Grzegorz
O.
TRENER / DORADCA +48
666 300 037
Temat: PR Pionu Zakupów
Tomasz Dębiński:
To się zgadza jeśli chodzi o standardowe zakupy, który są dokonywane regularnie. Wtedy powinno to iść automatycznie przez system i buyer tak na prawdę jedyne co powinien zrobić to zatwierdzić wydatek, a system wysłać zamówienie do dostawcy.
Co innego jeśli chodzi o zakupy niestandardowe takie jak np. systemy IT, kampanie reklamowe i inne wydatki o dużej wartości. Wtedy sprawa nie jest już taka łatwa, a osoba która potrzebuje danego towaru/usługi powinna mieć jasną informację gdzie powinna się z tym zwrócić.
Cały czas mówię o zakupach indirect.
Direct powinien być bardzo zautomatyzowany ze względu na ilości i różnorodność elementów jakie są potrzebne w krótkim okresie.
Ale indirect tez może być zautomatyzowany i do danej kategorii czy to IT (systemy, urządzenia itd.) czy produkty i usługi reklamowe, hotele ... może być przypisany category buyer jeśli dana organizacja nie posiada wewnętrznych zasobów do przetworzenia takiego procesu może go zlecić na zewnątrz. np. do nas :) w takich przypadkach firma zewnętrzna świadcząca usługi wsparcia podpięta jest pod system klienta i uwzględniona w jego ścieżkach akceptacyjnych.