Łukasz
Kaliciński
Prowadzenie firmy i
pomoc dzieciakom...
:)
Temat: Pierwsze wnioski, propozycje...
Przypomnę tylko, że nasza grupa "Przyszłość biura rachunkowego" ( link http://www.goldenline.pl/grupa/przyszlosc-biura-rachun... ), której jesteś uczestnikiem, została założona po to, abyście mogli Państwo przedstawiać tam problemy, z jakimi boryka się biuro rachunkowe w codziennej pracy. Informacje te będą przez nas wykorzystane do budowy systemu, który pozwoli Państwu szybciej, taniej i bardziej efektownie współpracować ze swoimi klientami.
Do grupy dołączyło 36 osób (wszystkie osoby prowadzą biuro rachunkowe lub są przez nie zatrudnione)
Rozpoczętych jest 6 wątków
Grupa jest zamknięta - dołączyć do niej mogą tylko osoby związane z biurem rachunkowym
Oto pierwsze wnioski z naszych dyskusji na forum - nie da się niestety powiedzieć zbyt wiele, ponieważ forum jest "młode" i większość osób nie zabrała jeszcze głosu.
1. Rzeczą oczywistą jest to, że najwięcej czasu zabiera biurom księgowym kopiowanie faktur ( i innych dokumentów ) otrzymanych od klienta, do programu księgowego. Upraszczając ten proces , można zaoszczędzić sporo czasu, a więc i sporo pieniędzy
2. Stworzenie systemu wspomagającego prowadzenie księgowości w firmie, przypominającego np. bankowość elektroniczną (gdzie wszystko robię samemu), jest możliwe, ale nie jest to sposób najlepszy. System, w którym przedsiębiorca sam zarządza swoją księgowością, jest ryzykowny (prawo ciągle się zmienia) i drogi (ponieważ biuro rachunkowe może doradzić w jaki sposób płacić mniejsze podatki).
3. Najlepszy system do zarządzania księgowością (zarówno dla przedsiębiorcy jak i księgowej/ego) byłby "mieszaniną" systemu elektronicznego oraz typowego biura rachunkowego. Pozwoliłoby to przedsiębiorcy zaoszczędzić czas, zredukować koszty a przy tym byłby on zabezpieczony w razie kontroli. Biuro mogłoby zaoszczędzić czas i koszty związane z obsługą klienta
Oto kilka propozycji w jaki można by było usprawnić system komunikacji biuro - klient
1. Dokumenty przekazywane od klienta do biura drogą elektroniczną - np. zeskanowane
2. Dokumenty (deklaracje, zestawienia faktur kosztowych/sprzedaży) przekazywane klientowi drogą elektroniczna - przez program on-line, w którym przedsiębiorca może wystawiać faktury sprzedaży i równocześnie podglądać faktury kosztowe
Zapraszam wszystkich do dyskusji
Łukasz Kaliciński