Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

Mam pytanie do osób, które w swojej pracy kupują produkty i usługi na potrzeby szeroko pojętego marketingu.

Jak tworzycie specyfikacje? Jak wybieracie dostawców? Jak oceniacie oferty, jakość pracy, usług, produktów? Jak postrzegacie relacje jakości i wyjątkowości do ceny? Na co zwracacie szczególną uwagę? Czego szczególnie przestrzegacie a co koniecznie omijacie?

Tak, wiem, trochę się tych pytań wysypało, ale pomyślałem, że zwykłe "jak kupujecie marketing" to trochę za mało.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Rafał Grabowski

Rafał Grabowski Kierownik Działu
Zakupów

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

Co masz dokładnie na myśli pod hasłem marketing?
Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

Rafał Grabowski:
Co masz dokładnie na myśli pod hasłem marketing?

Agencje reklamowe (BTL, ATL, internet - tak trochę pomiędzy), gadżety, eventy, incentives, programy lojalnościowe... itp.
Katarzyna F.

Katarzyna F. Specjalista ds.
Zakupów

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

Norbert, ja kupuję marketing (tylko marketing :) ). Temat jest bardzo szeroki. Dla każdego z tych obszarów, które wymieniłeś specyfikacje są inne. To, czego staram się unikać to rozliczanie kosztów powykonawczo, w usługach jest to dosyć popularne. Im cennik w umowie jest bardziej szczegółowy tym mniej problemów. Przy usługach można też wyceniać stawki godzinowe, ale nie polecam, gdyż jest to trudne do zweryfikowania. Chętnie pomogę, ale muszę znać więcej szczegółów, gdyż jest to temat rzeka.
Pozdr,
K
Joanna Z.

Joanna Z. Sourcing Manager,
British-American
Tobacco Polska S.A.

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

Ciekawe pytanie :)
Pozwolę sobie je trochę odwrócić - Jak kupujecie "overheady"? Jak tworzone są specyfikacje, jakie kryteria decydują o wyborze dostawcy?
I wydaje mi się, że odpowiedź na obydwa nie jest oczywista/jednoznaczna, bo zgodzę się z Kasią, że to temat rzeka...
Powiem tak - dużo zależy od ludzi których wspieramy przy kupowaniu, od barier rynku, tego czego szukamy - koncepcji czy realizacji....

Co powiecie na rozbicie zagadnienia. Może zacznijmy od konkretnej kategorii - np. gadżety?
Rafał Grabowski

Rafał Grabowski Kierownik Działu
Zakupów

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

Norbert , zbyt szeroko !!!!
Każdy z elemenów inaczej..... najłatiej chyba w kategoriach masowych / prostych .
Moze pomaluku ocenimy kazda kategorie osobno? :-)
Jacek Jarmuszczak

Jacek Jarmuszczak Global Category
Expert, Prof
Services & IT

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

To ja dam jednego tipa ode mnie, który mi się sprawdził już kilka razy, przy zakupie dla marketingu.

Daj mało czasu.
Daj bardzo mało czasu na propozycję koncepcji/rozwiązania. Bardzo mało to jest pojecię względne. Ja ostatnio dałem 3 dni, na projekt, który normalnie robi się miesiąc.

Profesjonaliści dobrze umotywowani, zrobią. Są dobrze zorganizowani, mają odpowiednie zaplecze, kompetencje - mogą.
Malkontenci stwierdzą, że się nie da.
I w ten sposób masz pierwszy odsiew i potwierdzenie kompetencji dostawcy.

pozdr
Agnieszka Thomas

Agnieszka Thomas Head of Indirect
Purchasing Team in
Danone Group in
Poland

Temat: Jak kupujecie "marketing"?

cześć, też dorzucę coś od siebie; mówiąc bardzo ogólnie u mnie sprawdzają się często tzw. kryteria dopuszczające, bardzo szeroko rozumiane i różne w zależności od danego produktu/ usługi; np w przypadku produkcji bardzo często będzie to reżyser (z odpowiednim doświadczeniem np w animacjach); jeśli chodzi o eventy to często w pierwszej kolejności patrzymy na pomysł (w ogóle nie biorąc pod uwagę cen) i dopiero najlepsze z nich/zakwalifikowane dalej rozpatrujemy od strony kosztów itd..ułatwia to w przyszłości rozmowy w przypadku kiedy nasi klienci wewnętrzni powołują się na tzw. szeroko rozumianą jakość, kreatywność itp; w obu kategoriach unikam podawania budżetu (co wiem jest często stosowane), gdyż wtedy 99% ofert będzie skrojonych idealnie na podaną kwotę i zawężamy sobie wtedy pole manewru i negocjacji;
pzdr

Następna dyskusja:

jak usprawnić pracę kupca??




Wyślij zaproszenie do