Aleksandra
Zgolak
Kupiec strategiczny
- strategic buyer,
MPS International
...
Temat: Reklamacja
Witam wszystkich kupcówW naszej firmie prowadzeniem reklamacji u dostawców zajmują się właśnie kupcy, jako osoby będące w najbliższym kontakcie z dostawcami. Muszę powiedzieć, że poza nielicznymi dostawcami, którymi zazwyczaj są duże firmy, są ogromne problemy z prowadzeniem reklamacji - nawet w firmach, które pracują zgodnie z systemami zarządzania. Firmy reagują na reklamacje z opóźnieniem, bywa, że w ogóle, a czasami bardzo ciężko jest wyciągnąć z nich jakąkolwiek rekompensatę za poniesione koszty. Dostawcy ci zazwyczaj są nam narzuceni przez klienta, sygnały wysyłane do klienta o proponowanej zmianie dostawcy nic nie dają, dostawca czuje się bezkarny, my zostajemy z kosztami. Może ktoś zna jakieś metody dyscyplinowania dostawców? Jakieś wypracowane rady radzenia sobie z reklamacjami?
Pozdrawiam