Kornelia Wójtowicz

Kornelia Wójtowicz Eco-SMART Poznań
Import i sprzedaż
produktów
ekologicznyc...

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Witam,

z racji tego, że grupę KUPCY z zainteresowaniem czytają osoby "z drugiej strony biurka" proszę o rady, jak powinna wyglądać i co zawierać oferta handlowa kierowana do Kupca, która zawierałaby wszystkie potrzebne informacje. Oferta, która odpowiadałaby na wszystkie pytania Kupca, bez zbędnych "dopytek" dotyczących oczywiście elementów decydujących o tym, że Kupiec zainteresuje się wstępnie produktem.

Pozdrawiam,
Kornelia

konto usunięte

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Kornelia Wójtowicz:
Witam,

z racji tego, że grupę KUPCY z zainteresowaniem czytają osoby "z drugiej strony biurka" proszę o rady, jak powinna wyglądać i co zawierać oferta handlowa kierowana do Kupca, która zawierałaby wszystkie potrzebne informacje. Oferta, która odpowiadałaby na wszystkie pytania Kupca, bez zbędnych "dopytek" dotyczących oczywiście elementów decydujących o tym, że Kupiec zainteresuje się wstępnie produktem.

Pozdrawiam,
Kornelia


Kornelia, duzo zależy z jakiej branży będzie ta oferta:).
Inne elementy są w ofercie np.wynajmu sprzętu a inne w ofercie na transport czy...noclegi a jeszcze inne na zakup np.elementów elektrycznych czy jakieś osprzętu.

Generalnie:
*CO -wszelkie dane/parametry techniczne/rodzaje
*czas dostawy
*koszt dostawy -o ile można go w ofercie ogólnej określić
*termin i forma płatności
*ogólne warunki sprzedaży
*wymagane dokumenty PRZED dokonaniem sprzedaży np.NIP, REGON, KRS itd.
*osoba kontaktowa
*pełne dane firmy sprzedającej.
Piotr Majka

Piotr Majka Purchasing Manager,
Rolls-Royce Poland

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

witam,

Dla mnie (sektor automotive) idealna oferta powinna zawierać:
- koszt materiału (przy nowych projektach, kiedy kwotacja oparta jest na danych rysunkowych lub modelach przydaje się informacja na temat zakładanej wagi netto i brutto), wraz z alternatywnymi materiałami dla porównania,
- koszty logistyczne: (transport, pakowanie-operacja, opakowanie) dla różnych warunków dostaw - exw,dap,
- koszt robocizny, (maszyny, ludzie itp.),
- overheady,
- added value,
- cena końcowa, która jest sumą powyższych,
- ewentualny koszt narzędzi,
- termin realizacji próbek + czas przygotowania dokumentacji technicznej + czas realizacji pierwszej dostawy seryjnej po zaakceptowaniu próbek,
- proponowany termin płatności,
- plan obniżek ceny na najbliższe lata - przy zakupach seryjnych,
- sugestie odnośnie optymalizacji designu w celu redukcji kosztów zakupu,

tak na prawdę to każdy kupiec zależnie od tego co kupuje powinien mieć przygotowany szablon "Costs Breakdown" (rozbicie kosztów), który wysyła sprzedawcy razem z zapytaniem ofertowym - na tej podstawie sprzedawca wie dokładnie co powinien wysłać w ofercie.

pozdrawiam
PMPiotr Majka edytował(a) ten post dnia 23.08.11 o godzinie 13:00
Norbert S.

Norbert S. Kierownik Działu
Zakupów i
Administracji

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Kornelia Wójtowicz:
Witam,
[...] co powinna zawierać oferta handlowa kierowana do Kupca [...]

Kornelia,

po głębszym przemyśleniu myślę, że jest tylko jedna informacja, którą oferta zawierać musi (wprost, czy pośrednio). Otóż po przeczytaniu Twojej oferty kupiec musi wiedzie, ILE ZAOSZCZĘDZI (lub zarobi), dzięki nawiązaniu współpracy z Tobą.

:)

Pozdrawiam
Norbert Szafranowicz
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Dodam, że nie zawsze liczy się w wyborze pieniądz czasami o wiele ważniejsza jest jakość współpracy.
Rafał Grabowski

Rafał Grabowski Kierownik Działu
Zakupów

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Jeśli KUPIEC wie co chce kupic oraz jak , to wszystko znajdziesz w zapytaniu ofertowym skierowanym do PW/DST :-)
Pozostałe elementy sa do uzgodnienia w trakcie negocjacji z wybranymi do tego etapu PW/DST.

