Kornelia
Wójtowicz
Eco-SMART Poznań
Import i sprzedaż
produktów
ekologicznyc...
Temat: Po drugiej stronie biurka - prośba o radę
Witam,Rozpoczęłam nowy wątek, by tym samym nie wprowadzać zamieszania w innych wątkach niezwiązanych z moim zapytaniem,
Mam pytanie dotyczące sfery zakupów w dużych podmiotach. Jestem właścicielem firmy, która w najbliższym czasie zajmować się będzie importem opatentowanego produktu z branży chemii gospodarczej ( segment motoryzacja) - produktu funkcjonalnie istniejącego na rynku, jednak w nowej wersji. W związku z tym zastanawiam się nad wprowadzeniem w/w produktu do sieci różnych podmiotów – hipermarketów, marketów, stacji paliwowych oraz sklepów branży pokrewnych do produktu.
Ad rem: moje pytanie a właściwie prośba. Czy mogłabym otrzymać informacje, wskazówki na temat inicjacji kontaktu z właściwym Kupcem. Czy bardziej „na miejscu” jest telefon do odpowiedniej osoby, czy też przesłanie oferty z próbką i czekanie na ewentualną odpowiedź? Pytanie dotyczący samej oferty: czy w ofercie cenowej rozpisać „widełki cenowe” adekwatne do wielkości zamówienia czy też określić jedna stałą cenę? Na co zwrócić uwagę podczas pisania oferty – co jest istotne, a co jest niepotrzebnym „ozdobnikiem”? Czy dostawca może sugerować cenę detaliczną, czy jest to wyłącznie w kwestii Kupca. Czy istnieje cicha reguła wielkości marży dla Odbiorcy? Jakie informacje dla Kupca o Dostawcy są istotne? Jakie warunki formalne musi spełnić, by rozpocząć współpracę?
Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że część informacji stanowi „tajemnicę handlową”, ale oczywiście jeżeli istnieje taka możliwość proszę o wskazówki, w jaki sposób zdobyć zainteresowanie Kupca, rozpisać konkretną ofertę z najbardziej istotnymi elementami.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam,