nią wywiera.

Do kogo skierowana jest książka? Przede wszystkim do menedżerów – tych, którzy poszukują rozwiązań mających na celu poprawę wyników finansowych firmy. Do wszystkich tych, którzy zostali postawieni przed zadaniem redukcji zapasów, zwiększenia wydajności produkcji i produktywności. Do studentów i tych, którzy chcą poznać warunki funkcjonowania firm i realne problemy, z którymi spotyka się każdy, kto kiedykolwiek uczestniczył w procesie realizacji zlecenia. Do poszukujących rozwiązań i inspiracji w doskonaleniu swojej organizacji.

wydawnictwo DIFIN
wydanie 2009 r.
ISBN: 978-83-7251-942-9

Książka dostępna jest w sprzedaży firmy: LeanQ Team (marketing@lean.info.pl) oraz wydawnictwie Difin i wielu księgarniach internetowych.

Jeśli jest Pani zainteresowana książką, proszę o kontakt na maila.
Jednak muszę uprzedzić, iż zawarte przykłady są na podstawie firm produkcyjnych.

Nigdy nie myślałam, jabky to połączyć z branżą turystyczą, aczkowliek wydaje się to być bardzo interesujące. Życzę powodzenia w pisaniu pracy i czekam na dalsze informacje.

Następna dyskusja:

Szkolenie na temat Lean Man...




Wyślij zaproszenie do