Zgodnie ze starą zasadą : "U get what U pay for " :-)

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Norbert S.:
.. kupiec musi wiedzie, ILE ZAOSZCZĘDZI (lub zarobi), dzięki nawiązaniu współpracy z Tobą.

Kiedyś w rozmowie bardzo doświadczonego kupca z kandydatem padło podobne pytanie. Bez wchodzenia w szczegóły, wyszło na to, że "oszczędności" też maja swoje granice i kupiec będzie musiał z tym żyć, że już więcej niczego nie oszczędzi, przynajmniej w tym czy innym przypadku.
Ilona R.

Ilona R. Kierownictwo
średniego szczebla.
Zakupy, controlling,
log...

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Jolanta I.:
Kornelia Wójtowicz:
Witam,

z racji tego, że grupę KUPCY z zainteresowaniem czytają osoby "z drugiej strony biurka" proszę o rady, jak powinna wyglądać i co zawierać oferta handlowa kierowana do Kupca, która zawierałaby wszystkie potrzebne informacje. Oferta, która odpowiadałaby na wszystkie pytania Kupca, bez zbędnych "dopytek" dotyczących oczywiście elementów decydujących o tym, że Kupiec zainteresuje się wstępnie produktem.

Pozdrawiam,
Kornelia


Kornelia, duzo zależy z jakiej branży będzie ta oferta:).
Inne elementy są w ofercie np.wynajmu sprzętu a inne w ofercie na transport czy...noclegi a jeszcze inne na zakup np.elementów elektrycznych czy jakieś osprzętu.

Generalnie:
*CO -wszelkie dane/parametry techniczne/rodzaje
*czas dostawy
*koszt dostawy -o ile można go w ofercie ogólnej określić
*termin i forma płatności
*ogólne warunki sprzedaży
*wymagane dokumenty PRZED dokonaniem sprzedaży np.NIP, REGON, KRS itd.
*osoba kontaktowa
*pełne dane firmy sprzedającej.

_______________________________
W przypadku zakupu urządzenia (ew. instalacji) istotne są warunki gwarancji i to na jaki czas sprzedawca jej udziela.

konto usunięte

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Ilona R.:
_______________________________
W przypadku zakupu urządzenia (ew. instalacji) istotne są warunki gwarancji i to na jaki czas sprzedawca jej udziela.


Do tego dodałabym informacje o odległości do najbliższego serwisu.
Grzegorz B.

Grzegorz B. Multi-Skilled
Engineer / Cost &
Time Killer

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

W Azji by to nie przeszło...

"- plan obniżek ceny na najbliższe lata", "overhead'y" ? "koszt narzędzi" - mnie jako kupca mało to intersuje.

Lekko przekombinowane. Wieje podręcznikami, Kaizen itepe.

Ale może Automotive rządzi się swoimi prawami... Who knows ?

Piotr Majka:
witam,

Dla mnie (sektor automotive) idealna oferta powinna zawierać:
- koszt materiału (przy nowych projektach, kiedy kwotacja oparta jest na danych rysunkowych lub modelach przydaje się informacja na temat zakładanej wagi netto i brutto), wraz z alternatywnymi materiałami dla porównania,t
- koszty logistyczne: (transport, pakowanie-operacja, opakowanie) dla różnych warunków dostaw - exw,dap,
- koszt robocizny, (maszyny, ludzie itp.),
- overheady,
- added value,
- cena końcowa, która jest sumą powyższych,
- ewentualny koszt narzędzi,
- termin realizacji próbek + czas przygotowania dokumentacji technicznej + czas realizacji pierwszej dostawy seryjnej po zaakceptowaniu próbek,
- proponowany termin płatności,
- plan obniżek ceny na najbliższe lata - przy zakupach seryjnych,
- sugestie odnośnie optymalizacji designu w celu redukcji kosztów zakupu,

tak na prawdę to każdy kupiec zależnie od tego co kupuje powinien mieć przygotowany szablon "Costs Breakdown" (rozbicie kosztów), który wysyła sprzedawcy razem z zapytaniem ofertowym - na tej podstawie sprzedawca wie dokładnie co powinien wysłać w ofercie.

pozdrawiam
PM
Piotr Majka

Piotr Majka Purchasing Manager,
Rolls-Royce Poland

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

A jednak działa to również z Azjatami, zależy jaki skuteczny jest kupiec.
Lekko przekombinowane ? Zamiast pomocy widzę, że zabrałeś się za komentowanie mojego doświadczenia.

Zasadniczo - Kupiec powinien być dociekliwy i sprawdzać za co płaci... w ciemno to możesz robić zakupy w galerii handlowej.
Grzegorz O.

