Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Zakupy dla marketingu

Witam serdecznie,

czy ktoś z grupowiczów ma doświadczenia związane z zakupem wszelkiego rodzaju usług marketingowych? Jeśli tak i do tego chciałby się nimi podzielić, to będę wdzięczny.

Dziękuję i pozdrawiam.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Zakupy dla marketingu

TAK :)
Pawel Adamowski

Pawel Adamowski zintegrowana
komunikacja
marketingowa

Temat: Zakupy dla marketingu

Witam
Posiadam wiedzę i doświadczenie wyniesione z pracy po obydwu stronach barykady.
Chętnie się podzielę.
pozdrawiam
Paweł
Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Zakupy dla marketingu

Pawel Adamowski:
Witam
Posiadam wiedzę i doświadczenie wyniesione z pracy po obydwu stronach barykady.
Chętnie się podzielę.
pozdrawiam
Paweł

Pawle, a czy mógłbyś się podzielić częścią tej wiedzy i doświadczeń tutaj na forum grupy? Na co warto zwracać uwagę przy organizowaniu procesu zakupów dla marketingu? Pułapki, niespodzianki, itp?
Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Zakupy dla marketingu

Grzegorz Olechniewicz:
TAK :)

Dzięki :)
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Zakupy dla marketingu

Norbert S.:
Grzegorz Olechniewicz:
TAK :)

Dzięki :)

To jest bardzo obszerny temat w związku z tym poproszę Cie Norbercie o sprecyzowanie usługi.

Jak nie możesz tutaj to zapraszam na prv.Grzegorz Olechniewicz edytował(a) ten post dnia 11.02.10 o godzinie 17:23
Tomasz Dębiński

Tomasz Dębiński EMEA Category
Manager Electronics

Temat: Zakupy dla marketingu

To fakt temat naprawdę obszerny jak IT i inne. Zależy co dokładnie Cię interesuje (agencje kreatywne, domy mediowe itd.) ?

Ta działka akurat nie należała do moich obowiązków ale miałem z nią do czynienia.
Agata Wojda

Agata Wojda Procurement Manager
La Lorraine

Temat: Zakupy dla marketingu

Tak, mam doświadczenie w zakupach POP, POS, nagród w konkursach konsumenckich, added value itp...
Norbert S.:
Witam serdecznie,

czy ktoś z grupowiczów ma doświadczenia związane z zakupem wszelkiego rodzaju usług marketingowych? Jeśli tak i do tego chciałby się nimi podzielić, to będę wdzięczny.

Dziękuję i pozdrawiam.
Agata Wojda

Agata Wojda Procurement Manager
La Lorraine

Temat: Zakupy dla marketingu

umowach z agencjami różnego rodzaju...
Agata Wojda:
Tak, mam doświadczenie w zakupach POP, POS, nagród w konkursach konsumenckich, added value itp...
Norbert S.:
Witam serdecznie,

czy ktoś z grupowiczów ma doświadczenia związane z zakupem wszelkiego rodzaju usług marketingowych? Jeśli tak i do tego chciałby się nimi podzielić, to będę wdzięczny.

Dziękuję i pozdrawiam.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Zakupy dla marketingu

Ok jeśli chodzi o zakupy usług:

- Serwisy internetowe (produktowe i korporacyjne);
- Pozycjonowanie serwisów (dość istotne i powinno być połączone z produkcją serwisu ze względu na optymizację kodu);
- Mas mailing;
- Promowanie marki na forach chatach (zwane też viralami) :);
- Animacja komputerowa 3D, Flash;
- Reklma TV wykonanie;
- Projekty DTP;
- Druk cyfra, offset;
- Fotografia reklamowa;
- Teksty reklamowe (copywriting);
- Organizacja event'ów;
- itd...

To w tych tematach jeśli ktoś chce mogę odesłać go do sprawdzonych dostawców.
Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Zakupy dla marketingu

Grzegorz Olechniewicz:
- Organizacja event'ów;

Jakie rozwiązanie byś zaproponował w sytuacji gdy jest centralny dział zakupów i centralny marketing, ale też marketing lokalnie kupuje i przeprowadza dużo imprez - nazwijmy je umownie - mikromarketingowych z budżetem po 2-5 tys zł?
Tomasz Dębiński

Tomasz Dębiński EMEA Category
Manager Electronics

Temat: Zakupy dla marketingu

A jest wybrany globalnie jakiś dostawca/y dla tego rodzaju usług ?
Monika Kaszuba

Monika Kaszuba Manager Działu
Administracji i
Zakupów

Temat: Zakupy dla marketingu

Moim zdaniem nie jest dobrze dla firmy jeśli stosujemy rozproszenie zakupowe (nawet jeśli budżet wynosi 2-5 tys. zł). Ja osobiście jestem za tym, aby Dział Zakupów kontrolował wszelkie zakupy bez względu na budżet.
A czy te zakupy dokonywane są u tego samego dostawcy? I czy marketing sprawdza cenę?
Tomasz Dębiński

