konto usunięte

Temat: Spółka z o.o. - księgowość - ile to tak na prawdę kosztuje?

Witam serdecznie,

jest to mój pierwszy temat / zapytanie w tej grupie, liczę zatem na wyrozumiałość (podobnego wątku nie znalazłem).

Mianowicie, podczas zakładania swojej działalności gospodarczej oczywiście rozważaliśmy wszelkie opcje, wiedzieliśmy ze wspólnikiem jedynie, że chcemy założyć spółkę. Padło w efekcie na spółkę cywilną, z racji, iż była to nasza pierwsza działalność gospodarcza i przysługiwały nam preferencyjne wysokości składek ZUS, koszt opodatkowania i składek dla dwojga wspólników nie wychodził jeszcze tak tragicznie w konfrontacji z rejestracją innej formy DG.

Wraz z uzupełnianiem wiedzy w zakresie optymalizacji księgowo-podatkowej pojawiły się nowe wątpliwości / możliwości i kierunki dla przyszłości naszej działalności i najzwyczajniej robię już za wczasu taki mały research, aby być gotowym na zmiany zanim skończą nam się te "sielskie" warunki.

Czytając dzisiaj do wieczornej kawki ebook'a wypuszczonego przez Kamila Cebulskiego, napotkałem jednak na stwierdzenie, które zmusiło mnie do założenia tutaj tego wątku. Mianowicie Kamil twierdzi, iż w Polsce jesteśmy w stanie odnaleźć księgową / biuro rachunkowe, które pełną księgowość wymaganą przez spółkę z o.o. będzie prowadziło za koszt rzędu 400-500 zł / msc. Z racji, iż ze wszystkich rozmów, które prowadziłem z biurami i księgowymi zarówno w większym mieście wojewódzkim jak i nieco mniejszych miasteczkach i ciężko było tam o ofertę poniżej 1000 zł / msc. chciałbym zapytać tutaj o rzeczywiste kwoty i "okazje" - czy warto się za czymś takim rozglądać? omijać to?

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Robert Adam Okulski

Robert Adam Okulski Doradca Podatkowy
lic. 1030

Temat: Spółka z o.o. - księgowość - ile to tak na prawdę kosztuje?

Marcin Z.:
... Mianowicie Kamil twierdzi, iż w Polsce jesteśmy w stanie odnaleźć księgową / biuro rachunkowe, które pełną księgowość wymaganą przez spółkę z o.o. będzie prowadziło za koszt rzędu 400-500 zł /
Kamil twierdzi także, że można mieszkać pod mostem bez stałego zameldowania. Ba, nawet wprowadza to twierdzenie w czyn (i kilka innych równie zabawnych).
Myślę, że spokojnie mogę potwierdzić. Da się znaleźć takie biuro. Natomiast komfort i bezpieczeństwo tego typu usługi będzie porównywalne, z komfortem i bezpieczeństwem mieszkania pod mostem ;-)
... Z racji, iż ze wszystkich rozmów, które prowadziłem z biurami i księgowymi zarówno w większym mieście wojewódzkim jak i nieco mniejszych miasteczkach i ciężko było tam o ofertę poniżej 1000 zł / msc ...
wychodzi na to, że prowadziłeś rozmowy z raczej rozsądnymi biurami, oczywiście wszystko zależy od zakresu działalności i ilości dokumentów, pracowników, włączeniu do usługi doradztwa podatkowego itp.

p.s.

a propos "mieszkania pod mostem"... zerknij do "konkursu świątecznego" dwa tematy niżej ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 21.01.14 o godzinie 20:18



Wyślij zaproszenie do