Grzegorz O. TRENER / DORADCA +48
666 300 037

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Dodam jeszcze, że według niektórych z Azji się to wywodzi i rzeczywiście jest to pewna specyfika automotive z tym, że nie dotyczy wszystkich komponentów.

Dla mnie idealna oferta to taka która odpowiada w 100% na przesłane zapytanie :).
Grzegorz B.

Grzegorz B. Multi-Skilled
Engineer / Cost &
Time Killer

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Nie komentuję twojego doświadczenia. Niepotrzebnie się spinasz.
To tylko eeee... post na GoldenLine ?

Niejasno się wyraziłem: Azjaci - tu mam na myśli: tych z Japonii, Tajwanu i Singapuru (na resztę radzę uważać). Kupiec powinien być dociekliwy - owszem (dlatego zanim coś zamówię, jadę do dostawcy sprawdzić jego workshop).

Wiesz, kupuje na prawdę "critical parts", i w życiu nie otrzymałem oferty wyglądającej tak jak ty ja opisałeś.

Myślę, że to zależy jakiego dostawcę pytasz. Szkoda, że nie można pisać nazw firm, bo bym tobie podał który wielki dostawca by na to nie poszedł.

Wydaje mi się (popraw jeśli się mylę), że tak rygorystyczne wymagania dotyczące oferty, istnieją w branźy automotive. Am i right ?

No i na koniec: Kornelia napisała: " proszę o rady, jak powinna wyglądać i co zawierać oferta handlowa kierowana do Kupca". Twoja rada brzmi: "Dla mnie (sektor automotive) idealna oferta powinna zawierać:" - pytanie było ogólne...


Piotr Majka:
A jednak działa to również z Azjatami, zależy jaki skuteczny jest kupiec.
Lekko przekombinowane ? Zamiast pomocy widzę, że zabrałeś się za komentowanie mojego doświadczenia.

Zasadniczo - Kupiec powinien być dociekliwy i sprawdzać za co płaci... w ciemno to możesz robić zakupy w galerii handlowej.
Ilona R.

Ilona R. Kierownictwo
średniego szczebla.
Zakupy, controlling,
log...

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Jolanta I.:
Ilona R.:
_______________________________
W przypadku zakupu urządzenia (ew. instalacji) istotne są warunki gwarancji i to na jaki czas sprzedawca jej udziela.


Do tego dodałabym informacje o odległości do najbliższego serwisu.

____________________________________
Jeśli kupujemy ekspres do kawy to może być to istotna informacja;)

W przypadku zakupu maszyny pakującej czy np instalacji służącej produckji istotne są raczej terminy reakcji serwisu, przyjazdu serwisanta i gwarantowany czas usunięcia awarii.

Okres na jaki producent udziela gwarancji mówi nam od kiedy zaczniemy ponosić koszty napraw. Czas reakcji serwisu określa ryzyko ewentualnych przestojów urządzeń. Obydwa wpływają na koszty związane z eksploatacją urządzeń, które mogą być równie istotne jak cena zakupu tego urządzenia.

Jak widać temat został przedstawiony w taki sposób, że każdy odpowiada z perspektywy własnych doświadczeń, a te są bardzo różne.
Kornelia Wójtowicz

Kornelia Wójtowicz Eco-SMART Poznań
Import i sprzedaż
produktów
ekologicznyc...

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Witam,

dziękuję za odpowiedzi. Wiem, że moje pytanie jest zbyt ogólne, bym mogła spodziewac się konkretnej odpowiedzi dotyczącej mojego produktu. Ale oczywiście wiem, że to forum dla wszystkich i miło, że udzielając sie tak aktywnie moga z Waszych porad korzystac wszyscy:) Co do treści Waszych wypowiedzi... mój produkt związany jest bardziej z chemią samochodową, także gwarancja nie jest tutaj brana pod uwagę ( jedynie termin ważności ).
Co do wspomnianej "idealnej oferty" to jak najbardziej rozumiem, że najlepsza jest taka, która odpowiada specyfikacji zapotrzebowania Kupca. Co jedank z ofertą nowego produktu, który dopiero pojawił się na rynku i chce się go wprowadzić do "sieciówek" jako alternatywę do już będących w sieci produktów?

konto usunięte

Temat: "Idealna i przejrzysta oferta"

Trzeba zainwestować w produkt, zaplanować budżet na wsparcie sprzedaży tego produktu i wtedy dopiero rozmawiać z kupcem.

Następna dyskusja:

Raw Material Buyer - Szwecj...




Wyślij zaproszenie do