Ewelina D.

Ewelina D. Purchasing Manager

Temat: tworzenie bazy dostawców

Witam,

chciałabym zapytać o bazę dostawców ( obecnych i ewentualnych nowych) i poszukuje waszej pomocy, wskazówek w jej stworzeniu - jak najlepiej się do tego zabrać, w jakim programie by to zrobić ( excel?) itd jak macie jakieś doświadczenia w tym temacie będę wdzięczna za wskazówki:)
Baza dotyczy dostawców NPS, czyli nie produkcyjnych i bedize podzielona na kategorie zakupowe: POSm, gadgety itd....

z góry dzięki za rady i porady
ewel
Tomasz Dębiński

Tomasz Dębiński EMEA Category
Manager Electronics

Temat: tworzenie bazy dostawców

Zależy to od ilości dostawców i do czego taka baza miałaby służyć. Moim zdaniem najlepszy byłby system ERP, skoro jednak to dostawcy nie produkcyjni to przypuszczam, że ERP/MRP nie ma.

Wystarczy chyba Excel lub Access ... no i odpowiedź na pytanie do czego taka baza miałaby służyć.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: tworzenie bazy dostawców

METODA A.

1. Jeśli chcesz stworzyć taki system wpierw rozpisz sobie jakie dane chcesz agregować czy tylko dane teleadresowe czy również informacje dotyczące aktualnych zamówień, obrotów, wartości ofert no i co chcesz z nimi zrobić im lepiej to zrobisz tym bardziej się to zwróci w czasie korzystania.

I teraz dość niestandardowa metoda ale się sprawdza.

2. Prześlij zapytanie do kadr o to czy któryś z waszych informatyków w CV napisał sobie znajomość PHP i MySQL gwarantuje że jeśli macie ich kilku to się taki znajdzie.(praca z excelem jest ok ale jak jest większa ilość użytkowników robi się ciężko) Lepiej zrobić rozpoznanie przez kadry bo przesłanie zapytania do działu IT może nie doczekać się odp.

3. Jak już masz ww. informacje to dopiero wtedy załatwiasz akceptację projektu w firmie, pamiętaj o zaznaczeniu że posiadacie zasoby wewnętrzne.

4. Wytworzenie takiego narzędzia powinno zając około 3 tygodni z podstawowymi funkcjonalnościami.

A ta metoda sprawdza się w 100%
METODA B. Zamów u nas :)Grzegorz O. edytował(a) ten post dnia 19.04.10 o godzinie 09:51
Pawel Lachman

Pawel Lachman Senior Supply Chain
Manager

Temat: tworzenie bazy dostawców

Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie na pytania:
a) do czego ma Ci służyć baza?
Jeżeli tylko do trzymania kontaktów, adresów itp - to Excel wystarczy. (może nawet jakaś ksiązka adresowa w outlooku lub lotusie)?
Jeżeli sądzisz, że poniesie Cię fantazja ;) i będziesz chciała "dolepiać" do dostawców kolejne klocki z układanki (produkty, zamówienia, itp) - to access. Zależy od stopnia skomplikowania.

Napisz coś więcej - co chcesz mieć w tej bazie. Prawdopodobnie excel wystarczy.

Następna dyskusja:

Audyty dostawców




Wyślij zaproszenie do