Tomasz Dębiński EMEA Category
Manager Electronics

Temat: Zakupy dla marketingu

Monika Kaszuba:
Moim zdaniem nie jest dobrze dla firmy jeśli stosujemy rozproszenie zakupowe (nawet jeśli budżet wynosi 2-5 tys. zł). Ja osobiście jestem za tym, aby Dział Zakupów kontrolował wszelkie zakupy bez względu na budżet.
To się zgadza. Wtedy można uzyskać najlepszą kontrolę kosztów. Niestety mało firm jeszcze do tego dojrzało.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Zakupy dla marketingu

Norbert S.:
Grzegorz Olechniewicz:
- Organizacja event'ów;

Jakie rozwiązanie byś zaproponował w sytuacji gdy jest centralny dział zakupów i centralny marketing, ale też marketing lokalnie kupuje i przeprowadza dużo imprez - nazwijmy je umownie - mikromarketingowych z budżetem po 2-5 tys zł?


Ja aż tak nie przesadzam jeśli chodzi o kontrolę chociaż kilka miesięcy temu czytałem badania wypuszczone przez Aberdeen Group które jasno wskazywały, że im większa kontrola budżetu tym większe oszczędności ale w tym przypadku musimy spojrzeć na to realnie np. Firma usługowa który posiada 200 placówek każda z nich dostaje budżet na mikro-marketing 2500 (opłacenie ludzi roznoszących ulotki, jakiś mały backlight niedaleko placówki) robi nam się pokaźna kwota.

Masz 2 rozwiązania.

1. Podpisać umowę ramową z którymś z dostawców tego typu usług tzn. (agencje hostess, ulotki itp.) tych umów możesz mieć nawet 10 copy-paste ale zanim to zrobisz musisz przeliczyć co bardziej się opłaca zatrudnianie ludzi na umowę zlecenie czy FV. :)

2. Ustalenie wolnego budżetu dla placówki nie tylko na mikro marketing ale też na innego rodzaju zakupy np. czyszczenie klimy. W takim przypadku dobrze jest objąć procedurą uproszczoną np. ma zabrać minimum 3 oferty, CC do wybranego kupca jeśli sobie nie radzi wsparcie DZ.

Jeśli chodzi o duże akcje z udziałem departamentu marketingu to nie wyobrażam sobie aby były realizowane z obejściem działu zakupów ale wiem że ma to miejsce w wielu firmach najczęściej dostawcy w takich przypadkach wybierani są bardzo liberalnie głownie w oparciu o "lans".
Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Zakupy dla marketingu

Tomasz Dębiński:
A jest wybrany globalnie jakiś dostawca/y dla tego rodzaju usług ?

Wyobraźmy sobie, że "nie". Wyobraźmy sobie też, że nie ma jednej firmy, która obejmie swoim zasięgiem cały obszar, w którym firma funkcjonuje.
Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Zakupy dla marketingu

Monika Kaszuba:
A czy te zakupy dokonywane są u tego samego dostawcy? I czy marketing sprawdza cenę?

Zakupy nie są dokonywane u tego samego dostawcy, bo są to np. restauracje, w których firma organizuje eventy w całym kraju.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: Zakupy dla marketingu

Norbert S.:
Monika Kaszuba:
A czy te zakupy dokonywane są u tego samego dostawcy? I czy marketing sprawdza cenę?

Zakupy nie są dokonywane u tego samego dostawcy, bo są to np. restauracje, w których firma organizuje eventy w całym kraju.

No to pozostaje budżet dla danej jednostki kwestia ustalenia tylko progu. Jeśli eventy byłyby organizowane głównie w hotelach to istnieje możliwość podpisania umów ramowych z sieciami.
Monika Kaszuba

Monika Kaszuba Manager Działu
Administracji i
Zakupów

Temat: Zakupy dla marketingu

Norbert S.:
Monika Kaszuba:
A czy te zakupy dokonywane są u tego samego dostawcy? I czy marketing sprawdza cenę?

Zakupy nie są dokonywane u tego samego dostawcy, bo są to np. restauracje, w których firma organizuje eventy w całym kraju.

Z własnego doświadczenia wiem, że wszystko można negocjować. Każdą pojedynczy event także. Pamiętaj, że nawet przy małych negocjacjach w skali całego roku i całego kraju robi się już pokaźna sumka.
Monika Kaszuba

Monika Kaszuba Manager Działu
Administracji i
Zakupów

Temat: Zakupy dla marketingu

Tomasz Dębiński:
Monika Kaszuba:
Moim zdaniem nie jest dobrze dla firmy jeśli stosujemy rozproszenie zakupowe (nawet jeśli budżet wynosi 2-5 tys. zł). Ja osobiście jestem za tym, aby Dział Zakupów kontrolował wszelkie zakupy bez względu na budżet.
To się zgadza. Wtedy można uzyskać najlepszą kontrolę kosztów. Niestety mało firm jeszcze do tego dojrzało.

Tak to prawda. Ale niestety nawet w firmach, które dojrzały do utworzenia Działu Zakupów, ciężko jest na początku przeforsować i zaszczepić ideę oszczędzania w działach, które do tej pory miały pełną swobodę zakupową (jak np marketing)!



Wyślij zaproszenie do